CarBonCb

Mads & Charlotte 10.08.13 - Hjemvendt fra bryllupsrejse!

84 indlæg i dette emne

Mads & Charlotte 10.08.13


Beretningen om hvordan prinsen endelig fik sin prinsesse :loveshower:



post-63503-0-43658600-1376472620_thumb.p





Gæsternes billeder:



Forberedelser



Inden kirken


Kirken 1.del


Kirken 2.del - vielsen


Kirken 3. del - alt det sjove


Reception


Brudebuketten




Fotografens billeder


Kirken


Location


Festen


Bilen




Hjemme fra bryllupsrejse


Redigeret af CarBonCb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forberedelser!

Torsdag:

Vi starter historien allerede torsdag! Festlokalerne som vi havde lånt gennem mit fars arbejde, var egentlig ikke mulige at få torsdag – da der skulle gøres rent osv. efter at have været lejet ud onsdag! Men vi havde fået lovning på at vi kunne rykke ind efter kl 18!

Så torsdagen gik mest med at gå og pakke kasser med pynt og duge osv, og planlægge de sidste indkøb til maden. Jeg regnede med at jeg kunne ordne kagen når vi ankom til festlokalerne, så kunne H2B sætte borde frem og samle lysestager og alt sådan noget!

Men AK! Kl 17:30 bliver vi ringet op og får fortalt at der stadig ikke er gjort rent derude – så vi kan ikke komme igang med noget!? STRESS? Vi fik dog lov til at sætte vores drikkevarer af i baren, og diverse pynt der kunne stå oppe, så det ikke kom i vejen for rengøringen (Som jeg så håbede på blev klaret inden kl 8 fredag, hvor vores lejemål startede!) :td:

Fredag:

Jeg havde det sygeste mareridt om bryllupskage og at Mads var blevet syg! Ååh nej hvor jeg stressede!

Rengøringen var først klaret kl 12 ude i lokalerne, og H2B havde først fri kl 13 fra skole, så synes sgu vi havde lidt travlt!

Da vi ankom til lokalerne sammen med H2B’s best man, gik de igang med at rigge bar til og slæbe borde ud, og jeg gik i krig med at samle min kage! Kl 14 skulle min pap søster dukke op og hjælpe med blomster.

H2B’s søstre havde lovet at komme, den ene, som er kok, skulle stå for at lave salater og forret, og den anden ville hjælpe med oppyntning af lokalet.... problemet var bare at de ikke kom?

Vi ringede efter dem kl 16 – for jeg var ved at gå ud af mit gode skind!

Af uvisse grunde var der ikke handlet alt ind til maden, så H2B blev sendt afsted (hvilket endte med at tage ham ca 5 timer pga myldretid og kø i butikkerne), så min papsøster og jeg stod alene med det hele! :angry:

Kagen drillede, og da vi endelig nåede til at skulle ligge duge på, ja så var de bare SUPER krøllede?! :huh: SHIT! Vi måtte ringe efter forstærkning i form af min far og kone, udstyret med strygejern, og de tilbragte det meste af aftenen med at stryge vores duge!

Da H2B endelig kom tilbage fra nød-indkøbene, var han bare i mega dårligt humør – hvilket jeg egentlig godt kan forstå! Ham og hans storesøster har et lidt anstrengt forhold, og synes hun var super tarvelig at brænde ham af på den måde! Det var sgu ikke lige salat til 50 mennesker vi havde mest tid til at stå med!

Kagen drillede fortsat, og jeg mistænker køleskabet for at have været for koldt! Og midt i det hele skulle jeg også nå ud og hente min kjole, som havde fået lov til at hænge hos min skrædder, for at slæbet ikke blev krøllet!

Så min pap søster og jeg smuttede ud og hentede den, og satte mine ting af hos hende!

På en eller anden måde nåede vi at blive færdige kl alt for sent fredag – og i bagklogskabens lys, så ANER jeg ikke hvorfor jeg ikke ringede efter flere forstærkninger! Min mor blev nærmest mopset over at jeg ikke havde tænkt på hende, og lige sådan svarede min bedste veninde! Men tror bare jeg var i total panik – og gik på auto pilot!

Har ikke så mange billeder fra forberedelserne – det havde jeg sgu ikke tid til :floejt:

post-63503-0-17592100-1376474143_thumb.jpost-63503-0-77707700-1376474160_thumb.jpost-63503-0-67658800-1376474170_thumb.j

Kagen blev heldigvis nogenlunde - ved bare ikke hvad jeg har lavet da jeg lavede toppen - den var kun 3cm mindre end nr 2. lag! Så jeg måtte droppe den! :td::angry: Pisse irriterende at have brugt tid på den! :blink:

post-63503-0-60566600-1376474185_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inden kirken

Lørdag:

Jeg vågnede allerede kl 6, og kunne ikke sove mere! Følte mig egentlig ikke særlig ”glad” – bare stresset! Havde fået en opringning inden jeg gik i seng, om at vores fotograf var blevet kaldt på arbejde (han er brandmand) – og derfor måtte gå efter vi havde fået taget location billeder (Det er en af min MANDS :a1221: venner, så han havde inviteret sig selv med til festen, så han evt kunne tage lidt billeder for os der). Denne besked slog mig ikke ud som sådan, for vi skulle jo nok nå det hele – men det havde bare sat gang i katastrofe tankerne! Hvad nu hvis frisøren ikke kom? Hvad nu hvis vi fik brug for de paraplyer vi havde lånt, men glemt ude i festlokalerne? Åååh altså!

Men så fik jeg en sms fra min frisør, om han skulle komme lidt tidligere? Perfekt! Så jeg hoppede i bad og prøvede på at spise lidt morgenmad, og han dukkede op kl 7:30 – og så gik vi ellers igang!

Det tog kun 1 time og 20 minutter at sætte hår – og vi havde sat 2 timer af til det – så der gik lidt ”flueknepper med en hårnål” i den, indtil vi blev enige om at der ikke var en hårlok der sad forkert!

Billederne er desværre blevet lidt mørke, for min søsters lejlighed var badet i dejligt sol! :loveshower:

post-63503-0-77995300-1376475327_thumb.j

Da makeup pigen var færdig – så jeg sådan her ud (og tror måske det var pga nerver at jeg ser lidt fjollet ud også?)

post-63503-0-77339400-1376475306_thumb.j

Makeup pigen var så sød at hjælpe min pap søster med at få krøllet håret, for jeg rystede da alt for meget til at kunne betjene et 250 grader varmt glattejern!! :floejt:

Vi havde 40 minutter fra makeup pigen gik, til min far kom – så ingen stress og jag!

Pludselig ringede det på døren – og der stod vores bestman med min morgengave!! Åååh jeg troede Mads havde glemt det!! Men det havde han ikke! Og jeg fik de fineste øreringe der passer sammen med min forlovelsesring! Og de kom selvfølgelig i brug med det samme! Havde ellers lånt et par af mormor, der passede sammen med halskæden og armbåndet jeg også havde lånt!

post-63503-0-08346100-1376475350_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah beretning :loveshower: Hvor er du bare smuk.. Rigtig flot bryllupskage, elsker bare se små sommerfugle. Hvor mange timer brugte I ca på oppyntning? Vi får nemlig først vores lokale kl. 18 fredag, men kan købe nogle flere timer (koster 200/timen), men har ingen idé om hvor lang tid det kommer til at pynte sådan et lokale op. :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeah beretning :loveshower: Hvor er du bare smuk.. Rigtig flot bryllupskage, elsker bare se små sommerfugle. Hvor mange timer brugte I ca på oppyntning? Vi får nemlig først vores lokale kl. 18 fredag, men kan købe nogle flere timer (koster 200/timen), men har ingen idé om hvor lang tid det kommer til at pynte sådan et lokale op. :blink:

Vi var der fra kl 13:30 til midnat - og vi var 3 mennesker i gennemsnit til at pynte op (men det var jo så også inkl. kagen og vores krise med dugene!)

Redigeret af CarBonCb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Yeah beretning :loveshower: Hvor er du bare smuk.. Rigtig flot bryllupskage, elsker bare se små sommerfugle. Hvor mange timer brugte I ca på oppyntning? Vi får nemlig først vores lokale kl. 18 fredag, men kan købe nogle flere timer (koster 200/timen), men har ingen idé om hvor lang tid det kommer til at pynte sådan et lokale op. :blink:

Vi var der fra kl 13:30 til midnat - og vi var 3 mennesker i gennemsnit til at pynte op (men det var jo så også inkl. kagen og vores krise med dugene!)

Super, tak for svaret :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Weeeee, beretning! :cheerleader3:

Puha, en fredag - og mere drama, siger du? :o Bortset fra det, så er du smuk, smuk, smuk, så glæder mig rigtig meget til at se mere!

Yeah beretning :loveshower: Hvor er du bare smuk.. Rigtig flot bryllupskage, elsker bare se små sommerfugle. Hvor mange timer brugte I ca på oppyntning? Vi får nemlig først vores lokale kl. 18 fredag, men kan købe nogle flere timer (koster 200/timen), men har ingen idé om hvor lang tid det kommer til at pynte sådan et lokale op. :blink:


Vi var der fra kl 13:30 til midnat - og vi var 3 mennesker i gennemsnit til at pynte op (men det var jo så også inkl. kagen og vores krise med dugene!)

Jeg tillader mig også lige at svare: vi var dernede fra ved 13 eller 14-tiden, vi var mellem 3-7 personer dernede (nogle mere hjælpsomme end andre :rolleyes: ) og var færdige kl. 23... Jeg synes det lyder meget presset først at have lokalet fra kl 18 - især med alt det fiiiiine DIY I skal have sat op!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Weeeee, beretning! :cheerleader3:

Puha, en fredag - og mere drama, siger du? :o Bortset fra det, så er du smuk, smuk, smuk, så glæder mig rigtig meget til at se mere!

Yeah beretning :loveshower: Hvor er du bare smuk.. Rigtig flot bryllupskage, elsker bare se små sommerfugle. Hvor mange timer brugte I ca på oppyntning? Vi får nemlig først vores lokale kl. 18 fredag, men kan købe nogle flere timer (koster 200/timen), men har ingen idé om hvor lang tid det kommer til at pynte sådan et lokale op. :blink:

Vi var der fra kl 13:30 til midnat - og vi var 3 mennesker i gennemsnit til at pynte op (men det var jo så også inkl. kagen og vores krise med dugene!)

Jeg tillader mig også lige at svare: vi var dernede fra ved 13 eller 14-tiden, vi var mellem 3-7 personer dernede (nogle mere hjælpsomme end andre :rolleyes: ) og var færdige kl. 23... Jeg synes det lyder meget presset først at have lokalet fra kl 18 - især med alt det fiiiiine DIY I skal have sat op!

Dejlig med flere svar, tusind tak :thumbsupsmileyanim: . Vi har betalt for tre ekstra timer, så vi har lokalerne fra kl. 15 nu. Jeg vil lave en detaljeret plan for de forskellige ting og så give hjælpsomme folk nogle forskellige opgaver. Dennis er meget optimistisk og regner med vi er færdige kl. 18, hahaha han bliver nok slemt skuffet. :lol:Jeg regner med at vi i hvert fald er seks personer til at sætte det op hele dagen og derudover er jeg også sikker på at mine to brudepiger plus mine forældre gerne vil hjælpe, så en 10 personer i det hele :biggrin: bare ikke folk går i vejen af hinanden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken 1.del

Vi var i alt for god tid - kjolen makkede ret, og derfor havde vi over 15 minutter vi lige skulle bruge! Min pap søster boede kun 3 minutter i bil, væk fra kirken, så vi kørte en lille omvej og hørte på alle min fars røverhistorier om nabolaget!

Er sikker på at de fleste VAR røverhistorier! :) Men følte mig bare så overvældet og lykkelig, som jeg sad der, proppet ind på bagsædet i al min tyl og prinsessedrøm!

Vi holdt lige ind, rundt om hjørnet fra kirken, og min pap søster løb hen for at lure om folk var gået ind! Det var de ikke! Så der var lige tid til billeder og en rygepause! På dette tidspunkt begyndte min næse bare at LØBE helt umotiveret - for jeg følte egentlig ikke at jeg skulle græde... men jeg havde heldigvis massere af snotpapir i min taske, for havde egentlig regnet med at jeg ville være en kæmpe tudeprinsesse!

post-63503-0-77333500-1376560929_thumb.j post-63503-0-27350900-1376560945_thumb.j

Imens inde i kirken, tror jeg Mads havde det lidt stramt! Heldigvis havde han sine to bedste venner og hans nevø, Noah! (Tror også svigermor har været lidt nervøs - så beklager at billedet er sløret!)

post-63503-0-31033000-1376559488_thumb.j post-63503-0-21155000-1376559498_thumb.j

Da vi ankom til kirken begyndte det at smådryppe lidt - så vi LØB ind, og blev mødt af min anden brudepige og hendes lille datter, samt min Noah, som i dagens anledning var vores ringbærer!

Nu kommer der lidt drama! Dem af jer der har fulgt min planlægning, vil måske mindes en ubehagelig oplevelse jeg havde da jeg første gang kontaktede kirken! Fik fat i en yderst ubehagelig mand! Og ja - denne mand har jeg så fået sat ansigt på! For han er kirketjener!

Da jeg stiller mig op, på min fars venstre side, og mine piger begynder at rette på kjolen osv - kommer kirketjeneren og blander sig! Jeg står på den forkerte side, og kjolen den skal de slet ikke bekymre sig om, den skal nok rette sig ud! :help: Jeg bliver totalt forvirret - for jeg var da 100% sikker på at jeg skulle stå på min fars venstre side?!! What??! Klokkerne begynder at ringe, og jeg får lige sådan et øjeblik hvor jeg ikke synes jeg kan få luft - jeg er ULTRA kontrolfreak, og jeg kan gå helt i koma hvis tingene går galt (hvilket ikke sker tit - for jeg er meget detalje orienteret)!

Min ene brudepige (som er min bedste veninde) kan se at jeg er lige ved at få et anfald, så hun skynder sig at sige at uanset hvad, så skal jeg nok få min prins, og at vi ikke gider lade sådan en idiot (kirketjeneren) ødelægge vores dag!

Så om på den anden side af min far kommer jeg, og der bliver givet tegn til at dørene skal slås op!

post-63503-0-45694800-1376561003_thumb.j

Jeg må her advare om at JEG, som ellers altid har hovedet koldt - blev så overvældet af det hele ( og tror også det havde en del at sige at den væmmelige kirketjener hylede mig ud af den) - men jeg STOR tudede bare hele vejen op igennem kirken! Jeg kunne slet ikke rumme den glæde jeg følte ved at se hvor mange der var mødt op! Det rørte mig virkelig dybt! (Er bare ked af at folk tolkede det som at jeg var ved at bryde sammen? Men kan godt se ud fra billederne at jeg ligner en der slet ikke kan rumme det). Fik også øjenkontakt med ret mange af vores gæster, og ved ikke om de græd pga mig eller pga stemningen - men det gjorde heller ikke mit tuderi bedre :boohoo:

post-63503-0-37681800-1376561349_thumb.j

post-63503-0-87063400-1376561028_thumb.j

post-63503-0-95306600-1376561050_thumb.j

(elsker billedet af Noah og lille Malou! De klarede det bare til top karakter! Og stakkels følsomme Noah var helt grædefærdig :a1221: )

... og da jeg kom op til Mads, der var jeg bare ET stort smil - for der var ikke flere tårer tilbage! Hold K... han så godt ud! Jeg kan faktisk ikke huske så meget mere om indgangen - for synes kun jeg kunne se Mads lige pludselig :loveshower: Han havde også fældet en tårer kunne jeg se, og han hviskede til mig at jeg lignede det han altid havde drømt om! :a1221:

post-63503-0-21660900-1376566442_thumb.j

**For god ordens skyld skal det her indskydes at kirketjeneren fik en ordentlig skideballe af præsten bagefter, og han kom og undskyldte mange gange! Bare lidt ærgerligt at han fik hylet mig ud af den! Den store *BIIIIP* :td: **

Redigeret af CarBonCb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh hvor er du smuk!

Kan se det er i Filipskirken i er blevet viet. Det er en super fin kirke :a1221: Jeg bor selv lige ved siden af.

Kan da godt forstå du blev hylet helt ud af den - Dumme Dumme kirketjener! :pokey:

Jeg er faktisk selv meget i tvivl om hvad side jeg skal gå på.

Vores præst sagde nemlig højre side til mig, men jeg troede det var venstre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken 2.del - vielsen

Vi (læs: JEG) havde valgt følgende salmer:

​Den signede dag

Vi beder Herre, for de to

I blev skabt som mand og kvinde

Det er så yndigt at følges ad

Præsten holdt den mest rørende tale om oprigtighed og det at VÆLGE sin partner (Jeg venter lige pt på at få den tilsendt, for jeg tror ikke jeg hørte det hele :floejt: jeg havde travlt med at sende min lækre kæreste blikke) - men den ramte i hvert fald lige i hjertet! Vildt at kunne få så meget ud af en enkelt samtale !

Jeg opdagede det ikke - men under vielsen, gik lille Malou sig en tur, og tabte sine blomster, til stor morskab for vores gæster! :biggrin: Og må ærligt indrømme at jeg synes min veninde klarede sin datter fint! Vi havde ikke regnet med at man kunne sidde så stille når man kun er 2½ år! :thumbsupsmileyanim:

post-63503-0-78772400-1376562782_thumb.j

Efter Mads' ønske, sad Noah ved siden af ham - og hans bestman (som lider af social angst) bag ved, sammen med Mads' kammerart! Og for at gøre det symmetrisk (og for at have nogen til at hjælpe med kjolen) sad mine brudepiger bag ved mig!

Har ikke rigtig så mange ordentlige billeder fra selve vielsen - så i må vente til jeg får billeder fra fotografen! :heart:

post-63503-0-54359700-1376563075_thumb.j

post-63503-0-51213900-1376563177_thumb.j
Mads' venindes datter Sheyla spurgte min veninde om "Hvorfor der kom en prinsesse og giftede sig med Meds (som hun udtaler hans navn)" - og min veninde var da lige ved at tude!! Så sødt!!!! :heart:

Til ære for Dorte! (Og andre!)
Mormor følges ud af min onkel, og hun var så lykkelig på vores vegne!
post-63503-0-13449500-1376563272_thumb.j Redigeret af CarBonCb
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh hvor er du smuk!

Kan se det er i Filipskirken i er blevet viet. Det er en super fin kirke :a1221: Jeg bor selv lige ved siden af.

Kan da godt forstå du blev hylet helt ud af den - Dumme Dumme kirketjener! :pokey:

Jeg er faktisk selv meget i tvivl om hvad side jeg skal gå på.

Vores præst sagde nemlig højre side til mig, men jeg troede det var venstre.

Jeg elsker Filips kirken!! :loveshower: Den er bare så flot og så stemningsfyldt! Og så ville skæbnen at altertavlen er min "ynglings" historie fra biblen ! Det er lidt pudsigt!

Og ja - ubrugelig kirketjener! Han skulle have et los bag i :shooter:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer