Rikke aka rapanden

R&N 27-09-2014 - Endelig beretning :D

1,376 indlæg i dette emne

Har lige brug for at lufte lidt mere ud, føler mig bare som en sur gnaven åndsvag bridezilla i dag :tunge:

På en eller anden måde føler jeg ikke, at jeg passer ind på dette forum. Og det er jo lidt åndsvagt, når jeg netop er fortaler for at man skal gøre lige præcis hvad man selv føler for, og at der skal være plads til forskellighed.

Men sagen er den, at mange af alle de små detaljer som rigtig mange herinde går op i, det føles for MIG bare som total unødvendige ting, og en unødvendig udgift. Selvom jeg ved at vi får en fantastisk dag, og at vi jo vælger de ting som VI ønsker, så føler jeg på en eller anden måde, at vi bare får et "discount bryllup " , ikke pga. prisen, men fordi vi fravælger en masse små detaljer. Derudover fravælger vi også visse traditioner, da det enten overhovedet ikke er os, eller at det er noget som vil tricke min angst.

På et eller andet punkt, så føler jeg bare at jeg ikke går nok op i brylluppet. Der sidder jo folk herinde som planlægger i flere år, og som på dette stadie allerede er nået MEGET længere end mig. Men samtidig føler jeg bare at der er MASSER af tid, og jeg gider ikke lave alt nu, for så kommer tiden da først til at føles lang.

Er jeg virkelig den eneste, som kan sidde med tanken om at man " ikke er god nok", når man læser andres tanker og ideèr herinde? :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Rikke du må ALDRIG føle du ikke er god nok! Self. er du det, og i får et skønt bryllup selvom i ikke går op i pompommere, personlige skilte og hvad har vi... Vi er alle forskellige, og har forskellige ønsker og krav. Og det respekterer vi alle sammen ved hinanden. Forskellighed er godt - for hvor kedeligt ville det ikke være vi alle var ens. Og måske er det også ganske godt at der er nogle der er "nede på jorden" til at hive andre lidt ned på jorden igen ;)

Så slap du bare af, og få stress til sidst i stedet for :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det må du ikke tænke, selvfølgelig er du god nok til bryllupsklar. Her skal være plads til alle lige meget hvordan man ønsker sit bryllup (det synes jeg i hvert fald). Og du går jo total meget op i bryllup, så er helt sikker på at du får et drømmebryllup som bliver lige din stil (og din kærestes selvfølgelig)

Du er jo ikke den eneste herinde som ikke går op i de små detaljer eller synes de er spild af penge, det er jo nok rart for dem at høre de ikke er de eneste som har det sådan.

Nu er jeg jo modsat dig total detalje fikseret men jeg nyder at læse alle dine skønne indlæg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søde Rikke du må ALDRIG føle du ikke er god nok! Self. er du det, og i får et skønt bryllup selvom i ikke går op i pompommere, personlige skilte og hvad har vi... Vi er alle forskellige, og har forskellige ønsker og krav. Og det respekterer vi alle sammen ved hinanden. Forskellighed er godt - for hvor kedeligt ville det ikke være vi alle var ens. Og måske er det også ganske godt at der er nogle der er "nede på jorden" til at hive andre lidt ned på jorden igen ;)

Så slap du bare af, og få stress til sidst i stedet for :tunge:

Jamen jeg føler jo netop også selv at det er åndsvagt jeg tænker sådan, for jeg er jo netop en af dem der hyler forskelligeheder, og gang på gang siger at folk skal gøre lige hvad DE føler er rigtigt. Men sidder bare stadig med alle de dumme tanker og følelser.

:lol: Er jo heller ikke sådan, at jeg har tænkt mig at vente til en måned før, med at gå igang. Syntes bare stadig der er så pokkers lang tid tilbage, at det er åndsvagt at begynde. Måske det også er fordi jeg ikke aner hvor pokker jeg skulle begynde allerede. Gider ikke have en masse "skrammel" til at at ligge og flyde i evigheder, i vores lille rækkehus uden særlig meget skabsplads :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du ikke tænke, selvfølgelig er du god nok til bryllupsklar. Her skal være plads til alle lige meget hvordan man ønsker sit bryllup (det synes jeg i hvert fald). Og du går jo total meget op i bryllup, så er helt sikker på at du får et drømmebryllup som bliver lige din stil (og din kærestes selvfølgelig)

Du er jo ikke den eneste herinde som ikke går op i de små detaljer eller synes de er spild af penge, det er jo nok rart for dem at høre de ikke er de eneste som har det sådan.

Nu er jeg jo modsat dig total detalje fikseret men jeg nyder at læse alle dine skønne indlæg

Jamen som jeg lige skrev , så er det jo netop åndsvagt at sidde med de tanker, for jeg skriver jo netop ofte herinde at forskellighed er fedt. Jeg kan bare ikke forklare hvorfor jeg sidder med de tanker, for de er der altså. Føler at jeg burde gå mere op i det, og at jeg er for ligeglad. Men på den anden side syntes min kæreste stadgi der er ting som vi sagtens kunne undværes, men stod det til ham gik vi også bare på rådhuset, og så ud og spise med den nærmeste familie bagefter :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle dage er der bare dumme tanker - og det er jo helt ok og normalt. De er forhåbentlig væk om et par dage.

Jeg havde også en periode, som var ret lang :tunge: hvor jeg ikke gad det "skide" bryllup. Alt skulle hele tiden ændres, og vi kunne ikke finde det der lige var os osv. Og så orkede jeg det bare ikke. Vi havde heller ikke alm muligt fikse og smarte dimser - jeg tror det vildeste var kysseklokker - som var en flop, helt ærligt. Lortet var besværligt og bestikket i tallerknerne var altså bedst - og mest larmende.

Der er da 100 ting jeg syntes er super fedt - men orker orker orker det ikke.

Det er jo ikke helt det samme som din situation pt. - men man behøver ikke være i det hele tiden. I sidste ende skal i jo nok blive gift, så længe kirken er booket ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår fuldt ud dine tanker, jeg har det faktisk som din kæreste. Ville gerne bare gå på rådhuset med to vidner, tage dem ud at spise og så har det været en dejlig dag... Jeg planlægger en bryllupsfest fordi Thomas (og alle andre) vil have en.. Så jeg prøver at lave nogle rammer omkring festen som jeg ville være ok med... Til så få penge som jeg kan. Ikke fordi vi ikke kunne holde et større bryllup hvis vi ville, men vi vil meget meget hellere bruge pengene på bryllupsrejsen. :blush:

Jeg føler også ofte at jeg falder ved siden af herinde når det - undskyld alle sammen - bliver for tøset for mig, når snakken falder på prinsesse det ene og prinsesse det andet... Det er for fanden ikke en prinsesse man skal ligne men en brud! :blush: Jeg er en klodsmajor og ville forsvinde i en lang kjole, det ville være et kostume på mig. Min personlighed er ikke til det. Men det er da fedt at nogen har det sådan! Jeg er først begyndt at gå med nederdel og kjole efter jeg er blevet voksen, og gør det primært for mine kæresters skyld, for jeg føler mig bedre tilpas i bukser. Jeg blev endda konfirmeret i bukser. Som den eneste af pigerne.

Det er enormt nemt at få den tanke at man går for lidt op i tingene herinde, særligt med mængden af mennesker, som normalt ikke laver hobbyting selv, men som i forbindelse med bryllup laver næsten alt selv - sikke en motivationsfaktor det bryllup må være for de mennesker! Det er vildt fedt at se hvordan de præsterer på områder de normalt ikke rører med en ildtang pga. manglende interesse, tid eller tålmodighed, så for mig, som normalvis laver alle mulige ting selv, føler jeg lidt at jeg bliver overhalet indenom.

Jeg forstår fuldt ud både dine følelser og også de rationelle tanker om at det er noget fis. Og kan også sagtens forstå hvis du ikke har samme gejst som sidst. En aflysning sætter sine præg, og man har allerede brugt en del af den bryllupskuller man er forundt i ens livstid, og frygten for endnu en aflysning sidder nok urokkeligt fast et sted i maven... Det er jo kun naturligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle dage er der bare dumme tanker - og det er jo helt ok og normalt. De er forhåbentlig væk om et par dage.

Jeg havde også en periode, som var ret lang :tunge: hvor jeg ikke gad det "skide" bryllup. Alt skulle hele tiden ændres, og vi kunne ikke finde det der lige var os osv. Og så orkede jeg det bare ikke. Vi havde heller ikke alm muligt fikse og smarte dimser - jeg tror det vildeste var kysseklokker - som var en flop, helt ærligt. Lortet var besværligt og bestikket i tallerknerne var altså bedst - og mest larmende.

Der er da 100 ting jeg syntes er super fedt - men orker orker orker det ikke.

Det er jo ikke helt det samme som din situation pt. - men man behøver ikke være i det hele tiden. I sidste ende skal i jo nok blive gift, så længe kirken er booket ;)

En del af det er jo også at jeg ikke orker det, jeg har jo i forvejen ikke særlig meget overskud, så at skulle bruge 500 år på at lave 37 forskellige slags DIY , det gider jeg simpelthen ikke. Så er der selvfølgelig også ting jeg slet ikke ser ideèn i, eller ikke forstår man gider bruge tid/penge på. Og så er jeg nok bare heller ikke så detalje orienteret som mange andre er :lol:

Men derfor kommer de dumme tanker bare alligevel, og tankerne om folk nu syntes det er en fesen fest vi holder osv. :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår fuldt ud dine tanker, jeg har det faktisk som din kæreste. Ville gerne bare gå på rådhuset med to vidner, tage dem ud at spise og så har det været en dejlig dag... Jeg planlægger en bryllupsfest fordi Thomas (og alle andre) vil have en.. Så jeg prøver at lave nogle rammer omkring festen som jeg ville være ok med... Til så få penge som jeg kan. Ikke fordi vi ikke kunne holde et større bryllup hvis vi ville, men vi vil meget meget hellere bruge pengene på bryllupsrejsen. :blush:

Jeg føler også ofte at jeg falder ved siden af herinde når det - undskyld alle sammen - bliver for tøset for mig, når snakken falder på prinsesse det ene og prinsesse det andet... Det er for fanden ikke en prinsesse man skal ligne men en brud! :blush: Jeg er en klodsmajor og ville forsvinde i en lang kjole, det ville være et kostume på mig. Min personlighed er ikke til det. Men det er da fedt at nogen har det sådan! Jeg er først begyndt at gå med nederdel og kjole efter jeg er blevet voksen, og gør det primært for mine kæresters skyld, for jeg føler mig bedre tilpas i bukser. Jeg blev endda konfirmeret i bukser. Som den eneste af pigerne.

Det er enormt nemt at få den tanke at man går for lidt op i tingene herinde, særligt med mængden af mennesker, som normalt ikke laver hobbyting selv, men som i forbindelse med bryllup laver næsten alt selv - sikke en motivationsfaktor det bryllup må være for de mennesker! Det er vildt fedt at se hvordan de præsterer på områder de normalt ikke rører med en ildtang pga. manglende interesse, tid eller tålmodighed, så for mig, som normalvis laver alle mulige ting selv, føler jeg lidt at jeg bliver overhalet indenom.

Jeg forstår fuldt ud både dine følelser og også de rationelle tanker om at det er noget fis. Og kan også sagtens forstå hvis du ikke har samme gejst som sidst. En aflysning sætter sine præg, og man har allerede brugt en del af den bryllupskuller man er forundt i ens livstid, og frygten for endnu en aflysning sidder nok urokkeligt fast et sted i maven... Det er jo kun naturligt.

Jeg tror netop også, at det at vi måtte aflyse sidst, går ind og gør et eller andet. For JA, jeg indrømmer gerne at jeg inderst inde har en frygt for at et eller andet går galt igen. Jeg prøvede jo også derfor at få overtalt kæresten til, at vi skulle giftes til Maj. Men det vil han under INGEN omstændigheder gå med til. Og altså det er jo MIG der ønsker det her bryllup ( altså jeg tvinger jo ikke manden, men han gør det for min skyld), så jeg må jo altså også give mig på visse punkter. Et forhold handler jo netop om at kunne gå på kompromis, og ikke bare trumfe alt igennem hvad man selv ønsker, mens den anden ligger kørt over af en damptrommel :lol:

Jeg er bare heller ikke super kreativ normalt, og jeg er ikke super god til at lave alt muligt pille arbejde osv. Jeg er netop også lidt en klodsmajor, og så ender jeg med at blive hysterisk og kyle alle tingende af helgoland til -HAHA-

Men fordi vi egentlig ønsker en rimelig simpel fest, så er det for mig svært at se, hvordan pokker man dog kan bruge ½ år, eller 2 år på at planlægge et bryllup. Jeg tror i realiteten jeg kunne gøre det på 1 uge, hvis jeg altså havde pengene ved hånden. Og selvom jeg skal have lang kjole på, så har jeg jo netop heller ikke den der prinsessedrøm, jeg har bare drømmen om at blive gift, og så fejre det med familien bagefter, i en afslappet og rolig atmosfære , og uden onkel Bent og fætter Michael vælter stangstive rundt, når vi når til brudevalsen. Så altså på mange punkter tror jeg egentlig vi to er ret ens, selvom vi jo også har vores forskelle (y)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og hurra for dem! Forskellene altså. :)

Jeg laver altså heller ikke noget bryllupsrelateret hver dag... Eller særlig tit for tiden. Jeg skal have laaaang tid til ting, for 1. Vænne mig til tanken (hvilket også er en af grundene til jeg er herinde og elsker at være herinde hvor et bryllup ikke er en skræmmende ting, sådan som det er i mit hoved :blush: )

2. Ikke gå død i at skulle lave den samme origamiblomst 75 gange. 3. For at spare penge. Det er bare langt nemmere når man kan købe ting på tilbud, vente på tilbud og lave ting selv så man bruger færre penge.

Vi skal såmænd nok hver især, få et godt bryllup. Onkel Bent og fætter Michael bliver slet ikke inviteret hos os. Der er selv valgt fra blandt søskende, dejligt med et lokale som begrænser antallet af gæster... Det er kun godkendt til 30 mennesker. :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og hurra for dem! Forskellene altså. :)

Jeg laver altså heller ikke noget bryllupsrelateret hver dag... Eller særlig tit for tiden. Jeg skal have laaaang tid til ting, for 1. Vænne mig til tanken (hvilket også er en af grundene til jeg er herinde og elsker at være herinde hvor et bryllup ikke er en skræmmende ting, sådan som det er i mit hoved :blush: )

2. Ikke gå død i at skulle lave den samme origamiblomst 75 gange. 3. For at spare penge. Det er bare langt nemmere når man kan købe ting på tilbud, vente på tilbud og lave ting selv så man bruger færre penge.

Vi skal såmænd nok hver især, få et godt bryllup. Onkel Bent og fætter Michael bliver slet ikke inviteret hos os. Der er selv valgt fra blandt søskende, dejligt med et lokale som begrænser antallet af gæster... Det er kun godkendt til 30 mennesker. :floejt:

:lol: Vi skal heller ikke have hverken onkel Bent eller Fætter Michael med, fra min familie er det kun den nærmeste familie, altså forældre + deres partnere, søskende, mostre/onkler/faster og bedsteforældre. Kæresten skal dog have hans kusine og fætter med, men de har så også en ret lille familie, og er derfor tættere knyttet længere ude , end vi er i min familie. Vi har også kun plads til 40 i vores lokale, og indtil videre siger listen at vi bliver 36 inkl os selv, hvis altså alle kommer. Kæresten mangler at beslutte om han vil fylde de sidste pladser ud med nogle venner, eller noget ekstra familie, eller om han ikke gider have flere med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det meget som dig, og har også ofte svært ved at finde den der bryllups-kuller frem igen.

Og jeg tror at det er aflysningen der primært sætter en stopper for det. Det er altså en dræber at man bliver nødt til at gå fra kuller - til absolut ingenting - til kuller igen.

Og så økonomien, ihvertfald for mig. Det der med at der skal tænkes over hver eneste ting, at vi ikke har en opsparing at tage fra og økonomien er stram - det fjerner for mit vedkommende også lidt af glæden, for jeg hader når jeg føler enderne ikke mødes økonomisk...

Så jeg forstår dig og har til tider tænkt at jeg måske ikke "hører til" herinde, fordi mit budget mildest talt er ikke-eksisterende så kan ikke rigtig bidrage med noget nyt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det meget som dig, og har også ofte svært ved at finde den der bryllups-kuller frem igen.

Og jeg tror at det er aflysningen der primært sætter en stopper for det. Det er altså en dræber at man bliver nødt til at gå fra kuller - til absolut ingenting - til kuller igen.

Og så økonomien, ihvertfald for mig. Det der med at der skal tænkes over hver eneste ting, at vi ikke har en opsparing at tage fra og økonomien er stram - det fjerner for mit vedkommende også lidt af glæden, for jeg hader når jeg føler enderne ikke mødes økonomisk...

Så jeg forstår dig og har til tider tænkt at jeg måske ikke "hører til" herinde, fordi mit budget mildest talt er ikke-eksisterende så kan ikke rigtig bidrage med noget nyt :)

Altså det med budget, der har vi jo også et meget lavt budget. Vi har heller ikke en opsparing endnu, eller jo vi har en lille bitte en fordi vi jo ER begyndt at spare op nu. Men vi skal lægge penge tilside hver måned fra nu af, og så til brylluppet, ellers bliver der ganske enkelt bare ikke noget bryllup. Men altså det skal nok gå, for vi har jo regnet på hvad vi kan undvære, og aftalt det beløb der ryger i opsparingen hver måned, og så ved vi hvad vi har at gøre godt med.

Men altså vi har maks 15.000 der kan bruges på bryllup, og der er ganske enkelt bare ikke flere penge, og så må vi altså få det ud af det, som vi nu engang gør. Heldigvis skal vi jo så ikke tænke på ringe, drikkevarer og blomster , da vores forældre betaler det. Jeg har det som sådan fint nok med, at vi ikke kan bruge så mange penge, for har som sagt ikke den der prinsessedrøm, og er også en for stor nærigpind til at bruge f.eks 100.000 på EN dag. Jaja, sådan er det når man lever som fattigrøv, så bliver man sgu også på nogle måder nærig :lol:

Og ja, tror altså også det betyder en del, at man en gang før har måtte aflyse. Man vil nok også altid frygte om noget nu kommer i vejen igen .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det skam også fint med ikke at fyrer 100000 af på en dag for det er slet ikke os - men vi er også en gang fattigerøve, så tror bare jeg er træt af at vi har den der "der her SKAL lægges til side hver måned" ellers er der ikke noget bryllup! Især når ringen så har en tendens til at ramle, så f.eks en regning på 7000 kr der ikke lige var med i budgettet, ja så er økonomien altså med til at lægge en dæmper på glæden. Men vi har besluttet at vi får en god dag - på den ene eller anden måde! Om så folk bliver spist af med rugbrød og leveepostej, så får vi en god dag! Basta! Hihi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det skam også fint med ikke at fyrer 100000 af på en dag for det er slet ikke os - men vi er også en gang fattigerøve, så tror bare jeg er træt af at vi har den der "der her SKAL lægges til side hver måned" ellers er der ikke noget bryllup! Især når ringen så har en tendens til at ramle, så f.eks en regning på 7000 kr der ikke lige var med i budgettet, ja så er økonomien altså med til at lægge en dæmper på glæden. Men vi har besluttet at vi får en god dag - på den ene eller anden måde! Om så folk bliver spist af med rugbrød og leveepostej, så får vi en god dag! Basta! Hihi

Jeg forstår det godt, for ja vi får jo altså heller ikke festen, hvis vi ikke smider x antal kroner til side hver måned. Sådan er livet bare for nogle af os. Men som du også siger, så skal vi dælme nok få en fantastisk dag alligevel, selvom man ind imellem bliver ramt af trælse tanker osv.

Altså vi ved f.eks også at der vil være nogen gæster, som vil være 100 procent ædru, fordi de ikke drikker hverken vin eller øl ( jeg er selv en af dem) . Men for det første ønsker vi ikke en vild fest med druk og dans til den lyse morgen, og for det andet så er det ganske enkelt et sted vi spare, for ved at fjeren sprut/cider, jamen så gør det altså udgiften mindre. Så folk må drikke hvad der er, er de utilfreds så må de sgu gå i fakta :lol:

Og sådan er det jo med hele planlægningen, man skal vælge til/fra, for at få det til at gå op med hvad man nu har af penge. Der er det altså lidt lettere, hvis man har noget med luft i budgettet. Men jeg gider simpelthen ikke vente yderligere 2-3 år, bare for at kunne bruge flere penge på et bryllup, for det bliver jeg ikke mere lykkelig af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har en bedre dag i dag, måske fordi jeg i morgen skal være sammen med min moster, og derfor skal sludre bryllup, kigge på ringe, og kigge på ting til indbydelser :cheerleader3:

Og så har jeg sørme købt det første til brylluppet!!! Var lige i Rema og handle, og købte så noget selvklæbende blonde, som er tænkt til at putte rundt om bloklysene på bordet, og så købte jeg nogle selvklæbende små hjerter i "diamant-look" , som jeg tænker jeg kan bruge til dekoration af en eller anden art, evt. på indbydelser eller bordkort :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at humøret er lettet lidt :lol:

Var det rart at få taget "hul på bylden" så at sige? :)

Tjoe tjae, altså det er ikke sådan at jeg er total wow over det :lol: Men altså det er jo også kun 4 meter selvklæbende blonde, og nogle bling bling hjerter.

I morgen skal jeg være sammen med min moster, så der skal vi lige forbi guldsmeden og kigge, og se om der overhovedet er noget der, som kunne have interesse. Ellers gider jeg nemlig ikke slæbe hele slænget med, så køre vi et andet sted hen, hvor jeg ved de er forhandler af et mærke jeg har kig på.

Og så skal vi også kigge på ting til indbydelser, og finder jeg lige det jeg vil have, så bliver det altså købt.

Uh ja, og i dag har vi sørme fået lavet den endelige gæsteliste, kæresten fik ENDELIG bestemt sig for om han ville fylde de sidste 4 pladser ud eller ej, og af hvem :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med gæstelisten og bryllupshyggedag :lol:

Det første jeg købte var vist nogle fjer. Det var heller ikke sådan wow, men mere "Så er vi da startet.... Lidt...." :biggrin: men det var nu alligevel rart at have overstået det første køb...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med gæstelisten og bryllupshyggedag :lol:

Det første jeg købte var vist nogle fjer. Det var heller ikke sådan wow, men mere "Så er vi da startet.... Lidt...." :biggrin: men det var nu alligevel rart at have overstået det første køb...

Ja glæder mig til i morgen, nu er vores aftale blevet aflyst 2 gange, så 3 gang i lykkens gang :lol: Og min moster forventer vi skal sludre bryllup, så det er helt fint med mig.

Skal også liiiige købe en kogebog i morgen, skal jo have en med til det dersens København, så Claus Holm kan skrive i den :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst din planlægning igennem, og hvor er det befriende at sådan nogle som du og Gybbelgobbel er herinde.

Jeg har flere gange tænkt mit om alt det " de andre" skal , og har gang i.

og også følt : Hvad laver jeg her? Der må da være noget helt galt med mig, siden jeg ikk går op i alle de ting de skriver om.

Vi har ikk som sådan et budget bryllup, men nægter at brænde flere tusinde af på en dag, det bliver vi ikk lykkeligere af i fremtiden.

Og føler ikk trang til at skulle imponere hverken venner ell familie med et stort glamourøst bryllup.

Spurgte min H2B så sent som i dag om han gerne ville jeg gjorde mere ud af mig selv den dag, hans svar var " Du er sgu allerdejligst når du lige er vågnet med morgenhår og rynkerne er hvor de plejer" Kan da ikk andet end at blive helt varm indeni så..

Så tak fordi i bekræfter mig i at jeg ikk er helt unormal , vil da helt sikkert følge med herinde hos dig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige læst din planlægning igennem, og hvor er det befriende at sådan nogle som du og Gybbelgobbel er herinde.

Jeg har flere gange tænkt mit om alt det " de andre" skal , og har gang i.

og også følt : Hvad laver jeg her? Der må da være noget helt galt med mig, siden jeg ikk går op i alle de ting de skriver om.

Vi har ikk som sådan et budget bryllup, men nægter at brænde flere tusinde af på en dag, det bliver vi ikk lykkeligere af i fremtiden.

Og føler ikk trang til at skulle imponere hverken venner ell familie med et stort glamourøst bryllup.

Spurgte min H2B så sent som i dag om han gerne ville jeg gjorde mere ud af mig selv den dag, hans svar var " Du er sgu allerdejligst når du lige er vågnet med morgenhår og rynkerne er hvor de plejer" Kan da ikk andet end at blive helt varm indeni så..

Så tak fordi i bekræfter mig i at jeg ikk er helt unormal , vil da helt sikkert følge med herinde hos dig :cheerleader3:

:lol: Ja man kan altså virkelig godt tænke sit, og så pludselig blive i tvivl om der er et eller andet galt med en, var jo netop sådan jeg havde det igår . Men altså vi går bare ikke op i alle de der bittesmå detaljer, og ja vi gider heller ikke bruge penge på det. Altså tænk lige ALT det man kan få i dagligdagen for 100.000, det vil jeg da 500 gange hellere, end at brænde dem af på en dag :floejt:

Altså misforstå mig nu ikke, fair nok andre vælger at bruge mange penge på bryllup, det er jo deres valg, og intet ondt om det. Vi gider bare ikke bruge så mange penge på en enkelt dag. Der er da ingen tvivl om, at hvis vi havde lidt flere penge, jamen så holdt vi da festen et sted, hvor der bliver sørget for alt, men ikke fordi vi ønsker en finere fest, men fordi vi så selv slipper for alt det der skal ordnes. Men altså vi er virkeligheden bare sådan, at det er der bare ikke penge til, og så får vi da bare det bedste ud af dagen alligevel. Heldigvis kommer ingen af os fra familier, hvor man holder kæmpe fester, og gør super meget ud af bryllupper osv, så man kan sige at familien forventer jo ikke det store brag af en fest , 4 ud af 5 bryllupper jeg har været til i familien, har også været holdt i et selskabslokale som vores bliver, så ja vi skiller os i hvert fald ikke ud på det punkt :lol:

Vi har heller ikke planlagt bryllupsrejse, for det kommer an på om vi får penge i bryllupsgave til det, ellers må vi spare op nogle måneder efter brylluppet, og så kan vi tage afsted derefter.

Haha, tror også min kæreste er ret ligeglad med hvad jeg har på, hvis jeg skal være sådan helt ærlig. Men jeg VIL have min lange hvide kjole på, fordi det har JEG lyst til. På min mors side, altså sådan af mor, mormor, mostre, der er jeg faktisk den første hvide brud, så igen er det heller ikke noget der forventes i min familie. Generelt må jeg faktisk sige jeg er ret glad for at komme fra sådan en baggrund, fordi der så ikke forventes en masse, som man så enten ikke kan eller vil indfri, og så skal risikere fnidder, brok osv på den konto. Svigermor og mor er også helt med på ideèn om min alternative ideèr angående blomster på bordene , men nu er min mor generelt også bare lidt alternativ :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tygget lidt på dit indlæg om at være tilstrækkelig eller ej over weekenden, for jeg er egentlig lidt splittet over hvad jeg tænker. Jeg har nemlig en lidt anden vinkel på mit perspektiv. Jeg har fulgt med i kommentarerne undervejs, men har haft unger i weekenden. Jeg syntes lige du skulle have et reelt svar i stedet for et hurtigt. (så beklager jeg at du må tygge dig igennem mit lidt længere svar. :wink: )

Jeg synes jo klart at der ikke er grund til at føle sig underlegen, fordi andre vil/gør noget andet end det man selv har planlagt. Jeg kan sagtens forstå hvad du føler, for jeg havde det lidt på samme måde, da jeg først kom herind. Jeg tænkte hmm jamen vi har altså ikke budget til 100K, så hvad laver jeg her? Jeg er i kategorien førtidspensionist med udeboende børn, så stik mod almindelig opfattelse, er jeg altså bestemt ikke millionær. Jeg kommer fra en helt almindelig familie og H2B også. Vi får ikke en krone fra nogen som helst, men det skal jo ikke standse mig i at få det, som jeg synes betyder noget. (oveni vil jeg da tilføje at vi måske nok ville have nydt at kunne bruge flere penge, men at nok er også nok.)

Jeg sad ofte og kiggede og tænkte iiih altså jeg gad godt at jeg kunne, eller kors jeg ville ikke bruge så mange penge på det eller måske bare generelt.

Det gik meget hurtigt over hvad jeg tænkte, for jeg kunne læse i mange tråde, at der er masser af "helt almindelige bryllupper" og "helt almindeligt alternative budgetter". Omvendt så er der også de vilde og store til prisen på spidsen af en jetjager.

Jeg synes at "the devil is in the detail" så for mig er det vigtigt at få småtingene på plads. Jeg kan læse at det ikke betyder så meget for jer, men jeg har det sådan. Jeg "behøver" ikke at "imponere" famile osv., men at jeg "behøver" at imponere mig selv og H2B. Jeg synes det er enormt vigtigt for os at få lige den dims jeg har set, men egentlig mest fordi jeg vil have følelsen af bryllup og ikke havefest. Jeg vil nemlig under ingen omstændigheder føle at hverken H2B eller jeg er i tvivl om at vi holder bryllup. (ja en underlig sætning at skrive, men har jo også noget med vores personlige forhold til hinanden at gøre.) Sådan tænker jeg at mange af de dyre bryllupper bliver til også. At der for nogle ganske vidst vil være et behov for at imponere, men samtidigt er der måske også bare en generel forskel på hvad hver enkelt ønsker til deres specielle dag.

Jeg er bare af den mening at jeg ikke behøver lade det koste så meget som mange andre. Jeg har jo haft tid til at planlægge, og til at shoppe, så det har også betydet en masse besparelser på mine køb. Jeg fandt billigere ringe, kjole og tøj til H2B. (selvom H2b´s var dyyyyrt så måtte han jo bare op med tegnedrengen, hvis det var det han ville have. :tunge: )

Pynten som er rigtig vigtig for mig, har jeg enten lavet selv eller fundet og derefter tilbuds jaget den, til prisen var betalelig, Jeg har shoppet tilbud over hele verden og i vores lille lokale Brugs, Netto, Aldi, Tiger og Søstrene Grene mv.

Alle de ting som betyder noget for os/mig er jo ikke nødvendigvis det som andre synes er vigtigt. Men nu er det jo vores bryllup, så hvorfor skal vi ikke bestemme hvordan vi vil have vores bryllup? Det samme må jeg jo så lade gå videre til de 100K brude som sidder og læser med og pludselig måske føler sig lidt utilstrækkelige, fordi de måske kan og vil mere end os der måske enten ikke har budget, eller lysten til at bruge så mange penge på en gang. :o

Det der er kernen i mit indlæg er: - at blive klar over hvad man selv vil, før man begynder at sammenligne sit med andres bryllup. Generelt synes jeg det er dumt at sammenligne. Det er det som gør det så svært. Så at finde sine egne fødder så man ikke bliver slået ud af kurs, og samtidigt find inspiration. Indtil man lige har fundet sin egen ide er det er jo ok at sige; Det gad jeg godt, eller blive forarget kortvarigt over den spendering. 5 minutter senere skal man måske lige hanke op i sige selv og tænke efter, om det reelt er den type bryllup man selv ønsker. At tænke ok det er måske det som er vigtigt for de andre. En balancegang hvor man i sin egen planlægning finder ud af, hvad man selv vil, selvom nogle måske vil langt mere. :)

Jeg vil lige hive et kort eksempel frem fra min egen tråd. Gybbel :heart:, skrev i min tråd at min "bolerodims" var for brudeagtig til hende. Jeg grinede lidt og tænkte æææh nå? Hvordan kan den være for brudeagtig for æææh .. jeg skal jo giftes. Hvad er der galt i at have et brudelook?..

-Og ganske kort efter læste jeg hendes sætning igen og denne gang læste jeg at hun havde skrevet "den er for brudeagtig TIL MIG" hvilket ændrer sætningens mening for mig betydeligt. Hun vil noget helt andet med sit bryllup end jeg vil til mit. Jeg vil jo heller ikke giftes i en kort kjole med kaninmotiv som hun, så hvorfor skulle hun ville have en lang kjole på som jeg vil? Lidt sjovt at man kan få tingene vendt rundt, hvis man tager den fra den modsatte vinkel.

Bottom line: At finde fred med sig selv i, at ens egne ønsker er de vigtigste, uanset andres ideer og budgetter. At forholde sig til hvem man selv er og hvad man selv vil og klappe sig på skulderen og sige det er ikke bare godt nok hvad jeg vil/gør, men der er det bedste valg i verden for os! :biggrin:

I øvrigt kan jeg sagtens forstå din frygt for at noget går galt og tanken om at (igen) udsætte er slet ikke sjov. Find ro og tro på at det nok skal lykkes. Jeg sender dig en masse kærlige tanker og håber du begynder at se planlægningsglæden igen. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hov jeg glemte at skrive at det "hjælper" på følelsen at have en ticker. Det at man kan se hvor længe der er tilbage i dag eller mdr. gør faktisk en stor forskel. Pludselig har man måske mere travlt end man troede. Tiden går rigtig hurtigt når man følger med. Du skriver flere steder at du jo har gooood tid.. hihi.. Jeg vil da lige kommentere at 6½ mdr da ikke er overdrevet, Rikerap. :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer