M&R

Hvilken askepotampul kan du anbefale?

9 posts in this topic

Overskriften siger vist det hele :)

0

Annonce ♥

Hej :rolleyes:

Jeg kender ikke lige nogle mærke, eller hvad der er godt...

Men ved du godt hvad askepotampuller gør? Jeg vil ikke tude dine ører fulde hvis du har helt styr på det, men jeg vil personligt ikke putte sådan en i hovedet nogen sinde :unsure: Men det er jo en vurderingsag, og noget man selv bestemmer :happy:

0

Annonce ♥

Jeg vil også gerne vide hvad de gør?

0

De fleste askepot-ampuller gør det at de "fjerner" rynker og giver huden glød i nogle timer... derfor "askepot", tilbage til rynker igen når klokken slår 12 :wink:

MEN, måden de fleste af dem virker på, er at ampullen indeholde en ret høj koncentration af det som hedder irritanter. Det er et eller flere stoffer som irriterer huden, og får den til at hæve op. Dvs. en kontrolleret allergisk reaktion!

Så det er klart at man får følelsen af at huden bliver strammet op, rynkerne bliver fyldt ud nede fra, og huden får lidt bedre blødtilstrømning og får glød. Fordi den faktisk hæver op..

Det er som regel rigtig effektivt, og virker bestemt. Men grunden til at det virker er bare at huden kommer i en tilstand af allergisk irritation, meget lignende det huden gør når man får lavet sådan en prik-test ved lægen. Der er bare stoffer i ampullen samtidig, som tager rødmen, så man ikke kan se at huden er irriteret.

Så derfor... synes jeg man skal tænke en ekstra gang før man putter dem på, fordi de bestemt ikke er sunde for huden eller kroppen. Når man irriterer huden på den måde, bliver den også tilbøjelig til at udvikle en lignende reaktion på andre typer stoffer, dvs. at man f.eks kan udvikle parfume-allergi hvis man udsætter huden for den slags.

Det er i øvrigt også den type stoffer der får billigere rynkecremer til at have en effekt...

Så... Tænk lige over det :wink:

Edited by MarieBiegel
0

Nå nå ja ja, - det lyder jo gevaldig skrækindjagende, men jeg tager gerne chancen for at gå fra 90- til 70-åring på min store dag!! wheelchair.gif Det er jo ikke noget jeg hælder i hovedet hverken før eller siden.

Askeplot-ampuller rock punk.gif

0

Jeg kan anbefale vitamin C ampullerne fra body shop, de er bare super lækre!

0

Annonce ♥

Nå nå ja ja, - det lyder jo gevaldig skrækindjagende, men jeg tager gerne chancen for at gå fra 90- til 70-åring på min store dag!! wheelchair.gif Det er jo ikke noget jeg hælder i hovedet hverken før eller siden.

Askeplot-ampuller rock punk.gif

Ha ha ha... :biggrin: Jeg er ikke enig, men :respekt: for det!

0