metteoeland

Strandbryllup i Rubjerg

65 indlæg i dette emne

Jeg har ingen ide om, om det virker, men nu prøver jeg ;-)

Dato for bryllup: 30. august 2014

Sted: Rubjerglejeren (lejet fra fredag kl. 14.00 - søndag kl. 20.00, det skulle give god tid!)

Samtale med præsten: 7. marts kl. 14.00 i Skalborg kirke. Herefter vil han tage stilling til, om en af præsterne vil vie os ved hytten. JUBII! Han har sagt ja, mangler bare tilsagn fra biskoppen.

Vi havde besøg af præsten herhjemme d. 4. juli, og han blev i tre timer! Vi havde inviteret min søster og Kims bestman, <= han kunne desværre ikke. Præsten skulle også møde vores dejlige søn Adrian på 3 år, og de faldt bare godt i hak, så skønt! Vi kan næsten få det som vi vil have det, så det er dejligt. Vi rykker kun indenfor i tilfælde af øsregn, og der bliver selvfølgelig solskin den dag :rolleyes:

Invitationer, bordpynt osv.: Søs og mig, bliver vildt hyggeligt!

Tema: Casual bryllup med ta' selv bord og børn på gæstelisten

Farver: Naturlige strandfarver, blå, sand, lyngfarvet og grønt

Gæsteliste: 52, heraf 12 børn

Mad: Italiensk mad og vin på buffet, maden får vi herfra: https://www.facebook.com/pages/MadmedKærlighed/303033269859780 Det bliver SKØNT! Har gået i parallelklasse med den ene kok (Anders), og han er virkelig dygtig :cheerleader3:

Fotograf: Ønsker den blå fotograf. Hun er nu booket. http://www.denblaafotograf.dk/

Blomster: Vi sår selv sommerblomster og får Anne til at binde blomsterkrans og buket. (Frø købt og Hanne hyret til den opgave)

Kok: Mad med kærlighed

Bryllupskagen som dessert m. frugt og is: Mors kollega Laila laver den, hun kommer med smagsprøver i sommerhuset mandag d. 28. juli :metteholm

Pavillion som nødplan, hvis det regner, så er der lidt læ, organisten skal under alle omstændigheder være overdækket. Rettelse: Organist og kirkesanger kommer ikke med, da vi skal giftes udenfor kirkesognet. Jeg har skaffet en sanger, der også tager sit klaver med. Hun spiller præludium, tre salmer og en sang til Kim fra mig plus udgangsmusik :floejt:

Ønsker et band til festen (brændende!!!), men ved ikke, om der bliver råd. De er her: www.groovebox.dk Vi har booket dem fra 23-04, så der bliver mulighed for at danse igennem :biggrin:

Ansvarlig for borddækning osv. om fredagen: Mig selv, mor og svigermor

Toastmaster: Benjamin har sagt ja!

Gavekoordinator: Vi dropper det og skriver et link til en ønskeseddel på invitationen.

Polterabend Kim: Nikolaj

Polterabend Mette: Søs og Mads

Underholdning til børnene: Vi tager masser af spil med til udendørs brug og laver et lege/underholdningsrum et sted i hytten.

Gæstebog: Vi dropper det. Har købt et polaroidkamera, og så laver vi et fotohjørne :tunge:

Ringe: Ikke så vigtigt, det finder vi nok. Rettelse: Vi har fået en bekendt til at lave dem, og har smidt lidt flere penge i puljen (vi fik begge skat tilbage), så vi får nogle fede unika ringe :loveboard:

Tøj: Behageligt men flot. Jeg vil MEGET gerne have dyb ryg i kjolen og tabe mig 5kg, så jeg må snart i gang. Grundet stress har jeg ikke tabt mig, men har alligevel fundet en fed kjole. Hun skulle så sy den til, og har fucket den helt op, så hun fik den tilbage! Nu har jeg fundet den på nettet sammen med en veninde, og min veninde Hanne har lovet at lægge den op, sy stropper på og tilpasse den :thumbsupsmileyanim: Vil sige at butikken La Princessa i Århus ikke kan anbefales af mig i hvert fald...

Redigeret af metteoeland
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak for det alle tre :-) Der er da vildt hyggeligt herinde, er bange for, at det bliver en tidsrøver. Flere herinde har lavet sådan nogle billedkollager med ideer til temaer osv., det skal jeg vist snart have fundet ud af, hvordan jeg gør :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke med den måde jeg spiser på for tiden... Er gået ned pga. stress på arb/dårligt arbejdsmiljø, og så ryger der lidt for meget guf indendørs... Men 5kg burde jeg kunne smide

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er bandet booket kl. 23-02 med mulighed for forlængelse med max to timer :cheerleader3: I kan tjekke dem ud her: www.groovebox.dk Jeg glæder mig HELT VILDT NU!!!

Vores bryllupskage bliver lavet af en af gæsterne, som aldrig har prøvet det før, så det bliver spændende. Han er SUPER god til at bage, så jeg er ikke nervøs... For mig behøver det nemlig ikke være en fancy 3 lags opsats eller lignende :wink: Den bliver serveret til dessert med frisk frugt og italiensk is, det bliver LÆKKERT!!!

Vi har stadigt ikke fundet en kogekone, så det panikker jeg lidt over. Der var en, der skulle ringe tilbage i dag, men har ikke gjort det, så jeg må kontakte hende igen i morgen. Kom endelig med forslag, hvis I kender en god og billig en i Nordjylland :help:

Jeg har også været lidt i gang med invitationerne, vi skriver dem selv ud med fotopapir på ydersiden og noget lækkert sandfarvet genbrugspapir indeni... Uha føler mig presset for at få dem færdige, det kan hurtigt blive august. Godt at jeg har lavet STD og alle umiddelbart lader til at kunne komme. :loveshower:

Jeg er virkelig håbløs herinde.... Jeg kan godt klippe noget ud af mine oplæg, men ikke paste dem ind igen! Det er vildt mærkeligt og irriterende, har I nogen ide til, hvad jeg gør forkert?

Det var alt for nu, kom endelig med kreative, billige og gode ideer til vores strandbryllup, hvis I har noget på sinde!

1

Del dette indlæg

Lækkert med bandet :)

Vi har selv haft og har stadig lidt problemer med at finde en kogekone. Vi har ikke nogen aftale med nogen endnu og på fredag er der kun 3 mdr så lettere stresset her men mon i ikke finder en

0

Del dette indlæg

Kjoleprøvning i dag, det var ikke særligt rart... Følte mig som en bleg fedling, og Lilly havde ikke rigtigt noget i "min stil". Prøvede dog et par stykker, som ikke var helt umulige... Har surfet for hårdt på nettet i dag for kjoleinspiration, for nægter altså at give 7-8000kr for en kjole, som jeg hverken finder mig godt tilpas i, eller passer med vores strandbryllup. Tror det ender med en dansekjole eller selskabskjole i stedet, evt. bestilt over nettet efter mine mål og efter at have prøvet en del i butikkerne :wink:

Til gengæld skrev jeg lige med en bekendt over fb, som er guldsmed... Hun vil gerne lave et par lidt specielle guldringe unika til os i guld uden sten, men lidt ukurante og med en vis tykkelse. Hun undersøger lige på prisen og vender tilbage :cheerleader3:

Vores "nye" kok havde først givet os en helt fantastisk pris, men den har han desværre trukket tilbage :pokey: Så nu regner han lidt på det og vender tilbage, ærgre mig gul og blå over, at vi ikke fik et reelt tilbud på papir, men håber stadigt på en god pris.

Størst af alt har vi snakket med præsten i dag, og han er så frisk på, at vi skal holde strandbryllup :cheerleader3: Han syntes det lød som en smuk drøm vi havde, og var sikker på, at det var det helt rette for os. Vi havde undersøgt lidt på de praktiske ting og kravene til en vielse under åben himmel, så vi havde styr på det meste, og hans ansøgelse hos biskoppen formodede han skulle gå igennem uden problemer!!! Vi skal tegne på et kort, hvor vielsen skal finde sted, hvor pavillonen skal stilles op, om der er taget forbehold for vind/lyd osv. Det har vi heldigvis tænkt på, så nu er det bare med at komme derop (søndag kl. 16 med vores forældre, min søster, vores søn og måske præsten), tage en masse billeder og drømme os frem til d. 30. august :loveshower::a1221: JUBIIIII!! Hvor ER det bare fedt, nu tror jeg på det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der simpelthen lavet indbydelser, og selv om de er printede, så er de bare blevet SÅ fine :loveshower: Genbrugspapir (sandfarvet selvfølgelig, det skal passe til lokationen) og lidt mørkere genbrugskuverter med et enkelt rødt hjerte bagpå og to små fine røde hjerter foran... Jeg er helt forelsket, og har elsket at sidde og gøre dem klar til frimærker. Jubiiiii! Hvem havde troet, at det at gøre indbydelserne færdige, kan have sådan en effekt :7himmel: Tror jeg vil lokke Kim med i seng og fejre det :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Velkommen til :)

Endnu en Vendelbo.. :lol:

Rigtig fedt Tema du har.

Jeg har selv forelsket mig i de øverste ringe, de er bare helt vildt flotte og lige min smag :cheerleader3:

Vi ( jeg ) vil have sølv og min kæreste laver dem selv, han mente så at fordi de er så "ukurante" i kanten ville de blive ubehagelige at gå med , Har I prøvet dem?..

Hvis du stadig kigger efter en kjole vil jeg foreslå dig at tjekke Chiffon på P Nørkjærs Plads, hun er vildt sød og der købte jeg min brudekjole, til 1300 kr.

Hun var ved at sælge ud af hendes brudekjoler da hun kun vil sælge Konfirmationskjoler .

Det var godt nok i Januar, men hun har et hav af gallekjoler så måske der er en du falder for imellem dem :)

0

Del dette indlæg

Tak for tippet Fr. Thomsen, havde godt nok hørt, at der skule ligge en butik i Hjørring, vidste bare ikke, hvad den hed. Jeg er nu helt sikker på, at det skal være en selskabskjole fremfor en brudekjole, Så Chiffon kunne være den perfekte mulighed. Jeg vil helt sikkert vente lidt med at kigge på kjoler igen, fik det bare rigtigt skidt med mig selv sidst, så skruer op for motion og ned for slik i hverdagene og drikker masser af vand, så håber jeg at kunne smide bare et par kg i løbet af den næste tid... Måske også få lidt farve, og så prøver jeg igen. Oplevelsen kan i hvert fald kun blive bedre end sidst :pokey:

Med hensyn til ringene, så har vi ikke prøvet dem, kun set dem og forelsket os i dem her på nettet. Jeg tror ikke jeg bemærker det, men det er da værd at have med i overvejelserne...

Jep, jeg er Vendelbo :cheerleader3:Jeg er oprindeligt fra Vodskov, men bor i Skalborg og så skal vi så vies i Rubjerg :a1221: Vi er begge to helt vilde med Vesterhavet (har været på weekendophold og lejet sommerhuse ved Vesterhavet 9 gange siden vi fik vores søn for knap 3år siden), og her ser vi borte fra dagsture. Vesterhavet har bare noget helt særligt over sig, som vi slet ikke kan stå for, I LOVE IT!

0

Del dette indlæg

Ved lige hvad du mener :)

Jeg flyttede til Hirtshals for 6 år siden og tror aldrig jeg flytter herfra.

Er blevet helt vild med vandet, har 10 min gang til stranden skønt jeg bor midt i byen.

Og hvor er det fedt at kunne følge med i alle årstider, der er nu noget over at stå i klitterne i stormvejr og se hvordan havet er næsten helt sort.

Synd at de fleste kun tager til havet om sommeren , de ved ikke hvordan det skifter farve næsten fra time til time..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er SÅ vildt. Elsker især stranden om efteråret, vi er af sted på ferie i uge 44 eller 46 hvert år, og der er altid Blokhus, Lønstrup og lignende steder vi tager til. Storm, gus og sandflugt, I love it! Ville elske at bo ved havet, men da vi ikke har bil, så har vi bosat og ca. midt imellem vores forældre, og i nærheden af bus og tog, så må vi nyde stranden på vores fridage i stedet. Satte lige "Hjertevarmer" af Nephew på, da jeg så din besked... FANTASTISK!

0

Del dette indlæg

:biggrin: Vi vil ikke have en bil, ved det nærmest er tabu at sige sådan i Danmark... "Det bliver anderledes når I bliver forældre", sagde de fleste omkring os, men nu er Adrian snart 3år, så det tror jeg ikke lige

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer