Metlux

Udendørs vielse - hvordan gør man den stemningsfyldt?

10 indlæg i dette emne

Kære alle

Jeg søger inspiration til, hvordan man kan gøre en udendørs vielse smuk og stemningsfyldt. Vi skal vies i en utrolig smuk park ved siden af festlokalerne, så omgivelserne er på plads. Jeg mangler dog lidt inspiration til, hvordan selve vielsen skal 'iscenesættes', hvis man kan bruge det ord. Skal der fx være stole til gæsterne, blomster, musik, rød løber, osv.?

Jeg vil derfor høre jer, om der er nogen af jer, som har været til et udendørs bryllup, eller selv skal holde det, og som har nogle gode erfaringer/ideer, de vil dele?

Mange tak :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi lejede hvide stole og brugte balloner på stolene som steg til vejrs da vi skulle gå ud... Vi brugte ballonerne istedet for ris...

Så havde vi et anlæg til musik, og valgte den musik som betød noget for os, men havde også overvejet en sangerinde..

Vi droppede blomster, da det blev for dyrt til at pynte alt op, dertil var ballonerne istedet rigtig gode..

0

Del dette indlæg

Det var en borgerlig vielse i haven på Helenekilde badehotel...

Tror den tog et sted mellem 20-30 min. Vi blev borgerligt viet om formiddagen og til vielsen med gæsterne i haven brugte vi Ane fra livsceremonier til at foretage vielsen, som var mere personlig..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal vies udenfor en spejderhytte med Vesterhavets bølgeskvulp i baggrunden, og så vil vi købe en bred klematisbue, som bliver pyntet med blå og hvide blomster, så det følger temaet. Vi flytter bare stolene fra hytten udenfor, og beder folk om selv at tage stolene med ind til bordet igen. Jeg tror du skal passe på med for meget "udenoms", da magien kommer til at lægge i, at I netop er udenfor og i det spændingsfelt af kærlighed imellem jer :loveboard:

0

Del dette indlæg

Jeg vil give Mette ret i at når det er en udendørs vielse, behøves der ikke nødvendigvis så meget pynt, da naturen er pynt nok i sig selv. Vi skal også vies udenfor og vi sørger for at der er stole og selvfølgelig musik til vielsen, men jeg regner ikke med at pynte særlig meget (hvis overhovedet). Personligt synes jeg ikke helt at en rød løber passer godt til en udendørs vielse (medmindre temaet er hollywood glam :) ). Den røde farve er komplimentærfarve til de grønne farver i naturen, og jeg synes personligt at den kraftige røde farve i en rød løber stikker alt for meget ud i en naturlig setting. Jeg tror bare at vi dropper overhovedet at have en løber.

1

Del dette indlæg

På pinterest er der tonsvis af inspirationsbilleder til udendørs vielser, de fleste er amerikanske, men du kan jo tage det ud som du kan li.... Jeg synes også der er forskel på om det er i en alm parcelhave eller om det er ude i en skov eller ved vandet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes i en have med enten en borgerlig vielse eller Livs ceremonier, men vi er endnu ikke sikre (og har heldigvis tid til at finde nærmere ud af det)

Jeg sætter lige billedet ind af vores have, så du kan se den... jeg havde ikke tænkt mig at gøre noget som helst ved det... ingen lys, blomster eller noget, da jeg synes havegangen er fantastisk uden

post-71754-0-41392700-1398413365_thumb.j

Synes bare den er flot som den er :loveshower:

Men ja... Pinrest og Google... der er så mange dejlige inspirationer at kigge på...

1

Del dette indlæg

Til Louise2013: Vedr. leje af stole som du ikke har haft held med at finde. Jeg ved ikke lige hvor i landet du er fra, men prøv at kigge på http://www.aamands.dk de har i hvert fald både stole og bænke til udendørs til rimelige priser.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer