RikkeMy

Rikke-My & Mr. D - Beretningen fra vores store dag

800 indlæg i dette emne

Hov din tråd har jeg vist ikk set før..

Super smuk kjole du har fundet.!

Og datoen for jeres bryllup er jo den helt perfekte dato.

Vi har 5 års dag den dag og derfr blev det også vores dato

Hvornår sender i jeres invitationer ud.?

Hej med dig, velkommen til min tråd :)

Tak for ros om kjolen, er også super tilfreds med mit valg :) Den er lige mig!

Og så er vi tillige datosøstre, hvor er det fint! Det bliver en god dag, det kan jeg mærke :loveshower:

Vi sender invitationer ud lige om snart.. Jeg mangler lige at finpudse hjemmesiden og så skal der sættes portokoder på de invitationer som skal sendes, så regner med det bliver i denne uge. Hvad med jer? Og hvor langt er I generelt nået med jeres planlægning?

vi er rimelig langt med planlægning.

glemmer bare hele tiden at få skrevet inde i min planlægningstråd :wink:

er så meget i tvivl om hvornår de skal sendes.

så beroligere mig meget at du sender dine ud nu her.

syntes der er så mange der siger det er for tidligt.

men vil bare så gerne have sendt dem afsted. :loveshower:

Jeg synes der er så mange som har alt for mange holdninger til alt muligt mærkeligt, så jeg har besluttet at gøre lidt "som det passer mig" :tunge:

Vi vil gerne have s.u. i maj md. så vi har 3 mdr. til at planlægge resten i, og så synes jeg vi bør sende dem ud senest her i marts md.

Hvornår har I s.u. ? Er der billeder af invitationerne på din tråd?

og kan du evt. linke til din tråd, så man kan følge med ? :)

årh er ikke så god inde i det her bryllupsklar endnu.

så har ikke fået så mange billeder ind, de er hele tiden for store.

er ved at samle invitationer, lige nu.

så de kan blive sendt ud´.. tager din holdning til mig og gør som det passer mig!

vores s.u er først d.1/7

tror du kan se min tråd her http://www.bryllupsklar.dk/forum/84130/elsker-dig-for-evigt-d238-14.html/

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes de er fine dine nye dansesko.. Og dejligt de er blevet behagelige at have på efter noget tid... :-)

Jeg har købt disse og synes de var rigtig rare at have på... Se her og så er de ikke så dyre... :wink:

De er også super fine :)

0

Del dette indlæg

Bryllupsrejse til Californien

Til at starte med, valgte vi at sparre bryllupsrejsen væk. Det mente vi, at vi nok tidsnok skulle få gjort… Men det var kun lige indtil vi fik snakket om at holde 2 ugers ferie samtidigt i starten af september… efterfølgende snakkede vi om vi jo kunne ønske os bryllupsrejse til de to uger.. og nu kom vi så til at snakke om, at vi begge lige fra starten - da vi datede og rendte helt fjollede-forelskede rundt sammen - havde talt om at vi begge drømte om at komme til USA en dag. Sådan hvor man kører rundt og oplever en forbandet masse….

Det måtte vi jo undersøge og nu har vi fundet ud af, det er muligt at nappe 14 dage med fly, hotel og billeje for knapt 20.000…

Derfra begyndte H2Bs mor at snakke om, at hvis vi ville bruge deres gave til bryllupsrejse, og bestille den før tid, så fandt vi bare ud af det :wink:

:blink: Jeg tænkte - seriøst?!

Og det ser ud til at den er god nok. Om de lige giver 20k er jeg ikke sikker på - men drømmen er i hvert fald nu en mulighed og eftersom der forventes familieforøgelse snarest muligt efter den store dag - føler vi lidt at det er "nu eller aldrig"..

Så jeg og H2B har brugt en masse tid på at søge internettet tyndt efter de bedste løsninger for os - og vi er endt med, at vi nok napper sådan en "lille" rundrejse her, hvor vi starter og slutter i Los Angeles, kører ind i landet til Gran Canyon, Death Valley m.v., tilbage ud til kysten til San Fransisco og derefter langs kysten ned til Los Angeles, hvor vi flyver hjem fra igen 14 dage efter...

(F*CK jeg GLÆDER MIG!!! :thumbsupsmileyanim: )

post-68266-0-40097100-1395491652_thumb.p

Redigeret af RikkeMy
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en fed tur, vi var på den i aug.-sep. 13 i 19 dage.

Jeg vil anbefale at man bruger færrest mulige dage i LA, selve byen er ikke særlig spændende - mere en transit by. Dog kan det i den grad anbefales at tage på hval safari ud fra New port Beach lige syd for LA.

Hvis det ikke koster alverden ekstra, vil jeg flyve hjem fra San Fransisco og udnytte de dage andre steder på turen. Ja, Highway 1 er smuk, men ikke noget ekseptionelt.

Det er i hvert fald den ændring vi ville have lavet hvis vi skulle have lavet vores tur om :)

Det kan anbefales at kører ind til Yosimite fra den anden side - det spare en del i transport.

Og husk at høre jer selv den tjente at kører i en amerikansk bil når I er på roadtrip i USA. Vi kørte noget så kliché agtigt som en Ford Mustang, men de 500kr. vi kom af med ekstra var det hele værd ❤️ Det er bare ikke det samme at køre i asiatisk bil på sådan en tur...

Sidst men ikke mindst bør I gøre jer selv den tjeneste at kører et godt stykke ad route 66 fra LA til Las Vegas. Det er bare noget andet end interstates :)

Nå, det var lige et par erfaringer herfra ❤️

Redigeret af Forlovet i Las Vegas
0

Del dette indlæg

Til at starte med, valgte vi at sparre bryllupsrejsen væk. Det mente vi, at vi nok tidsnok skulle få gjort… Men det var kun lige indtil vi fik snakket om at holde 2 ugers ferie samtidigt i starten af september… efterfølgende snakkede vi om vi jo kunne ønske os bryllupsrejse til de to uger.. og nu kom vi så til at snakke om, at vi begge lige fra starten - da vi datede og rendte helt fjollede-forelskede rundt sammen - havde talt om at vi begge drømte om at komme til USA en dag. Sådan hvor man kører rundt og oplever en forbandet masse….

Det måtte vi jo undersøge og nu har vi fundet ud af, det er muligt at nappe 14 dage med fly, hotel og billeje for knapt 20.000…

Derfra begyndte H2Bs mor at snakke om, at hvis vi ville bruge deres gave til bryllupsrejse, og bestille den før tid, så fandt vi bare ud af det :wink:

Og det ser ud til at den er god nok. Om de lige giver 20k er jeg ikke sikker på - men drømmen er i hvert fald nu en mulighed og eftersom der forventes familieforøgelse snarest muligt efter den store dag - føler vi lidt at det er "nu eller aldrig"..

Så jeg og H2B har brugt en masse tid på at søge internettet tyndt efter de bedste løsninger for os - og vi er endt med, at vi nok napper sådan en "lille" rundrejse her, hvor vi starter og slutter i Los Angeles, kører ind i landet til Gran Canyon, Death Valley m.v., tilbage ud til kysten til San Fransisco og derefter langs kysten ned til Los Angeles, hvor vi flyver hjem fra igen 14 dage efter...

Ej hvor skægt - I har valgt helt den samme bryllupsrejse som også. Vi lander og flyver også fra Los Angeles. Vi købte nogle fede billetter (men dyre) for en lille måned siden hvor vi flyver hjem over NY og kampshopper i 15 timer. Så vi får lige den ekstra krølle.

Vi har tænkt os at finde hoteller undervejs - dog inden vi ankommer til hotellet. Og kun booke første nat. Hvad gør I?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nie nice nice. Har i selv planlagt ruten eller har i fået et selskab til det?

H2B har talt med nogle forskellige selskaber som har givet os tilbud, og så satte han sig i torsdags og prøvede at planlægge en tur der mere eller mindre lignede den som de har forslået - og fandt frem til, at hvis vi gør det selv kan vi sparre ca. 10.000 kr. Derefter har vi modificeret lidt på turen selv, - kan godt lide den frihed vi har når vi selv står for det :)

nøj det lyder altså bare fedt... Er mega misundelig.... Og ja hvis ikke nu, hvornår skulle man så lige tage sådan en tur hvis man planlægger at udvide familien..

:cheerleader3::cheerleader3:

Det er jo lige det - Det bliver så fedt!

Det kan jo selvfølgelig også lade sig gøre med en rolling, men alting er bare lige det nemmere når man kun har sig selv at tage hensyn til :)

Jeg vil anbefale at man bruger færrest mulige dage i LA, selve byen er ikke særlig spændende - mere en transit by. Dog kan det i den grad anbefales at tage på hval safari ud fra New port Beach lige syd for LA.

Hvis det ikke koster alverden ekstra, vil jeg flyve hjem fra San Fransisco og udnytte de dage andre steder på turen. Ja, Highway 1 er smuk, men ikke noget ekseptionelt.

Det er i hvert fald den ændring vi ville have lavet hvis vi skulle have lavet vores tur om :)

Det kan anbefales at kører ind til Yosimite fra den anden side - det spare en del i transport.

Og husk at høre jer selv den tjente at kører i en amerikansk bil når I er på roadtrip i USA. Vi kørte noget så kliché agtigt som en Ford Mustang, men de 500kr. vi kom af med ekstra var det hele værd ❤️ Det er bare ikke det samme at køre i asiatisk bil på sådan en tur...

Sidst men ikke mindst bør I gøre jer selv den tjeneste at kører et godt stykke ad route 66 fra LA til Las Vegas. Det er bare noget andet end interstates :)

Vi starter med en dag i LA, sådan mere eller mindre "bare" for at lande og lige absorbere de første indtryk. Derfra drager vi i retningen mod grand canyon og så den vej rundt på turen.
På vejen fra San Fransisco hopper vi på et lækkert hotel ved Pismo Beach, så vi også lige får lidt afslapning og når vi skal derfra mod LA igen, napper vi lige en dag i
Six Flags Magic Mountain - er planen.
Derfra har vi så 1-2 dage i LA inden afrejse og vi skal også lige se Hollywood og lidt andre ting i LA - så jeg tror ikke vi får tid til at drage sydpå.. Jeg havde overvejet det i forbindelse med at jeg gerne ville et smut forbi noget strand og havde hørt der skulle være smuk strand syd for LA? - Det kunne være fedt at komme på hval safari :)
Kan du forklare hvad du mener med at køre ind til Yosimite fra den anden side? :help: Kan godt se det er en laang vej jeg har fundet men vidste ikke man kunne komme den anden vej rundt?
Vi er i tvivl om bilvalget da vi også er blevet rådet til ikke at vælge sådan en capriolet - da det har været andres erfaring at man ikke har særlig meget plads (2 store kufferter?) og at det alligevel er for varmt til man kan have den der kaleche nede ? Hvad var jeres erfaring mht. det?
og mht. route 66 - så er jeg også en klaphat :blink: Når jeg googlemaps'er så synes jeg ikke der kommer noget tydeligt frem omkring den route? Burde det ikke bare være en vej som hedder 66? og ditto med highway1 ?
Er lidt nervøs for om vi ville ende med at køre helt galt i byen... Jeg ved ikke engang hvad interstates er?! :oops: Så alle fif er velkomne! :thumbsupsmileyanim:
0

Del dette indlæg

Ej hvor skægt - I har valgt helt den samme bryllupsrejse som også. Vi lander og flyver også fra Los Angeles. Vi købte nogle fede billetter (men dyre) for en lille måned siden hvor vi flyver hjem over NY og kampshopper i 15 timer. Så vi får lige den ekstra krølle.

Vi har tænkt os at finde hoteller undervejs - dog inden vi ankommer til hotellet. Og kun booke første nat. Hvad gør I?

Åh det lyder også godt med et "lille" hop til NY med shopping! Det skulle man da være et skarn for at sige nej til :)

Vi har fundet billetter tur retur til ca. 6.500 mener jeg det er.. Det er så med 1 stop i Canada - men billigt.. Vi overvejer også norweigian, som flyver direkte og de kan gøre det for 10-11.000 med bagage, sædereservation og noget mad..

Jeg ved ikke lige hvor meget vi booker inden vi rejser, men jeg tænker i hvert fald at booke de steder hvor vi kan få en god pris og de steder hvor der ikke er så mange muligheder (så vi ikke risikerer at stå i midten af ingenting og ikke have et sted at sove..) Derudover tænker vi måske at booke de berygtede 10 nætter v. hotels.com så vi kan få en overnatning gratis :bunny_4:

Hvornår skal I afsted? :pokey::cheerleader3:

ej hvor fedt, :loveshower::loveshower: dejligt at i kommer på bryllupsrejse ...er godt nok misundelig :wink:

Jeg glææder mig også bare så meget!! :tunge:

Skal I ikke nogen steder hen?

0

Del dette indlæg

Nie nice nice. Har i selv planlagt ruten eller har i fået et selskab til det?

H2B har talt med nogle forskellige selskaber som har givet os tilbud, og så satte han sig i torsdags og prøvede at planlægge en tur der mere eller mindre lignede den som de har forslået - og fandt frem til, at hvis vi gør det selv kan vi sparre ca. 10.000 kr. Derefter har vi modificeret lidt på turen selv, - kan godt lide den frihed vi har når vi selv står for det :)

nøj det lyder altså bare fedt... Er mega misundelig.... Og ja hvis ikke nu, hvornår skulle man så lige tage sådan en tur hvis man planlægger at udvide familien..

:cheerleader3::cheerleader3:

Det er jo lige det - Det bliver så fedt!

Det kan jo selvfølgelig også lade sig gøre med en rolling, men alting er bare lige det nemmere når man kun har sig selv at tage hensyn til :)

Vi starter med en dag i LA, sådan mere eller mindre "bare" for at lande og lige absorbere de første indtryk. Derfra drager vi i retningen mod grand canyon og så den vej rundt på turen.

På vejen fra San Fransisco hopper vi på et lækkert hotel ved Pismo Beach, så vi også lige får lidt afslapning og når vi skal derfra mod LA igen, napper vi lige en dag i

Six Flags Magic Mountain - er planen.

Derfra har vi så 1-2 dage i LA inden afrejse og vi skal også lige se Hollywood og lidt andre ting i LA - så jeg tror ikke vi får tid til at drage sydpå.. Jeg havde overvejet det i forbindelse med at jeg gerne ville et smut forbi noget strand og havde hørt der skulle være smuk strand syd for LA? - Det kunne være fedt at komme på hval safari :)

Kan du forklare hvad du mener med at køre ind til Yosimite fra den anden side? :help: Kan godt se det er en laang vej jeg har fundet men vidste ikke man kunne komme den anden vej rundt?

Vi er i tvivl om bilvalget da vi også er blevet rådet til ikke at vælge sådan en capriolet - da det har været andres erfaring at man ikke har særlig meget plads (2 store kufferter?) og at det alligevel er for varmt til man kan have den der kaleche nede ? Hvad var jeres erfaring mht. det?

og mht. route 66 - så er jeg også en klaphat :blink: Når jeg googlemaps'er så synes jeg ikke der kommer noget tydeligt frem omkring den route? Burde det ikke bare være en vej som hedder 66? og ditto med highway1 ?

Er lidt nervøs for om vi ville ende med at køre helt galt i byen... Jeg ved ikke engang hvad interstates er?! :oops: Så alle fif er velkomne! :thumbsupsmileyanim:

Skriver lige en PM en af de nærmeste dage med lidt fif og forklaringer. Vi tog dog Hollywood (Hollywood boulevard + vandrede op til Hollywood skiltet) en formiddag og hvalsafari samme eftermiddag, så det er ikke fordi det tager sindsygt lang tid at køre fra det ene til en anden.

Synes bare det var helt fantastisk at se en flok blåhvaler mindre end 50 meter fra båden :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh det lyder også godt med et "lille" hop til NY med shopping! Det skulle man da være et skarn for at sige nej til :)

Vi har fundet billetter tur retur til ca. 6.500 mener jeg det er.. Det er så med 1 stop i Canada - men billigt.. Vi overvejer også norweigian, som flyver direkte og de kan gøre det for 10-11.000 med bagage, sædereservation og noget mad..

Jeg ved ikke lige hvor meget vi booker inden vi rejser, men jeg tænker i hvert fald at booke de steder hvor vi kan få en god pris og de steder hvor der ikke er så mange muligheder (så vi ikke risikerer at stå i midten af ingenting og ikke have et sted at sove..) Derudover tænker vi måske at booke de berygtede 10 nætter v. hotels.com så vi kan få en overnatning gratis :bunny_4:

Hvornår skal I afsted? :pokey::cheerleader3:

Vi skal rejse om tirsdag d. 8/7 og skal giftes d. 5. Så fik vi nemlig en direkte flyvning. Vi har brugt lige under 17.000 kr. tur retur på vores billetter, men vi valgte ikke den billigste hjem, fordi vi ville over NY.

Jeg har forstået det sådan at det er billigst med hotellerne hvis man booker dem via nettet dagen inden, men det sgu svært sådan noget.

Hvornår skal I afsted?

0

Del dette indlæg

Forlovet i Las Vegas -

Jeg glæder mig til at høre mere, tusind tak for hjælpen!! :)

Jeg tror vi går i gang med at bestille i slutningen af denne uge :)

roselein -

Tak for link, havde godt set det, men synes det er svært at finde vejen når man kikker i fx googlemaps....

Regnbuebarn -

Lækkert lækkert! Det tror jeg også du til dels har ret i, men det er på den anden side også en chance man tager, for der er jo en risiko for at stå uden overnatningsmulighed hvis man er på et udkantssted.. Fx i yosimite synes jeg det virker som om der kun er 2 hoteller og 2 overnatningssteder hvor man sover i et slags telt.. Det er ret dyre overnatninger, men det er nok også fordi man ved folk gerne vil give det mere, når der ikke er andre muligheder... Men fx i storbyerne tror jeg sagtens man kan booke overnatningerne dagenfør uden problem :) Vi skal afsted d. 30/8 - 13/09 :thumbsupsmileyanim:

Louise G -

Tusind tak :loveshower: Er du klar? :tunge:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ser meget fint ud:-)

Som Louise G ender vi også med hvide duge og servietter og har så sølv og kobber på bordet. går igen sol tema med min kærestes slips, mine sko osv.)

Men det er SÅ fint dit moodboard:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal jo lige have fri ;-)

Synes det ser godt ud! Det kan I sagtens :-) Vi holder fx også duge og servietter i hvid og giver den gas på alt det andet på bordet.

Og klar? Tja mangler fortsat skoene haha

Sko er også totalt overvurderede :wink:

Jeg tror bare det er mere sikkert at køre hvid dug og give gas med farven på de andre ting. Det virker lidt mere sikkert, så man ikke roder sig ud i noget som ser rodet ud frem for elegant...

Vi synes altså at den mørke dug bliver for tung til sådan et sommerbryllup så nu er jeg gået moodboard amok - igen :)

Hvad siger I til dette forslag? :pokey:

Det kommer til at blive SÅ fint :thumbsupsmileyanim:

Taaak :loveshower::loveshower::loveshower:

Redigeret af RikkeMy
0

Del dette indlæg

Øv havde lige glædet mig til at se en opdækning med noget andet end hvide duge, men jo det bliver da helt sikkert også smukt med det nye forslag.

Hvad er planen med jeres udsmykning/opdækning?

Elsker at du er så utraditionel :cheerleader3:

Personligt er jeg ikke så glad for at gøre som alle de andre gør... Har altid hellere ville gøre det stik modsatte :tunge:

Det ser meget fint ud:-)

Som Louise G ender vi også med hvide duge og servietter og har så sølv og kobber på bordet. går igen sol tema med min kærestes slips, mine sko osv.)

Men det er SÅ fint dit moodboard:-)

Det er også super fedt når der ligesom kommer en rød tråd gennem hele temaet!

Jeg prøvede at finde lilla sko, men det blev bling bling istedet - det var meget nemmere at opdrive!

Og tak for ros af moodboard! Håber sådan det bliver godt!!!

Det ser total hammer godt ud! :)

Taaak søde ! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Øv havde lige glædet mig til at se en opdækning med noget andet end hvide duge, men jo det bliver da helt sikkert også smukt med det nye forslag.

Personligt er jeg ikke så glad for at gøre som alle de andre gør... Har altid hellere ville gøre det stik modsatte :tunge:

I hvert fald ikke hvide duge :wink: Umiddelbart er planen at der skal dækkes op med origami-blomster og garn-pompom blomster, at bordkort skal være origami traner med navnet skrevet på en vinge, foldede papir-lysestager med batteridrevne fyrfadslys i (min søster kan ikke tåle levende lys). Har ikke overvejet farven på dugen endnu, det bliver nok ikke lilla, tror Thomas drukner i alt det lilla, og teal synes jeg måske ikke er så fedt til dug.... Marineblå måske? Eller mint?

0

Del dette indlæg

I hvert fald ikke hvide duge :wink: Umiddelbart er planen at der skal dækkes op med origami-blomster og garn-pompom blomster, at bordkort skal være origami traner med navnet skrevet på en vinge, foldede papir-lysestager med batteridrevne fyrfadslys i (min søster kan ikke tåle levende lys). Har ikke overvejet farven på dugen endnu, det bliver nok ikke lilla, tror Thomas drukner i alt det lilla, og teal synes jeg måske ikke er så fedt til dug.... Marineblå måske? Eller mint?

Det lyder også rigtig rigtig fint! Elsker marineblåt men er i tvivl om jeg synes bedst om marineblå eller mint til duge :) Og synes det er fedt at I ikke gør det i pigefarverne.. Det kan altså hurtigt blive lidt for tøset :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer