Dobbeltbrud

Bryllupsfilm?

18 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg overvejer at vielsen også skal på filmes, men det er fordi jeg har en overraskelse til min mand. Jeg regner med at det noget familie, da vi allerede har fotograf.

Vi har nemlig også fotograf med hele dagen og jeg har hele tiden satset på at få et familie medlem til at filme, men nu bliver jeg i tvivl om jeg bør hyre en og i så tilfælde hvad det vil koste..

Vi oplever at flere og flere par der ønsker video af bla vielsen.

I ca halvdelen af vielserne har vi video mand med.

/Torben

Hvad koster sådan en videomand?

0

Jeg virkelig gerne have haft videomand, og det havde vi også haft - hvis jeg ellers ikke var kommet i tanke om det efter brylluppet først :shooter: Video kan bare noget billeder ikke kan (og omvendt jo) Jeg ville ELSKE at have hele den virkelige handling på video.

Nu skal vi jo have et "bryllup" mere :wink: og så skal vi have videomand, og ham får vi fløjet ind fra Finland :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hos os koster en videomand til vielsen 1000 kr og for hele dagen.

Resten af dagen afhænger meget af hvor meget man øsnker at få optaget, og om man fx ønsker en video på 10 min eller 2 timer, da der er noget redigering i det.

/Torben

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår hvad du mener.. 1000 kr for kun vielsen eller 1000 for vielsen OG hele dagen???

Jeg virkelig gerne have haft videomand, og det havde vi også haft - hvis jeg ellers ikke var kommet i tanke om det efter brylluppet først :shooter: Video kan bare noget billeder ikke kan (og omvendt jo) Jeg ville ELSKE at have hele den virkelige handling på video.

Nu skal vi jo have et "bryllup" mere :wink: og så skal vi have videomand, og ham får vi fløjet ind fra Finland :cheerleader3:

Det lyder dyrt ;) men ja taler med videre kan man jo ikke huske ud fra et billede, der er video super :)

Edited by Dobbeltbrud
0

Annonce ♥

Jeg er helt enig med Louise G. her. Tjek ALTID med præsten!

Og Friberg: Jo, det er faktisk præstens kirke. Det er præsten, der har ansvaret for ALT, hvad der sker i kirken! (Nej, det er ikke menighedsrådet, selvom mange (også MR´erne) tror det).

Nej, det er ikke præstens kirke, og det er heller ikke skolelærerens skole. At have ansvar for en aktivitet er ikke det samme som at skulle bestemme, hvad der skal foregå. Bortset fra det mener jeg ikke at nogen fotograf skal forstyrre en Gudstjeneste eller et bryllup.

Jo, det ér præstens kirke. Men den diskussion vil jeg ikke tage her, for det er dét, tråden er til.

0

Præsterne har kollektivt givet fotograferne fri under vielsen, og det kan vi jo sådan set ikke gøre så meget ved. Idiotisk set fra begges sider, når vi nu befinder os i 2014, men lad nu den ligge.

Du kan ikke sætte alle præster under ét. Der er stadig forskel fra kirke til kirke og fra præst til præst!

Til parret: Spørg jeres præst, hvad I må og I ikke må :)

0

Modsætningen var nytårsgudtjenesten i tv, der intet mindre var fremragende lavet af min datters lokale præst. Så hun havde jo nok ikke noget i mod at få det dokumenteret ;-)

Alle de medvirkende til lige netop dén gudstjeneste var hyret til det af DR og desuden er den gudstjeneste optaget på forhånd.

0

Annonce ♥

Ja, men hun ER sådan ;-) Ikke tåbelig oplæsning, men taler frit fra hjertet - og med vægt. Der er faktisk ufattelig stor forskel på kvalitet og forberedelse rundt omkring. IMO er det ofte de dårligste, der frygter video og kamera mest. Men erkender, at der findes idealistiske undtagelser. Men sjovt, at man kan hænge fotografer ud her, mens jeg føler mig for god til at nævne et par præster ;-)

Jeg er lodret uenig.

Og så stopper den her.

Edited by GoldRumble
0

Nå han bor så i Sverige.. Jeg mente det var Finland, men fik lige tjekket ved manden. Sverige er heldigvis ikke så langt væk :D

Men vil du have videomand hele dagen??

Det er det jeg overvejer lige nu, men det kommer meget an på prisen :)

Hej

Da du overvejer at få dit bryllup på video vil jeg gerne henvise til min hjemmeside bryllupsvideoogbilleder.dk :)

Den findes også under fotografer. Du er meget velkommen til at ringe.

Venligst

bryllupsvideoogbilleder.dk

Det tjekker jeg lige ud :)

Tjek altid med præsten, hvad der er ok med ham/hende i forbindelse med vielsen. Dette lige fra indslag, til fotografering/videooptagelse, til riskastning, til hestesko i døråbningen (som er en hedensk tradition), til små brudepiger der strøer rosenblade ud, til oppyntning osv..

Da jeg arbejdede som kirketjener, var det meget forskelligt fra præst til præst, hvad de accepterede - også i forbindelse med dåb. De fleste gange måtte folk kun tage billeder/filme ved ind- og udgang, IKKE under selve vielsen. Og Friberg, dette var allerede tilbage i 2010-2011 :wink: Og det skyldes, at vi havde haft nogle uheldige episoder med folk, som ikke respekterede ritualet og ligefrem kravlede op på prædikestolen for at filme/tage billeder. Problemet med det er, at fotografen stjæler billedet fra selve vielsen/ritualet.

Jeg gør ingenting uden at få lov i kirken - heldigvis kender jeg præsten ret godt og har allerede talt med ham om det sådan overordnet :)

0

Generelt skal man ikke bruge familien/gæsterne til foto/video job. Det er ikke rimeligt, at en gæst skal opleve hele festen gennem en sort/hvid søger, samt stå til ansvar for, at alt kommer med, Hvis det tilmed er et fremmed kamera, kan den stakkels gæst komme til at lave det værste l... uden at vide af det.

Hvis man vil have gode billeder eller video, så hyr nogen der kan, og nogen som kun har focus på at få det bedste ud af dagen.

0

Jeg gør ingenting uden at få lov i kirken - heldigvis kender jeg præsten ret godt og har allerede talt med ham om det sådan overordnet :)

Dejligt! Så er der jo styr på det :)

Er der ikke flere fotografer, der også har video med i pakken, hvis man ønsker det?

Jo - jeg tænker også at høre vores fotograf om han kan trykke på knappen til videokameraet samtidig, men jeg tvivler..

0

Annonce ♥

Generelt skal man ikke bruge familien/gæsterne til foto/video job. Det er ikke rimeligt, at en gæst skal opleve hele festen gennem en sort/hvid søger, samt stå til ansvar for, at alt kommer med, Hvis det tilmed er et fremmed kamera, kan den stakkels gæst komme til at lave det værste l... uden at vide af det.

Hvis man vil have gode billeder eller video, så hyr nogen der kan, og nogen som kun har focus på at få det bedste ud af dagen.

Det er jeg skam helt med på - jeg er selv semiproff. og tager sommetider billeder ved eksempelvis bryllupper - men jeg takker nej når folk spørger om jeg vil gøre det samtidig med at jeg er gæst, for det kan ikke gøres godt nok til min standard.. samtidig har jeg jo også høje forventninger til kvaliteten fordi jeg selv "er i branchen" men jeg har dog ikke det store budget at gøre godt med.. :(

0

Tjek altid med præsten, hvad der er ok med ham/hende i forbindelse med vielsen. Dette lige fra indslag, til fotografering/videooptagelse, til riskastning, til hestesko i døråbningen (som er en hedensk tradition), til små brudepiger der strøer rosenblade ud, til oppyntning osv..

Da jeg arbejdede som kirketjener, var det meget forskelligt fra præst til præst, hvad de accepterede - også i forbindelse med dåb. De fleste gange måtte folk kun tage billeder/filme ved ind- og udgang, IKKE under selve vielsen. Og Friberg, dette var allerede tilbage i 2010-2011 :wink: Og det skyldes, at vi havde haft nogle uheldige episoder med folk, som ikke respekterede ritualet og ligefrem kravlede op på prædikestolen for at filme/tage billeder. Problemet med det er, at fotografen stjæler billedet fra selve vielsen/ritualet.

Dejligt at høre :)

0