KBS

DIY flotte negle - Gellack

59 posts in this topic

Op til bryllup, er det mange kvinder der begynder at gå mere op i deres negle end ellers for at de skal være pæne til dagen eller får lavet kunstige negle..

Derfor tænkte jeg at jeg lige ville ligge min egen lille guide til - og opfordring - til Gellack Depend herind.

Personlig synes jeg det er et vidunder middel. Jeg har altid elsket at pussenusse om mine negle og da jeg begyndte at arbejde fuldtid begyndte jeg med kunstige negle da jeg var træt at mine knækkede konstant på trods af de ellers var/er stærke. Men 500 kr pr måned på en SU gik ikke, så da jeg startede i skole købte jeg Gelleack Depend sættet til 395 kr. Sættet indeholder før-og-efter rens, basis og topcoat og en UV lampe. Farven koster 79 kr pr styk, men holder utrolig længe. Det hele kan købes i Matas.

Når man så har sættet er det utrolig simpelt - og det følger også en guide med sættet - men man tager en vat rondel, fugter med Før-og-efter Rens og renser neglefladen, lader tørre lidt og undgår at røre ved neglen.
Derefter ligger basislak, og stikker fingerne ind i UV lampen på 30 sek. Så farve -> UV lampe 30 sek -> evt lag farve igen -> Uv lampe -> Topcoat -> Uv lampe. Derefter bruger man igen Før-og-efter rens på neglene. Så bliver det shiny og hårde. Voila :happy: Pæne negle der holde i 2-3 uger. Hvis mine negle er lange, putter jeg gerne et ekstra lag topcoat på - så bliver de stærke og jeg skal ikke bekymre mig om, om de knækker.

Jeg købte mit sæt i februar 2013 og har haft det på uafbrudt siden - jeg elsker at have pæne negle. Jeg lavede selv mine bryllupsnegle og flere spurgte hvor jeg havde fået lavet dem henne. :thumbsupsmileyanim: Jeg blev gift 2. november og har ladet dem vokse siden august - uden at de knækkede.

Jeg har samlet lidt billedet af hvordan ens negle kan se ud med Gellack. Fra August til nu, i kronologisk rækkefølge.

post-66515-0-58910000-1387365630_thumb.j

post-66515-0-17273400-1387365644_thumb.j

Når der er gået tre uger fjerne jeg det igen. Mest fordi jeg kan ikke kan holde udgroningen ud, lakken er stadig pæn, blank og holdbar. Det gør jeg med Depend remover. Koster 35 kr. Man putter gelen på neglen og pakker ind i sølvpapir. Sidder med det 10 min og gentager evt hvis det hele ikke har løsnet sig (Kommer også an på hvor tykke lag man ligger). Derefter kan man let skrabe det af.

post-66515-0-38940900-1387365753_thumb.j

OBS. Man bliver næsten afhængig og det er en tidsrøver! Fordelen(og samtidig tidsrøveren) er dog at lakken ikke tørre før man putter neglen under UV lampen, og derfor kan man sidde og nusse og rette til mm til man synes den franske manucure eller lignende er perfekt.

Edited by KBS
1

Annonce ♥

Derudover - Er man så uheldig at en negle skal knække - hvilket jeg nogle gange er når jeg lege vildt med hunden el. gør jeg det, at jeg putter lidt neglelim i "flængen" og en lag topcoat ovenpå. Det skete desværre da jeg skulle lave mine bryllupsnegle, men jeg fiksede det og 1,5 måned efter holdte det stadig sammen uden problem - og det var endda på pegefingeren som er "særlig udsat for slag".

Her er et andet eksemple. Igen neglelim og topcoat, og vupti. Flot holdbar negle igen, hvor jeg ikke går og bekymre mig om den knække, og jeg hænger heller ikke fast i noget. Det holdte i 3 uger, indtil at jeg besluttede mig for at klippe alle mine negle ned (da korte negle er mere praktik på skiferie) :lol: .

post-66515-0-70851900-1387366092_thumb.j

0

Skønt med en beskrivelse af, hvordan du bruger Gellack... Lige hvad jeg godt kunne bruge :cheerleader3: Jeg går for det meste med neglelak, men er efterhånden ved at være træt af, at der ikke går ret mange dage, før de ikke ser pæne ud mere - så har flere gange overvejet at købe et gellack sæt, så ens negle er pæne i mere end 3 dage... Men jeg har også problemer med at mine negle knækker - så vil lige høre, om du har spist eller gjort noget for at få dine negle i så pæn en længde?

0

Skønt med en beskrivelse af, hvordan du bruger Gellack... Lige hvad jeg godt kunne bruge :cheerleader3: Jeg går for det meste med neglelak, men er efterhånden ved at være træt af, at der ikke går ret mange dage, før de ikke ser pæne ud mere - så har flere gange overvejet at købe et gellack sæt, så ens negle er pæne i mere end 3 dage... Men jeg har også problemer med at mine negle knækker - så vil lige høre, om du har spist eller gjort noget for at få dine negle i så pæn en længde?

Dejligt hvis du kan bruge det! :happy:

Jeg har altid hadet neglelak, for er det noget værre end bruge tid på at ligge det og allerede dagen efter skaller det af? Nej vel?

Ang længden så har jeg tidligere prøvet med diverse kost tilskud og negletingeltangel uden held. Det der har gjort at jeg kan holde min negle så lange flere måneder af gangen er Gellack. Jeg putter bare et ekstra lag (og nogle gange to) af topcoat på neglen. I forvejen gør Gellack'en neglen mere "hård" og ikke så let at knække, men med et ekstra lag topcoat bliver neglen det tykkere, og næsten umulig at knække!

Edited by KBS
0

Annonce ♥

Dejligt hvis du kan bruge det! :happy:

Jeg har altid hadet neglelak, for er det noget værre end bruge tid på at ligge det og allerede dagen efter skaller det af? Nej vel?

Ang længden så har jeg tidligere prøvet med diverse kost tilskud og negletingeltangel uden held. Det der har gjort at jeg kan holde min negle så lange flere måneder af gangen er Gellack. Jeg putter bare et ekstra lag (og nogle gange to) af topcoat på neglen. I forvejen gør Gellack'en neglen mere "hård" og ikke så let at knække, men med et ekstra lag topcoat bliver neglen det tykkere, og næsten umulig at knække!

Det kan jeg helt bestemt :D Tusind tak...

Nej lige præcis - og det er jeg efterhånden ved at være godt og grundig træt af....Så nu hedder det vist Gellack for eftertiden :) Det billede nr. 4, du har af dine negle, hvor det en fransk manicure - er den farve/Gellack med i startsættet fra Gellack Depend eller i så fald, hvad hedder den? Jeg drømmer nemlig om, at mine negle til brylluppet skal ligne dem - fantastisk flotte og naturlige - uden at se kunstige ud :)

0

Nej, farven er ikke med i sættet :) Den købe man ved siden af. Jeg bruger farve nr. 136 (meget svag lyserød) og nr. 031 (hvid). Efter basislakken ligger jeg den lyserøde, og derefter får tipperne hvid spids. Også giver jeg faktisk et lag til af den lyserøde på hele neglen (dvs også ovenpå de hvide tipper) - jeg synes det kommer til at se pænest ud sådan, lidt mere blødt i looket og naturligt.

Billede nr. 4 var faktisk mine bryllupsnegle :lol:

0

Nej, farven er ikke med i sættet :) Den købe man ved siden af. Jeg bruger farve nr. 136 (meget svag lyserød) og nr. 031 (hvid). Efter basislakken ligger jeg den lyserøde, og derefter får tipperne hvid spids. Også giver jeg faktisk et lag til af den lyserøde på hele neglen (dvs også ovenpå de hvide tipper) - jeg synes det kommer til at se pænest ud sådan, lidt mere blødt i looket og naturligt.

Tusind tak for din guide og dine farve numre :cheerleader3: Hehe, hvor sjovt... Det er lige sådan nogle jeg håber at få til mit bryllup... Køber du det i matas? Hvad hedder den farve du har på billede nr. 1? Er der slet ingen farver med i start sættet?

0

Tusind tak for din guide og dine farve numre :cheerleader3: Hehe, hvor sjovt... Det er lige sådan nogle jeg håber at få til mit bryllup... Køber du det i matas? Hvad hedder den farve du har på billede nr. 1? Er der slet ingen farver med i start sættet?

Ja køber det i Matas.. Lige nu er det på bud til 345,-

http://www.matas.dk/depend-gellack-start-kit

Nope ingen farver følger med :) På billede 1 har jeg den svage lyserøde på (nr. 136) og ovenpå en klar glimmer (nr. 047) på ca halvdelen af neglen ;)

0

Annonce ♥

Ja køber det i Matas.. Lige nu er det på bud til 345,-

http://www.matas.dk/depend-gellack-start-kit

Nope ingen farver følger med :) På billede 1 har jeg den svage lyserøde på (nr. 136) og ovenpå en klar glimmer (nr. 047) på ca halvdelen af neglen ;)

Endnu engang mange tak for din hjælp :D Ja, jeg har nemlig set at de har det på tilbud lige nu - så det er jo bare dejligt :loveshower:

0

Hvor fedt at finde sådan en tråd. Mange tak for guiden. :thumbsupsmileyanim:

Kunne man evt. lokke dig til at tage step by step fotos af næste gang du laver negle? Altså bare lige for at være ekstra krævende?

Jeg vil vildt gerne se fra før lak overhovedet kommer på, til slut resultat step by step. Jeg har set filmen her og linker den lige til andre interesserede..

http://www.youtube.com/watch?v=89t7czX1Goo

Har du evt links til farvet lak? Altså lige ud over matas? (Jeg spørger fordi jeg netshopper meget haha) :wink:

Edited by Namak
0

Annonce ♥

Kunne man evt. lokke dig til at tage step by step fotos af næste gang du laver negle? Altså bare lige for at være ekstra krævende?

Jeg vil vildt gerne se fra før lak overhovedet kommer på, til slut resultat step by step. Jeg har set filmen her og linker den lige til andre interesserede..

Har du evt links til farvet lak? Altså lige ud over matas? (Jeg spørger fordi jeg netshopper meget haha) :wink:

Www.nail4you.dk har også startsæt og mange flotte farver. Jeg har gode erfaringer med at købe der.

Jeg har dog selv ikke gode erfaringer med gellack da mine negle er meget bløde, så det er som om de bøjer under lakken som så ryger af. Men nu får jeg da lyst til at give det et nyt forsøg... Kunne være fint med pæne lange negle til august.

0

Jeg kan også kun anbefale Depend Gellack... jeg har også startsættet, og der er virkeligt mange, smukke farver. Fransk manicure lavede jeg selv til min venindes bryllup, det tager kort tid i sammenligning med alm. lak og tørretider, og det holder bedre. Mit lak holder sjældent mere end 1 god uge, men jeg efterfylder så heller ikke... :wink:

0

Havde længe overvejet at købe dette startsæt, men "turde" ikke rigtigt.. Efter jeg så denne beskrivelse, gik jeg i går i Matas og købte startkittet og en meget neutral farve - bare lige for at prøve.. Glæder mig til at eksperimentere lidt mere med farver og kaste mig ud i en fransk manicure :)

Så tak, KBS - du fik lige sat skub i processen med din meget udførlige beskrivelse og flotte inspirationsbilleder af dine negle.. :biggrin:

EDIT: Kan man egentlig bruge en helt alm. neglelak som farve under topcoaten, eller skal det være en gellack? Synes ekspedienten snakkede noget om det i Matas, men kan ikke huske om det var go eller no go :blink:

Edited by Pille
0

Annonce ♥

Hmm.. Jeg synes det er ret dyrt (for et eksperiment).

Kan man ikke købe det billigere end i Matas?

Eller er det noget "tilsvarende" lige så godt, bare billigere? :blush:

Har lige knækket TRE negle på én dag! :angry: De er ellers pænt stærke - men 14 dages dyppen ting i rodalon-opløsning har gjort sin virkning :o

0

Havde længe overvejet at købe dette startsæt, men "turde" ikke rigtigt.. Efter jeg så denne beskrivelse, gik jeg i går i Matas og købte startkittet og en meget neutral farve - bare lige for at prøve.. Glæder mig til at eksperimentere lidt mere med farver og kaste mig ud i en fransk manicure :)

Så tak, KBS - du fik lige sat skub i processen med din meget udførlige beskrivelse og flotte inspirationsbilleder af dine negle.. :biggrin:

EDIT: Kan man egentlig bruge en helt alm. neglelak som farve under topcoaten, eller skal det være en gellack? Synes ekspedienten snakkede noget om det i Matas, men kan ikke huske om det var go eller no go :blink:

Dejligt at høre du har kastet dig ud i det ;)

Jeg har prøvet med alm lak under, og det holder da bedre end normalt, men ikke lige så godt. Men prøv dig frem! :) Det går jo heldigvis ikke værre end man kan fjerne det igen :D håber du bliver glad for det.

Edited by KBS
0

Hmm.. Jeg synes det er ret dyrt (for et eksperiment).

Kan man ikke købe det billigere end i Matas?

Eller er det noget "tilsvarende" lige så godt, bare billigere? :blush:

Har lige knækket TRE negle på én dag! :angry: De er ellers pænt stærke - men 14 dages dyppen ting i rodalon-opløsning har gjort sin virkning :o

Jeg ved faktisk ikke om man kan købe det billigere nogle steder.. Eller lige så godt.

Når man er vant til at give 500kr pr månede for kunstige negle er det et billigt eksperiment ;) Jeg købte det kun fordi alle i de piger jeg mødte i forretningerne rundt omkring i byen var ellevilde med det. Når jeg kom ind og spurgte efter det, gik der ikke længe for ekspedienten havde fået kaldt tre andre ekspedienter over til os, for at jeg også lige skulle se og høre deres erfaringer. Derfor turde jeg købe det :)

Og det er simpelthen så træls med negle der knækker :(

0

http://www.youtube.com/watch?v=89t7czX1Goo

Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde lak andre steder - f.eks. ebay.co.uk, hvor "vi" gør mange af vores indkøb :wink: Men, jeg har ikke kunne finde det andre steder end Matas endnu.. Jeg tror jeg sætter kæresten på sagen, for han ved altid lige hvor man skal lede - og finder han noget, kan jeg lige linke herinde!

Jeg har prøvet med alm lak under, og det holder da bedre end normalt, men ikke lige så godt. Men prøv dig frem! :) Det går jo heldigvis ikke værre end man kan fjerne det igen :D håber du bliver glad for det.

Tak for svar.. :biggrin: Jeg tror jeg kaster mig ud i de alm. farver jeg har herhjemme, når den lak jeg har på, er ved at "gå død"… Synes det er så hyggeligt at sidde og nusse med, men det er sgu svært at tage sig rigtig god tid, når man har en lille prut på 4 mdr. der også kræver opmærksomhed, haha.. Bruger du alm. sølvpapir når du fjerner lakken? Eller er det et must, at det er det folie man får med, når man køber removeren fra Matas? (Sorry, jeg er sådan en spørge-Jørgen!)

0

Annonce ♥

Jeg gad virkelig godt prøve det, men 500,- er halvdelen af mit madbudget til en måned - og jeg er nok mest bange for, at jeg kommer til at lave det så dårligt og grimt, at jeg ender med at stå uden negle om mindre end en måned, når vi skal giftes :oops:

Hmm... Gotta think!!

0

Jeg gad virkelig godt prøve det, men 500,- er halvdelen af mit madbudget til en måned - og jeg er nok mest bange for, at jeg kommer til at lave det så dårligt og grimt, at jeg ender med at stå uden negle om mindre end en måned, når vi skal giftes :oops:

Hmm... Gotta think!!

Tro mig, Oxy - jeg er en idiot til sådan noget, men mine er faktisk blevet rigtig gode ifht. det er første gang jeg prøver det (kan lige se om jeg kan tage et billede, så du kan se mine) Jeg valgte en meget lys og neutral farve, så man ikke kunne se hvis der var "fejl" - jeg er især dårlig til at lakere min højre hånd, men også den er blevet fin :) Jeg lavede dem også på min mor, som var så sød at sige, at hun ville købe noget lak, så vi nærmest splejsede om det (der går mange lakker til 385 kr. som jeg købte det til :lol: )

Men, det er jo en "investering", du kan bruge den mange år fremover - synes 500 kr. er mange penge, når det er man går til en negleteknikker og får det lavet en gang om måneden.. I say "do it" :wink:

w18pw5.jpg

Dette er resultatet på højre hånd

Edited by Pille
0

Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde lak andre steder - f.eks. ebay.co.uk, hvor "vi" gør mange af vores indkøb :wink: Men, jeg har ikke kunne finde det andre steder end Matas endnu.. Jeg tror jeg sætter kæresten på sagen, for han ved altid lige hvor man skal lede - og finder han noget, kan jeg lige linke herinde!

Tak for svar.. :biggrin: Jeg tror jeg kaster mig ud i de alm. farver jeg har herhjemme, når den lak jeg har på, er ved at "gå død"… Synes det er så hyggeligt at sidde og nusse med, men det er sgu svært at tage sig rigtig god tid, når man har en lille prut på 4 mdr. der også kræver opmærksomhed, haha.. Bruger du alm. sølvpapir når du fjerner lakken? Eller er det et must, at det er det folie man får med, når man køber removeren fra Matas? (Sorry, jeg er sådan en spørge-Jørgen!)

Ja, prøv det :) giv gerne en Update! Jeg har ikke gjort så meget i det, da jeg aldrig har gået meget op i neglelak, specielt fordi jeg ikke magter det skaller næsten med det samme - så derfor ejer jeg kun 2-3 styks alm lak ;)

Ganske alm sølv papir ja. Det tager lidt tid at gå af, jeg bruger nemt en halv time på det, så jeg gør det oftest når der alligevel kommer noget i tv jeg har planlagt at sidde og se :D

0