Rakama

Rakama 02.08.14 - efterspørgsel på kageopsats

439 indlæg i dette emne

De er da sørme blevet fine :loveshower: Ja, altså både din kjole, sko, bilen og roserne :wink: Jeg kan godt høre min pappa omkring roserne (han er konditor) og han skal lave vores bryllupskage, og den skal ligeledes overtrækkes med marcipan og muligvis roser, han synes bonderoser blev for besværligt :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg ikke vant til at arbejde med marcipan men med fondant og når de flosser så ælter jeg det helt blødt, så det ikke er så tørt :)

- Evt. lidt mindre kugler og sørg altid for at holde det tæt så det ikke bliver tørt :)

Men ellers ser de rigtig fine ud, det har han da gjort meget godt :-)

Det må jeg lige prøve at nævne for ham, så må han se om det samme gælder for marcipan. Men ja, jeg synes nu også at han er ganske god til det :)

De er da sørme blevet fine :loveshower: Ja, altså både din kjole, sko, bilen og roserne :wink: Jeg kan godt høre min pappa omkring roserne (han er konditor) og han skal lave vores bryllupskage, og den skal ligeledes overtrækkes med marcipan og muligvis roser, han synes bonderoser blev for besværligt :tunge:

Mange tak :biggrin: Du må da meget gerne hører din far til, om han har nogle gode råd.. Altid rart når man har en professionel, at trække lidt viden fra :wink:

Men kan godt følge ham, at bonderoser nok er lidt mere kompliceret at lave frem for almindelige roser, selvom det kunne være rigtig smukt..

0

Del dette indlæg

Super smukke roser. Synes ikke at det gør noget at de flosset. Men for at gøre en marcipan smidig skal der glucose i den. Har i brugt det?

Ja, det er rigtigt, det kan jeg godt huske der stod på min fars huskeseddel under marcipanen :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super smukke roser. Synes ikke at det gør noget at de flosset. Men for at gøre en marcipan smidig skal der glucose i den. Har i brugt det?

Ja, det er rigtigt, det kan jeg godt huske der stod på min fars huskeseddel under marcipanen :wink:

Ja, han har puttet glucose sirup i marcipanen.. Jeg synes umiddelbart heller ikke at det gør noget, at de er lidt flosset i kanten, men kunne dog godt se, at nogle steder var det lige voldsomt nok.. Han må bare øve sig noget mere den kære H2B

0

Del dette indlæg

Tanker om brudebuketten

Jeg har længe gået og overvejet, hvordan jeg godt kunne tænke mig at min brudebuket skal se ud, selvom jeg ikke selv får indflydelse på den, da H2B insistere på at stå for den. Og det skal han da bare have lov til, men han får lige et hint eller to :tunge:

Jeg vil helst have en buket, hvor der ikke sker alt for meget, eller er mange forskellige blomster, da jeg synes der sker meget i min kjole, og jeg vil helst ikke have at helhedsindtrykket det ser for rodet ud.

Nå, men jeg har snævret det ned til tre ønsker/muligheder

1. En buket af lyserøde nelliker og en hvid orkide (lig billedet, med de røde nelliker og lilla orkide)

2. En buket kun bestående af hvide/fløde farvede roser

3. En buket af nelliker i forskellige lyserøde nuancer

post-69471-0-21034700-1395247291_thumb.p

post-69471-0-10517400-1395247297_thumb.p

post-69471-0-27593200-1395247304_thumb.p

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg

Er helt vild med buketten af nelliker og en enkelt orkide

Ja, den forelskede jeg mig også meget i, første gang jeg så den :)

Overvejede at den også kunne være rigtig smuk med hvide nelliker og en lyserød orkide.. Men har dog aldrig set en lyserød orkide :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Overvejede at den også kunne være rigtig smuk med hvide nelliker og en lyserød orkide.. Men har dog aldrig set en lyserød orkide :huh:

Nej jeg har nok heller ikke set en lyserød orkide, men de findes da i variationer med mere eller mindre lyserøde aftegninger

0

Del dette indlæg

Nej jeg har nok heller ikke set en lyserød orkide, men de findes da i variationer med mere eller mindre lyserøde aftegninger

Synes nemlig den skal være lyserød, da det passer ind i vores farvetema.. Lidt bridzilla er man vel :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lingeri

I går var jeg et smut i Holstebro og CC Hobby, for at hente flere forsyninger til mine diy bord- og kirkehæfter. Da jeg nu alligevel var afsted, kunne jeg lige så godt se, om jeg kunne finde det jeg skal have på inde under kjolen, og endte med dette sæt.

Begge dele er fra Calvin Klein, og er så lækkert at have på. BH'en har aftagelig stropper, da min brudekjole jo er stropløs, og både BH samt trusser er købt i en råhvid farve (hvis nogle skulle være i tvivl, så er billedet af trusserne på en model, og ikke mig :wink: )

Så nu kan jeg føle mig lidt lækker indersinde på dagen. Jeg fik ved samme lejlighed også købt et strømpebånd, men har ikke lige fået klipset et billede af den endnu.. :c166:

post-69471-0-80406500-1395495774_thumb.p

post-69471-0-18885000-1395495786_thumb.p

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg

Tanker om borddekorationer

Så har jeg fået arrangeret et møde med feststedet, hvor vi skal have aftalt en masse praktiske detaljer i forbindelse med festen (aftens program, menu, overnatning osv.) I den forbindelse er jeg også begyndt at overveje, hvilken form for borddekoration der skal være rundt på bordene, da feststedet tilbyder at stå for disse efter vores ønske.

Jeg kan godt lide ideen om, at have en løber på bordet i fucshia pink (hvilket jo er en del af vores farvetema). Ender vi med at skulle have runde borde, synes jeg det vil se godt ud med 8 mands borde, hvor løberen ligger i et kryds hen over - ligesom på billedet nedenfor. Midt på bordet vil jeg gerne have en spejlplade med hvide bloklys på samt en form for blomster dekoration.

Jeg kan dog også godt lide ideen om at have nogle vaser i forskellige højder fyldt med vand og en blomst nede i selve vasen og et flydelys ovenpå.

Her er lidt inspirationsbilleder, som jeg har fundet og godt kan lide.

post-69471-0-21028200-1395586800_thumb.p

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flere tanker om borddekoration

Jeg er ret vild med buketten bestående kun af orkideer (nederst til venstre), men er i tvivl om feststedet vil gå med til at lave sådan nogle dekorationer, da det kræver en del blomster - og orkideer er måske ikke de billigste blomster

post-69471-0-01479700-1395587514_thumb.p

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DIY bordkort færdige

Så blev vores bordkort også færdige. Dejligt med endnu en ting der kan krydses af listen. :cheerleader3:

I lighed med invitationerne, er de lavet af sort fransk karton og udsmykket med "3D" hjerte, hvor der er sat hvidt perlemorspapir bag ved. Så nu mangler vi bare at skrive på dem alle sammen, men venter lige lidt endnu, til vi har fået nogle flere tilbage meldinger fra vor indbudte gæster. Vi har købt et par kuglepenne i metallisk pink, som der skal skrives med på kortene..

Og et billede skal I da ikke snydes for :wink:

post-69471-0-86654100-1395861451_thumb.p

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer