Rikke aka rapanden

R&N 27-09-2014 - Endelig beretning :D

1,376 indlæg i dette emne

Vil lige komme med lidt opdateringer, der sker nu ikke så pokkers meget her pt, men lidt er der da sket :)

Har fået bestilt møllehjul ved bageren i den by mine svigerforældre bor i, vi har nemlig ikke en bager her i byen. Så dem henter svigermor om formiddagen den dag vi skal giftes, og har dem med herover sammen med bryllupskagerne :)

Har også fået ringet til stedet vi får hovedretten fra, og fået bestilt det endelige antal kuverter, samt fået dem til at sende en bekræftelsesmail, så nu er det også helt på plads.

Jeg er jo desværre blevetpåvirket både psykisk og fysisk af alt det her bryllupshalløj, og har været meget plaget af kvalme og opkast, så var et smut ved lægen igår. Jeg er i dag startet op på syrenedsættende medicin, da lægen mener det skyldes for meget mavesyre, som er normalt når man er stresset og presset psykisk. Så nu skal jeg give det 14 dage, og så vende tilbage hvis det ikke virker. Jeg har dog ikke kastet op siden igår før aftensmaden, og har pt. ikke kvalme. Så tænker hun har helt ret i at det er pga. mavesyre.

Hov ja og så har vi ENDELIG fået svar fra kærestens søster, hun kommer til brylluppet. Så jeg har også fået lavet bordplanen nu, så det er også krydset af på listen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synd at du skal døje med stress op til jeres store dag.

Godt at søsteren langt om længe fik givet jer et svar!

Jeg er jo syg, så jeg vidste godt at jeg ville blive påvirket, og det har vi jo netop også taget hensyn til, var bla. også derfor vi havde SU knap 2 måneder før, og ja mange andre valg har vi truffet ud fra det. Det er ikke sådan et jeg er stresset stresset, åh det kan ikke forklares :tunge:

Men ja det er 200 procent derfor jeg har haft så meget kvalme og opkast, og er ret sikker på at lægen har ret i det er pga. mavesyre. Så nu holder pillerne det forhåbentlig nede, så jeg ikke skal døje med det.

Men altså jeg erkender da gerne, at jeg ikke syntes alt det her planlægning er fantastisk, fordi jeg netop let bliver stresset og påvirket. Så glæder mig bare til dagen kommer, og jeg kan slappe af og bare nyde, og ja til dagene efter hvor vi bare kan nyde det hele er overstået, og vi nu er mand og kone :a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

øv at du skal døje med den mavesyrer og fedt at din kærestes søster kommer, det var da også på tide at hun gav sig til kende så i vidste hvor i stod :cheerleader3:

Ja det er sgu surt. Jeg prøver at se lyst på det, min spand er i det mindste lilla, så den matcher da pynten :lol:

0

Del dette indlæg

øv at du skal døje med den mavesyrer og fedt at din kærestes søster kommer, det var da også på tide at hun gav sig til kende så i vidste hvor i stod :cheerleader3:

Ja det er sgu surt. Jeg prøver at se lyst på det, min spand er i det mindste lilla, så den matcher da pynten :lol:

:lol:

0

Del dette indlæg

:lol:

Jaja, helt galt kan det da ikke gå :tunge: Ej jeg satser altså på den bliver hjemme den dag. Har 7-9-13 ikke kastet op i lidt over et døgn nu, og har pt faktisk kun ganske lidt kvalme. Så jeg tror faktisk at bare det at snakke med lægen, ligesom gav mig lidt mere ro. Og så satser jeg på at pillerne tager det sidste :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Rikke

Tillykke med altsammen.

Jeg synes dine dispensere er så flotte og vil gerne købe dem efter jeres bryllup. Vi kommer af og til i Århus :)

Det lyder som om du er en sej kvinde med masser af energi :) Dejligt at det flaskede sig med søsteren og lokalet :happy:

Jamen det kan vi helt sikkert godt finde ud af, for jeg har ikke noget at bruge dem til efterfølgende, vi holder ikke særlig tit fester osv, så de vil bare stå og samle støv :)

Og ja det er skønt det hele nu faldt på plads, så er der da i hvert fald ikke det at bekymre sig om mere:)

0

Del dette indlæg

ARGH, kæresten har nu gættet at der kommer nogen, som han ikke kender til :pokey:

Han startede ude ved hans forældre for et par uger siden, men at brokke sig over at nogen skulle sidde hvor de skulle. Det fik jeg så fejet af vejen, men her i dag begynder han så igen med den pisse bordplan, antal af gæster osv osv osv, og ja han lugter så ligesom lunten :shooter:

Han har i det mindste ikke gættet hvem, og jeg har sagt at han simpelthen må stole på jeg har styr på det, og så må han se på dagen hvem der skal sidde hvor. Øv hvor er det altså pisse surt, men det er der jo bare ikke noget at gøre noget ved. Bad ham flere gange lade den ligge, fordi jeg er afsindig dårlig til at lyve, så han kan se på mig når jeg lyver ( bla. fordi jeg ofte begynder at fnise), men han blev bare ved og ved og ved, MÆND!!!

0

Del dette indlæg

Ih dumme ham!

Du må lige give ham en dummeflad fra mig! Han skal da slet ikke stikke næsen i bordplanen

Han er træls er han :tunge: Jeg prøvede 500 gange at sige " skat, jeg HAR styr på det, lad nu bare mig om det, og så ser du på dagen hvem der sidder hvor og hvorfor", men han blev bare ved og ved og ved. MÆND :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv at han ikke kunne lade det ligge, men håber at han alligevel bliver super glad på dagen

Ja det er altså lidt surt. Jeg vidste godt der nok ville komme lidt problemer, men tænkte det først ville være på selve dagen. Men ja, han ved i det mindste ikke HVEM der kommer, så lidt overraskelse er der da tilbage :)

0

Del dette indlæg

Så er drikkevarene også på plads, min mor og stedfar har været her i dag og aflevere dem. Min lillebror går til cykling, og skulle køre i Sønderborg i dag, og så var det jo let for min stedfar lige at køre over grænsen og handle.

Vi skal lige have købt lidt coca cola på flaske, men de er jo tit på tilbud til 10 kroner herhjemme, og så mangler vi et par flasker pepsi maks til mine svigerforældre. Ellers er alt på plads, både vin, øl, sodavand, spiritus osv :)

Bryllupshjørnet i stuen er godt nok ved at være godt fyldt op, men altså det forsvinder jo heldigvis igen, og det er meget nemmere det står hernede, fremfor at vi skal slæbe det op på 1 sal .

På torsdag skal jeg til syerske med kjolen, den skal lægges op, og vist også lægges lidt ind.

Syntes tiden er begyndt at gå mega langsomt igen, men det er nok også fordi vi er så godt med, og ikke mangler særlig meget endnu. Det meste vi mangler , er ting som vi alligevel ikke kan gøre før ugen op til, f.eks indkøb til forret, natmad osv. Men det er da alligevel lidt vildt at der er igår var 6 uger til, så om 6 uger er jeg en gift kvinde, uha hvor jeg glæder mig :loveshower:

post-56973-0-99791900-1408287914_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

dejligt at ha drikkevarerne hjemme :loveshower::loveshower: uhhh kun 6 uger tilbage

Ja det er skønt det nu også kan krydses af, men gal for et elendigt vejr at skulle slæbe det ind på, det stod bare ned i stænger. Heldigvis kan man holde lige foran vores dør, og kun lige skulle gå få skridt :)

Ja der er altså ikke lang tid tilbage, men syntes simpelthen dagene snegler sig afsted , er ved at være pænt utålmodig :tunge: Der var ellers lige en periode hvor jeg syntes tiden gik vanvittig stærk, men den tid er så over igen :lol:

0

Del dette indlæg

haha kender godt det der med at det går langsomt :) Det er dog ved at vende for os igen - for nu begynder vi at kunne lave en masse småting, såsom at lave skilte og printe dem ud, til de forskellige ting, lige sørger for at få styr på frisøraftalen osv...

Det er skønt at kunne lave lidt igen :) Men jeg starter også i skole igen om en uge, så der SKAL langt det meste være klart, så jeg ikke skal tænke på noget udover skolestart :)

0

Del dette indlæg

haha kender godt det der med at det går langsomt :) Det er dog ved at vende for os igen - for nu begynder vi at kunne lave en masse småting, såsom at lave skilte og printe dem ud, til de forskellige ting, lige sørger for at få styr på frisøraftalen osv...

Det er skønt at kunne lave lidt igen :) Men jeg starter også i skole igen om en uge, så der SKAL langt det meste være klart, så jeg ikke skal tænke på noget udover skolestart :)

Ja det gør jo nok heller ikke det hele bedre, at jeg bare går herhjemme. Normalt har jeg ingen problemer med at få dagene til at gå, men når man så går og glæder sig og er spændt på noget, så sneeeeegler tiden sig simpelthen afsted. Kan sagtens forstå du gerne vil have styr på det meste, inden du starter i skole.

0

Del dette indlæg

Nå, det blev ikke til at købe cola på tilbud herhjemme, for i dag har jeg været på en total hyggelig far/datter tur til tyskland. Det var bare SÅ hyggeligt, og har virkelig nydt en hel dag i selskab med min far.

Så fik købt cola til brylluppet ( og til mig selv :tunge: ) , fik købt lidt godbider osv til hundene, en lille bitte smule slik til kæresten og jeg, tobak, og så mini tic-tac og lidt chokolade til brylluppet ( vi har jo nemlig slet ikke slik nok i forvejen :lol: ) .

På vej hjem skulle vi lige hente min stedmor fra job og køre hende hjem, og så kunne jeg jo også lige nusse lidt med deres hund. Hun er simpelthen bare SÅ kær. Det er faktisk mig der fandt hende i sin tid, og skyndte mig at ringe til far og fortælle om den her hund der manglede nyt hjem, og om de ikke skulle have hende. Vi havde selv lige fået hund nummer 2, ellers havde jeg selv taget hende, hun er bare så skøn :a1221:

post-56973-0-95839800-1408381340_thumb.j

post-56973-0-23921900-1408381349_thumb.j

post-56973-0-83026400-1408381355_thumb.j

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

dejligt med en lidt spontan tur og gud hvor er den bare nuser

Det var super hyggeligt, fik ideen i aftes og ringede så til min far. Og ja så tog vi afsted i dag :) Og ja lille Frida er simpelthen så bedårende, og hun er simpelthen så mild, sød og ja bare fantastisk.

0

Del dette indlæg

Åh hvor er jeg ynkelig i dag :lol: Jeg har jo døjet med rigtig meget kvalme og opkast, og har nu fået piller fra lægen, som heldigvis har hjulpet. Jeg startede så på p-piller da min mens startede sidst, da jeg for alt i verden ikke vil have mens på min bryllupsdag, da jeg altid bliver ramt af stærke smerter, diarre, kvalme, opkast, hovedpine osv. Men min mens fortsatte så i pænt lang tid, så har kun været uden blødninger i 1½ uges tid, og nu er min mens så startet igen, og vupti kvalme, hovedpine og ondt i maven :pokey: . Det har virkelig været en forfærdelig måned rent helbredsmæssigt, fordi jeg har haft det så skidt det meste af måneden pga mavesyre og mens. Så nu har jeg besluttet at når jeg starter på næste p-pille periode på fredag, så holder jeg ikke pause næste gang, men fortsætter bare. Jeg magter simpelthen ikke mere ubehag før efter brylluppet, for det stresser mig, og gør at jeg bare ligger på sofaen med min spand og varmepude .

Ja beklager jeg ynker og klynker sådan, men er bare træt af at have det skidt, så nu må p-pillerne altså lige tages ekstra meget i brug :floejt:

0

Del dette indlæg

Åh hvor er jeg ynkelig i dag :lol: Jeg har jo døjet med rigtig meget kvalme og opkast, og har nu fået piller fra lægen, som heldigvis har hjulpet. Jeg startede så på p-piller da min mens startede sidst, da jeg for alt i verden ikke vil have mens på min bryllupsdag, da jeg altid bliver ramt af stærke smerter, diarre, kvalme, opkast, hovedpine osv. Men min mens fortsatte så i pænt lang tid, så har kun været uden blødninger i 1½ uges tid, og nu er min mens så startet igen, og vupti kvalme, hovedpine og ondt i maven :pokey: . Det har virkelig været en forfærdelig måned rent helbredsmæssigt, fordi jeg har haft det så skidt det meste af måneden pga mavesyre og mens. Så nu har jeg besluttet at når jeg starter på næste p-pille periode på fredag, så holder jeg ikke pause næste gang, men fortsætter bare. Jeg magter simpelthen ikke mere ubehag før efter brylluppet, for det stresser mig, og gør at jeg bare ligger på sofaen med min spand og varmepude .

Ja beklager jeg ynker og klynker sådan, men er bare træt af at have det skidt, så nu må p-pillerne altså lige tages ekstra meget i brug :floejt:

Æv for pokker da......det lyder ikke sjovt. Jeg er heldigvis een af dem som ikke har smerter i forbindelse med blødning, til gengæld kan jeg ikke tåle nogen former for prævention andet en gummi. Jeg får hovedpine af p-piller og smerter og ubehag, da jeg fik lagt en hormonspiral op - så ud med den igen efter 3 mdr.s prøveperioden (400 kr. fattigere).

Min datter på 26 år tog p-piller og blev mere og mere syg med infektioner m.v. og efter at have læst inde i et forum mht. hvor meget p-piller påvirker hormonbalancen stoppede hun og er først i dag (over et år efter) begyndt at mærke, at hormonbalancen er bedre. Dette har medvirket til at hendes hud er blevet pænere og hun ikke har så mange psykiske op- og nedture.

Det gælder om at finde frem til det som virker for een :7himmel:

0

Del dette indlæg

Æv for pokker da......det lyder ikke sjovt. Jeg er heldigvis een af dem som ikke har smerter i forbindelse med blødning, til gengæld kan jeg ikke tåle nogen former for prævention andet en gummi. Jeg får hovedpine af p-piller og smerter og ubehag, da jeg fik lagt en hormonspiral op - så ud med den igen efter 3 mdr.s prøveperioden (400 kr. fattigere).

Min datter på 26 år tog p-piller og blev mere og mere syg med infektioner m.v. og efter at have læst inde i et forum mht. hvor meget p-piller påvirker hormonbalancen stoppede hun og er først i dag (over et år efter) begyndt at mærke, at hormonbalancen er bedre. Dette har medvirket til at hendes hud er blevet pænere og hun ikke har så mange psykiske op- og nedture.

Det gælder om at finde frem til det som virker for een :7himmel:

Jeg tog p-piller fra jeg var 15-22 , og har så ikke brugt noget siden. Jeg kan ikke blive gravid på naturligvis, så der er jo ingen grund til at fylde kroppen med alt mulig , når jeg nu er i fast forhold.

Men jeg vil simpelthen ikke have mens til mit bryllup, netop fordi jeg får det så skidt når jeg har det. Jeg stopper på p-pillerne igen efter brylluppet, for så er der jo ingen mening i at tage dem :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer