Celi

Erfaringer med tidsplan ved vielse kl. 14

7 posts in this topic

Hej gifte fru'er :)

Jeg søger nogle erfaringer med, hvordan jeres tidsplan var, hvis I blev viet kl. 14?

Vi har 20 min. kørsel fra kirke til feststed.

Jeg har svært ved at se, hvordan vi skal være ved feststed før kl. 17.00, hvor vi også gerne vil have taget billeder, da de har deres egen strand og en stor flot have. Derudover skal vi først have taget billeder ved både kirken og ved en havn 5 min. væk fra kirken.

Billeder betyder rigtig meget for os, så vi vil have god tid til at få taget portrætbillederne.

Håber på lidt input og erfaringer :)

0

Annonce ♥

Vi blev selv gift kl. 14, og vi var meget tilfredse med dette tidspunkt :)

Vi havde samme køreafstand mellem kirke og feststed som I har, og jeg tror faktisk at vi var ved feststedet omkring kl. 15.15.

Vi valgte desuden kun at få taget billeder i parken ved feststedet, da det blæste helt vildt på vores bryllupsdag. Så der var godt med læ, og vi skulle ikke køre ekstra langt, og derved misse noget af dagen med gæsterne.

Tiden med billeder løber hurtig, og vi var faktisk først inde og skære kagen for omkring 16.15-16.30 tror jeg. Men vores gæster havde heldigvis fået sandwich inden da, så de havde kunne finde lidt at få tiden til at gå med :)

0

Hvis I skal giftes kl. 14 ville I formentlig kunne være fremme ved feststedet ved 15.30 tiden hvis det da ikke lige var for billederne. De fleste plejer at kunne klare det indenfor en time. Hvis ellers det er foreneligt med fotografen kunne det være en mulighed at køre direkte til feststedet, være der, skære bryllupskage for (hvis det er planen) og så stikke af og få taget billeder senere. Medmindre der ikke skal ske noget inden middagen andet end at folk samles så er det mest realistisk at kalkulere med at middagen starter kl. 18 eller derefter. Det er det jeg typisk oplever mest medmindre der gås direkte til middagen efter en velkomstdrink.

0

Vi blev selv viet kl 14, vi var færdige med vielsen kl ca. 14.30, så fik vi taget billeder i kirken med familien efter riskast. Vi havde også ca. 20 min. fra kirken til stedet hvor vi skulle ha taget billeder (det var meget tæt på feststedet) og jeg tror vi var tilbage ved receptionen omkring kl 16-16.15, så vi kunne skære bryllupskage, og så gik vi tilbords omkring kl. 18.30, og det var en perkeft tidsplan for os :)

0

Annonce ♥

Vores vielse er også kl. 14. Vi regner med at være færdige omkring kl. 14.30, måske lidt senere. Serverer ved kirken lidt bobler for dem der kommer til glo-bryllup, så vi lige har lidt tid til at hilse på dem og sige tak for at de kom. Skal også lige have presset et par billeder ind.

Satser på at køre omkring kl. 15 - 15.15. Har også 20 min. kørsel til feststedet, Nørre Vosborg ved Vemb. Her vil der kl. 15.30 vil blive serveret bryllupskage, kaffe og div. drikkevarer. Vi skærer kagen for, smager hurtigt et stykke smutter så med fotografen. Alt efter vejret skal vi have taget billeder både ude og inde på Nørre Vosborg. Regner med at sætte max. 1 time af til fotografen. Imens kan gæsterne hygge sig med kage, lave gæstebog (lækkert glasfad der skal sættes sammen af små firkanter som de kan skrive på), tage billeder (vi er på jagt efter rammer) og vi har også planer om at medbringe f.eks. kroket og lign.
Vores "reception" varer indtil kl. 18.00, hvor der serveres mousserende vin, inden vi går til bords kl. 18.30.
Vi håber på denne måde i løbet af eftermiddagen at få tid til at åbne gaver og ellers bare hygge os med vores gæster.

0

tak for inputs.... :) Altid rart at høre andres tanker og erfaringer

Vi blev selv viet kl 14, vi var færdige med vielsen kl ca. 14.30, så fik vi taget billeder i kirken med familien efter riskast. Vi havde også ca. 20 min. fra kirken til stedet hvor vi skulle ha taget billeder (det var meget tæt på feststedet) og jeg tror vi var tilbage ved receptionen omkring kl 16-16.15, så vi kunne skære bryllupskage, og så gik vi tilbords omkring kl. 18.30, og det var en perkeft tidsplan for os :)

Kan du huske, hvornår i kunne køre fra kirken af? Var der mange eller få indslag til jeres fest? :)

0

tak for inputs.... :) Altid rart at høre andres tanker og erfaringer

Kan du huske, hvornår i kunne køre fra kirken af? Var der mange eller få indslag til jeres fest? :)

Er ikke herinde så tit længere :) Men, jeg mener vi kørte fra kirken omkring kl. 15-15.15

0