britsen914

Rundkirke eller almindelig....?

18 indlæg i dette emne

Halløjsa!!

Ja nu er jeg jo i den heldige situation at jeg kan vælge mellem rundkirke og almindelige kirker...

H2B vil gerne i en rundkirke... Problemet er bare med rundkirker at de har en KÆÆÆÆMPE stolpe lige midt i det hele... Og jeg ville synes det er super surt at halvdelen af gæsterne ikke kan se vielsen... (H2B kan heldigvis godt følge mig)...

Jeg vil helst ikke vies i en alt for stor kirke, men heller ikke lille bitte... Vi overvejer derfor Bodilsker kirke eller Ibs Kirke....

Men også Østerlars rundkirke, som der jo siger sig selv er en RUND kirke... Med den dumme stolpe...

Vi har ikke tilhørs forhold til nogle af dem, men vil få det senere da vi flytter ned i det område (på landet) og vil få vores fremtidige ønskebørn døbt der...

Hvad synes I? Vi har nu diskuteret meget frem og tilbage, og skal ud og kigge på kirkerne.. (Håber lidt på følelsen af at det skal bare være her..) Vi skal nemlig nok snart finde ud af det... Har en veninde der kontaktede sin kirketjener angående bryllup, og i den kirke går de (åbenbart) meget op i at man bestiller kirken helst over et år forinden vielsen... (Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah......) Gjorde mig nu lidt nervøs om de også vil det herovre.....

Håber på lidt hjælp....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rundkirker er superfede og ikke ret mange er blevet viet i sådan én. Måske nok flere i jeres lokalområde end resten af Danmark, dog ;)

Men jeg ville synes der manglede både det du selv nævner, med at mange af gæsterne ikke ville kunne se for den søjle i midten - og ISÆR på grund af den der "walking up the isle" ville blive noooget anderledes!

Nu ved jeg ikke helt hvor stor den søjle er i Østerlars, men de rundkirker jeg har set mindes jeg at huske at det er en KÆMPE klods i midten (men det er snart 10 år siden). Måske det ville være svært at se dine gæster når du går op ad kirkegulvet - og måske også ville være svært at se din kommende mand stå der og vente på dig - forhåbentlig i bedste Kronprins Frederik-stil :)

Og det bliver svært at tage billeder af dig/jer på vej op og ned af kirkegulvet?

0

Del dette indlæg

Rundkirker er superfede og ikke ret mange er blevet viet i sådan én. Måske nok flere i jeres lokalområde end resten af Danmark, dog ;)

Men jeg ville synes der manglede både det du selv nævner, med at mange af gæsterne ikke ville kunne se for den søjle i midten - og ISÆR på grund af den der "walking up the isle" ville blive noooget anderledes!

Nu ved jeg ikke helt hvor stor den søjle er i Østerlars, men de rundkirker jeg har set mindes jeg at huske at det er en KÆMPE klods i midten (men det er snart 10 år siden). Måske det ville være svært at se dine gæster når du går op ad kirkegulvet - og måske også ville være svært at se din kommende mand stå der og vente på dig - forhåbentlig i bedste Kronprins Frederik-stil :)

Og det bliver svært at tage billeder af dig/jer på vej op og ned af kirkegulvet?

Det er lige præcis DET jeg tænker... Og som min H2B sagtens kan følge mig i... Skal dog lige siges at ingen i vores familier er viet i en rundkirke, min h2b er tilflytter og det er mine forældre også... hihi..

Men ja, du har ret i at det er en kæmpe klods lige midt i det hele, og derfor gør nogle ting noget mere besværet, og kan give en lidt flere nerver på.. hihi...

Så vidt jeg kan se med Østerlars er, at det er DK's største rundkirke... Den er faktisk så stor at døbefonden står derinde... Og kan måske blive bange for at alteret også gør.. for hvis det ikke gør, så står det henne ved orglet som er godt gemt væk.... hmmmmm....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo andre fine gamle kirker. Jeg ville vælge en I føler I har eller får en tilknytning til. Ja, en rundkirke er speciel men ikke nødvendigvis af andet end udseende

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes det er smukt og specielt at blive gift i en rundkirke. Jeg skal selv giftes i Ny Kirke, som er en lille bitte rundkirke.

Jeg vil sige at selv om vores er lille og der alligevel kommer mange er der masser af muligheder for at alle vil kunne se brylluppet.

Stolene er placeret, så hvis man holder de yderste pladser så kan man sagtens se.

Jeg har fornemmelsen af at der er taget godt hensyn til udsynet, det hyggelige er så for os at der bliver lagt rødløber, kirken er pyntet osv.

Jeg tror det bliver helt specielt, glæder mig til at sige ja i en kirke ikke mange kan prale af at være blevet gift i. Det rigtig meget at oplevelsen.

0

Del dette indlæg

Det er lige præcis DET jeg tænker... Og som min H2B sagtens kan følge mig i... Skal dog lige siges at ingen i vores familier er viet i en rundkirke, min h2b er tilflytter og det er mine forældre også... hihi..

Men ja, du har ret i at det er en kæmpe klods lige midt i det hele, og derfor gør nogle ting noget mere besværet, og kan give en lidt flere nerver på.. hihi...

Så vidt jeg kan se med Østerlars er, at det er DK's største rundkirke... Den er faktisk så stor at døbefonden står derinde... Og kan måske blive bange for at alteret også gør.. for hvis det ikke gør, så står det henne ved orglet som er godt gemt væk.... hmmmmm....

Nu skal jeg giftes i en megastor kirke og det at kunne stå og se hele vejen op ad kirkegulvet, se min kommende mand og alles øjne på mig - jeg kommer til at skide grønne grise. Og det synes jeg simpelthen hører sig til ;)

Nu tjekkede jeg lige østerlars ud på Google og den der klods er meget, meget større end i den jeg har været i! Det ser jo megahyggeligt ud! Men du kommer jo nærmest kun til at gå forbi den ene halvdel af dine gæster, med mindre de kun fylder det første par rækker :)

0

Del dette indlæg

Heeey, der er mange rækker foran alteret og man kan gå nærmest direkte gennem den der klods. Det synes jeg er sjovt! Glæder mig til at høre når I har været ude at lure!

Østerlars er i hvert fald meget federe end den rundkirke jeg har været i :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Heeey, der er mange rækker foran alteret og man kan gå nærmest direkte gennem den der klods. Det synes jeg er sjovt! Glæder mig til at høre når I har været ude at lure!

Østerlars er i hvert fald meget federe end den rundkirke jeg har været i :)

Må indrømme - det er så mange år sidrn jeg har været inden i den... desværre en af ulemperne ved at bo herovre.. så husker ikke hvordan den ser ud.. hihi... men er spændt på det... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh tis... hov undskyld.. men øv.. jeg ved bare at jeg ville blive skuffet over et bryllup hvis jeg ikke kunne se noget, bare skulle stirre ind i en betonklods.. hmm.. var til barnedåb i en rundkirke og så laaaangt fra det hele... :(

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer