Bryllups skør

Teltudlejning Jylland

14 indlæg i dette emne

Hejsa :)

Så friede han endelig - wuhuuu :loveshower: men jeg er ny i det her planlægnings halløj og har brug for hjælp:

Jeg er ny herinde, så jeg ved ikke om der allerede er en tråd om dette emne, men jeg mangler et billigt teltudlejnings firma i Jylland(midt/vest), hvor der også er gulv i.

Nu jeg er igang, er der så nogle der har erfaringer med telt bryllup? Er det helt åndssvagt her hjemme i DK eller kan det godt lade sig gøre? :-)

På forhånd tak for hjælpen :)

Redigeret af Bryllups skør
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Velkommen til og tillykke med frieriet :loveshower:

Jeg har været til flere telt bryllupper - og det har været super fint. Jeg har godt nok ikke oplevet, at det har regnet nogen af gangene, men det burde ikke betyde så meget, når det jo er overdækket og lukket inde.

Alt efter årstid skal der måske noget opvarmning af teltet også?

Du kan finde et par firmaer, der udlejer i Jylland HER - held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg

Der er i hvert fald Madsens Festudlejning, som i øvrigt har nogle smukke inliners til deres telte.

Vil anbefale - i tilfælde af regn - at der er en (gerne trådløs) mikrofon til rådighed til eventuelle taler, fordi regn godt kan overdøve dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også spillet oceaner af havefester og ikke mindst teltfester gennem årene og det er altid et hit og meget brugt i DK.

Men det er heller ikke billigt (hvad du nok har fundet ud af) og en betydeligt dyrere løsning end et forsamlingshus. Fordi man skal have fat i et kvalitetstelt og et gulv er også svært at undvære. Uanset hvornår på året man holder festen så skal der være noget varme. Fordi det bliver fugtigt ud på de små timer. Derudover skal der måske opsættes nogle lyskæder. Selvom vi altid har lys med så er der mange som godt vil have noget oven lys, i hvert fald under middagen som en del af udsmykningen.

Man skal også have faciliteterne til det. Der skal være adgang til toiletfaciliteter og køkken. Muligvis skal der påregnes ekstra serveringspersonale da der nogen steder skal gås lidt længere end hvis alt foregik indendørs. Til gengæld undgår man den effekt som man tit oplever til sommerfesterne hvor selskaberne nemt bliver spredt fordi det er ulideligt at opholde sig indendørs i længere tid. Her tænker jeg på de fester som holdes i maj til august, som vel også kan kaldes "havefest-sæson".

Til gengæld kan der måske hentes noget på maden. Der er rigtig mange som serverer stegt pattegris og selvom der skal tilbehør til er det ofte en billigere løsning end en egentlig menu.

Jeg mindes aldrig selv at have været ude for at det har været nødvendigt med trådløse mikrofoner selvom det har styrtregnet men det kan være en god ide og er ingen skade til. Vi har altid selv trådløse mikrofoner med men skal I bruge eget mikrofonanlæg koster de ikke meget at leje.

Lige det med regn og fugt får mig til at sige at det mere eller mindre er et must at strøm til teltet trækkes fra et jordet stikudtag og at man bruger jordede stik (dvs. 3 benede stik med jord). En af vores dj's havde en havefest på et tidspunkt hvor han var nødt til at have handsker på fordi han fik stød (statisk elektricitet) hver gang han trykkede på play eller cue-knapperne (som var metalliske). Pas også på med at bruge de helt billige kabeltromler og sørg generelt for at kablet i tromler er rullet helt ud. Skal I have et fadølsanlæg eller slush-ice maskine vil det være en god ide at placere dem i et tilstødende telt (evt. en pavillon) for de larmer som regel et ondt år og går i gang når det passer dem.

0

Del dette indlæg

Jeg har også spillet oceaner af havefester og ikke mindst teltfester gennem årene og det er altid et hit og meget brugt i DK.

Men det er heller ikke billigt (hvad du nok har fundet ud af) og en betydeligt dyrere løsning end et forsamlingshus. Fordi man skal have fat i et kvalitetstelt og et gulv er også svært at undvære. Uanset hvornår på året man holder festen så skal der være noget varme. Fordi det bliver fugtigt ud på de små timer. Derudover skal der måske opsættes nogle lyskæder. Selvom vi altid har lys med så er der mange som godt vil have noget oven lys, i hvert fald under middagen som en del af udsmykningen.

Man skal også have faciliteterne til det. Der skal være adgang til toiletfaciliteter og køkken. Muligvis skal der påregnes ekstra serveringspersonale da der nogen steder skal gås lidt længere end hvis alt foregik indendørs. Til gengæld undgår man den effekt som man tit oplever til sommerfesterne hvor selskaberne nemt bliver spredt fordi det er ulideligt at opholde sig indendørs i længere tid. Her tænker jeg på de fester som holdes i maj til august, som vel også kan kaldes "havefest-sæson".

Til gengæld kan der måske hentes noget på maden. Der er rigtig mange som serverer stegt pattegris og selvom der skal tilbehør til er det ofte en billigere løsning end en egentlig menu.

Jeg mindes aldrig selv at have været ude for at det har været nødvendigt med trådløse mikrofoner selvom det har styrtregnet men det kan være en god ide og er ingen skade til. Vi har altid selv trådløse mikrofoner med men skal I bruge eget mikrofonanlæg koster de ikke meget at leje.

Lige det med regn og fugt får mig til at sige at det mere eller mindre er et must at strøm til teltet trækkes fra et jordet stikudtag og at man bruger jordede stik (dvs. 3 benede stik med jord). En af vores dj's havde en havefest på et tidspunkt hvor han var nødt til at have handsker på fordi han fik stød (statisk elektricitet) hver gang han trykkede på play eller cue-knapperne (som var metalliske). Pas også på med at bruge de helt billige kabeltromler og sørg generelt for at kablet i tromler er rullet helt ud. Skal I have et fadølsanlæg eller slush-ice maskine vil det være en god ide at placere dem i et tilstødende telt (evt. en pavillon) for de larmer som regel et ondt år og går i gang når det passer dem.

Tusind tak…det var en masse gode råd og overvejelser du kom med der :biggrin:

Kan godt se at det måske er lidt mere kompliceret end jeg havde regnet med, men synes bare det er mere personligt og hyggeligt med telt i haven. Men kan godt være jeg skal på kig efter et forsamlingshus. Alle muligheder skal i hvert fald undersøges.

Men tak for responsen :loveboard:

0

Del dette indlæg

Hvis I har lokaliteterne til det så bliv endelig ved tanken men hav hele tiden økonomien i baghovedet. Nu vil jeg ikke tage modet helt fra dig for jeg glemte jo lige den del der hedder borde, stole og service. Dvs. tallerkener, bestik m.v. Det er der i et forsamlingshus men her skal I måske ud og leje det (har faktisk hørt om folk der har lejet et billigt forsamlingshus for at kunne bruge den del). Men jeg vil så også vende den om og sige at en havebryllupsfest er noget helt specielt som du selv er inde på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt fint at du/I kan bruge det. En ting som jeg ikke fik med i ovenstående er, når vi taler om havefester, at det er helt oplagt og også tit ses at man starter festen/middagen forholdsvis tidligt. Det var faktisk sådan en tidligt startende havebryllupsfest som er årsagen til at vi i dag ikke kører med ubegrænset spilletid men med ubegrænset spilletid op til 12 timer. Vi havde en Dj som startede med at spille til en havebryllupsfest kl. 15 lørdag eftermiddag. Han hyggede sig, det gjorde folk også og han lukkede ned kl. 9 om morgenen, ca. 18 timer efter. Alle parter var glade men overbossen derhjemme begyndte at drømme og se skrækscenarier om 4 halvfulde gæster der sad hang i hjørne som de sidste og insisterede på at DJ'en skulle spille videre og hvad nu hvis manden havde planer søndag formiddag. I modsætning til et forsamlingshus er der jo ingen som lukker og låser (og det gør også at man kan pakke ned i ro og mag uden stress, folk der gerne vil hjem m.v.). Så hun fik sin vilje (og jeg fik fred). :lol:

0

Del dette indlæg

Hej :)
Vi skal holde havebryllup :D
Der er en masse ting som man skal overveje med havebryllup.. Det er ikke billigere, men tilgengælde synes jeg det er ret romantisk og hyggeligt..
Jeg har fået tilbud fra over 10 forskellige udlejnings firmaer.. og fandt frem til at http://www.vadskaergaard-teltudlejning.dk/ var de billigste :D

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig :D

0

Del dette indlæg

Diskobil…du ved da bare alt! :) Tak for alle dine tanker…giver stof til eftertanke.

Du har bestemt ikke taget modet fra mig…det er bare rart at der er nogen med erfaring der lige kan hjælpe en lidt på vej :thumbsupsmileyanim:

Maria1989, tak for linket - det vil jeg da lige kigge lidt på :)

Hvor mange gæster har i inviteret? Og må man spørge hvad Jeres budget for hele festen er?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer