lisbethbakholdt

Efterårsbryllup

45 indlæg i dette emne

Så må det være på tide at oprette min planlægningstråd :loveshower:

Jeg har været sammen med min H2B i 8 år og sammen har vi to dejlige børn på 4 og 1 og i sommers friede min dejlige kæreste til mig :heart:

Til at starte med ville vi holde det så meget nede på jorden som muligt med sommerhavefest derhjemme. Det viste sig så at kirken i vores by (som vores yngste også er døbt i) skal renoveres, så det kunne alligevel ikke blive sådan. Vi gik i tænkeboks og kom frem til at det ville være super hyggeligt og romantisk at blive viet i min svigerfars gamle kirke (han er pensioneret præst og skal også vie os). Det føles bare helt rigtigt!!! Vi syntes dog at det ville være fjollet at køre hjem til os og holde festen, det gav ligesom mest mening da vi snakkede om kirken i vores by. Og jeg blev også temmelig nervøs omkring vejret -hvis nu det lige var den dag vi havde valgt der ville komme skybrud, det var mine nerver ikke til alligevel...

Så vi undersøgte forskellige muligheder og har nu booket et sted der hedder Kattinge Værk som ligger tæt på kirken, er super smukt i de mest fantastiske omgivelser og så kostede det kun 7500 for en weekend og der er plads til overnatning af de fleste gæster. Det er meget nede på jorden med køjesenge osv, men vi syntes begge to det er fedt at man kan overnatte så halvdelen af selvskabet ikke skal sidde og spytte i rødvinen :biggrin: Så nu har vi kirken og stedet på plads, det bliver d. 4. oktober 2014 ()()

Kjolen fandt jeg ret hurtigt efter han friede, jeg køber (næsten) alt brugt så det gav meget god mening også at købe brudekjolen brugt... Jeg synes selv jeg gjorde et kup, den kostede kun 600kr og har kostet 15000 fra ny... Perfekt... Det var slet slet ikke hvad jeg startede ud med at kigge på. Til at starte med kiggede jeg ikke engang på hvide kjoler da jeg var sikker på at prinsessebrudekjoler slet ikke var mig. Jeg kiggede på almindelige gallakjoler i enkle snit og farver. Men så forelskede jeg mig bare pladask og måtte bare have denne kjole og jeg har ikke fortrudt overhovedet. Glæder mig som et lille barn til at få den på på den store dag.

post-67521-0-25666100-1384378006_thumb.p

post-67521-0-01297500-1384378027_thumb.j

post-67521-0-47325500-1384378041_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores budget er 40.000.

Det vi har på plads er:

Kjolen: 600

H2B tøj: 0 (han har et pænt jakkesæt han bruger, men mangler nogle sko)

feststedet: 7500

Tanker om resten til mig:

Sko

Slør eller headpiece

undertøj

jakke/stola/bolero/cardigan

paraply

Vi kommer nok til at være omkring 80 til kirken og reception (hvor vi får kage, frugt og champagne) og omkring 50 til festen.

Kagen vil jeg selv lave og regner med at den kommer til at koste omkring 1000kr

Maden har jeg ingen ide om hvad koster, men mon ikke omkring 10.000

Drikkevarer omkring 5000 - måske en tur til Tyskland..

Hvad koster en brudebuket? 500?

Fotograf har vi i familien så han koster gratis

Så skal vi have en eller to unge piger til at vaske op osv.

pynt 200

Desserten tænker jeg vi står for selv (eller mor og svigermor måske)

forretten kunne vi også stå for selv, lave noget enkelt...

invitationer og takkekort omkring 500

tøj til børnene - skal selvfølgelig være et kup ligesom min kjole!!! så omkring 500 for begge børns tøj er vel ikke helt urealistisk...

Musik bliver en playliste

Hvad mangler vi ellers??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja ringene!!! Hvordan kunne jeg glemme ringene?!?! Vi har fundet nogle rigtig fine hos chanti. Helt enkle guldringe med rund kant. De kostede 4000kr og de er så fine... Vi var begge enige om dem og har begge altid haft sådan nogle ringe i tankerne så det var en dejlig nem beslutning😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hov glemte at vedhæfte... skal vist lige ind i det her hi hi :-)

:a1221:Hej Lisbeth,

Velkommen til et dejligt forum med inspiration en masse :loveshower:

:loveshower: Smuk og velsiddende brudekjole, du har købt til en fantastisk pris.

Romantisk at din svigerfar kan vie jer, det giver vielsen noget personligt.

:loveshower::loveshower::loveshower: for bladene som bordkort - den ide låner jeg som kommende kobberbrud. :loveshower: Jeg og min mand går i skoven næste efterår og samler smukke blade, som vi sprayer med kobberfarve og bruger som bordkort.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Go ide med grankoglerne, det kan være vi snupper den, har du evt et billede til inspiration?

Ja da :) I kan evt bruge bladet og sætte det ind i grankoglen :)

Du får også lige et billede af fyrfadslysestagerne :)

post-56633-0-84465400-1384427448_thumb.j

post-56633-0-52770200-1384427460_thumb.j

post-56633-0-93561400-1384427467_thumb.j

post-56633-0-84638300-1384427551_thumb.j

Redigeret af Josephine<3
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer