elisamus

billig catering/kok

9 posts in this topic

Hej

jeg er ved at planlægge vores bryllup og er ved at undersøge omkring mad.

Min veninde har en gammel kollega der kan lave mad med kold forret og så buffe til hovedret, men med indkøb, hendes løn og de 2 servitriser hun har med så vil det ca koste 20.000 for 60-65 gæster.

Jeg synes det er mange penge når drikkevarer kommer oven i, så kender i nogle gode kokke eller catering firmaer i norjylland (9240 Nibe) der kan lave mad til august næste år. Vi holder festen som et have bryllup hjemme hos os selv.

0

Annonce ♥

Jeg syntes at den pris lyder rigtigt fint, det er et stort arb. for hende. Hun skal også bruge en del timer på at købe vare ind mm. 2 stk severings piger skal jo også have deres løn, det er super vigtigt at det er nogle der bare kan deres ting så ikke skal gå og tænke på om alt køre som det skal lige den dag.

Hvis i bliver 65 gæster ialt så er prisen pr gæst ca 307 kr SUPER BILLIGT :thumbsupsmileyanim: man plejer at sige at prisen pr. gæst ligger på 750 kr til 1000 kr med drikke vare.

Held og lykke med det hele :balloons:

0

Jeg vil starte med at sige at jeg også syntes det lyder rimeligt. Hvis man kalkulerer med at de 3 personer i gennemsnit er der 10 timer (der er jo også en del forberedelse inden gæsternes ankomst) og opererer med en - lav - timeløn på 150 kr. er de første ca. 5.000 kr. brugt. Så er der 15.000 kr. tilbage hvorved vi taler om en kuvertpris på ca. 250 kr. Det er svært at finde billigere. Det er så vigtigt at hun selv og de 2 piger er effektive og ved hvad de har med at gøre og at I får fældet alt ned på skrift.

Det næste er så at man ikke kan sammenligne "køkkenløsninger" og catering priser med de kuvertpriser som man finder på kroer og feststeder, for der er tale om totalløsninger, hvor alt indgår. Det gør det jo ikke her. Afhængig af hvor i landet man er findes der jo også rigtig mange steder hvor vi taler om kuvertpriser på 4-600 kr. pr. gæst.

0

Det tror jeg altså også I får svært ved at finde meget billigere medmindre I selv vil til at stå og lave maden. I hvert fald for den type mad du beskriver her.

0

Annonce ♥

vi får vores mad færdig udefra det er kun de brunede vi selv står for og det er en 3 retters inkl 1 vin pr. kuvert, til 189 og så har vi 3 gode voksne i køkkenet all inkl ca 9000 i for mad og servering .

så det er et os en mulighed

0

vi får vores mad færdig udefra det er kun de brunede vi selv står for og det er en 3 retters inkl 1 vin pr. kuvert, til 189 og så har vi 3 gode voksne i køkkenet all inkl ca 9000 i for mad og servering .

så det er et os en mulighed

Det er jo en del af Jysk Dinner og dermed en af de masseproduktionsløsninger som mange helst er fri for til bryllupsfester. Derudover hvis du siger 65 gæster á 189 kr. = ca. 12.400 + løn til tre personer så er du ret tæt på ovenstående 20.000 kr. :lol:

1

Annonce ♥

Jeg vil også gerne se nogle menu forslag eller forslag fra GODE kokke!

Jeg er et madøre, som måske fremgår lidt af min mad blog www.foodieboy.com selv om den er lidt forsømt.....

Vi vil gerne have et rigtigt lækkert arrangement hvor man husker maden bagefter som en oplevelse!

Vi taler:

Et weekend arrangement. Det vil sige at vi skal have noget oste / pølse bord til fredag aften til måske halvdelen? og så ellers morgen mad til de samme lørdag morgen. En let frokost eller sandwich eller noget Lørdag og så den store bryllupsmiddag lørdag aften - her vil vi gerne have noget frækt, sjovt og gerne italiensk inspireret? og så brunch søndag morgen.

Vi er ude i god tid da der først er tale om juli 2015, men hvis du kunne være interesseret, så vil vi genre høre hvad du kunne foreslå og et pris forslag….

Vi dropper bryllups kagen, til fordel for et lækkert dessertbord!

Hilsen Jacob & Knut

0