M.Thorsson

Hvor meget vil det koste?

13 indlæg i dette emne

Hej :)

Min kaereste og jeg har besluttet at vi skal giftes til sommer og det stoerste problem er penge!

Vi har saa besluttet os at vi spare hvor vi kan og laver alt ting selv. Men hvor meget vil i tro det kommer til at koste naar det ser saadan her ud:

vi bliver 44 plus mig og min kaereste hvis alle kommer vel og maerke.

Lokalet: kan vi vaere heldige at vores udlejer kan finde noget vi kan "faa" gratis.

Invitationer, bordkort, pynt osv.: laver vi selv med hjaelp fra familie.

Haaret og make upen: klare vi ogsaa selv.

Ringene: bruger vi vores forlovelses ringe med den nye dato i selvfoellig.

Kjole, sko og smukker: regner jeg med at vi finder paa udsalg.

Toej og sko til gommen: regner vi ogsaa med at finde paa udsalg.

Brudebuket: Laver min soester da hun er igang med at laere at binde buketter.

Maden laver vi ogsaa selv (med hjaelp fra familie) og vi regner med at menuen kommer til at se ca.saadan her ud:

Foret: tarteletter med hoens i asparges (min kaerestes valg)

Hovedret: Buffet med Salat bord, floedekartofler, kartoffelsalat, kartoffelbaade og lidt forskelligt koed.

Dessert: Hjemmelavet is og frugt.

Skrup af mad: hjemmebagte boller m. paalaeg.

Bryllupskagen laver jeg selv og har regnet ud at den kommer til at koste 700 med det hele.

Vi skal ikke paa bryllupsrejse.

Jeg haaber at der er nogle der kan komme med et ca. bud.

Paa forhaand tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly holder udsalg i Vejle hele oktober , du kunne se om du kunne få en tid, kjoler koster omkring 1500, har selv købt min dernede

Forslag til budget

Brud. 3000

Gom. 2000

Mad 4000

Drikkelse 1000 fra Tyskland

Blomster. 500. Blomster til buket Og bord hvis i laver selv

Invitationer. 500

Gravering af ringe 250

Kage. 700

Playlist på pc. 0

Lokale. 0 hvis i fik det gratis

Evt lys til kirke. 50. Kronelys fra ikea. Det har vi valgt

Fotograf. 2000. Locations billeder ved fotograf , kan være heldig at i kender en , eller søg på nettet

De fleste har smartphones så opret en App hvor folk kan ligge billeder ind

Pris i alt 14000

Dette er kun et forslag

Redigeret af hessellund
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige omkring 15-20.000 burde i kunne gøre det på.

Køb kød og pålæg når det er på tilbud, og smid det i fryseren. Men husk ikke at købe det for tidligt. Det kan altså få frostskader hvis det ligger for længe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har en kollega som fortalte om at hun kendte en der heller ikke havde så mange penge til bryllup. Derfor tog alle gæsterne en ret med hver, De kordinerede det så sådan at det ikke var det samme alle havde med. Ikke sikkert i syntes det er noget for jer, men bare for at sige at der er mange alternativer til at få et godt bryllup med et meget lille budget:)

Redigeret af aminox
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det var noget, så har jeg en brudekjole str. 38 til salg, for kun 400,- så der var da en del at spare hvis det er ;) Evt. kig i salgsforummet under str. 38. Kan også lige se om jeg kan finde link til dig...

Med hensyn til invitationer m.m. Der kan I jo også spare hvis I vælger at lave det hele digitalt. Det kan jo sagtens laves fedt, smukt og unikt. Lav evt. en hjemmeside hvor alt info står på (hvis I ikke er så ferme til computer osv. så brug 123hjemmeside.dk, de har en meget nem skabelon I bygger op omkring - ligetil. Og så måske bare bestil nogle små fine visitkort hjem fra vistaprint med hjemmeside adressen på, og en lille hilsen, hvor der står 'du er inviteret'. Så sparer I porto, papir, kuverter og TID!!! For tro mig...det tager forfærdelig meget tid at lave alting selv, og når I nu laver alt andet selv også, var det måske en post I kunne gøre det lidt nemmere på :wink::wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din H2B kan købe sit tøj online via lillys hjemmeside, til kun 500 kr :) Så skal der selvfølgelig skjorte, slips og vest oveni samt sko, hvis han ikke har nogle der kan bruges :)

Sko kan købes meget billigt på deichmann's hjemmeside :-) Min H2B fandt sine til 149,- og der er fri fragt ;) Jeg fandt i øvrigt også mine sko der inde.....2 par, til 75,- stk. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers tak for tilbudet med kjolen men tror ikke jeg kommer ned i en 38 desværre :(

Jeg håber lift på at min far måske vil give kjolen, men skal lige have snakket med ham (han ved ikke jeg skal giftes endnu ) så må vi se hvad han siger. jeg er også hans første barn der skal giftes og han har altså 6 børn

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer