Regnbuebarn

Guidet tour gennem Etsy.com

7 indlæg i dette emne

Jeg har længe kendt til etsy men aldrig turde kaste mig ud i det - alt er angivet i dollars, så derfor troede jeg at alt befandt sig i USA. Ved godt at jeg kan handle under 80kr. uden at blive taget i tolden.

Men hvor ser i så hvor varen er fra uden at skulle ind på sælgeren først? Eller det er måske bare sådan det er? Kan man kategorisere sin søgning så man kun vil søge på ting der befinder sig i europa?

Andet der er godt at vide?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg heller ikke købt fra lande udenfor EU før. Men som jeg har forstået det, så er det moms man skal betale efter 80 kr og told efter 1.100

Vedhæfter lige et link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0

Redigeret af Metteschjeldahl
0

Del dette indlæg

Nu har jeg heller ikke købt fra lande udenfor EU før. Men som jeg har forstået det, så er det moms man skal betale efter 80 kr og told efter 1.100

Vedhæfter lige et link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0

Ja det ved jeg - det ikke det jeg spørg om :-)

0

Del dette indlæg

Jeg er som skrevet ikke så god til det, men det jeg har fundet ud af, er at i venstre side kan du ændre LOCATION jeg har som regel skrevet Europa, men alligevel sommer der nogle fra USA med, men det frasortere da lidt.post-71347-0-05852400-1388948243_thumb.j

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har længe kendt til etsy men aldrig turde kaste mig ud i det - alt er angivet i dollars, så derfor troede jeg at alt befandt sig i USA. Ved godt at jeg kan handle under 80kr. uden at blive taget i tolden.

Men hvor ser i så hvor varen er fra uden at skulle ind på sælgeren først? Eller det er måske bare sådan det er? Kan man kategorisere sin søgning så man kun vil søge på ting der befinder sig i europa?

Andet der er godt at vide?

Man kan se under beskrivelsen af varen ude til højre, hvor den bliver sendt fra, ofte er det USA, men der er også nogen der sender fra EU og Asien. Man kan godt indstille sin konto til kun at vise sælgere fra EU, så man kommer uden om evt. moms og told. Det er ikke alle der sender til DK, men man kan altid skrive til sælgeren og spørge, om de kan gøre en undtagelse. Desuden kan man også indstille sin konto til kun at vise ting der kan sendes til DK. Du kan også få dine kontoindstillinger til at vis priser i DKK, det er dog ikke altid det er en kursmæssig fordel at betale på hjemmesiden i DKK. Desværre kan jeg ikke huske hvordan jeg har fået indstillet disse ting på min egen konto :rolleyes: da jeg bare har forsøgt at trykke mig frem til noget der virkede...

Når man har sin egen konto derinde, så kan man også gemme yndlingsitems, hvilket nok er min yndlingsfunktion :heart:

Håber det kunne hjælpe :)

1

Del dette indlæg

Ofte er det sådan med de sælgere der ikke sender til DK at det blot er fordi de ikke har haft kunder fra DK før. Jeg har ofte haft held med at skrive til sælgeren og spørge om de kan oprette forsendelse til Danmark også. Så finder de ud af hvad portoen er, og åbner op for det :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer