KBS

Beretning om 2. november 2013 - Igang igen m. location fotos osv!

96 indlæg i dette emne

Beretning

Jeg vil så småt starte min beretning her om vores dag, den 2 november 2013 kl 13:30 hvor vi blev mand og kone :a1221:

Den kommer lidt over etaper, da jeg gerne vil have fotografens billeder med fra festen, location osv. Men jeg starter nu, inden jeg glemmer alting :tunge:

Beretningen bliver i 2 dele. Èn hvor jeg fortæller og viser gæsternes billeder, og en når jeg billeder fra vores fotografer (jeps.. vi har to :lol: ) som bliver en ren billedespams beretning uden videre forklaringer.

Tak fordi i læser med, skønne zilla'er :happy:

Part 1

Før..

Planlægningstråd
Dagene op til - torsdag og fredag

Lørdag

Morgen

Klargørelse

Efter frokost

Krisen

På vej til kirken

Klaus venter..

Vielsen

Riskast

Ankomst til feststedet

Middagen

Talerne

Part 2

Billedespam

Kirken - strækker sig over flere indlæg!

Maden - flere indlæg!

Redigeret af KBS
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dagene op til

Torsdag

Meningen var egentlig vi kun skulle holde fri fredag, men da jeg har haft eksamensprojekter som er afleveret om tirsdagen, er vi kommet noget bagud med bryllups to-do listen. Så jeg beslutter mig for at holde fri torsdag også - og onsdag siger Klaus, at det vil han også.

Så torsdag morgen står vi op og jeg går igang med at ordne mine negle. Jeg har hele tiden ville ha' kunstige på til dagen, men folk blev ved med at sige mine var pænere.. Så jeg går i gang med at fjerne den gamle lak (gellack som er en uv-hærdet lak) Desværre er der en sten der absolut ikke vil af, og pludselig knækker pegefingerneglen halvvejs over :blink: Så jeg måtte igang med at lime flængen sammen og derefter puttede jeg 3-4 lag på neglen. Og på magisk vis holdte det ikke bare på dagen, men her flere dage efter holder det stadig uden problem - og jeg passer ikke på hvad jeg laver :thumbsupsmileyanim:

post-66515-0-04273900-1383834807_thumb.j

Alt i mens får Klaus endevendt hytten, så der er skinnende rent og kl 13:30 kører vi afsted mod præsten. Meningen var vi skulle have været til møde med præsten mandag aften, men som bekendt var DK noget blæsende og vi udskød aftalen til torsdag.
Det tog 2,5 time. Han ville vide alt om os hver især og sammen, vores forhold, vores møde, vores fremtid. Han var nu vældig flink og rar og han blev meget glad da han hørte han døbte mig for 22 år siden og kunne imponerende nok stadig huske min far :happy:

Kl 17 tager vi så ud til festlokalet og mødes med ejeren og får nøglerne. Hun skulle rejse fredag morgen, så derfor var vi så heldige at få nøglen tidligt. Min mor kommer ud og vi går straks igang med at rykke rundt, pynte med tyl og dække bord mens Klaus henter sin ven som er DJ og hans udstyr.

post-66515-0-82555100-1383835272_thumb.j

Aften slutter med en lang tur med hunden inden vi går tidligt i seng.

0

Del dette indlæg

Dagene op til

Fredag

Fredag morgen står vi op kl 8 og Klaus kører ind til mine forældre, hvor han skal skifte dæk på bilen. Mine forældres Audi A6 skal bruges til bryllups bil og den er altså bare flotteste med sine sommer fusser.. Imens går jeg igang med at lave kagen som gerne skal stå i køleskabet et par timer inden den skal betrækkes med fondant om eftermiddagen. Jeg får også lige lavet det sidste færdig på min DIY mini morgengave til Klaus.

Da han så kommer hjem igen, samler vi ting sammen og kører ud i lokalet sammen med mine forældre for at ordne det sidste.

post-66515-0-59381200-1383836245_thumb.j

Jeg kører med mine forældre hjem kl 15 ca, og Klaus bliver og får flasker mm på køl, mens han venter på hans mor og hendes kæreste kommer fra Skagen, for at lave lagkager (bryllupskager)

Derefter kører han ud efter lysshow til vores dansegulv, får sat det op og kommer hjem med aftensmad. Spareribs, nammenam :lol:

Imens har jeg været igang med at smøre min kage op og lave pynt i fondant og fået den betrukket. Jeg var virkelig sur på den :angry: for den var selvfølgelig gledet lidt efter jeg havde lavet om morgen, så den var lidt ala det skæve tårn i pisa. Opsmøringen gik a H til - men det lykkedes mig at få rullet fondanten dejlig tynd, men med det resultat at kagen var meget bulet og bumpet :huh: Ja nemt skal det jo ikke være.. Men færdig blev den.

post-66515-0-35340000-1383836726_thumb.j

Efter maden går Klaus igang med at skære billeder ud til sin "Hvem er hvem". Et projekt jeg havde sagt jeg ikke orkede - det besværligt at finde gode billeder af alle folk, få sat dem i ordentlig størrelse osv.. Men Klaus ville have dem, også må man jo gøre arbejdet selv. Det taget meget tid for ham - han er ikke verdens bedste til it - og har nok selv undervurderet hvad det krævede og derefter er lidt sent ude :lol: Imens arbejder jeg videre på mine sko - de sidste sten skal jo på!

post-66515-0-02069000-1383836994_thumb.j

Da vi endelig er færdige med begge vores projekter, laver vi hurtigt menu kort og kl 23 kører vi mod lokalet for at hænge "hvem er hvem" og bordplan op, ligge menukort og sætte kagen i køleskabet. Vi glemmer selvfølgelig at få menukortene med.......

post-66515-0-70575300-1383837637_thumb.p

Da vi kommer hjem er klokken midnat, og vi går på hovedet i seng, glade, trætte og fulde af forventninger :)

Redigeret af KBS
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Argh så stopper du midt i spændingen!!

Undskyyyld :lol: - Men jeg har jo ikke billederne fra fotografen før om noget tid :unsure: Måske jeg skal lave en beretning part 1 og 2? Så den første bliver med beskrivelse og gæsternes billeder, og part 2 bliver ren (og total lækker) billedespam ?

Redigeret af KBS
0

Del dette indlæg

Undskyyyld :lol: - Men jeg har jo ikke billederne fra fotografen før om noget tid :unsure: Måske jeg skal lave en beretning part 1 og 2? Så den første bliver med beskrivelse og gæsternes billeder, og part 2 bliver ren (og total lækker) billedespam ?

Det vil vi ELSKE :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det vil vi ELSKE :)

Så er det det, vi gør :wink:

0

Del dette indlæg

Lørdag

Morgen

Vi gik i seng omkring midnat og jeg sov hurtigt og sov tungt til kl 4:15 hvor jeg sætter mig op i sengen, overbevist om kl er 7. Derefter forsøger jeg at sove lidt mere, men det bliver maks til en halv time af gangen. Jeg kan mærke Klaus også ligger uroligt og er halvvågen, så kl 7 opgiver vi begge og står op. Jeg giver lige mine negle et sidste lag lak, inden jeg smider alt mit udstyr i en taske og Klaus kører mig ind til mine forældre. Det er vildt at tænke på næste gang jeg ser ham, er foran alteret :loveshower:
Inde ved mine forældre har de sat morgenmad frem som vi hygger med mens vi lige læser avis. Halleluja for at blive gift sen, så man har en afslappet morgen!

Klaus kører ud i festlokalet for at aflevere de glemte menukort også hjem. Lige inden vi kørte satte jeg min lille morgengave frem på sengen til ham, for at han kunne opdage den når han kom hjem igen mens han ventede på forloveren ville komme kl 10. Det en dårlig ide - jeg skulle ha givet ham den mens jeg var der :td: For tror i manden opfangede noooooget som helst? :pokey:

post-66515-0-54792600-1383856134_thumb.p

I kurven var der boxershorts som jeg havde fået designet med teksten "The end is near" foran og "Official married" på røven. Derudover havde jeg købt sokker og shoestickers fordi han selv havde snakket om at skrive under sine sko. Jeg havde lavet en kort spil med "52 grunde til at jeg elsker dig" og lidt andet.. For lige at springe frem i konteksten så sidder vi i bilen på vej til feststedet fra fotografering og det går som følgende:

Mig: Har du egentlig havde de shoestickers på?

Klaus: Hvilken? Nårh dem i kurven.. Nej jeg forstod det ikke..

Mig: Suk.. Hov! Det er da heller ikke de sokker jeg gav dig, du har på?

Ham: Nej, men jeg har dem med til når disse bliver klippet! :biggrin:

Mig: Altså.. Ok så. Passer underbukserne fint?

Ham: Dem har jeg ikke på? Skulle jeg da det?

Mig: :blink::blink: Hvad? JA! Det skrev jeg da også?

Ham: Nårh.. Tænkte mine almindelig var fine nok.

Mig: (Endnu mere :blink: ) Hva'? Så du ikke hvad der stod på dem? Nu har jeg fået dem designet specielt til DIG, til idag.

Ham: Øhhh.. jeg så godt der stod noget.. Der stod...... øhh.. der... øjj

Mig: HVAD? Kiggede du ikke engang på dem?

Ham: Njaa.. aaaaaltså... Øhhhhh :unsure: Men .. øh... De var jo heller ikke vasket, så kan jeg ikke have dem på!

Mig: JO DE VAR

Ham: (kravler ned i et hul)

Mig: Hvad med kortene? Kunne du li dem?

Ham: Jeg så godt der var nogle kort! Og at der stod det var grunde til du elsker mig - og jeg går udfra du har slettet nogle af dem igen på nuværende tidspunkt :rolleyes: - men da jeg bladrede dem igennem var der ikke noget så troede bare det var alm spillekort.

Mig: En anden gang....... BRUG øjnene! :shooter:

Så alt i alt en hyggelig og smule tragisk komisk tur i bilen hvor min fætter (chauffør) fik sig et godt grin over vores ægteskabelige problemer :tunge: Det var virkelig spild af tid og lave den kurv, selvom han syntes jeg var ih så sød da han så den.

Redigeret af KBS
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, TYPISK mænd :rolleyes: Han var selv ret skuffet over han ikke havde fattet pointen - især fordi han endte med at moone til festen da de ville se boxershorts, og det fortrød han grusomt da han så det billede forloveren havde været kvik at fange :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lørdag

Klargørelse

Kl 10 banker min tante og mine to kusiner på døren. Hun er frisør og har lovet at sætte mit hår, hvilket jeg er super taknemmelig for da hun er blevet skilt fra min onkel for to år siden og derfor desværre ikke skal med til brylluppet. Så er hun alligevel en del af dagen :happy: Nå, men jeg bliver ihvertfald godt og grundigt forgiftet med hårlak og håret kommer til at sidde smukt. Det var lidt mere stramt og 'perfekt' i sit opsætning end min oprindelig tanke, men præcis sådan som jeg forestillede mig efter min prøveopsætning hos hende et par uger forinden, så alt i alt er jeg meget tilfreds.

post-66515-0-24480700-1383928654_thumb.j

Det tager næsten halvanden time at sætte håret, men tilgengæld sad det også hvor det skulle, hele dagen og natten. Imellem tiden har min mor udnyttet at mine to kusiner var med, og fået dem til at hjælpe med at pynte bilen :loveshower: Audi'en er min fars baby, og han har sagt han ikke ville ha' den pyntet, for det kunne ridse. Så jeg blev utrolig glad da jeg så at det var den alligevel, og hvor flot den var blevet. Det gav også noget ekstra opmærksomhed på dagen, folk dyttede og vinkede af os, simpelthen så hyggeligt.

post-66515-0-24215800-1383928880_thumb.j

Kl 11:30 ankommer min fætter fra aalborg (som jeg opfatter som min bror) for at få frokost, og kort efter min veninde. Jeg havde i mit stress glemt jeg ville spørger om hun kunne komme hjem til mine forældre, så det var en panik sms kl 9 - og det kunne hun heldigvis godt nå :wink: Super dejlig mad min far havde lavet (han går meget op i det) som er ærtesuppe med torsk.

post-66515-0-93772400-1383929447_thumb.j

Redigeret af KBS
0

Del dette indlæg

Lørdag

Efter frokost

Vi når lige at spise den sidste bid, inden det ringer på døren og fotografen fra NoClouds ankommer. Man skal godt nok lige vende sig til at have sådan en rendende og snappe alt man gør :lol:

Jeg går igang med min makeup mens min mors konstant hyler at jeg skal skynde mig fordi jeg skal i kjolen (og kl er altså kun 12:10 på daværende tidspunkt) mens min far engang imellem nede fra råber "Nu er der 1 timer! 3 kvarter! 30 minutter!"- Snak om at være stress faktor :tunge:

Jeg er heldigvis færdig i god tid med makeuppen, og begynder at smide tøjet - snap snap snap - skal love for fotografen var vaks til at tage billeder da jeg tog selvsiddende strømper og strømpebånd på, godt man ikke er genert :floejt:

Nu bliver det så besværligt - for hvordan kommer man i kjolen med hår og makeup, samtidig med skørt? Ja, jeg var ihvertfald glad for at have min veninde med, som noget mere elegant end min mor med dårlig knæ, kan kravle på gulvet og stoppe mit underskørt op til mig og rette til :lol::lol:

Nu skulle læbestiften bare lige rettes også var jeg ellers klar :7himmel:

post-66515-0-52131800-1383930497_thumb.j

Redigeret af KBS
0

Del dette indlæg

Ej altså, det burde været forbudt at være mere stresset end bruden! Men iiih hvor jeg kender det, med en mor der helst vil være helt klar to timer i forvejen... Har desværre arvet en snert af det selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej altså, det burde været forbudt at være mere stresset end bruden! Men iiih hvor jeg kender det, med en mor der helst vil være helt klar to timer i forvejen... Har desværre arvet en snert af det selv.

Enig! Jeg var så afslappet og rolig - tidsplanen kørte jo perfekt, men mødre skal jo stresse :tunge:

0

Del dette indlæg

Uh ja - og hvor er du bare smuk, pigebarn :)

Mange tak :blush: Jeg må sige det var en helt ny følelse, at føle sig smuk. Sådan rigtig. Jeg kan føle mig køn, sexet eller lækker, men den dag gik det op for mig jeg nok aldrig har følt mig 'smuk' før på den måde - arj jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Det var lidt spøjst :lol:

0

Del dette indlæg

Lørdag

Krisen

Dagens eneste krise.. Nogle kan måske huske at jeg skulle låne min tantes dyre Ole Lynggaards halskæde, og jeg var nervøs for at den ville gå i stykkker?? Det gjorde den så............ :boohoo:

Håret var sat, makeuppen lagt, kjolen på og jeg var klar - det sidste der skal gøres inden jeg sætter mig ud i bilen er jeg skal have denne her smukke halskæde på. Guldvedhænget er låsen, man skal lige sætte en negl i hakket og vippe den op også sætter man kæden i. Min mor har fået vist hvordan man skal gøre, og har gjort det et par gange siden da. Og hun gør det vældig forsigtig - hun vil nødig ødelægge låsen eller knække sin negl :rolleyes: Men da hun står med den der, falder kæden pludselig så den hænger ligened, og jeg tænker umiddelbart at den blot er gået op og faldet ud af låsen - men min mor står meget stille i hvad der virker som evigheder. Det viser sig så at snoren perlerne på er knækket :(:(

Det er heldigvis ikke det væreste der kunne ske, og det koster os heldigvis nok kun 500-600 kr at få sat ny på, men ØV hvor var jeg træt og ked af jeg ikke kunne få den på - jeg havde virkelig glædet mig og jeg ved det betød ligeså meget for min tante, som for mig, da hun og min onkel desværre ikke kunne deltage i brylluppet :boohoo:

post-66515-0-19870700-1383986311_thumb.j

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer