Janniepigen

Puha det er dyrt! Bryllupsbudget...

89 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes med den skønneste mand næste sommer, 14.06.14 :loveshower:

Vi har været igang med at lave budget....eller rettere, få et overblik over alle udgifterne og jeg må indrømme at jeg er lidt chokeret over hvor dyrt det hele er. Vi har valgt at spare lidt på lokalerne - farvel slotsbryllup! Og kjolen har jeg allerede købt på udsalg, pris 8900,- inkl skørt og slør. Vi bliver ca 90 gæster.

Men ellers ser tallene således ud:

Tøj til bruden: 8900,- (er købt)

Sko og smykker til bruden: 2000,-

Hår/make up: 2000,-

Tøj til gommen: 7000,- (han er meget høj og skal nok have noget syet om)

Sko gommen: 1000,-

Festen, mad og drikke, 3 retter og natmad: 50.000,-

Bryllupskage: 5000,-

Buket og brystbuketter: 1000,-

Heldagsfotograf: 10.000,-
Brudebil: 2000,- (kan måske spares væk)

Diner/band: 15.000,-
Ringe: 7000,-
Indbydelser, bordkort, pynt, balloner: 5000,-

Ovenstående giver i alt 115.900,-

Derudover har vi et lille ønske om at bryllupskagen skal skæres på Sønderskov slot - jeg ved endnu ikke hvad det vil koste, men det ville være smart, da vi gerne vil fotograferes der - så vi stadig er tæt på vores gæster. Fra kirken tager det 7min kørsel til slottet og stedet hvor selve festen skal holdes ligger tæt på kirken, så køretiden er meget begrænset.

Jeg synes det er mange penge....jeg kan bare ikke se hvor søren vi skal spare henne - vi ønsker ikke at spare fotografen væk og vi vil ikke have en DJ. Bryllupskagen kunne vi lave selv, men samtidig så magter jeg ikke at stå med bøvlet.

Vi har endnu ikke talt om bryllupsrejse - jeg tænker at det må vi tage som det kommer. Og vi har talt om at morgengaven til hinanden er overflødig og blot en ekstra post - så vi har aftalt at vi laver noget til hinanden som ikke koster noget - f.eks et digt, en lille video eller hvad det måtte være. Dog går jeg med tankerne om at overraske min kommende mand med en smuk sang i kirken - men ham jeg gerne vil booke til dette, han koster 8500,- og jeg drømmer også om at få dagen videofilmet....åååh ja bridezilla har mange drømme!

Jeg vil meget gerne høre jeres meninger og erfaringer - kan vi mon spare et sted? Eller er budgettet meget realistisk - koster det bare så meget hvis man ønsker et større bryllup og ikke en grisefest hjemme i ens egen have ;) Selv om det sikkert kunne være hyggeligt.

??? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare det løber op, og har snart hørt om en del bryllupper der når de 100.000 kr.. Vores eget havner også der, - og vi holder det heller ikke på et slot.. :-)

Kan i nå at spare pengene op, eller vil i skulle skære i noget for at få råd?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver også 90 personer, og vi regner med en samlet pris på 80-90.000 kr.

Vi har lejet et smukt forsamlingshus til 3.500 kr., og så får vi mad ude fra til max. 265 kr. pr. kuvert (LÆKKER MAD bestående af forret, hovedret (buffet), dessert og natmad).

Drikkevarer henter vi i Tyskland, og H2B mener, det kan gøres til 7-8.000 kr., så her er vi langt fra hinanden, ca. 17-20.000 kr. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om I holder festen på et sted, hvor I ikke selv kan hyre nogen ind til at lave maden og selv komme med drikkevarer. Så skal I selvfølgelig også selv dække borde op osv., men man kan jo ikke få alt :-)

Invitationer, bordkort pynt mv. tror jeg også sagtens du kan skære noget væk, hvis du tænker kreativt.

Kagen kan I måske også spare på, hvis I kender nogen, som kan klare opgaven. Der findes mange dygtige amatørbagere ude i det ganske land.

Jeg regner med at spare pengene på hår og make-up, og i stedet få en veninde, som skal med til brylluppet, til det. Hun skulle være en ørn til det, og så kunne det jo være bryllupsgaven fra hende. Så det er potentielt 2.000 kr. sparet også.

Ringene kommer også an på, hvad I vil have, men det kan også godt lade sig gøre til mindre.

Det var lige lidt tips..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres input :cheerleader3:

Vi har lige renoveret 400kvm hus, så kistebunden er pænt tom! Men da min mor er syg med sclerose, så har vi valgt at blive gift næste år, så hun stadig har en mulighed for at komme med. Det betyder så at vi ikke når at spare op, men jeg synes ikke det er det værd, hvis vi først sparer op og så risikerer at min mor måske ikke kan komme med til brylluppet. Så vi har valgt at "fremtrylle" pengene istedet. Vi har selvfølgelig en masse ønsker og dem forsøger vi at koge ned på et realistisk plan. Men uha det kan være svært.

ang. lokalerne, så har vi valgt den billigste mulighed vi kunne finde her - vi er desværre afhængige af nogle dyr derhjemme, som vi er nød til at være tæt på, så det begrænser mulighederne utroligt meget. Jeg håber at vi kan holde os under 500 pr kuvert, men vi skal ned og tale med dem på fredag kl 14 og så håber jeg vi kan finde en prisfornuftig løsning. Min svigerfar holdt sin 60 års fødselsdag der - det var rigtig godt - der fik vi serveret forret og dessert, men hovedret og natmad var buffet - mon det er ok med buffet til bryllup?? Eller er det mere acceptabelt til fødselsdage m.v.?

Jeg arbejder sammen med en arbejdskollega som er frisør og make up artist, så hende håber jeg er ledig - hun kan dog først give mig endelig besked efter jul, så jeg holder vejret og håber.

Pynten, kort osv. håber jeg også at kunne spare på - men jeg er også forberedt på det modsatte. For lokalet vi har valgt til festen er absolut ikke særlig prinsesse-agtig :) Men vi har lov at pynte alt det vi vil - så jeg har tanker om heliumballoner i klaser i hjørnerne og som skal bindes fast til et par mursten ( kæresten er murer :o)). Og de har nogle grimme malerier hængende, som jeg tror jeg tager ned og binder nogle store hjerter af grene med tyl omkring (et lille vinterprojekt til mig og svigermor ;O)). Blomster, duge og servietter er med i kuvertprisen - men alt pynt udover skal vi selv komme med. Min mor har fundet nogle søde sølv kysseklokker på nettet, som også kan bruges som bordkort - hun er så vild med dem at hun så gerne vil købe dem til os ;) Så det tænker jeg at hun får lov til.

Invitationer og takkekort laver jeg selv - jeg er fotograf, så jeg har en masse kontakter og kan snildt selv være kreativ der. Men selve delen med ballonerne - jeg har ingen ide om hvad de koster...men jeg håber meget at det var et sted vi kunne spare lidt ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt buffet (ikke fordi det nødvendigvis er billigere), men fordi så har gæsterne mulighed for at strække benene undervejs og mingle lidt på kryds og tværs, for ellers snakker gæsterne stort set ikke med andre end dem, de sidder omkring, før der måske spilles op til dans. Mon ikke der er nogen, der kan være behjælpelig med de få, der er gangbesværet?

Jeg har også kigget på balloner på et tidspunkt, men jeg synes, det løber op, hvis der også skal købes helium. Så tror jeg hellere jeg ville købe tyl for pengene og lyskæder - vedhæfter lige lidt billeder med et par ideer :-)

post-65672-0-84464500-1381238372_thumb.j

post-65672-0-66194900-1381238378_thumb.j

post-65672-0-62685300-1381238392_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desværre er bryllupper bare dyre.... Men jeg må sige, at eftersom I bliver 90 pers., så synes jeg faktisk det er en ok pris.

90 pers er jo en del mennesker, hvilket jo desværre ikke gør prisen mindre. Umiddelbart synes jeg at jeres budget ser rigtig fint ud, og I vælger at bruge pengene på de rigtige ting - så desværre bliver tingene jo bare deropad når der kommer flere mennesker med.

VI havde selv et mindre bryllup på "kun" 35 pers, hvilket vi synes var mange, men det gjorde så at vi ku bruge pengene et andet sted, da vi nu ikke blev så mange...

Så desværre er det svært at få prisen ned på den slags... Og jeg synes jeres budget virker rigtig fornuftigt og realistisk, hvilket egentlig er det vigtigste, så man ikke bliver overrasket bagefter...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for de fine lyskædebilleder - det ser faktisk super flot ud! Det er da værd at undersøge. Jeg havde også en lille frygt om at balloner måske blev for poppet. Men alt med måde selvfølgelig :)

Jeg kan næsten høre at vores budget ikke er helt hen i vejret - så det bliver måske de færreste penge vi kan spare. Alternativt må vi ønske os penge i gave, så det sorte hul kan dækkes lidt LOL! Jeg synes også det er lidt blandede følelser omkring sådan en dag - på den ene side vil man ikke gå på kompromis, og samtidig synes man også det er mange penge at fyre af på en enkelt dag :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan næsten høre at vores budget ikke er helt hen i vejret - så det bliver måske de færreste penge vi kan spare. Alternativt må vi ønske os penge i gave, så det sorte hul kan dækkes lidt LOL! Jeg synes også det er lidt blandede følelser omkring sådan en dag - på den ene side vil man ikke gå på kompromis, og samtidig synes man også det er mange penge at fyre af på en enkelt dag :a1221:

Jeg kan så godt følge dig i det du skriver.. Jeg havde det helt på samme måde, at holdt da op hvor var det mange penge... Især fordi vi undervejs i processen købte hus, og pludselig kunne pengene egentlig godt bruges til huset...

Men vi valgte at gå all in, som man siger, og jeg kan kun sige at vi intet har fortrudt... vi brugte en hel del penge på brylluppet, og jeg var meget i tvivl om det var det rigtige... Men jeg kan kun sige at det var den bedste og vildeste dag i vores liv, og jeg fortryde ikke at være pengene fattigere idag - da det var en fantastisk oplevelse, både for os og vores gæster...

Men jeg kan simpelthen så godt følge dine tanker... Jeg måtte også nå til et sted, hvor jeg bare accepterede at vi brugte så mange penge, så jeg kunne nyde resten af processen, samt nyde dagen fuldt ud, og det lykkedes heldigvis...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes med den skønneste mand næste sommer, 14.06.14 :loveshower:

Vi har været igang med at lave budget....eller rettere, få et overblik over alle udgifterne og jeg må indrømme at jeg er lidt chokeret over hvor dyrt det hele er. Vi har valgt at spare lidt på lokalerne - farvel slotsbryllup! Og kjolen har jeg allerede købt på udsalg, pris 8900,- inkl skørt og slør. Vi bliver ca 90 gæster.

Men ellers ser tallene således ud:

Tøj til bruden: 8900,- (er købt)

Sko og smykker til bruden: 2000,-

Hår/make up: 2000,-

Tøj til gommen: 7000,- (han er meget høj og skal nok have noget syet om)

Sko gommen: 1000,-

Festen, mad og drikke, 3 retter og natmad: 50.000,-

Bryllupskage: 5000,-

Buket og brystbuketter: 1000,-

Heldagsfotograf: 10.000,-

Brudebil: 2000,- (kan måske spares væk)

Diner/band: 15.000,-

Ringe: 7000,-

Indbydelser, bordkort, pynt, balloner: 5000,-

Ovenstående giver i alt 115.900,-

Derudover har vi et lille ønske om at bryllupskagen skal skæres på Sønderskov slot - jeg ved endnu ikke hvad det vil koste, men det ville være smart, da vi gerne vil fotograferes der - så vi stadig er tæt på vores gæster. Fra kirken tager det 7min kørsel til slottet og stedet hvor selve festen skal holdes ligger tæt på kirken, så køretiden er meget begrænset.

Jeg synes det er mange penge....jeg kan bare ikke se hvor søren vi skal spare henne - vi ønsker ikke at spare fotografen væk og vi vil ikke have en DJ. Bryllupskagen kunne vi lave selv, men samtidig så magter jeg ikke at stå med bøvlet.

Vi har endnu ikke talt om bryllupsrejse - jeg tænker at det må vi tage som det kommer. Og vi har talt om at morgengaven til hinanden er overflødig og blot en ekstra post - så vi har aftalt at vi laver noget til hinanden som ikke koster noget - f.eks et digt, en lille video eller hvad det måtte være. Dog går jeg med tankerne om at overraske min kommende mand med en smuk sang i kirken - men ham jeg gerne vil booke til dette, han koster 8500,- og jeg drømmer også om at få dagen videofilmet....åååh ja bridezilla har mange drømme!

Jeg vil meget gerne høre jeres meninger og erfaringer - kan vi mon spare et sted? Eller er budgettet meget realistisk - koster det bare så meget hvis man ønsker et større bryllup og ikke en grisefest hjemme i ens egen have ;) Selv om det sikkert kunne være hyggeligt.

??? :help:

Jeg tænker om man kunne spare lidt på fotografen og på musikken... vi have en DJ til omkring 5-6000 og vores fotograf var der kun til et stykke ind i forretten, herefter var det gæsterne der stod for de sidste billeder af kage og dansen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal giftes med den skønneste mand næste sommer, 14.06.14 :loveshower:

Vi har været igang med at lave budget....eller rettere, få et overblik over alle udgifterne og jeg må indrømme at jeg er lidt chokeret over hvor dyrt det hele er. Vi har valgt at spare lidt på lokalerne - farvel slotsbryllup! Og kjolen har jeg allerede købt på udsalg, pris 8900,- inkl skørt og slør. Vi bliver ca 90 gæster.

Men ellers ser tallene således ud:

Tøj til bruden: 8900,- (er købt)

Sko og smykker til bruden: 2000,-

Hår/make up: 2000,-

Tøj til gommen: 7000,- (han er meget høj og skal nok have noget syet om)

Sko gommen: 1000,-

Festen, mad og drikke, 3 retter og natmad: 50.000,-

Bryllupskage: 5000,-

Buket og brystbuketter: 1000,-

Heldagsfotograf: 10.000,-

Brudebil: 2000,- (kan måske spares væk)

Diner/band: 15.000,-

Ringe: 7000,-

Indbydelser, bordkort, pynt, balloner: 5000,-

Ovenstående giver i alt 115.900,-

Derudover har vi et lille ønske om at bryllupskagen skal skæres på Sønderskov slot - jeg ved endnu ikke hvad det vil koste, men det ville være smart, da vi gerne vil fotograferes der - så vi stadig er tæt på vores gæster. Fra kirken tager det 7min kørsel til slottet og stedet hvor selve festen skal holdes ligger tæt på kirken, så køretiden er meget begrænset.

Jeg synes det er mange penge....jeg kan bare ikke se hvor søren vi skal spare henne - vi ønsker ikke at spare fotografen væk og vi vil ikke have en DJ. Bryllupskagen kunne vi lave selv, men samtidig så magter jeg ikke at stå med bøvlet.

Vi har endnu ikke talt om bryllupsrejse - jeg tænker at det må vi tage som det kommer. Og vi har talt om at morgengaven til hinanden er overflødig og blot en ekstra post - så vi har aftalt at vi laver noget til hinanden som ikke koster noget - f.eks et digt, en lille video eller hvad det måtte være. Dog går jeg med tankerne om at overraske min kommende mand med en smuk sang i kirken - men ham jeg gerne vil booke til dette, han koster 8500,- og jeg drømmer også om at få dagen videofilmet....åååh ja bridezilla har mange drømme!

Jeg vil meget gerne høre jeres meninger og erfaringer - kan vi mon spare et sted? Eller er budgettet meget realistisk - koster det bare så meget hvis man ønsker et større bryllup og ikke en grisefest hjemme i ens egen have ;) Selv om det sikkert kunne være hyggeligt.

??? :help:

Jeg tænker om man kunne spare lidt på fotografen og på musikken... vi have en DJ til omkring 5-6000 og vores fotograf var der kun til et stykke ind i forretten, herefter var det gæsterne der stod for de sidste billeder af kage og dansen...

glemte lige... brudekørsel var en gave fra min fætter og hans kone, ønsket stod på gavelisten :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg selv er fotograf, så ønsker jeg ikke at spare på denne post, da jeg ved hvor vigtig billederne er for mig :) Jeg var også klar til at give det dobbelte :) Og jeg skal godt nok have nogle fotograf-kollegaer med til brylluppet, men jeg ønsker ikke at pådutte dem at de skal fotografere når de er med som gæst også :) Jeg har selv fotograferet til min venindes bryllup og det gør eg aldrig mere. Jeg så slet ikke vielsen, da jeg var på "arbejde". Vores fotograf er nøje udvalgt - det har også taget mig et år at beslutte mig og stadig har jeg fornemmelse af at det er utroligt svært at give slip :D

Vi har været til bryllupper hvor det var DJ der stod for musikken - der må jeg indrømme at det er slet ikke mig. Selv om det ville være en billigere post på den måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så sige at vi har haft flere kunder som egentlig ønskede et liveband men hvor der var forskellige faktor såsom pladsforhold, spilletid (husk på at en bryllupsfest typisk varer 8-12 timer) og selvfølgelig økonomi som gjorde at det blev en DJ løsning og det har de ikke fortrudt. Tværtimod, hvad dette opslag på vores facebook-side måske meget godt illustrerer, selvom det var på en lidt uheldig baggrund (dødsfald i nærmeste familie). Det var så ikke en af vores egne DJ's der men en god kollega som vi vidste at vi kunne stå inde for og det er jo det næste:

Fordi det er med DJ's som det er med bands, musikere, fotografer m.v. Det er ikke bare et spørgsmål om A eller B. Dvs. det ene fremfor det andet, men også et spørgsmål om manden (DJ'en) bag "komfuret". Ligesom med bands, musikere m.v. er DJ's forskellige. Mange af de folk som vi er i kontakt med og spiller for, vælger ikke kun denne løsning af økonomiske eller pladsmæssige årsager men gør det også fordi en god DJ til enhver tid vil kunne lave mere bredde og alsidighed i musikken hvor vægtningen tager afsæt i brudeparrets ønsker og det selskab man kommer ud til, hvor et band/en musiker på en eller anden måde har sin egen stil og musikgenre som man ikke bare kan flytte eller rokke ved. Når det så er sagt er det ikke sikkert at det der er godt for andre også er godt for jer. :lol:

Derudover vil jeg jo mene at der kan spares på gommens tøjbudget. Syntes 8.000 kr. lyder meget voldsomt. De andre poster kan jeg ikke udtale mig om. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Band vs DJ - det er nok smag og behag :) Men med en far som er pensioneret musiker, så har jeg desværre følelsen af at skulle "nøjes" hvis jeg skal have en DJ til mit bryllup. Og sådan er vi heldigvis forskellige. Men jeg er mest til et band, som fyrer den max af, så svedet drypper udover publikum ;) Og der er min kommende mand heldigvis enig med mig - vi vil aldrig kunne få den samme stemning med en DJ, som vi kan med et band. Det kræver selvfølgelig et godt band, for der er også meget skrammel imellem, men sådan er det jo i alle brancher - kender det fra mit eget erhverv :)
Vi har lige været heldige at finde et band som også laver diner til i alt 11.500,- så nu sidder vi så og pløjer nettet tyndt for info om dem, så vi er sikre på at det er det rigtige valg for os :) Så ville der hvert fald være lidt sparet der ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hihi ja jeg drømte også om at vores bryllup skulle holdes på de 50k, men puha....så begyndte jeg at kigge på kjole...og gæstelisten blev større og større...og fotografen ville jeg bestemt ikke spare på heller....og jeg ville heller ikke stå som vært selv - sådan en dag vil jeg ikke røre en finger, kun slappe af og nyde det. Pludseligt inden man ser sig om...så er man sneget sig op på de 100k og så stiger den støt...shit hvor er det dyrt. Jeg synes snart at de værste penge er dem til bryllupskagen - jeg ved godt at sådan en kage tager lang tid og al respekt for det stykke arbejde, men når jeg tænker på hvad jeg selv tjener som bryllupsfotograf....gisp, så har jeg vist valgt forkert fag i forhold til. Men ja, så snart der står bryllup foran noget, så koster alt lige 50%mere... :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tøjet til min mand - ja jeg synes også det lyder af mange penge, men jeg har haft ringet til askepot i tønder og spurgt hvad et typisk sæt koster - dertil har de svaret at et typisk sæt ligger på 5-6000,- og da min mand er 2 meter høj, tynd med meget lange arme og ikke engang kan gå i en butik og købe en skjorte med ekstra længde, da denne også er for kort til ham - jaaah så har jeg afsat 8000 ialt til hans tøj, da jeg vurderer at der kan forekomme udgifter til en skrædder for at få tøj der passer ham perfekt på dagen. Måske er jeg snobbet, måske går jeg bare op i at min mand skal være ligeså fin som jeg selv - men jeg vurderer ikke at vi kan nøjes med den lokale herretøjsbutik :) Men selvfølgelig håber jeg at kunne spare alle de steder vi overhovedet kan - så det vil da bare være super, hvis det for første gang i hans liv skulle lykkes at finde et sæt som bare passer, måske med minimal tilretning. Man kan altid drømme - men i vores budget har jeg forsøgt at være realistisk - hellere at der er penge til overs end at vi pludselig står i den modsatte grøft og troede at vi lige kunne finde tøjet til det halve, men at vi pludselig skulle af med 4000 mere - sådan nogle dårlige "overraskelser" kan næsten tage pusten helt fra en i sådan en planlægning...efter min mening :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bryllupper er dyre (eller kan være det). Jeg vil gerne sige det igen - vi var 32 gæster, og det kostede 117.000 kroner. Og jeg gør det gerne igen :D - og bruger gerne mere.

Hvis i kan fremskaffe pengene, og ellers er ok med det, så gør det, og få jeres drømmebryllup. I lever jo kun en gang. Man kan self. skære i gæstelisten eller maden, men ting som ringe, fotograf, tøj osv. det koster jo det samme uanset hvor mange man bliver.

Et godt jakkesæt koster jo 5000 kr. ca., og op efter vel.. Plus tilbehør så løber det jo hurtigt op. Jeg tror faktisk også at min mands kostede lidt over 9000 kr. Og det var "bare" jakkesæt, skjorte, slips og sko. Men det kan jo bruges igen - medmindre man køber en reel bryllupshabit.

Og du er ikke snobbet - du er kvalitetsbevidst ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Budget er svært, også virkelig i forhold til, hvad man har af forventninger. Mht. tøjet til din kæreste, så har min kæreste og jeg overvejet http://www.suitzoo.dk/, trustpilot siger god for den, men derudover ved jeg ikke mere. :) det er lidt billigere end 8000 kr..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg selv er fotograf, så ønsker jeg ikke at spare på denne post, da jeg ved hvor vigtig billederne er for mig :) Jeg var også klar til at give det dobbelte :) Og jeg skal godt nok have nogle fotograf-kollegaer med til brylluppet, men jeg ønsker ikke at pådutte dem at de skal fotografere når de er med som gæst også :) Jeg har selv fotograferet til min venindes bryllup og det gør eg aldrig mere. Jeg så slet ikke vielsen, da jeg var på "arbejde". Vores fotograf er nøje udvalgt - det har også taget mig et år at beslutte mig og stadig har jeg fornemmelse af at det er utroligt svært at give slip :D

Vi har været til bryllupper hvor det var DJ der stod for musikken - der må jeg indrømme at det er slet ikke mig. Selv om det ville være en billigere post på den måde.

vi havde lavet en komplet play liste så der var kun god musik, alle dansede helt vildt hele natten

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg selv er fotograf, så ønsker jeg ikke at spare på denne post, da jeg ved hvor vigtig billederne er for mig :) Jeg var også klar til at give det dobbelte :) Og jeg skal godt nok have nogle fotograf-kollegaer med til brylluppet, men jeg ønsker ikke at pådutte dem at de skal fotografere når de er med som gæst også :) Jeg har selv fotograferet til min venindes bryllup og det gør eg aldrig mere. Jeg så slet ikke vielsen, da jeg var på "arbejde". Vores fotograf er nøje udvalgt - det har også taget mig et år at beslutte mig og stadig har jeg fornemmelse af at det er utroligt svært at give slip :D

Vi har været til bryllupper hvor det var DJ der stod for musikken - der må jeg indrømme at det er slet ikke mig. Selv om det ville være en billigere post på den måde.

Kan jeg godt forstå. det var det eneste jeg havde sparet på - og vores er desværre ikke de bedste :-( også en ven.

Mit endte på 140.000 og er heller ikke på et slot. men maden og kagen (la glace) var vigtig for mig :)

Da jeg arbejder med mad og har en "arbejdsskade" på det område

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt buffet (ikke fordi det nødvendigvis er billigere), men fordi så har gæsterne mulighed for at strække benene undervejs og mingle lidt på kryds og tværs, for ellers snakker gæsterne stort set ikke med andre end dem, de sidder omkring, før der måske spilles op til dans. Mon ikke der er nogen, der kan være behjælpelig med de få, der er gangbesværet?

Jeg har også kigget på balloner på et tidspunkt, men jeg synes, det løber op, hvis der også skal købes helium. Så tror jeg hellere jeg ville købe tyl for pengene og lyskæder - vedhæfter lige lidt billeder med et par ideer :-)

Når jeg ser disse billeder af tyl med lys i loftet, kan jeg ikke lade være med at tænke på brandfare - kan man få tyl, der er behandlet, så det er brandhæmmende? Ellers kan der være en anseelig brandfare ved denne loftsudsmykning :(

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså, jeg synes der er flere steder, jeg kan se, I kan spare:

ringene: Vores kostede 2000 hos Egeart. Det er vores helt eget design, og så er ringene smeltet af guld fra min side af familien, og sølv fra min hustrus side. Meget personligt

Jakkesæt til H2B: min hustrus er skræddersyet til hende i nordjylland til 5100 kr, der kan måske hentes lidt også?

invitationer og pynt: Det behøver altså ikke løbe så højt op, hvis man lige tænker sig om!

Kage: Spørg dig for. Min studiekammerat er uddannet kok, og hun tilbød at lave vores kage. Den smagte MEGA godt, var super flot - og kostede 1300 for 90 kuverter!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt buffet (ikke fordi det nødvendigvis er billigere), men fordi så har gæsterne mulighed for at strække benene undervejs og mingle lidt på kryds og tværs, for ellers snakker gæsterne stort set ikke med andre end dem, de sidder omkring, før der måske spilles op til dans. Mon ikke der er nogen, der kan være behjælpelig med de få, der er gangbesværet?

Jeg har også kigget på balloner på et tidspunkt, men jeg synes, det løber op, hvis der også skal købes helium. Så tror jeg hellere jeg ville købe tyl for pengene og lyskæder - vedhæfter lige lidt billeder med et par ideer :-)

Når jeg ser disse billeder af tyl med lys i loftet, kan jeg ikke lade være med at tænke på brandfare - kan man få tyl, der er behandlet, så det er brandhæmmende? Ellers kan der være en anseelig brandfare ved denne loftsudsmykning :(

ege art

Ellers kunne man jo undlade at hænge det op, så det direkte rører hinanden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer