Camilla_krøier

gæsteliste til polterabend

15 indlæg i dette emne

Min søster har spurgt efter en list over dem jeg gerne vil have med da hun ikke kender vores venner og sådan....

og det går også rigtigt fint, men er så kommet i tvivl om noget... generelt har jeg skrevet alle de yngre kvinder på der skal deltage i festen, men jeg er kommet i tvivl om min fætters hustru, vi har kun set hinanden få gange og synes egentlig hun er lidt belastende i større portioner, men på den anden side synes jeg også det er lidt uartigt at invitere alle andre i den aldersklasse undtagen hende... hvad siger I?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså man skal jo helt selv bestemme, hvem man vil have med til sin polterabend. Og det der går an i en familie, går måske ikke an i en anden osv... Men jeg har også gået med de samme tanker omkring min polterabend som dig, og jeg er nået frem til, at alle yngre kvinder skal inviteres. Der er også et par imellem, som jeg ikke kender så godt, men jeg synes ikke, at jeg kan være bekendt at udelukke dem, og så længe de ikke er direkte rædselsfulde, og det kun drejer sig om et par stykker, så bliver de altså inviteret. Jeg ville selv føle mig mega ekskluderet, hvis jeg som den eneste (i den aktuelle aldergruppe) ikke var blevet inviteret med. Polterabend er jo også tit et af samtaleemnerne til brylluppet, så det kunne meget let blive akavet, hvis nogle var inviteret og nogle andre ikke.

Jeg tænker lidt, at når jeg inviterer dem til brylluppet, så bør jeg også invitere dem til polterabend :) Og i sidste ende er det jo slet ikke sikkert, at de kommer.

0

Del dette indlæg

Ja jeg kan læse at vi har de samme tanker og jeg ville også selv blive skuffet hvis jeg var den eneste der i det mindste ikke blev inviteret og hendes svigerinde (min kusine) skal jo også med så hun har nogen hun kender mere end flygtigt....

0

Del dette indlæg

Jeg synes du skal have hende med - i en større flok fylder hun måske ikke så meget.

Det giver en bedre fest for alle når folk kender hinanden og har noget at snakke om, og det er ikke rart at være den eneste, der ikke kender de øvrige (det har jeg selv prøvet og det var for mig en meget kedelig fest).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også blevet spurgt om en liste, men jeg har skrevet mine veninder der er inviteret til brylluppet og ikke påhæng til min kærestes venner? Men nu bliver jeg helt i tvivl ?

Jeg har også kun mine veninder, svigerinde og endda min mor og svigermor på min liste. Har i andre også dem med? men ikke min kærestes kammeraters påhæng. vil gerne bare have dem med, der betyder noget for mig og kender mig, og ikke alle mulige andre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev også spurgt i efteråret, og svarede mine veninder (dem der er på gæstelisten). Ved der efterfølgende er blevet spurgt ind til min svigerinde og jeg har ikke et specielt stort ønske om at få nogen af dem med. Er ikke så tæt med dem. Men hvis den ene skal inviteres, skal den anden også, så det var mit svar. Vil helst bare mine veninder.

Jeg står ikke for det, så har ingen skrupler mht om nogen føler sig forbigået, jeg er jo ikke med i planlægningen!

Og så ville jeg dø hvis min svigermor skulle med! Ved at min mor ikke har noget ønske om at komme med.

Det er en tur for de unge ;)

0

Del dette indlæg

Vi har også lavet en liste til dem der skal arrangere for os.

Vi har valgt at alle unge der er inviteret til brylluppet også bliver inviteret til polterabend.

Så må de selv melde fra hvis de synes de er for langt fra os. Tænker at de ikke vil bruge pengene når det kommer til stykket.

Vi har mødt alle før, nogle mere end andre, men vi tænker vi får en endnu bedre bryllupsfest når vi nu har festet sammen før.

Vi har til gengæld ingen forældre eller lignende med.

0

Del dette indlæg

Tag hende med <3 Som andre siger fylder hun nok ikke så meget i større selskab - Og så kender de andre hende allerede og kan relatere til selve bryllupsfesten. Det syntes jeg var rigtig fint ved mit bryllup, at alle pigerne kunne grine over polterabend og oplevelserne :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes man skal vælge lige præcis dem, som man selv ønsker skal være med. Jeg har ikke tænkt mig at vælge efter alder, for det første ønsker jeg ikke druk, og så vil jeg også gerne have min familie med, jeg vil gerne have både mor, svigermor og min ene moster med. JA jeg vælger faktisk at vælge en moster "fra". Det kan godt være nogen mener man ikke kan det, men for det første er jeg ikke særlig tæt med hende, hvor min anden moster er som en ekstra mor for mig, og dernæst så vælger jeg dem som JEG har lyst til at skulle have med :)

Jeg har også veninder som ikke skal med til brylluppet, som jeg jeg gerne vil have med , hvis de altså selv ønsker det. Folk ved godt at vores budget er stramt, og at lokalet ikke kan rumme mere end 40 personer, så vi kan ganske enkelt bare ikke få alle dem med, som vi egentlig godt ville.

0

Del dette indlæg

En druktur bliver det nok alligevel ikke da den kommende brud ikke selv drikker alkohol (dårlig kombination med min PCO), det er jo netop derfor at det er dem der kender en aller bedst der arrangere det hele :-)

Personligt ville jeg ikke invitere nogen der ikke er inviteret til selve brylluppet, men hvis dine veninder er friske på det så er det jo bare fint, vi er alle sammen forskellige og det skulle forhåbentligt også afspejles i hele brylluppet :-D

0

Del dette indlæg

Jeg står i præcis samme situation som dig.

Jeg kan ikke døje min fætters forlovede jeg synes hun er belastende, også har jeg kun set hende et par gange 😏 så jeg har ikke skrevet hende på listen, ligesom med brylluppet er jeg kommet frem til at det er min polterabend og mine valg. De to polterabender jeg har været på, er det heller ikke alle der var inviteret.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer