Honore2B

P&M's herregårdsbryllup - sidste billeder og takkekort

525 indlæg i dette emne

Nu vil jeg også være med.

Jeg skal ENDELIG efter 13 år sammen med min dejlige kæreste Michael, giftes lørdag d. 17. maj 2014. Og jeg er meget mod egne forventninger gået hen og blevet en total bridezilla.

Michael friede lørdag d. 22. juni. Han måtte faktisk gøre det to gange, før det gik op for mig, hvad der foregik :oops:

Vi holdt efterkonfirmation for hans yngste søn fra et tidligere forhold på Nørre Vosborg. Da vi havde været derude for at aftale maden med dem, talte vi (nok mest mig - hint hint hint) om, hvor romantisk et sted det var. Og jeg fik da lige sneget en bemærkning ind om, at det da var det mest perfekte sted for et bryllup. (Man har jo lov til at drømme). Michael har helt i starten af vores forhold sagt, at han ikke ville giftes, og da jeg jo knuselsker manden, så har jeg affundet mig med det. Og troede egentlig ikke, at det var en mulighed.
Nåh, men vi står i pausen mellem hovedretten og desserten, og nyder at se vores gæster, der snuser rundt i de fantastiske omgivelser. Pludselig tager han mig i sine arme, løfter mit hoved og spørger "Vil du gerne giftes?" Den flyver bare fuldstændig hen over hovedet på mig, og jeg kigger bare smilende op på ham og svarer "Det vil alle kvinder, men bare rolig skat, jeg har affundet mig med, at det ikke sker for os". Og så smuttede jeg ind til gæsterne igen. :pokey: Hvor dum har man lige lov til at være??

Nåh men først på aftenen, da de sidste gæster er taget hjem, prøver staklen igen. Tager mig igen i sine arme og siger "Vi prøver lige igen: Vil du gifte dig med mig?" Og så gik det endelig op for mig, hvad det var han stod og sagde. :loveshower: Havde mest lyst til at hoppe op og ned mens jeg skeg JA JA JA SKU DA...men tænkte at jeg hellere måtte beholde bare en lille smule værdighed, og gav ham et kæmpe kys efterfulgt af et "Ja selvfølgelig skat".

Det mest pinlige var, at han dagen efter sagde, at det vist ikke var alle mænd, der måtte fri to gange for at få et svar, stod jeg bare og gloede dumt på ham. "Hvad snakker du om skat?" Hvorefter han fortalte om gårsdagens første frieri. :oops:

Så nu har jeg været igang med planlægningen. Jeg elsker, elsker, elsker detaljer, lister og planlægning.

VIELSEN

Vielsen er i Måbjerg Kirke, hvor alle 4 unger er døbt. - OK

Vælge ind- og udgangsmusik - OK

Vælge salmer - OK

Bobler og plastglas ved kirken til glo-bryllupsgæster DROPPET

Vælge forlover "OK"

Vælge vidner OK

Mødes med præsten OK

Indsende ægteskabserklæring OK

Aflevere prøvelsesattest OK

Søge om navneændring OK

RECEPTIONEN OG FESTEN
"Reception" og middag bliver på Nørre Vosborg, det var vi overhovedet ikke i tvivl om - OK
Gæstelisten endte på 22 - den nærmeste familie - 18 kommer

Gæsteliste kun til receptionen: 20 inviteret - 15 kommer

Vælge en alternativ sang til brudevalsen - OK

Lave spil-liste til Ipod - da vi ikke bliver flere sparer vi musiker/DJ væk OK

Bryllupskagen - OK

Vælge udseende til borddekorationer - OK

Bordplan - OK

Vælge menu og vine OK

Fotografering af gæster - finde rammer OK

Aflevere DIY til feststedet

Skrive velkomsttaler til reception og middagen - OK

Skrive tale til mine forældre og svigermor - OK

BRUDEN

Brudekjolen KØBT
Sko KØBT
Noget lånt bliver min mors perle halskæde OK

Noget gammelt - min farmors broche bliver sat på cape - OK

Noget blåt - satinbåndet i strømpebåndet og bling "JA" under den ene skoen - OK

Noget rødt - et lille hjerte under den anden sko - OK

Noget nyt - kjole og sko OK

Håret - OK

Brudebuket - OK

Bestille tid hos frisør OK

Bestille tid til prøve make-up og brude make-up OK

Vælge undertøj og natkjole til bryllupsnatten - OK kan ses her

Aftale tid til tillpasning af kjolen OK

DIVERSE

Farvetema OK

Lommetørklæde med digt til min mor og far - OK

Morgenkurv til Michael - OK

Skrive brev til Michael - han vil ikke holde tale, og ville heller ikke bryde sig om, at jeg holdt en tale for ham - OK

Finde tøj til alle 4 unger - OK

Gæstebog kort til hilsner - OK

Gæstebog ramme til bryllupsbilledet - OK

Transport til kirken - OK

Transport fra kirken - OK

Vælge fotograf OK

Arrangere pasning af hunden - OK

Bestille ring til mig OK se den her

Ringe til gravering - OK

Bestille overnatning til ungerne på Nørre Vosborg - OK

Jeg er en ægte DIY-tøs, så jeg har masser af planer:

Reserverdagen kort - OK

Indbydelser - OK
Favourbokse - som også fungerer som bordkort - OK

Personlige chokolader til favourbokse - OK

Strømpebånd - OK

Medaljon til brudebuketten, med billede af min svigerfar - OK
Clutch / taske til mig OK
Headpiece OK

Risposer til kirken - OK

Kirkehæfter med kleenex og tyl til antenner - OK

Menukort - OK

Takkekort

Skilt til gavebord - OK

Skilt med beskrivelse af gæstebog - OK

"Pels" stola / cape - OK

Perleranke til brudebuket - OK

Opgavehæfter og anden underholdning til de mindste - OK

Fotojagt til de mindste - OK

Indbydelser til receptionen - 20 bliver inviteret til receptionen alene - OK

Toiletkurv - OK

Æske til ringene - OK

Polaroidramme OK

Øreringe - OK

Topfigurer til bryllupskagen - OK

God-tur-hjem poser til overnattende gæster - OK

Fru Honoré t-shirt - OK

Underholdningsposer til de mindste - OK

Pynt til bilen - OK

Puha, det er vist godt jeg har helt indtil maj. Og mon ikke listen pludselig bliver længere

Redigeret af Honore2B
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan nu altså godt forstå at du ikke opfattede første forsøg som et frieri. Det var jo upræcist og han havde jo meldt ud tidligere at han ikke ville giftes, så det havde jeg nok opfattet på samme måde som du.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt ideen herinde et sted.

Laver en skattekort i form af en liste med forskellige situationer som de skal tage billeder af. Vi har to "gamle" digitalkameraer, som ikke bliver brugt længere, men som stadig fungerer. Så dem får de udleveret. Håber det vil give os nogle sjove billeder, fra en helt anden vinkel end når voksne tager dem. Plus at de bliver underholdt. De er 9-11 år-

Fotojagt kort

Jeg er dit kamera, så lad jagten begynde. Søg efter billederne som skal findes.

Skyd løs og gør listen færdig. Og husk: skyd så godt du kan.

Når aftenen er omme, og du har alle billederne, så aflever mig til bruden.

(Streg ud efterhånden som du får taget billederne på listen)

• En som sætter sit fingeraftryk på gæste-træet
  • Den ældste person
  • Bruden eller gommen som taler med en gæst
  • En som griner
  • Et kys
  • Nogen som skåler
  • Bruden der viser sin ring til en gæst
  • Det flotteste hår
  • En tjener der hælder vin i et glas
  • Personen som har rejst længst for at komme hertil
  • Den mest sultne person
  • En som tager et billede
  • Bruden og gommen som holder i hånd
  • Det pæneste slips
  • Den højeste person
  • Et gruppebillede af en gruppe som du selv vælger (f.eks. alle dem som har rødt tøj på eller lignende.)
  • De pæneste sko
  • En som ryger
  • Bruden og gommen, når de tror, at ingen ser dem
  • En på vej op eller ned af en trappe
  • Brudepigen
  • En der spiser dessert
  • Forloveren
  • Nogen som siger farvel

Og hvis du ikke kan finde nogle af billederne, så få de voksne til at hjælpe.

God jagt!

Redigeret af Honore2B
0

Del dette indlæg

Laver en skattekort i form af en liste med forskellige situationer som de skal tage billeder af. Vi har to "gamle" digitalkameraer, som ikke bliver brugt længere, men som stadig fungerer. Så dem får de udleveret. Håber det vil give os nogle sjove billeder, fra en helt anden vinkel end når voksne tager dem. Plus at de bliver underholdt. De er 9-11 år-

Fotojagt kort

• Den ældste person
  • En som griner
  • Et kys
  • Nogen som skåler
  • Det flotteste hår
  • Den mest sultne person
  • Det pæneste slips
  • Den højeste person
  • Et gruppebillede af en gruppe som du selv vælger (f.eks. alle dem som har rødt tøj på eller lignende.)
  • De pæneste sko
  • En som ryger
  • Brudepigen
  • En der spiser dessert
  • Forloveren
  • Nogen som siger farvel

God jagt!

Ej det er en mega god ide! Det tror jeg børnene vil hygge sig rigtig meget med, plus i får nogle vildt sjove billeder. Misunder jer helt, haha. Nu har vi kun min 5 årige niece med, så måske ikke så oplagt for os - men jeg vil skrive mig det bag øret til en anden gang :happy:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirken.

Vi har jo valgt Måbjerg Kirke, da vi her følers os mest tilknyttede. Alle 4 unger (3 af H2B's og vores fælles søn) er døbt der.
Plus at da vi holder lille intimt bryllup, skulle kirken jo helst ikke være for stor. Og så det faktum, at vi begge synes at kirken er rigtig smuk og enkel. Vi fravælger derfor også udsmykning.

maabjerg09.jpgmaabjerg01.jpg

0

Del dette indlæg

Clutch / taske.

Har forelsket mig i denne.

DIY-DSMeeBee-DIY-Bridesmaid-Clutch-for-T

Så må vi se, om jeg kan finde ud af at lave den. Filt, blonder og tyl er købt. Men lige det der med at sy, er bare ikke min stærke side. Min mor har dog heldigvis lovet at hjælpe mig.
Skal nok lægge billede ind af det endelige resultat når vi kommer så langt.

0

Del dette indlæg

Selve festen skal holdes på Nørre Vosborg. Der var overhovedet ingen tvivl på det punkt.

Det er de smukkeste omgivelser.

gyldenstjerne-H_1.jpg

Lokalerne er de perfekte rammer, og maden og servicen er bare helt i top.

Vi får serveret bryllupskage og kaffe i stuerne (med mindre vejret tillader, at det bliver i haven)

Lokaler_Interioer-3.jpg

Og middagen bliver serveret i riddersalen. Glæder os til at se den, når mørket falder på.

riddersal_1.jpg

Og vi synes faktisk, at den pris vi har fået er okay. Vi havde egentlig forventet det ville blive dyrere.

Vi får om eftermiddagen bryllupskage med kaffe.

En velkomstdrink i form af mousserende vin.

4 retters middag

Aftenkaffe med petifours

Blomsterdekorationer

Overnatning i brudesuiten inkl. morgenmad

Nedsat pris på overnatning til vores gæster

Børn under 12 halv pris.

Pr. person kr. 675,00

Drikkevarer i form af øl, vin og sodavand bliver efter forbrug. Vores familie er ikke typen der går til den, så det kan ikke betale sig at tage ad libitum.

Og det bedste af det hele, vi skal bare fortælle, hvordan vi vil have bryllupskagen, borddækningen, blomsterdekorationer, komme med bordkort osv. og ellers står de for resten.
Så vi kan slappe fuldstændig af, og bare nyde dagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotojagt kort

• Den ældste person
  • En som griner
  • Et kys
  • Nogen som skåler
  • Det flotteste hår
  • Den mest sultne person
  • Det pæneste slips
  • Den højeste person
  • De pæneste sko
  • En som ryger
  • Brudepigen
  • En der spiser dessert
  • Forloveren
  • Nogen som siger farvel

God jagt!

Det er jo et amerikanske "spy game", nu fanger jeg fidusen =) har faktisk selv tænkt på at lave det til at stå på bordene i håb om flere billeder i kassen =)

0

Del dette indlæg

Velkommen til dette forum, hvor man kan få alle de ideer, der nok skal sætte drømmene i gang :7himmel:

Hvor er din tilkommende dog sød - og jeg forstår godt, du ikke liiiiiiige opfangede hans første frieri - men godt han forsøgte igen mere direkte :loveshower:

Dejlig kirke til jeres vielse og romantisk herregård til jeres fest - er vild med riddersalen - glæder mig til at se, hvad I får ud af den.

Genial ide med at lade børnene være fotografer gennem aftenen, det kan der kommer herlige billeder ud af :loveshower:

Kort sagt: I skal nok få jeres drømmebryllup - foråret er en perfekt årstid til bryllupper a´la romantica :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen er jo købt. Men det er egentlig en længere historie.

Jeg var helt afklaret med, at jeg ikke skulle være hvid brud, med slæb og slør og alt det der halløj. Prøvede nogle enkle hvide brudekjoler i Humlum Kjoler, men der var bare ikke nogen der sagde wow. Var også i Lily men heller ikke noget. Så tilbage i sommerferien var jeg ude og købe en lys lilla kjole, dog med et lille bitte slæb. Den var helt perfekt (og med "var" mener jeg dengang). Jeg ville så have hvide sko, hvid brudebuket, hvid taske og hvidt birdcageslør for at tilføre lidt brud.

Men, men, men. Man har et standpunkt til man tager et nyt. Og jeg begyndte at være lidt i tvivl om kjolen. Skulle jeg alligevel have valgt en hvid? Ville jeg føle mig som en "rigtig" brud?

Så da jeg en dag går forbi Lilly og ser en flot tea-længde brudekjole i vinduet, på tilbud endda, bliver min indre bridezilla og jeg enige om, at det da ikke skader bare lige at kigge. Så kunne man jo også se, om der skulle være nogle lækre sko. (Undskyldninger kan man vel altid finde) :wink:

Ind med mig, og nej, kjolen i vinduet havde de kun tilbage i str. 34 og 42. Nåh :huh:

Men ekspedienten kunne da lige finde en der mindede lidt om den. Og inden jeg kunne nå at sige bridezilla var jeg i gang med at prøve kjoler. Havde da sagt nej til en flot en hun viste mig, da den havde slæb.

Da jeg har en på, som faktisk er ret flot, siger hun "Skal jeg ikke lige finde den anden jeg viste dig?" Jo jo, gør da bare det.

Og vupti stod jeg i en drøm af en kjole (som på billedet lige er en størrelse for lille)

Nu var gode råd dyre. De havde 2 tilbage i min størrelse (i Danmark :o ) Så hvis jeg skulle have den, måtte jeg beslutte mig hurtigt.

Ringede til min mor og fortalte, hvad der var sket.

Gik til bekendelse overfor Michael, syntes ikke jeg ville bruge penge på en ny kjole, uden at drøfte det med ham først.

Han tog det faktisk ganske pænt :shooter:efter omstændighederne. Men da jeg havde givet 1300 kr. for den første kjole, og min nye drømme kjole ville koste 3150 kr. (+550 for tilretning) og fordi han kun vil mig det bedste, så var hans svar til sidst "Jeg vil ikke have dig til at gå op ad kirkegulvet, mens du inderst inde ønsker, at du har en anden kjole på."

Så kjolen hænger hos Lilly, og venter på at skulle rettes til.

Da jeg viste den lilla kjole til Michale, så han helt forkert ud i hovedet. Lignede en der ikke vidste, hvilken grimasse, der kunne passe. Så kom et forsigtigt "Den farve er godt nok ikke lige mig, og heller ikke stilen" :o hold da k... hvor blev jeg lettet over at have købt den anden kjole. Det ville jo have ødelagt dagen fuldstændig, hvis han havde stået der ved alteret og kæmpet for at finde en passende grimasse. Man går jo efter wow-faktoren, men ikke lige den slags :pokey:

Billederne kan jeg ikke lige få ind, der hvor jeg gerne ville, eller i en passende størrelse. Så bær lige over med mig.

post-67849-0-73098600-1383144086_thumb.j

post-67849-0-86115300-1383144099_thumb.j

Redigeret af Honore2B
0

Del dette indlæg

Haha hvor sjovt at læase din historie. Min er fuldstændig ens med din selv farven.

Citat: "Så tilbage i sommerferien var jeg ude og købe en lys lilla kjole, dog med et lille bitte slæb. Den var helt perfekt (og med "var" mener jeg dengang). Jeg ville så have hvide sko, hvid brudebuket, hvid taske og hvidt birdcageslør for at tilføre lidt brud.

Men, men, men. Man har et standpunkt til man tager et nyt. Og jeg begyndte at være lidt i tvivl om kjolen. Skulle jeg alligevel have valgt en hvid? Ville jeg føle mig som en "rigtig" brud?"

Sikke nogle kjoler du har fundet de er begge rigtig fine, men der er forskel i stilen og brudefornemmelsen. Jeg synes du valgte rigtigt med at skifte ud til hvidt i stedet.

Stort Tillykke med kjolen. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skønne kjoler, dog giver den lilla mere følelsen af gæst til bryllup ikke brud =) jeg forstår dit valg =)

Det var lige præcis den tanke jeg gik og tumlede med. Og ville bare ikke føle mig som gæst. Jeg vil da have wow-faktoren. Den der, hvor man får tårer i øjnene :wink:

0

Del dette indlæg

Håret gro - men alt for langsomt. Er nået til lige over skuldrene, men de korteste længder er ikke nået længere end til midt på øret. Håber på de sidste 6½ måned, at kunne nå en længde, så jeg kan få en frisure i stil med denne.

jessica-alba-4.jpg

Knolden i nakken kan vist ikke lade sig gøre, og vil ikke bruge extensions, det er bare ikke mig.
Men nu må vi se, hvor meget min søde frisør kan trylle.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer