blvestergaard

Navneændring og bryllupsrejsen

6 indlæg i dette emne

Hej med jer,

Min kæreste og jeg skal giftes den 7 september og til oktober tager vi på bryllupsrejse til USA. Vi bestilte rejsen for noget tid siden og vidste dengang ikke om vi skulle skifte navne. Min kæreste ændre sit mellemnavn og efternavn og derfor stemmer hendes navn ikke længere overens med det der står i passet. Billetten er bestilt med det navn der står i hendes pas. Mange steder står der at man ikke behøver nyt pas når man laver navneændring, men at navnet på billetten bare skal stemme overens med navnet i passet.

Er der nogle herinde der kan be/afkræfte at man ikke behøver nyt pas og ændring af billetten når man rejser til USA? Evt. en der har prøvet lignende?

De svar vi har kunne fínde er lidt nogle halve svar, og kunne derfor godt tænke os at høre fra en der har erfaring med netop dette :)

På forhånd tak!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du behøver ikke at få nyt pas elelr kørekort pga. af en navneændring ved vielse, du skal kun have nyt sygesikringskort (som sendes til jer automatisk)

Men ja, navnet på flybillet og i passet skal stemme overens, så hvis bare hun venter med at få nyt pas burde der intet problem være...

0

Del dette indlæg

Jeg har købt en overraskelses bryllups rejse i vores gamle navne, da det så passede med passene, men opdagede så at min kærestes pas udløb i denne måned. Så med en god hvid løgn har vi lige fået fornyet vores pas med de gamle navne... men det ville koste 1500 pr. billet at lave det om.

Så jeg er 110 % sikker :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes jeg har hørt at man sku være lidt mere forsigtig med det når man rejste til lige præcis USA, idet de har adgang til vores CPR-register og ofte slår folk op, og så kan det jo give et problem hvis det ikke er samme navn der står i systemerne.

Så jeg ville nok lige prøve at undersøge det nærmere, ved dog ikke hvordan.

Man kunne dog vente med at ændre navnet til I kommer hjem fra bryllupsrejse. Man kan ændre navnet i op til 3 måneder efter ens bryllupsdag, og derved undgå problemer.

Redigeret af tiggi
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer