Brud86

Mia & Theis 08.06.2014 - Pynt til salg

95 indlæg i dette emne

Følg min planlægning her

Praktisk inden dagen

Frieri & Overvejelser

Invitation - med personlig hilsen og DIY ting

På dagen

Lokale - SonneupGaard Gods - Laden

Kirke - Vor Frelser Kirke

Flydende Reception - DIY Gom & Brud Glas Just Married Gurlande

Personlig Vand & Doorhanger

Personlig Gæstebog

Bruden

Kjolen

Hår

Ideer til Sko og Skoen

Slank men ikke pga. bryllup blot en bonus

Strømpebåndet

Andet

Morgengave overvejelser - Morgengave billeder

Min Polterabend

EVENTYRLIG BRYLLUP

Gæsters billeder

PYNT TIL SALG

Bryllup om 93 dage - klar parat planlæg

Hej andre :c166:

Jeg vil gerne være med fordi jeg elsker at planlægge.

For mig er anden gang lykkens gang :loveboard: eller det vil sige anden gang min dejlige kæreste frier.

Det kræver selvfølgelig en lille historie, jeg ser mig selv som verdens heldigste pige fordi jeg har oplevet det smukkeste frieri 2 gange også af den samme mand.

Første gang var da vi valgte at holde LOVE boatwarming - vi bor på et skib og havde boet samme i et stykke tid men aldrig haft tid til at holde boat(house)warming.

Så vi havde en smuk sommeraften alle vores bedste venner på besøg til LOVE boatwarming hvor jeg havde pyntet hele skibet op i røde og hvide farver og masser af hjerte.

Jeg startede med at overraske min kæreste ved at træde ud i et sømands kostume :thumbsupsmileyanim: det var et hit og fra der startede aften og festen.

Efter vi havde grillede og hygget nogen timer hev min kæreste os ud på fordækket hev mig op til ham og sagde de smukkeste ord vendte sig mod sin ven og så mod mig med en ringeæske i hånden og spurgte og jeg ville gifte mig med ham. Jeg, mine venner, vores venner, min storebror fælde alle en tårer over hans smukke ord og jeg sagde ja.

I det øjeblik jeg sagde ja spillede min kærestes lillebror when a man loves a woman i baggrunden.

Det var så smukt.......

Desværre kom der udforinger i vores forhold og uventede dødsfald som gjorde vi aflyste vores daværende planlagte bryllup.

På det tidspunkt havde vi booket kirke, sted og jeg havde fundet en kjole.

Det var selvfølgelig en streg i regningen og kostede mange tårer og var en hård periode.

Jeg fik et gavekort for kjolen og vi mistede nogen penge i depositum - men det var ikke rigtigt for os på daværende tidspunkt.

Nu 3 år efter har min kæreste friede igen. Og ja jeg har fået en ny ring også :)

Og denne gang var det mindst lige så romantisk så den får i også lige her.

I julen 2013 var vi på skiferie med min familie og den 23 dec. fik min kæreste lokkede os ud i den norske skov kl. 22 om aften med det på skyd at vi skulle lave nogen lege.

Han lokker os ret langt ind i den meget mørke norske skov hvor vi gik i 1 meter høj sne - og jeg lige var ved at blive sur på ham fordi han kunne lokke mine (lidt ældre) forældre og hunde ud i det her.

Efter kort tid kom vi til et kæmpe juletræ som var fyldt med blik hjerter i alle mulige størrelser og oven på sneen under træet var der fyldt med levende røde lys. I midten stod en sneengel og foran den en ringeæske.

Her friede han foran min familie og spurgte om jeg ville giftes med ham til sommer..... :kiss:

Og endnu engang sagde jeg ja og er mere end lykkelig end nogensinde...

Nu med billeder fra begge frierier

post-72217-0-91453900-1395606207_thumb.j

post-72217-0-36237900-1395610530_thumb.j

Redigeret af Brud86
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med din planlægningstråd...... :loveshower: hvor er det romantisk den måde han har friet på også selv om det er anden gang :7himmel:

Tusinde tak :) Kan du eller andre hjælpe mig - jeg har åbenbart lavede min tråd lidt forkert og er nu ved at "redde" den? Nu bruger jeg kun denne tråd - og har forstået det sådan at mit næste afsnit sætter jeg ind herunder - men hvordan tilføjer man så et billede?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lokation ?!?!? Ahhhhhhh....

Siden min kæreste friede den 23 dec. har jeg siddet med eksaminer det meste af januar og derved ikke overskud/tid til at gå rigtigt i gang med at kigge på lokale.

Men vi lejet med tanken om lokale, budget og gæster og vi endte med et budget på 70.000, 77 gæster.

Da min kæreste friede havde han en ide om vi skulle giftes tæt på vores skib (vi bor på husbåd) på et teatre hvor vi kender en af ejerne.

Men det vidste sig at være alt for dyrt og besværligt da der hverken var rigtigt køkken, borde, stole, service osv....

Også gik jagten ellers igang med at kigge på lokale.

Min kæreste er ret kræsen og alt hvad jeg fandt frem til af lokaler, godser var ikke godt nok og hvis det var godt nok var det for dyrt eller lejet ud hele 2014.

Vi endte med at finde frem til et sted på islandsbrygge der hedder Il Bucco som var meget anderledes og særligt lige i vores ånd.

Det er en gammel lager bygning, italiensk sted og meget rustisk og ejerne og konceptet virkede rigtigt godt.

Men det endte med at være alt for dyrt i forhold til hvad vi har afsat til budget også var der også nogen små ting vi ikke var helt tilfredse med.

Men vi er i starten af marts mdr. og vil vil gerne giftes i år og gerne i de gode sommer måneder.

Så f..... jeg fik pres på, og kunne mærke stemningen og mit stres niveau begyndte at stige.

Men til dem af jer der allerede har læst mit tidligere indslag ved at vi allerede havde har bestilt lokale for 3 år siden hvor vi også troede vi skulle giftes.

Og det lokale kunne jeg ikke glemme - årsagen til vi ikke var vendt tilbage hertil før var fordi det virkelig er et dyrt sted,

Så jeg ringede til Sonnerupgaard Gods og hørte om de havde laden ledig.

Og i sommer månederne havde de faktisk kun 6 septemer tilbage. Og ærlig så er 6 sep. min drømmedato da min kæreste og jeg har været sammen i 6 år den dag.

Men min bedste veninde har valgt at holde sit bryllup den 30 august, selvom hun vidste jeg ville prøve at finde et lokale den 6 sep. og jeg syntes det ville være mærkeligt at holde mit bryllup ugen efter min bedste veninde - jeg vil ikke have tid til at være der for hende og omvendt også syntes jeg det er ærgerligt at så to store fester skal afholdes så tæt - eller er det bare mig der er mærkelig???

Men efter at have talt lidt med Sonnerupgaard Gods vidste det sig de havde søndag den 8 juni ledig og da det er pinse og vi har fridagen efter ser jeg dette som en perfekt dag for vores bryllup.

- Så skal vi bare finde en præst gider fri os en søndag - som jeg er igang med at undersøge..

Så nu skal vi planlægge et bryllup på 98 dage.. Crazyyy

Indedørs og udendørs billeder herunder :)

post-72217-0-81908500-1395607388_thumb.p

post-72217-0-82263400-1395607433_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slank men ikke pga. bryllup blot en bonusHej Piger.

Hej Piger

Kort inden min kæreste friede og jeg vidste 2014 var året hvor vi skulle giftes besluttede jeg mig for at nu skulle jeg være i mit livs form.

Hvis jeg ikke blev det nu bliver jeg det aldrig.

Og jeg tror selv det er rigtigt vigtigt at have den krop man ønsker fx inden man får børn, så der også en større sandsynlighed for man får den igen.

Så jeg gik i hardcore træning mode fra den 7 jan. og jeg fik en bekendt til at træne med mig to gange om ugen, træner selv 1-2 gange og tænke over min koste hele tiden uden at være fanatisk har i aften fået en stor pose bland selv fx.

Men nu efter to mdr. har jeg tabt mig 19,2 cm og 5,5% fedt - jeg skriver ikke vægt på da jeg styrke træner og vægten derfor ikke tæller da kroppen er begyndt at danne muskler som vejere mere.

Mit mål er langt fra nåede men jeg knokler og tager det sure med det søde - så det er bare der ud af piger - vi kan sku godt og det skal ikke kun være for at se godt ud én dag men for at have det godt med os selv og være smukke resten af livet med vores mænd.

Hvis jeg kan, kan i også..

Hvis jeg er ved eller tæt på målet når jeg når til brylluppet kan i få et før og efter billede ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kirken - Vor Frelser Kirke

Så blev kirken endelig bekræftet :super:

Vor frelser kirker kl. 13 min kæreste er tilknyttede denne, kender den ikke selv rigtigt men man kan jo ikke tage fra den at den virkelig er smuk....

- ahh stor lettelses nu kan attester osv. skaffes som vidst også tager sin tid?!!.

Og vigtigst af alt vi kan lave invitationer færdige og sende afsted..

Glæder mig til at vise jer dem :heart:

Jeg har fået af vide man skal have to vidner jeg skal aflevere navne på - hvem vælger i, forældre, brudepige/bestman eller andre??

post-72217-0-67945300-1395607734_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Save The Date

Med så kort varsel til et bryllup var det vigtigt for mig at få datoen ud til vores gæster hurtigst muligt.

Derfor lavede jeg lige denne online SAVE THE DATE der er sendt til alle gæster :loveboard:

Vi mangler desværre bekæftigelse fra kirken da præsten er på ferie og præsten selv skal svare om de vil vie os da det er en søndag.. Hun kommer først hjem den 23. Er der nogen der har erfaringer med dette? Og om at blive gift en søndag?

post-72217-0-50597500-1395607813_thumb.p

Redigeret af Brud86
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Invitation + lidt ekstra



Så blev invitationerne færdige og er så glad for dem :):bunny_4:


Det er lavede som en lille bog med en glas forside hvor der er et lille klistermærke med hjemmelavet monogram på.


Der er en del sider i og meget af det er skrevet som en lille historie..


Bagerst i bogen er der en personlig hilsen til alle gæsterne..


Og på sidste side er der en SU "kupon" man kan hive ud og sende retur hvis man vil - ellers står der også i sidste box man kan sætte kryds i at man ikke er til det der gammels dags post og man heller vil sms/maile os svar..



Vi har allerede fået så meget positiv respons for invitationerne og især de personlige hilsner som folk bliver meget rørt over..



Har også lavede en lille ekstra ting gæsterne kan sætte i en plante eller andet man nu syntes så man kan blive mindet om man snart skal til bryllup :)



Viser også lige konvolutten for min kæreste har fået lavet et "fint" klistermærke som han syntes skulle være der...



I får lidt af siderne her der er 10 sider i alt- ked af kvalitetten ikke er så god..


post-72217-0-79801700-1395610261_thumb.p

post-72217-0-05369300-1395610273_thumb.p

Redigeret af Brud86
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fint program. Kan se at vi har lavet det lidt på samme måde. Og med nogle af de samme små billeder.

Sjovt, syntes ikke jeg kan se din invitation i din planlægning?

[/quote

Det er heller ikke vores invitationer men selve programmet jeg har lavet som et lille hæfte med forskellige info

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

To romantiske frieri'er :loveshower: Tillykke med det forestående bryllup!

God idé med at skrive en personlig hilsen på invitationerne til hver gæst, hvad skrev I foreksempel?

Tusinde tak..

Og ja det er folk også blevet rigtigt glad for..

Her er to eksempler:

Kære xxx.. Tusind tak for din måde at være på.

Du er ikke bare min kusine, men også en veninde som jeg holder meget af og sætter stor pris på.

du er altid klar til en snak når jeg har brug for det eller til at hjælpe mig med arbejde/skole og det er jeg taknemlig for.

Derfor er vi også super glad for, at kunne invitere dig og Jonathan med til vores bryllup og vi håber meget det flasker sig med lillebror så i også kan nyde aftenen.

Kærlige Hilsner

Theis & Mia

kære xxx..

Vi er nyere veninder, men du er på kort tid blevet en af min bedste veninder.

Jeg sætter virkelig stor pris på vores venskab, samtaler og hyggelige stunder.

Jeg kan altid komme til dig når jeg har brug for det og det er jeg virkelig taknemmelig for.

Din dejlige datter er også kommet til at betyde rigtig meget for mig og det er helt fantastisk at have sådan et forhold til en venindes datter.

Jeg håber og regner med vores venskab holder resten af vores liv, så det er mig en fantastisk glæde, at kunne invitere dig og din søde kæreste til bryllup d.8 juni.

Kærlig Hilsner

Theis og Mia

Redigeret af Brud86
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KJOLEN

Så er kjolen fundet... WHYYYYYHUUU

Det var trejde kjole jeg prøvet og efter blot 3 timer var den købt.

Igen når man vælger at holde bryllup med så kort varsel har det nogen udforinger - alle kjoler (næsten ikke nogen) kunne ikke skaffes på så kort tid.

Så enten måtte jeg vælge en de havde på lager eller vidste de kunne skaffe.

Og det havde jeg faktisk affundet mig med inden jeg ankom i butikken.

Derudover vidste jeg også i hvilken butik kjolen skulle købes, da jeg faktisk nåede at købe en sidste gang han friede og derfor havde et gavekort til en butik. Så hvis de penge ikke skulle gå til spilde skulle kjole jo købes der - og igen det havde jeg også affundet mig med.

Jeg passede heldigvis de fleste kjoler i str. 26/38 (efter min træning) så jeg vidste at jeg i det mindste kunne købe den jeg prøvede hvis de ikke kunne skaffe dem

Den jeg valgt var selvfølgelig kun i str. 34 men kan redes af en skrædder - nogen der kender en - den butikken anbefaler er meget dyr?

Jeg havde min mor, bedste veninde og moster med. Min moster var med fordi hun ikke kan komme til brylluppet og derfor har spurgt om hun må være en del af forberedelserne. Og det er virkelig godt at have nogen mennesker med som man stoler på - for det kan være svært at se sig selv fra alle vinkler og hitte hovede og hale i alle de kjoler man prøver.

Hvad butikken ikke var vand til, så havde jeg kigget på deres hjemmeside og bedt dem ligge end del kjoler frem som jeg gerne ville prøve.

Og selvom jeg også prøvede hvad de kom med ente det med at blive en af de kjoler som jeg selv havde valgt.

Her er billeder af de kjoler jeg har prøvede ink. den jeg har valgt..

Den jeg har valgt er på billede 2 under :heart: og ja det er faktisk den samme kjole på det lille billede - hvis nu festen bliver rigtigt vild kan man tage under skørtet af..

Ved jeg nu ikke om jeg gør :)

Nu skal jeg ud og kigge på accessories..

Sko, overvejer dem i farve der passer til Theis jakkesæt - det kan den godt bære ikke?

Slør.. Hvad syntes i - skal jeg have slør? Jeg syntes lidt selv det høre til et bryllup men kjolen er bare også så voldsom i sig selv.

Bælte - vil prøve at finde et fint sølv bælte som jeg nok kun tager på om aften.. Nogen der ved hvor dette kan købes for der hvor kjolen er købt koster bælter 2500 kr.

Forslag til hår og makup og det andet modtages meget gerne :)

Skal også bruge en skrædder hvis nogen kender nogen?

post-72217-0-24717000-1395752299_thumb.p

post-72217-0-44698900-1395752314_thumb.p

Redigeret af Brud86
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot kjole :) tænker sagtens du kan bare farvet sko til.. Det giver kjolen noget andet når de er farvet :)

;) Tak.. Lige set vi skal giftes i samme weekend...

Det skal vi da også :) ej hvor sjovt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer