tommie

Hvorfor er fotografens billeder beskyttede?

4 posts in this topic

Hejsa

Håber at nogen vil forklare mig hvorfor fotografer har total ophavsret på fotos? Kan man virklige ikk engang bruge et af sine dyrt købte billeder på facebook eller lave egen takkekort? Man køber jo billederne og det da kun god reklame at vise sine billeder til hele verden :)

Tak for at I vil forklare mig dettte mysterium!!! :)

0

Annonce ♥

Det kan man som regel godt, bare fotografens logo/navn står på billedet, og/eller under billedet.

Og selvføglelig kan du lave takkekort. Det er privat brug. På facebook/nettet bliver det offentlig og alle kan "stjæle" fotografens arbejde.

Hvad står der i jeres kontrakt da? :-)

0

Vores fotografs billeder har vi fået på usb-pind, og dem må vi bruge som vi vil til at printe, lave fotobøger mv. Jeg kunne dog aldrig finde på at misbruge dette, ved fx at udgive en roman med hans billeder på forsiden, eller noget andet urealistisk.

Tror det afhænger af de vilkår man aftaler når man booker fotografen. Der gælder det om at læse det med småt, og være helt sikker på hvor mange billeder man får som en fil, og hvor mange man evt. bare får lov til at "kigge på"

0

Vi må bruge vores billeder lige så tosset vi vil, så længe vi skriver hendes navn på billederne :)

Andet ville da også være mærkeligt?

Kommer nok an på aftalen.

0

Annonce ♥