Rakama

Rakama 02.08.14 - efterspørgsel på kageopsats

439 indlæg i dette emne

Så kom H2B og jeg også til bryllupsmesse i Århus. Vi fik dog ikke så meget ud af det, da vi er ret lang i planlægningen..

Men vi fik dog noget inspiration til kageopsatsen til vore bryllupskage. H2B planlægger jo selv at lave bryllupskagen, men vi manglede forsat at finde ud af, hvordan den skal sættes op. Men da vi så nedenstående træ opsætning på messen blev vi meget inspireret heraf.. Vi tænkte at det vil passe fint, da vi skal indtage kagen i min forældres have, som har mange store og male træer. Under Bodil var der et par store træ i haven som væltede, og tror ikke de har fået den fjernet endnu, så måske man lige skulle hjem og save lidt i det og afprøve lidt forskellige ideer :wink:

Det første billede er taget på messen, mens de næste blot er til inspiration

post-69471-0-80239600-1390150358_thumb.j

post-69471-0-40755400-1390150379_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får i også lige et billede, af den halskæde samt armbånd, som jeg har indkøbt til den store dag. Nu mangler jeg bare at finde ud af, hvilke øreringe jeg skal bruge. Vil gerne have noget andet end de sticks der er sammen med halskæden, noget der hænger lidt ned. Har et par øreringe, som jeg har købt for mange år siden, der godt kunne bruges til (og så vil jeg jo også have something old :wink: )

Men hellers har jeg også lige fået et gavekort til Chanti på 600 kr, så kan eventuelt være jeg finder noget der

post-69471-0-05413800-1390462280_thumb.j

Redigeret af Rakama
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En hård weekend, med en god og en (meget) dårlig nyhed

Puha, det har været en hård weekend. H2B og jeg har har haft min 6 årige niece til overnatning for den første gang. Da vi flyttede i hus i oktober, er det først nu, at vi har fået god plads til at kunne passe mine niecer og nevø, og have dem til at overnatte. Og som sagt havde vi bare den ene (den ældste) på besøg denne gang, mens hendes to yngre søskende skulle være hos mine forældre. Og hun skulle jo holdes i gang hele tiden, så H2B og jeg har været meget på denne weekend, i forhold til hvad vi plejer.

Men som sagt kom weekenden med en god og en dårlig nyhed. Den gode er, at der ligger en pakke på posthuset og venter på mig. Det er prøven på de sko, som jeg har bestilt via etsy. Så kan ikke vente med at komme af sted og få den hentet :wink:

Den dårlige nyhed er dog ikke bryllupsrelateret, men stadig virkelig træls.. Havde som sagt min niece på besøg, da min bror og svigerinde skulle i byen lørdag aften. Vi aftalte at mødes til frokost i dag hos mine forældre, som jo havde de 2 øvrige børn, så de kunne få dem alle 3 med hjem igen. Men i går aftes ringede min far så, og sagde at han var på sygehuset med min mor. Hun var faldet i badet og har brækket begge sine håndled. :( Så min bror og svigerinde kom ikke i byen, da de måtte hente de 2 børn hos mine forældre, så min mor kunne komme på sygehuset.

Har snakket med min far igen her i formiddags. Min mors højre hånd var ikke brækket så slemt, så lægerne regnede med at den vil hele fint, men hun skulle opereres i den venstre, da den var mere kompliceret. Så nu venter jeg på, at hører hvordan det er gået. Jeg trøster mig med at det ikke er gået værre til. Hun kunne jo have faldet og slået hul i hovedet eller noget, men 2 brækkede håndled er stadig noget møg :td:

Blev virkelig chokeret og ked af det, da min far ringede i går aftes. Ved det ikke er verdens undergang, men er ikke vant til lige at få smækket sådan en "nyhed" i hovedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyyh det er jo trist med din mor. Jeg håber hun kommer godt igennem operationen.

Kan godt forstå at du blev chokeret over at få det at vide.

Så er der ikke helt så meget trøst i at der er kommet sko selvom det er spændende. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er prøve skoen kommet

Kan du ikke lige skrive lidt mere om skoene når de kommer? Jeg har kig på dem også og et par andre for jeg har lidt svært ved at beslutte mig hvilke det skal være.

(Du kan se mit bøvl i min tråd eller via disse 2 poster. http://www.bryllupsklar.dk/forum/83106/line-henrik-050714-button-morgengave-serviet-og-farvet-sukker.html/?p=1406203

eller http://www.bryllupsklar.dk/forum/83106/line-henrik-050714-button-morgengave-serviet-og-farvet-sukker.html/?p=1406561 )

Jeg vil rigtigt gerne høre om du har bestilt skoene i alm bredde eller brede? -Og om du bruger smalle eller brede sko og i hvilken str. og selvf. hvordan skoene er at have på når de kommer. Jeg er simpelthen sådan i vildrede så jeg hører rigtig gerne fra dig (evt smidt et vink i min tråd eller quote mig så jeg ser det. ) :biggrin:

Så kom prøve skoene, og jeg har prøvet dem et par gange og overvejet..

Jeg har bestilt et par i str 8,5 (svarende ca. til en str 39) og i alm. brede, som jeg plejer at købe sko i. Den højre sko passer perfekt (strammer en smule i snuden, men tror det løsner sig lidt, når man først begynder at gå rund i den - synes i hvert fald det hjælper hver gang jeg prøver den)

Men den venstre strammer noget mere og gnaver sig ind i min hæl. Det skal dog nævnes at jeg har et problem med, at min venstre fod svulmer mere op, end den højre. Og om sommeren plejer det at blive helt slemt. Overvejere derfor at bestille den venstre i en str 9 og den højre forsat i en str 8,5. Jeg har spurgt forhandleren, om det kan lade sig gøre, hvilket det godt kan for 40 dollars ekstra..

Tænker at hvis jeg bestiller den venstre i en 9 og den ender med at være for stor, så kan man vel putte et indlæg i, for at afhjælpe det. Ved ikke om kan kan det gøre det samme med den højre, så jeg ikke skal have to forskellige størrelser og betale 40 dollars ekstra... uh, er helt i tvivl, da jeg ikke har den store erfaring med indlæg :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er prøve skoen kommet

Kan du ikke lige skrive lidt mere om skoene når de kommer? Jeg har kig på dem også og et par andre for jeg har lidt svært ved at beslutte mig hvilke det skal være.

(Du kan se mit bøvl i min tråd eller via disse 2 poster. http://www.bryllupsklar.dk/forum/83106/line-henrik-050714-button-morgengave-serviet-og-farvet-sukker.html/?p=1406203

eller http://www.bryllupsklar.dk/forum/83106/line-henrik-050714-button-morgengave-serviet-og-farvet-sukker.html/?p=1406561 )

Jeg vil rigtigt gerne høre om du har bestilt skoene i alm bredde eller brede? -Og om du bruger smalle eller brede sko og i hvilken str. og selvf. hvordan skoene er at have på når de kommer. Jeg er simpelthen sådan i vildrede så jeg hører rigtig gerne fra dig (evt smidt et vink i min tråd eller quote mig så jeg ser det. ) :biggrin:

Så kom prøve skoene, og jeg har prøvet dem et par gange og overvejet..

Jeg har bestilt et par i str 8,5 (svarende ca. til en str 39) og i alm. brede, som jeg plejer at købe sko i. Den højre sko passer perfekt (strammer en smule i snuden, men tror det løsner sig lidt, når man først begynder at gå rund i den - synes i hvert fald det hjælper hver gang jeg prøver den)

Men den venstre strammer noget mere og gnaver sig ind i min hæl. Det skal dog nævnes at jeg har et problem med, at min venstre fod svulmer mere op, end den højre. Og om sommeren plejer det at blive helt slemt. Overvejere derfor at bestille den venstre i en str 9 og den højre forsat i en str 8,5. Jeg har spurgt forhandleren, om det kan lade sig gøre, hvilket det godt kan for 40 dollars ekstra..

Tænker at hvis jeg bestiller den venstre i en 9 og den ender med at være for stor, så kan man vel putte et indlæg i, for at afhjælpe det. Ved ikke om kan kan det gøre det samme med den højre, så jeg ikke skal have to forskellige størrelser og betale 40 dollars ekstra... uh, er helt i tvivl, da jeg ikke har den store erfaring med indlæg :help:

Jeg ville købe begge en tak større og så lægge indlæg i hvis de ikke passer helt præcist. Du kan få forskellige indlæg Både til hæl og til under foden og dermed selv bestemme hvor meget eller lidt. :biggrin:

Kunne det hjælpe at bestille i en bredere variant i stedet? eller gnaver de på anden led?

Jeg har været så spændt på at høre din vurdering g jeg kan da høre at jeg helt sikkert tager den 0.5 str. str i de amerikanske mål til de sko jeg vil have.. Pokkers at man i DK ikke har samme typer sko som vi kunne få lov at prøve, ikke? Ville være en hel del lettere.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er prøve skoen kommet

Kan du ikke lige skrive lidt mere om skoene når de kommer? Jeg har kig på dem også og et par andre for jeg har lidt svært ved at beslutte mig hvilke det skal være.

(Du kan se mit bøvl i min tråd eller via disse 2 poster. http://www.bryllupsklar.dk/forum/83106/line-henrik-050714-button-morgengave-serviet-og-farvet-sukker.html/?p=1406203

eller http://www.bryllupsklar.dk/forum/83106/line-henrik-050714-button-morgengave-serviet-og-farvet-sukker.html/?p=1406561 )

Jeg vil rigtigt gerne høre om du har bestilt skoene i alm bredde eller brede? -Og om du bruger smalle eller brede sko og i hvilken str. og selvf. hvordan skoene er at have på når de kommer. Jeg er simpelthen sådan i vildrede så jeg hører rigtig gerne fra dig (evt smidt et vink i min tråd eller quote mig så jeg ser det. ) :biggrin:

Så kom prøve skoene, og jeg har prøvet dem et par gange og overvejet..

Jeg har bestilt et par i str 8,5 (svarende ca. til en str 39) og i alm. brede, som jeg plejer at købe sko i. Den højre sko passer perfekt (strammer en smule i snuden, men tror det løsner sig lidt, når man først begynder at gå rund i den - synes i hvert fald det hjælper hver gang jeg prøver den)

Men den venstre strammer noget mere og gnaver sig ind i min hæl. Det skal dog nævnes at jeg har et problem med, at min venstre fod svulmer mere op, end den højre. Og om sommeren plejer det at blive helt slemt. Overvejere derfor at bestille den venstre i en str 9 og den højre forsat i en str 8,5. Jeg har spurgt forhandleren, om det kan lade sig gøre, hvilket det godt kan for 40 dollars ekstra..

Tænker at hvis jeg bestiller den venstre i en 9 og den ender med at være for stor, så kan man vel putte et indlæg i, for at afhjælpe det. Ved ikke om kan kan det gøre det samme med den højre, så jeg ikke skal have to forskellige størrelser og betale 40 dollars ekstra... uh, er helt i tvivl, da jeg ikke har den store erfaring med indlæg :help:

Jeg ville købe begge en tak større og så lægge indlæg i hvis de ikke passer helt præcist. Du kan få forskellige indlæg Både til hæl og til under foden og dermed selv bestemme hvor meget eller lidt. :biggrin:

Kunne det hjælpe at bestille i en bredere variant i stedet? eller gnaver de på anden led?

Jeg har været så spændt på at høre din vurdering g jeg kan da høre at jeg helt sikkert tager den 0.5 str. str i de amerikanske mål til de sko jeg vil have.. Pokkers at man i DK ikke har samme typer sko som vi kunne få lov at prøve, ikke? Ville være en hel del lettere.. :)

Ja, det vil være meget nemmere :)

Synes umiddelbart kun at den strammer på den lange led, altså i hælen. Det eneste jeg er lidt betænkelig ved, ved at skulle bestille den højre en tand større er, hvis indlæget der skal i går ud i tåen, som jo er åben (vil ikke være så kønt at se på). Åh, hvorfor skal det være så svær en beslutning..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hår inspiration

Så er jeg begyndt at overveje hvordan håret skal sidde på dagen. Har overvejet at have håret opsat "lavet" eller delvist opsat, så længe det ikke kommer til at hænge ned i ansigtet på mig, da det irritere mig meget.. Har altid mit hår trukket væk fra ansigtet, enten i en hestehale eller en delvis opsætning med en spænde. Hælder derfor mest til den opsatte version, da det gerne må være lidt anderledes end til hverdag.

Men her får I lige lidt billeder, af det jeg tænker.

post-69471-0-54221800-1391717598_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tidsplanen

Så er vi i fuld gang med produktionen af invitationerne. Vi har endelig fået styr på de sidste ting, så som toastmaster (en opgave som min storbror har accepteret at står for) og tidsplanen.

Dagens program/tidsplan bliver således:

Kl. 13.30 Vielse

Kl. 14.30 Serveres der en forfriskning i min forældres have, men vi får taget billeder (regner med at det tager ca. 1 time at få taget billeder)

ca. Kl. 15.45 vil bryllupskagen blive serveret

Kl. 17 skal vi kører videre til fest stedet

Kl. 17.30 serveres der velkomstdrinks

Kl. 18 går vi til bords og middagen starter

ca. Kl 23 middagen er færdig og bandet spiller op til dans (og brudevals)

Kl. 1.30 serveres der natmad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæstelisten



Så er gæstelisten ved at være på plads, og vi er endt med 75 gæster, så vi på dagen bliver 77 incl. os.



Vi har dog længe diskuteret/overvejet hvor mange af vore naboer vi ville have med til festen. Vi overtog vores hus i oktober, og har altså kun boet herude i nogle måneder, og derfor endnu ikke fået snakket så meget med de andre på vejen endnu. Det skal nævnes at vi håber at få lidt at gøre med de andre unge familier på vejen, men vil selvfølgelig også gerne have et godt forhold til de øvrige naboer (som også gider os). Vi var med til deres årlige gadefest i august, da sælgerne af huset ikke kunne selv, og de spurgte om vi ville med i stedet. Det var en super mulighed for at hilse på de nye naboer, og det var en utrolig hyggelig aften.



Nu har vi så bestemt os for, kun at invitere de naboer, som har været over og byde os velkommen (samt givet en lille ting), da vi flyttede ind. Så vi invitere 4 naboer i alt - nu må vi bare se om de har lyst (og tid) til at komme :)



Det eneste problem vi har nu er, at vi kun kender navnene på begge par ved 2 af naboerne, og kun mandens navn ved de 2 øvrige (hvem sagde pinligt :oops: ). Men det ene af de par vi inviterer, har vi snakket en del med, og været over og besøg og de har været her, så mon ikke vi lige kan få dem til at hjælpe med et par navne :wink:


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DIY invitationer færdig :cheerleader3:



Så blev vore invitationer endelig færdig ( eller så godt som). Mangler kun lige at sætte bånd om de sidste og få dem i kuverter. Vi har allerede fået uddelt to af dem, til mine forældre og min ældste bror med familie, da de var på besøg i går.



Det er blevet til 38 invitationer i alt, og her får I da lige et kik på, hvordan de endte ud :biggrin:




post-69471-0-96522100-1393786202_thumb.p

post-69471-0-67699700-1393786222_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er de bare FLOTTE! :heart::loveshower::wink::):cheerleader3:

Mange tak :) Er også selv rigtig tilfreds med resultatet. Og det perlemorspapir, som vi har printet på giver lige det sidste pift :happy:

Havde også et par stykker med på arbejde, for at vise det til et par interesserede kollegaer - de synes også, at de bare var super flotte, så det er dejligt med sådan en reaktion :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jubii!! Så er der allerede besked fra post danmark, om at der er en pakke som ligger og venter på mig.. Det er garanteret mine sko, som er længe ventet.. Havde egentlig troet de først kom en gang i næste uge...

Så skal da vist forbi postbutikken på vej hjem :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er de bare FLOTTE! :heart::loveshower::wink::):cheerleader3:

Mange tak :) Er også selv rigtig tilfreds med resultatet. Og det perlemorspapir, som vi har printet på giver lige det sidste pift :happy:

Havde også et par stykker med på arbejde, for at vise det til et par interesserede kollegaer - de synes også, at de bare var super flotte, så det er dejligt med sådan en reaktion :cheerleader3:

Ja det kan jeg godt forstå, de er virkelig også fine ! :)

Lige præcis, perlemors effekten giver lige det sidste .. :-) Det er også det vi har brugt og skal bruge til både bordkort og menukort .. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er de bare FLOTTE! :heart::loveshower::wink::):cheerleader3:

Mange tak :) Er også selv rigtig tilfreds med resultatet. Og det perlemorspapir, som vi har printet på giver lige det sidste pift :happy:

Havde også et par stykker med på arbejde, for at vise det til et par interesserede kollegaer - de synes også, at de bare var super flotte, så det er dejligt med sådan en reaktion :cheerleader3:

Ja det kan jeg godt forstå, de er virkelig også fine ! :)

Lige præcis, perlemors effekten giver lige det sidste .. :-) Det er også det vi har brugt og skal bruge til både bordkort og menukort .. :loveshower:

Ja, vi skal også bruge det til bordkort og bordhæfter, og så med det samme hjerte, som på invitationerne. Hjerte vil dog komme til sin ret på bordkortene, da man kan folde det lidt ud, så det giver en 3D effekt, hvilket man mister, når den kommer i en kuvert..

Håber det går godt med din mor. Det var da voldsomt uheldigt :(

Hvor er du allerede nået langt med dine lister :)

Min familie er bare ramt af mange uheld lige i tiden, skal jeg hilse og sige. Men det går bedre med min mor. Hun har en skinde på den venstre hånd, og i onsdags fik hun gipsen af den højre. Så nu genoptræner hun dem, da hun ikke har mange fingerkræfter i øjeblikket.. Men min far siger, at hun er begyndt at overtage tjansen med at rør i gryderne, når der skal laves mad, så det er godt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kom skoene endelig!!



Efter nogle lange uger (efter min mening :wink: ) er mine sko endelig kommet med posten. Har bestilt mine sko over etsy ved denne forhandler. Forhandleren tilbyder en service, hvor man kan få lov at prøve skoene, inden de farver og pynter den, så man kan være sikker på, at man får den rigtige størrelse, og jeg er glad for jeg tilkøbte denne service (for 1 dollar). Jeg havde bestilt skoene i en størrelse 8,5, men kunne mærke at de stramte en smule om min ene fod (som er lidt større end den anden), så lavede min bestilling om til en str 9. Da str 8,5 jo egentligt passede fint på min ene fod, tænkte jeg, at jeg bare måtte putte et indlæg i den hvis den blev alt for stor i str 9. Men efter at have fået skoene og prøvet dem, tror jeg ikke det bliver et problem, da jeg synes at skoene passer godt på begge mine fødder.. Så nu har jeg god tid til at få dem gået til :biggrin:



Der har simpelthen været en rigtig god service fra forhandleren, da hun var hurtig til at svare på mine spørgsmål, og kom med nogle gode brugbar svar. Og sikke en dejlig oplevelse det var endelig at kunne åbne æsken med skoene. Der lå en fin lille pose med et par bolcher/chokolader (har endnu ikke åbnet dem, og fundet ud af hvad det egentlig er), samt en lille vejledning til, hvordan man kan vedligeholde skoene. Har desuden gået og overvejet, om jeg skulle købe et par "I do" stickers, men nu kan jeg stoppe mine overvejelser, da dette også var med i posen, ganske gratis. :super:



Og I skal selvfølgelig have lov til at se de endelige sko




post-69471-0-35288200-1394302572_thumb.p

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer