Janniepigen

Puha det er dyrt! Bryllupsbudget...

89 posts in this topic

Jeg skal også giftes d. 14. 06. 2014

Vi bliver 70-80 gæster og holder det i et forsamlingshus for at spare på stedet. Derudover så er jeg gået i gang med at lave indbydelserne selv for fandt ud af at her var der penge at spare.

Vi har valgt både at holde reception og fest, hvilket gør at der kommer nogle ekstra udgifter til en ekstra fest - men så kan vi få alle med som vi gerne vil have.

Men det er bare dyrt at holde bryllup - så jo før man kan komme i gang des mere er der at spare. Kan også sige at der kan være nogle penge at spare ved at tage til bryllupsmesse, det skal vi i hvertfald på i januar eller februar :)

Jeg vil også gerne lave vores indbydelser selv - men vi er lidt uenige herhjemme om hvornår de skal sendes ud. Hvornår sender I jeres ud?

0

Annonce ♥

Hvis du vil spare på porto, så gør det inden 1. januar 2014 :)

Og husk, der findes B-post, som fungerer absolut lige så godt som A-post! :biggrin:

- lille besparelse til budgettet haha

Hahaha ja postdk skruer priserne op konstant! Måske man skulle overveje at slå det sammen med julekort :P

0

Uha, det bliver en rigtig spændende dag idag - kl 14 skal vi ned og tale med kokken omkring valg af mad, så de kan lave en endelig kuvertpris til os. Og bagefter kører vi ud og kigger på vielsesringe i kolding storcenter - der er en butik med 25% rabat. Hvad der er sparet, er tjent ;)

0

Hej bridezilla ;-)

Mit bryllup kommer til at koste 21500 kr, men jeg er også lidt mere afslappet i forhold til hvad jeg vil have til mit bryllup, men her er mine ideer:

Sko og smykker til bruden: 2000,- (Du kunne vælge noget billigere smykkeværk, eller låne nogle smykker af venner/familie)

Hår/make up: 2000 (Kender du nogen i omgangskredsen som er gode til at sætte hår; øv jer sammen og se om i kan finde frem til noget flot du ville kunne lide på dagen)

Tøj til gommen: 7000,- (han er meget høj og skal nok have noget syet om)

Sko gommen: 1000,-

Festen, mad og drikke, 3 retter og natmad: 50.000,- ( der er noget der hedder e-buffet på nettet hvor man kan få maden helt ned til 79kr pr kuvert, det koster 350 at få det bragt ud.. det er selvfølgelig buffet)

Bryllupskage: 5000,- ( i stedet for at lave den selv, så bed en i familien eller venner at lave kagen som bryllupsgave, så betaler du for materialerne og de laver kagen)

Buket og brystbuketter: 1000,-

Heldagsfotograf: 10.000,-
Brudebil: 2000,- (kan måske spares væk) (Cykeltaxa er en god ide og ikke lige så dyrt som at kører i bil, men stadig sjovt og romantisk)

Diner/band: 15.000,-
Ringe: 7000,-
Indbydelser, bordkort, pynt, balloner: 5000,- ( DIY- er den bedste måde at spare på her, der er massere at inspiration at hente og du kan få hjælp af dine brudepiger til at få det gjort hvis du er meget stresset)

Håber at du evt kan bruge noget af mine ideer.. ved godt jeg nok har en meget mere afslappet indgang til bryllup end dig ;-) men her er ideerne i hvert fald :-)

1

Annonce ♥

Bryllupper er dyre (eller kan være det). Jeg vil gerne sige det igen - vi var 32 gæster, og det kostede 117.000 kroner. Og jeg gør det gerne igen :D - og bruger gerne mere.

Hvis i kan fremskaffe pengene, og ellers er ok med det, så gør det, og få jeres drømmebryllup. I lever jo kun en gang. Man kan self. skære i gæstelisten eller maden, men ting som ringe, fotograf, tøj osv. det koster jo det samme uanset hvor mange man bliver.

Et godt jakkesæt koster jo 5000 kr. ca., og op efter vel.. Plus tilbehør så løber det jo hurtigt op. Jeg tror faktisk også at min mands kostede lidt over 9000 kr. Og det var "bare" jakkesæt, skjorte, slips og sko. Men det kan jo bruges igen - medmindre man køber en reel bryllupshabit.

Og du er ikke snobbet - du er kvalitetsbevidst ;)

Bryllupper er dyre (eller kan være det). Jeg vil gerne sige det igen - vi var 32 gæster, og det kostede 117.000 kroner. Og jeg gør det gerne igen :D - og bruger gerne mere.

Hvis i kan fremskaffe pengene, og ellers er ok med det, så gør det, og få jeres drømmebryllup. I lever jo kun en gang. Man kan self. skære i gæstelisten eller maden, men ting som ringe, fotograf, tøj osv. det koster jo det samme uanset hvor mange man bliver.

Et godt jakkesæt koster jo 5000 kr. ca., og op efter vel.. Plus tilbehør så løber det jo hurtigt op. Jeg tror faktisk også at min mands kostede lidt over 9000 kr. Og det var "bare" jakkesæt, skjorte, slips og sko. Men det kan jo bruges igen - medmindre man køber en reel bryllupshabit.

Det handler vel ikke om snopperi eller kvalitet, men der bliver spurgt hvor man evt. kan spare... :-)

0

Det handler vel ikke om snopperi eller kvalitet, men der bliver spurgt hvor man evt. kan spare... :-)

Hun spurgte selv om hun var snobbet. Så siger jeg bare nej - hun er kvalitetsbevidst :)

Den retter jeg lige til: hun konstatere selv at hun måske er snobbet, hvorfor jeg siger at hun bare er kvalitetsbevidst.

Edited by Victorias secret
0

Annonce ♥

Vi mangler stadig at afklare vores budget - men jeg blev også overrasket over at man ikke kommer særligt langt for 100.000 kr.

Jeg vil dog gerne komme med en skrædder-anbefaling. Min kæreste har tidligere købt skjorte fra Anne Spang (online shop) og det er virkelig god kvalitet, der sidder perfekt.

0

Vi mangler stadig at afklare vores budget - men jeg blev også overrasket over at man ikke kommer særligt langt for 100.000 kr.

Jeg vil dog gerne komme med en skrædder-anbefaling. Min kæreste har tidligere købt skjorte fra Anne Spang (online shop) og det er virkelig god kvalitet, der sidder perfekt.

Vi var 83 på et hotel i København, det blev godt 80000,00 inkl fri bar , borpynt, Hotel værelse, 3 retter med god vin,

Velkomst drink. Champagne cocktail

vi fik til forret, 3 slags laks, røget, dampet og marineret, hertil fik vi asparges, rejer og dressing med rogn

hovedret. kalvefilet med timian/salt bagte kartofler, mini aubergine, coldslaw og kanteral sovs

dessert, 3 slags ost med pære kompot, honning mandler og oliven

Bryllupkagen blev spist til kaffen efter middagen.

Vi brugte så godt 20000,00 til tøj. musik , kage, brudebuket , indflydelser, og fotograf.... kørsel til og fra kirke var en bryllupsgave..

Det var pengene værd, vi skulle ikke lave spor selv.... altså udover bordkort, blomster og borpynt bestemte vi selv men hotellet ordnede for os.

0

Hej piger ;)

Jeg har ikke været så aktiv de sidste dage herinde, for der er bare sket SÅ MEGET! I hvert fald oppe i mit hoved.

Lidt update:

- Bandet vi havde fundet til 11.500.....ja vi modtog en CD fra dem og så var de lidt for rockede til min smag - jeg vil rigtigt gerne have et band som virkelig kan få både os og gæsterne på dansegulvet - det synes jeg ikke rock kan :) Men vi har et par andre bands i kikkerten, som er lidt dyrere, men det ene band ligger kun 2000 dyrere, så det bliver måske dem vi tager.

- Så havde vi været ude og kigge på ringe og fandt nogle fra Aagaard som godt kunne være et fint bud....men prisen på TILBUD (20%rabat) er knap 8000,- GISP! Nå, men jeg rodede lidt rundt herinde og fandt frem til Ege Art - sendte ham billede af de ringe vi havde kigget på og dem kunne han lave for 6000-6500,- max. PERFEKT! Lidt sparret og så kan vi lide give dem et personligt pift. Lige noget for en bridezilla ;)

- Vi har besluttet at holde festen på Hotel Søgården her i Brørup - ikke et prinsessested, MEN vi kan få lov at pynte alt det vil ønsker, og så skal det nok blive fint :)

- Jeg har været ude og kigge priser på bryllupskager, vendt og drejet mulighed for at lave en selv...men åha jeg magter ikke at stå for det selv og kender ingen som jeg ville turde overlade sådan en vigtig kage til. Så pt. er det kageriet i Holsted som skal lave kagen - vi skal ud og smage hos hende, så må vi se om vi kan betale prisen.

- Jeg fik pludseligt et flip i sidste uge ang. min kjole, så jeg ringede helt ulykkelig til skrædderen og fik lov at komme dagen efter. Nøøøj hvor var hun sød og hun sagde bare sin mening - lige hvad jeg havde brug for. Og inden der var gået 3 kvarter, så havde jeg været i kjolen, hun havde sat nåle i til oplægning og forklaret og fortalt - det endte med at det simpelthen bare var mit bælte i taljen, som skulle syes ind i kjolen, så den bundne sløjfe bagpå blev fjernet (blev for puttenuttet til mig, som hun sagde - hun havde ret). Så nu er jeg HELT rolig igen. Det er absolut KJOLEN!

- Jeg er gå igang med farvetema, for det bliver næste skridt - jeg startede derfor hos blomsterhandlen. Fandt de skønneste gule "trommestikker"blomster...nej jøsses hvor er de skønne....og straks røg mit lyserøde tema- lige indtil min mor udbrød "NEJ, gul er falskhedens farve" - gys!

Jamen jeg elsker gul - jeg er bange for at lyserød bliver for kvalm når hele det store lokale kan pyntes. Og min stakkels mand som skal have trukket det lyserød nedover hovedet.

HJÆLP hvad mener I? Er gul en no-go farve?

1

Jeg vil heller ikke turde at stå med bryllupskagen selv....... - jeg kommer lige fra køkkenet nu, hvor jeg har lavet flødeboller i flad version...... Ikke tiltænkt - så jeg tør ikke tænke på hvor galt, det kan gå med en bryllupskage! Nej, det får de professionelle lov til :)

Godt du har ro på igen med din kjole :)

Ang. gul....... Tja, jeg kan egentlig også godt li' gult. Kan du ikke kombinere det med fx organge og andre gyldne farver?

Ellers har gul, lilla og grøn også altid stået flot sammen! :biggrin:

- dette kunne jeg desværre ikke lige finde et billede med, men du får lige et andet, hvor turkis og orange er ind over den gule farve:

Min kjole er hvid med lysebrunt satinbælte, så jeg havde tænkt på at det brune kunne komme sammen med det gule - feststedet har brun, hvid og grøn i lokalet - hvide vægge med græsgrønne "paneler" rundt på væggene. Jeg forestiller mig måske hvid dug, brune servietter og så den gule trommestikker blomst til at lave lidt sjovt farvespil i borddekorationerne - enkelt og moderne. Jeg vedhæfter lige et billede af en buket, som har trommestikker blomsten i :) Jeg elsker den blomst.

bryllup-i-skagen-bryllupsfoto-02.jpg

0

Annonce ♥

Min helt uforbeholdne holdning er at det er lidt gammelsdags at gå op i farvesymbolik. Folk går ikke så meget op i symbolikken længere, når det kommer til kjolen, så hvorfor skulle de pludseligt gå op i det, når det kommer til resten af brylluppet?

Jeg er ikke personligt særligt meget til gul, men det er bestemt en fin blomst og jeg mener sagtens du kan have det som en del af dit farvetema!

0

du kan tone den gule lidt ned med limefarvede blomster så bliver det måske ikke helt så gult... ( jeg holder også meget af gult )

gron.gif

bilder-144_101225785.jpg

gul-lime-brudbukett.jpg

Sjovt! Den 1. buket er faktisk lidt ala det, jeg har tænkt på, at jeg skal have :)

Jeg vil heller ikke turde at stå med bryllupskagen selv....... - jeg kommer lige fra køkkenet nu, hvor jeg har lavet flødeboller i flad version...... Ikke tiltænkt - så jeg tør ikke tænke på hvor galt, det kan gå med en bryllupskage! Nej, det får de professionelle lov til :)

Godt du har ro på igen med din kjole :)

Ang. gul....... Tja, jeg kan egentlig også godt li' gult. Kan du ikke kombinere det med fx organge og andre gyldne farver?

Ellers har gul, lilla og grøn også altid stået flot sammen! :biggrin:

- dette kunne jeg desværre ikke lige finde et billede med, men du får lige et andet, hvor turkis og orange er ind over den gule farve:

Min kjole er hvid med lysebrunt satinbælte, så jeg havde tænkt på at det brune kunne komme sammen med det gule - feststedet har brun, hvid og grøn i lokalet - hvide vægge med græsgrønne "paneler" rundt på væggene. Jeg forestiller mig måske hvid dug, brune servietter og så den gule trommestikker blomst til at lave lidt sjovt farvespil i borddekorationerne - enkelt og moderne. Jeg vedhæfter lige et billede af en buket, som har trommestikker blomsten i :) Jeg elsker den blomst.

bryllup-i-skagen-bryllupsfoto-02.jpg

Suuuper fin buket!

Jamen, så skal du da bare gå efter de farver, der nu er i lokalet og din kjole: brun, hvid, grønt og gult :) Det skal nok blive super fint! Og som GybbelGobbel er inde på, så går folk kun op i farvesymbolik i dag, når de har dansk i gymnasiet hihi

Hihihi jeg tror bare at jeg også selv er lidt miljøskadet som fotograf - jeg tænker hele tiden i symbolik og i former og farver - som min kollega sagde til mig idag "Jannie helt ærligt...er lyserøde roser ikke lidt for kedeligt til dig"....tror sørme hun har ret. Ikke at der er noget galt i lyserøde roser, men hvis man tænker på mig som person, så elsker jeg farver, men det skal gøres lidt med stil. Less is more...og det er ikke altid helt nemt.

Jeg tror jeg må ned til blomsterhandleren IGEN og spørge om råd - de kender trods alt til flere blomster end jeg lige kan bikse sammen ved at google :D

Iiih altså jeg kan lige se det for mig - den gule buket...og manden med gule sokker :cheerleader3: - måske man på bryllupskagen kan lage de gule "bomber" som falder ned af siden på kagen...gule balloner som er bundet i klaser i hjørnerne i lokalet (fastgjort til en mursten på gulvet, min mand er murer ;O)) og store hvide fluffy papirskugler som hænger ned fra loftet. Rå grene som flettes sammen til hjerter til vægdekoration og med de små gule blomster i sammen med lidt tyl. Nøj....nu kører hjernen her.....haha :a1221:

0

Næh! Se nu lige, hvad jeg fandt :) En variation af dit eget bud (hvor jeg dog fortsat synes, din version er bedst og meget flottere!) + en, hvor du får den lyserøde rose med.

Haha ej hvor sjovt, jeg har selv lige siddet og kigget på dem som alternativ :D Det er altid godt med forskellige løsninger/muligheder, så man ikke bare stirrer sig blind på en mulighed ;) Tror jeg printer dem alle ud til min inspirationscollage, så jeg bedre kan se tingene sammen :) Så tager jeg det hele med ned til blomsterbutikken - hahaha hun må tænke...sikken en bridezilla!!! :wink:

0

Annonce ♥

Jubiii, så er der valgt farvetema :) Det bliver den gule trommestikke blomst, som kommer til at danne grundlag for hele temaet. På kjolen har jeg et helt lyst brunlig mokkafarvet satinbælte, som har samme farve som f.eks drivtømmer og andet lidt råt træ. Disse 2 farver sammen med en hvid - dette bliver temaet.

Jeg blev så klog nede hos blomsterhandlen idag - hold nu fast nogle kreative damer dernede! Vi snakkede om bordpynt - eksempelvis kunne det være flot med hvide hortensia som "bunddække" i borddekorationerne og så med de gule trommestikker, som skulle stritte op af i forskellige højder - bløde former, enkelt og flot grafisk. Jeg kan også lige se det for mig med trommestikkerne som står flot i de små holdere ved stolerækkerne i kirken - de små gule bolde, som lige gør det hele lidt sjovt og knap så traditionelt. Jeg lånte nogle store træhjerter med hjem fra blomsterhandlen - de var var lavet ud af mange små stykker drivtømmer i samme farve som kjolebåndet - så dem skal jeg have med ned til feststedet i aften.

Og indbydelserne kunne nemt indeholde runde gule forme - tankerne kører på højtryk ;) Jeg har også været igang med at finde papir til alt der skal sendes ud. Men jeg skal lige have det hele helt på plads oppe i mit hoved inden jeg bestiller noget :)

0

På ruffledblog.com har hun ofte nogle rigtig fine gule og gule/grønne temaer. Ellers er der også rigtige gode ideer på Martha Stewart (google det) mht. temaer

:)

Man kunne jo også blande lyserød og gul- som på nedenstående billeder (fra ruffled bloggen)?

post-66177-0-12966700-1382018799_thumb.p

0

Uha, det bliver en rigtig spændende dag idag - kl 14 skal vi ned og tale med kokken omkring valg af mad, så de kan lave en endelig kuvertpris til os. Og bagefter kører vi ud og kigger på vielsesringe i kolding storcenter - der er en butik med 25% rabat. Hvad der er sparet, er tjent ;)

Husk med hensyn til vielsesringe - så er guldprisen generelt faldet med ca. 24 % siden årsskiftet. Så der burde være 25 % på ringe alle steder...og ikke bare denne måned..? :blink:

ege art

0

Husk med hensyn til vielsesringe - så er guldprisen generelt faldet med ca. 24 % siden årsskiftet. Så der burde være 25 % på ringe alle steder...og ikke bare denne måned..? :blink:

ege art

Hej Jørgen(ege art),

Det er mig du har talt med omkring vielsesringe ;) Vi ses på fredag kl 15 ;) Vi glæder os til at møde dig og se hvad du kan lave af spændende smykker :)

0

Annonce ♥

Vi var nede og tale med feststedet igår aftes....og ØV vores budget til maden blev overskredet med 13.000!!!! SHIT! Det var noget af et slag i ansigtet. Men vi har måske også været lidt for urealistiske omkring budgettet til den post - det er trods alt både drikkevarer til kageskæring, velkomstdrink, forret, hovedret, dessert, natmad, kaffe/kagebord og fri drikkevarer i 8 timer til ca 700,- - mon ikke det er fair?

0

Kuvertpris med ad lib. drikkelse på ca. 700 kr for 8 timer er meget fair.

Vi ser på en kuvertpris omkring 1000 kr. for 9 timer, som inkluderer velkomst drik, 3 hovedretter, mellemret, kaffe m. lidt sødt til og natmad + ad lib. øl, vand, vin og en enkelt til kaffen.

Ja, jeg tror såmænd også det er meget fair, når man tænker på hvor meget der følger med - og de står også for duge, servietter og borddekorationer, som er med i prisen. Vi får selvfølgelig selv lov at bestemme farver, blomster osv. og skal vi have noget helt vildt dyrt og specielt, så skal vi betale lidt i tillæg, men det bliver næppe dyrt med mine trommestikkeblomster :) Jeg tror mit chok over prisen også lidt kom af at vi havde valgt noget af det billigste, og så løber det alligevel op i sidste ende. De havde nemlig reklameret med en menu der kostede 15000 for 40 gæster - og så 5000 for fri drikkevare - ekstra personer med mad og fri drikke kostede så 325,- (mad 200 og 125 drikke). Så forskellen var da enorm bare fordi vi ikke ville have "tarteletter til forret" hihi :D Men nå, jeg tror næppe vi kan få det nemmere - det ligger tæt på kirken og vi kan se hjem til vores hus :) Så det er nemt lidt at sende en hjem og se til dyrene.

0

Da jeg selv er fotograf, så ønsker jeg ikke at spare på denne post, da jeg ved hvor vigtig billederne er for mig :) Jeg var også klar til at give det dobbelte :) Og jeg skal godt nok have nogle fotograf-kollegaer med til brylluppet, men jeg ønsker ikke at pådutte dem at de skal fotografere når de er med som gæst også :) Jeg har selv fotograferet til min venindes bryllup og det gør eg aldrig mere. Jeg så slet ikke vielsen, da jeg var på "arbejde". Vores fotograf er nøje udvalgt - det har også taget mig et år at beslutte mig og stadig har jeg fornemmelse af at det er utroligt svært at give slip :D

Vi har været til bryllupper hvor det var DJ der stod for musikken - der må jeg indrømme at det er slet ikke mig. Selv om det ville være en billigere post på den måde.

vi havde lavet en komplet play liste så der var kun god musik, alle dansede helt vildt hele natten

Da jeg selv er fotograf, så ønsker jeg ikke at spare på denne post, da jeg ved hvor vigtig billederne er for mig :) Jeg var også klar til at give det dobbelte :) Og jeg skal godt nok have nogle fotograf-kollegaer med til brylluppet, men jeg ønsker ikke at pådutte dem at de skal fotografere når de er med som gæst også :) Jeg har selv fotograferet til min venindes bryllup og det gør eg aldrig mere. Jeg så slet ikke vielsen, da jeg var på "arbejde". Vores fotograf er nøje udvalgt - det har også taget mig et år at beslutte mig og stadig har jeg fornemmelse af at det er utroligt svært at give slip :D

Vi har været til bryllupper hvor det var DJ der stod for musikken - der må jeg indrømme at det er slet ikke mig. Selv om det ville være en billigere post på den måde.

vi havde lavet en komplet play liste så der var kun god musik, alle dansede helt vildt hele natten

Hvordan fungerede det? Vi overvejer at gøre det til under maden og måske også til resten af aften hvis vi ikke finder noget andet underholdning til ikke så store penge? Kunne virkelig bruge et råd :blush:

0

Godt nok er det 13 år siden jeg blev gift men vi var 90 og med alt musik festen alt .. 30000 kr :-))) men man er jo forskellige hvad man vælger både lokale musik osv ... God fest til jer

Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvordan det kan lade sig gøre at holde bryllup for så få penge? :) Altså med mindre den store kjole er sparet væk, ingen professionelt fotograf, cd på anlægget og frikadeller i haven :D Jeg synes vi har gjort en masse for at spare, men der er selvfølgelig nogle punkter hvor jeg ikke ønsker at spare - dette er f.eks på tøjet (selv om jeg sørgede for at købe med 35% rabat), musikken skulle være et band, ringene af guld og bestemt ikke de dyreste, skoene har jeg sørget for at jeg kan farve efterfølgende så de kan bruges igen, maden er ikke gourmet men ganske normal festmiddag i et bowlingcenter og ikke på et slot..... jeg har svært ved at se hvordan det kan gøres for mindre, uden at det ikke bliver den "store" bryllupsfest... så hører gerne på forslag :)

0