2014bride

Prioriterer helt anderledes end jeg troede jeg ville..

13 indlæg i dette emne

Er det ikke sjovt??

Før troede jeg at jeg skulle have en dyr flot kjole. Giftes på et slot. Have det vilde orkester. Limousine. - hele svineriet.

Nu hvor det så skal stå, ja så er det vielsen i kirken og ringene, og min tale der betyder mest.

Jeg har købt en brugt kjole. Slør over nettet- hvilket er mega flot forresten.

Jeg regner med at køre i min i den bil der står tilbage- det betyder virkelig ingen ting.. Mine sko har jeg allerede haft på i byen for at teste dem. (Godkendte)

Men ringene!!! De bliver kredset om. De skal laves af mine bestegorældres nabo, af guld og diamanter fra vores forældre. Jeg bruger oceaner af tid på at designe dem.

Min tale brygger jeg også meget på.

Er det ikke vildt at man kan gå fra at være så overfladisk, til så ja... Kald det hvad du vil.

Jeg er normalt en pige med mulberrytasker og dyrt tøj. Nu er det ligesom ligemeget.. Syns skisme det hele har gjort mig lidt

Mere fornuftig..

Hvad er jeres oplevelse?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe jeg var næsten ligesom dig.

Jeg ville gerne have et slot, med alt der hører med. Overnatning til gæsterne på stedet var et krav.

Tilgengæld ville jeg ikke ofre en formue på en kjole jeg kun skulle bruge en dag. Og ringene skulle bare være simple, da det jo "bare" er noget matreielt..

Kjole med tilbehør er end ud i 9.000 og ringene kostede 8.000... Festen er et forsamlingshus, med 10 km til nærmeste hotel/vandrehjem/sovested

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig har det faktisk været lige omvendt. Jeg har aldrig bekymret mig om tøj, make-up og små detaljer som pynt og om gæsterne nu også gider komme. Men det forestående bryllup har vendt helt rundt på det, alle de ting interesserer mig lige pludselig. Vi holder det stadig rimelig meget nede på jorden, men der er godt nok mange ting vi gerne vil gøre så godt som overhovedet muligt. Jeg er også gået fra at være en pige der hader bling til at elske det, så jeg er virkelig også opmærksom på at begrænse brugen af det, så jeg ikke sidder bagefter og fortryder det.

Men helt generelt føler jeg at jeg er blevet mere overfladisk her på det sidste og håber virkelig det går over igen efter brylluppet. Jeg tænker, at det kan have noget at gøre med de mange afbud vi har fået og alle min mors kommentarer om, at vi bare skal gå til den og sørge for at alle dem der ikke kommer kan ærgre sig over det.

0

Del dette indlæg

Jeg havde ikke overvejet noget inden og dermed ikke nogle drømme... Men jeg kan godt sætte mig ind i alle de ting, der slet ikke var vigtige. Designer kjoler etc. Jo, jeg ville føle mig smuk, men det betød ikke alverden hvordan. Og buketten var slet ikke vigtig, kan huske jeg tænkte jeg bare kunne hive en gren af træerne oppe ved kirken LOL

For mig er bryllup en familiebegivenhed. Og det man husker og gemmer i hjertet er netop at være sammen med dem man elsker. Smukke billeder fra location er super at have, men det som jeg tror virkelig tæller om 20 år er at se billeder af dem man elsker, der hygger sig og fejre kærligheden med jer. Derfor vil jeg opfordre fotografer og jer selv om også have stor fokus på gæster til festen... Vi havde ikke så meget det fokus med stemningsbilleder af farmor, bedste kusinerne etc (lidt men ikke nok), og det ville være noget jeg lavede om i dag

0

Del dette indlæg

Jeg har også haft den forestilling om at mit bryllup skulle være på et slot, med brudepiger og jo mere bling bling jo beder :-) Og under ingen omstændigheder INGEN blonder. Mit slør skulle mindst være 3 m langt :-) (ja har altid drømt om et prinsesse bryllup)

Min kjole har jeg altid sagt skulle være besat af sten og bling. :-)

Det er så heller ike lige sådan det er gået :-)

Vi holder det i et forsamlingshus og der er ikke 1 sten eller bling på min kjole. Den er tværdigmod med blonder :-) Mit slør er ned til gulvet, og jeg ELSKER det :-)

Mine peioriteringer er pgså gået på en god fotograf, god mad og smukke ringe :-)

Redigeret af Grillmama
0

Del dette indlæg

PErnille: er sikker på dublanter sikkert på jorden lige inden brylluppet. Og at jeres/dit fokus skifter og du bliver dig selv. Det med at blive lidt kulret og glemme hvem man er er vist meget forståeligt i denne proces

Har fx aldrig helt forstået hvorfor man skal sammenligne brude med prinsesser - det er fleste jo ikke (så hvorfor lege det?!).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror nok jeg har fået det omvendt, jeg skulle aldrig giftes i en kirken men kunne godt mærke da manden så endelig friede så skete der et eller andet...Det betød lige pludselig meget at min far skulle følge mig op af kirkegulvet m.m. Ja det er sjovt hvordan det hele kan vende..

0

Del dette indlæg

Jeg har altid forestillet mig at jeg skulle giftes i min barndomsby (Frederikshavn) i den kirke jeg er døbt og konfirmeret i og af samme præst, men som vi kom tættere og tættere på at snakke bryllup det begyndte jeg at overveje kirken hvor kæresten er døbt og konfirmeret i stedet. Vores beslutning blev at det skulle være i Kolding i 'hans kirke', da det ligesom er her vi bor og har vores liv sammen. Det gjorde også planlægningen en smule nemmere, fordi der ikke ville blive nær så meget kørsel for os selv. Men nogle gange tænker jeg da lidt på at det ikke helt bliver som drømmen of forestillingen, men vi får hinanden og for skabt nogle flere fælles minder sammen.

0

Del dette indlæg

He he, det er sjovt at læse jeres erfaringer - jeg havde det på samme måde, altså bare omvendt af hende, der startede tråden. Vi skulle bare have et lille bitte bryllup med maks 20 gæster, bare på en restaurant, evt. kinesisk buffet, og jeg kan godt nok godt lide bling, men havde besluttet at det skulle nedtones, for det "gør man jo". Og jeg skulle IKKE have slør (hvorfor bruge penge på dét?), men min mor syntes jeg skulle have slør, og her bagefter tænker jeg, at det ville jeg nødig have undværet, det får man jo kun chance for 1 gang og oven i dét kan jeg sidde og tænke "skulle jeg ik alligevel også have haft tiara?" Det er helt fjollet, og jeg gik pludselig helt vildt op i alle mulige detaljer, som jeg ikke regnede med betød så meget. Jeg mærkede hvor vigtigt det var, at alt skulle være perfekt. Det var stadig et low-key bryllyp, men vi endte med 40 til middag og 52 til reception, så det blev noget større end først planlagt. Og ja, jeg har været mega overfladisk i lang tid, og det er ikke gået helt over endnu. Men falder vel nok snart ned igen :-D :wink: ´.

0

Del dette indlæg

Jeg ville gerne have haft det helt store prinsesse bryllup med kæmpe kjole - på en herregård / slot - i hestevogn osv.

Af økonomiske årsager har vi valgt at holde festen ude, men billigt (470,- pr. couvert inkl. drikkevarer) og da en hestevogn var dyr, valgte vi en limousine til meget billigere penge og ringende blev titanium til 2.500,-

Min kjole blev dog rimelig dyr alligevel - ligger på omkring 10.000,- men nærrigheden kom op i mig, da vi ikke ville låne til det. Så vi får et flot "skrabet" bryllup i stedet for kæmpe dyrt, som sikkert ikke ville være bedre alligevel. Det er jo dagen der tæller og vi skal nok få det sjovt, godt og hyggeligt selv om det koster det halve eller mindre :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :-)

Ja havde også den der drøm at blive en ægte prinsesse, og det blev jeg også .. Har siden jeg var yngre ville have det store skrud, slør, fed bil og lækker mad :-) og ja det koster sku en bondegård, men er heldigvis født med sparsommeligt gen, så sparede op i 1 1/2 år og fik det som jeg ville have det :-)

Men ja man kan sagtens få en fantastisk dag for et lille budget ... Og syntes at folk herinde er gode til at dele gode DIY ideer, så man kan spare lidt, hehe

Knus Louise ( lykkelig stadig nygift)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer