Rikke aka rapanden

R&N 27-09-2014 - Endelig beretning :D

1,376 indlæg i dette emne

Ihh hvor bliver jeg altså mega arrig når jeg læser det her.. Mine hormoner kører virkelig på højtryk lige nu.. Kan dælme godt forstå du er skuffet på hans vegne..

Er hende søsteren bare fuldstændig ligeglad med din kæreste eller hvad ? Jeg synes det er sådan noget man giver sig tid og råd til når det er ens nærmeste familie.. Man kommer fordi at dem der skal giftes betyder noget for en og holder af dem.. Hvis det kun er tog hun skal betale og en gave så må der davære råd til det, det er jo ikke fordi i forventer en gave til flere 1000kr.. Jeg synes simpelthen at det er sådan en plat undskyldning, når det er hendes brors bryllup det handler om, hun kan bruge den undskyldning, hvis det er en cafetur eller biograf. Det handler om prioritere og for mig vil familien altid være første prio nu ved jeg ikke hvad hun har at gøre med og hvilken person hun er,.. Synes også at det er mærkeligt, at dine svigerforældre ikke lige blande sig lidt og fortæller hende at hun ikke kan være det bekendt eller måske hjælper med en løsning på det.. Tit har min søster og svoger heller ikke råd til at deltage i nogle ting, men ved da at min mor har gjort hvad hun kunne for at de kunne komme med til de forskellige ting, for de vil jo rigtig gerne.

og det med den anden søster eller hendes mand er da for langt ude.. Er de børn seriøst kun blevet passet en gang ? Der må ikke være særlig meget tid til at være sammen bare mand og kone i det forhold.. Det er jo kun en aften og de kan blive passe hjemme, og så kommer mor og far jo hjem til dem og sover efter festen.. Jeg sidder og tænker at de børn ikke har en chance når de engang skal flytte hjemmefra.

Og hvad sker der lige for hans mosters kærestes grund? fatter han slet ikke at nogen har noget at kæmpe med som andre ikke har og alle mennesker ikke er ens ? Og at man skal være så smålig og faktisk nærmest være ligeglad med hvordan andre har det, gør mig faktisk virkelig ked af det, at man ikke har forståelse for andre og deres liv..

Jeg syntes også at det er verdens mest latterlige grund, også fordi det netop kun er tog, og så evt. en gave, ingen siger det skal være en kæmpe gave, det kunne være en lille personlig gave, vi holder jo ikke bryllup for at få gaver, det er da bare en ekstra bonus, eller hvad man skal kalde det. Og altså det er jo flere måneder siden vi sendte invitationerne ud , så hun har da kunne lægge lidt penge til side hver måned.

Og når hun så samtidig kan komme herop på ferie i en uge FØR brylluppet, så bliver det da først en latterlig undskyldning, så kunne hun da vente med det , og evt. tage ferie op til brylluppet, eller bare komme og være her hele weekenden der. Men altså nu må vi se hvad hun siger når vi ser hende, hun har jo ikke givet os et svar endnu. Syntes bare at det er så tarveligt, og især fordi kæresten altså ikke har særlig meget familie, eller han har ikke særlig meget familie her i DK, han har jo 7 søskende og 16 nevøer/niecer i Spanien , og det er da lidt tankevækkende at folk vi har set over en uge, og folk kæresten har set EN gang, undersøger om de kan få penge, fri og tid til at komme helt til danmark fra Spanien, men at folk der bor her i landet ikke vil komme. Jeg tror så ikke at der kommer nogen fra Spanien, men de viser i det mindste interesse, og jeg har FULD forståelse for hvis de ikke kan komme, det er altså en helt anden udgift, end fra Odense.

Så nu må vi se hvad der sker, og så må det jo være sådan. Som sagt er det for mig som sådan ligegyldigt om de er der eller ej, for jeg har ikke noget forhold til dem. Men syntes sgu det er synd for min kæreste.

Og ja, børnene er kun blevet passet den ene gang. De er aldrig kærester, de er altid bare mor og far. Det må jo så være deres valg, jeg mener bare det er at gøre sine børn en bjørnetjeneste.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du er skuffet, primært på din kærestes vegne. Men man må også acceptere at der er nogle mennesker der ikke gider at dukke op til ens bryllup. Du skriver selv at pylreforældrene er blevet beordret til at de skal til bryllup. Det er da ikke fedt at blive tvunget til at tage med til en fest som man ønsker at deltage i.

Tænk på alternativet: At de dukker op og bare er nogle mugne gæster som reelt ikke gider at være der. Så kan du bruge dagen på at være sur over at de opfører sig sådan til jeres bryllup, og det er jo heller ikke sjovt.

Det bedste ville være hvis alle bare gjorde som man sagde og ønskede, men det gør de nu engang bare ikke.

Derfor kan man da stadig godt blive skuffet over at folk ikke kommer, jeg har jo ikke tænkt mig at tigge og bede dem om at komme, men jeg syntes stadig det er total åndsvagt, og ekstrem unfair overfor min kæreste.

0

Del dette indlæg

Uh uh uh, det tyder på at jeg kan overraske kæresten, har lige skrevet til hans fætter fra Norge, og de skal lige have en sidste snak, det eneste der måske kunne være et problem, var pasning af deres søn, men det troede han nu sagtens de kunne finde en løsning på. Jeg skrev så at hvis det nu gik helt galt, så var det okay de tog ham med, for det ville betyde SÅ meget formin kæreste at de er der, så vi tager gerne et barn med.

Så ja nu er det bare at afvente endelig svar.

Men for pokker altså, så tyder det alligevel på at jeg kan overraske kæresten, åh det bliver så fantastisk altså :loveshower:

0

Del dette indlæg

Uh uh uh, det tyder på at jeg kan overraske kæresten, har lige skrevet til hans fætter fra Norge, og de skal lige have en sidste snak, det eneste der måske kunne være et problem, var pasning af deres søn, men det troede han nu sagtens de kunne finde en løsning på. Jeg skrev så at hvis det nu gik helt galt, så var det okay de tog ham med, for det ville betyde SÅ meget formin kæreste at de er der, så vi tager gerne et barn med.

Så ja nu er det bare at afvente endelig svar.

Men for pokker altså, så tyder det alligevel på at jeg kan overraske kæresten, åh det bliver så fantastisk altså :loveshower:

Hvor er det super dejligt, især når opbakningen fra hans søstre er mindre end man kunne håbe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh for pokker, hvorfor kalder jeg ham fætter, NEVØ er han , det er jo hans brors søn :tunge: Nå men anyways, det tyder på at de kommer, SÅ fantastisk altså. Har lige snakket med svigermor, og de kan sagtens sove derude, hvis de gerne vil slippe for at skulle betale for hotel :)

0

Del dette indlæg

Hvor fedt :loveshower:

Så består udfordringen jo bare i at holde mund indtil brylluppet. Det kan godt være en svær disciplin når man har så stor en overraskelse :wink:

Haha præcis. Har også lige sludret med både mor og svigermor. Blev nødt til at lette hjertet, fordi jeg blev så glad :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der sendt mail til kirkeministeriet, og har i emne startet med et HASTER, så den ikke bare ryger bagerst i bunken, for så når vi nok ikke at få nogen afklaring.

Så ja nu må vi se hvad de siger. Jeg er desværre ikke særlig optimistisk, for svigermor fortalte så igår at det ikke er en fejl at det er ansøgt som fornavn. SUK. Nå, men nu har jeg i hvert fald skrevet at kæresten har søskende på Lanzarote med navnet Martinez. Og selvfølgelig også en del mere. Så nu er det bare at afvente, og så må vi derefter tage stilling til hvad vi så gør. Hvis vi får afslag derfra også, så aner jeg ikke hvad pokker jeg vil hedde.

0

Del dette indlæg

Wuhuuu, de kommer, de kommer , de kommer, de kommer!!!! :cheerleader3::loveshower:

Kærestens nevø + hans kone kommer til vores bryllup, og de kommer helt fra Oslo, og flyver så til Aarhus lufthavn, hvor jeg så skal have noget familie til at samle dem op. Iiih hvor er det bare fedt, er så glad og total oppe at køre. Pænt svært at skjule begejstringen for kæresten :lol: Det bliver SÅ fedt at kunne overraske ham, det bliver simpelthen den bedste gave jeg nogensinde har kunne give ham.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt!!!!! :loveshower: :loveshower:

Det er SÅ fedt!! Hold nu op jeg glæder mig til at kunne overraske kæresten, han aner jo intet om at de kommer :a1221:

Og de vil vidst gerne sove ved mine svigerforældre, som de har tilbudt. Så slipper de for at skulle bruge penge på hotel.

Den største udfordring bliver at få dem fra mine svigerforældre, og så ud i kirken. Men må lige høre nogle venner, om de ikke vil køre forbi og hente dem. Mine svigerforældre bor nemlig tæt på os, som er i helt modsatte ende af Århus, end hvor vi skal vies. Og mine svigerforældre skal jo forbi her, og hente kæresten. Men i værste fald så må svigerforældrene sætte dem af ved lokalet, og så må min moster og jeg tage dem med, så må de bare lige hurtig smutte ind i kirken før mig, som min moster jo også skal :)

0

Del dette indlæg

Ej hvor dejligt Rikke, du må huske at få taget et billede af hans ansigtsudtryk når han ser dem

Jeg regner med at bede min veninde være obs på det, jeg er der jo nok ikke selv. Hun skal jo tage billeder, så håber hun kan fange det, også så jeg selv kan se det efterfølgende. Med mindre han først opdager dem efter vielsen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er virkelig total fedt, tænk sig at de gider flyve fra Oslo til Århus, for at være en del af vores bryllup. De har kun mødt min kæreste en gang, og har aldrig mødt mig, eller andre af gæsterne. Min kæreste skriver selvfølgelig jævnligt med hans nevø på facebook, men altså alligevel .Ih det er bare SÅ fantastisk, og det beviser igen bare, at den spanske familie virkelig mener at de vil os, og at de er glade for vi er blevet en del af deres liv :a1221:

0

Del dette indlæg

Nå, det der efternavn kan vi godt skyde en hvid pil efter. Har fået mail fra kirkeministeriet om, at jeg skal kontakte kirkekontoret eller statsforvaltningen ( hvilket vores sag jo ligesom har været igennem), og ellers er det ankestyrrelsen. Så det gider jeg simpelthen ikke bøvle med mere, så ender det jo med at vi først får afgørelse om et år eller sådan noget.

Så nu har jeg tænkt og tænkt, og er blevet enig med mig selv om at jeg tager kærestens navn, selvom jeg syntes det er fesent :tunge: Det betyder simpelthen for meget for mig at have samme navn, til at jeg vil lade være. Og jeg tager Martinez som mellemnavn, da man kan det med godkendte fornavne ( kæresten har det jo som fornavn nr.2) , dog kan det aldrig anvendes til efternavn, men det er okay. Jeg kan jo sagtens bare præsentere mig som Fru. Martinez, det er jo kun når jeg skal udfylde noget med fulde navn, jeg bliver nødt til at bruge efternavnet :tunge:

Så kan det også være at jeg lære at huske hvordan efternavnet staves, når jeg nu selv skal hedde det. Spørger ALTID kæresten om det er med C eller K, og da vi boede i lejlighed måtte jeg ind imellem ud og kigge på døren :lol: Fru.Jacobsen lyder sgu bare så fesent, men mon ikke jeg vænner mig til det :)

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Kan det ikke evt lade sig gøre at lave det som et sammentrukket navn? Altså Martinez-Jacobsen med bindestreg imellem hvis du ikke bryder dig så meget om Jacobsen alene? Jeg tænkte også på at Martinez skal være godkendt til et pige fornavn før du kan få lov at bruge det til mellemnavn. :wink:

Det er jo virkeligt regide regler, selvom de var meget værre for 15 år siden.. :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan det ikke evt lade sig gøre at lave det som et sammentrukket navn? Altså Martinez-Jacobsen med bindestreg imellem hvis du ikke bryder dig så meget om Jacobsen alene? Jeg tænkte også på at Martinez skal være godkendt til et pige fornavn før du kan få lov at bruge det til mellemnavn. :wink:

Det er jo virkeligt regide regler, selvom de var meget værre for 15 år siden.. :pokey:

Jeg VED at jeg kan få lov at hedde Martinez som mellemnavn, for det har 2 præster og 2 kirketjenere fortalt. Og har også været inde og læse på reglerne, så det er ikke noget problem :) Har ikke lyst til at hedde det med bindestreg, så ender jeg med 2 navne med bindestreg, og så hænger Jacobsen først fast :tunge: Syntes måske ikke at Rikke-Marie Martinez-Jacobsen ser særlig pænt ud, hehe.

Jeg tænker også at jeg bare skal vænne mig til det, det er nok ligesom præget af at jeg i forvejen ikke er den største fan af -Sen efternavne, og jo netop vil af med mit SimonSEN , men samtidig føler at Simonsen er meget pænere end Jacobsen ( sorry jer der hedder det navn og er glade for det) . Men altså jeg TROR bare at jeg skal vænne mig til det, har da fået det bedre med det over det sidste døgn, så mon ikke det nok skal blive helt fjong. I værste fald må jeg jo bare skifte til mit familienavn i fremtiden, og så betale for det, værre er det jo ikke :)

0

Del dette indlæg

Irriterende at I ikke kan få det pga en gammel skrivefejl... Jeg overvejede at tage Sunes navn men så ville jeg hedde Krøier Hansen og så vil folk automatisk bare skrive Hansen og jeg er jo lige blevet af med et -sen navn så lige nu er planen at Sune overvejer om han vil tage mit Krøier som mellemnavn eller at vi bare beholder hver vores og så må vores børn (hvis vi får sådan nogen) hedde Krøier Hansen, så kan de altid bruge det de synes bedst om senere

0

Del dette indlæg

Irriterende at I ikke kan få det pga en gammel skrivefejl... Jeg overvejede at tage Sunes navn men så ville jeg hedde Krøier Hansen og så vil folk automatisk bare skrive Hansen og jeg er jo lige blevet af med et -sen navn så lige nu er planen at Sune overvejer om han vil tage mit Krøier som mellemnavn eller at vi bare beholder hver vores og så må vores børn (hvis vi får sådan nogen) hedde Krøier Hansen, så kan de altid bruge det de synes bedst om senere

Jeg har ansøgt om at komme til at hedde Martinez Jacobsen nu. Og denne gang burde det gå igennem, for både den kirke vi skal vies i, og den i vores sogn, har fra start af sagt at i værste fald,kunne jeg altid tage Martinez til mellemnavn, og det står også i reglerne at man kan det,så altså det burde ikke være flere forhindringer nu.

Jeg har haft det meget svært med det Jacobsen, men har måtte erkende at det bare betyder meget for mig at vi hedder det samme, og så må det være sådan. Mon ikke man altid skal vænne sig til sit nye navn, uanset om man så kan lide det eller ej :tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg VED at jeg kan få lov at hedde Martinez som mellemnavn, for det har 2 præster og 2 kirketjenere fortalt. Og har også været inde og læse på reglerne, så det er ikke noget problem :) Har ikke lyst til at hedde det med bindestreg, så ender jeg med 2 navne med bindestreg, og så hænger Jacobsen først fast :tunge: Syntes måske ikke at Rikke-Marie Martinez-Jacobsen ser særlig pænt ud, hehe.

Jeg tænker også at jeg bare skal vænne mig til det, det er nok ligesom præget af at jeg i forvejen ikke er den største fan af -Sen efternavne, og jo netop vil af med mit SimonSEN , men samtidig føler at Simonsen er meget pænere end Jacobsen ( sorry jer der hedder det navn og er glade for det) . Men altså jeg TROR bare at jeg skal vænne mig til det, har da fået det bedre med det over det sidste døgn, så mon ikke det nok skal blive helt fjong. I værste fald må jeg jo bare skifte til mit familienavn i fremtiden, og så betale for det, værre er det jo ikke :)

Det er jo kun godt hvis det kan passe med at du kan få det som mellemnavn i stedet og kan vænne dig til Jacobsen. :)

Grunden til at jeg spørger til det er at reglerne er rodede og det ville jo være rigtig ærgerligt at regne med at din nye løsning funker hvis den ikke gør. Det undrer mig bare noget da vi har haft knas med min yngste datters efternavn. Hendes fars mellemnavn er et navn som er et godkendt drengefornavn med kan ikke bæres af piger med mindre det blev ansøgt som et efternavn eller det kunne bevises at andre piger i familien havde båret det som mellemnavn (og i mindst 10 år). Nu var vi så heldige at da min ældste blev døbt var der sket en fejl og hun havde fået navnet til mellemnavn.Da hun blev 10 ville vi så dermed kunne ændre min yngstes så det blev lig storesøsters mellemnavn. Reglerne blev dog ændret igen, så det er svært at hitte rede i op og ned, men jeg har styr på lige vores mellemnavn.

Jeg synes du skal undersøge selvom en kirketjener har sagt god for det, for som regel er det jo ikke ham der sidder med ændringerne. Jeg slog Martinez op og det er også godkendt som drenge fornavn.

post-64428-0-41643100-1406266999_thumb.j

0

Del dette indlæg

Namak: Martinez kan ikke laves med bindestreg til Jacobsen da det i dette tilfælde er et fornavn/mellemnavn. Og det er ikke noget problem som kvinde at hedde et drengenavn som mellemnavn (med den nuværende navnelov). Det kan man via paragraf 11 et eller andet. Jeg hedder fx Lau vha denne paragraf, men min far har det som mellemnavn.

Men det lyder som en god løsning Rikke! :-)

Ja altså tænker at vi kan jo bare præsentere os som Hr. og Fru. Martinez, det kan ingen jo forhindre os i . Det er alligevel sjældent man skal bruge sit fulde navn, det er mest i forbindelse med det offentlige. Hvem ved, måske jeg ender med at blive helt glad for Jacobsen, meeeen :tunge:

Min moster er heller ikke særlig begejstret for hendes efternavn, så hun bruger også oftest kun sit mellemnavn. Men hun ville netop også gerne hedde det samme som hendes mand , de tog så godt nok et navn fra hinanden, men altså hun bruger som sagt kun mellemnavnet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer