WeddingAddict

Slør, ja eller nej?

22 indlæg i dette emne

Ja, som teksten siger, så er jeg faktisk vildt meget i tvivl om jeg vil have slør eller ej :unsure: .

NU har jeg godt nok lang tid til at beslutte mig i og har da heller ikke fundet kjole endnu, men efter at have drømt om denne frits (billede nederst) i nat, er jeg ret sikker på at jeg gerne vil have mit hår sådan. Og jeg er en SUCKER for Twilight og har fået "lov" af H2B til at få Bella Swans hårspænde (hvis jeg kan finde det når jeg skal til USA i maj) :heart:

Men men men... jeg er så kommet i tvivl om slør.

Da jeg var ude og prøve kjole i februar (var mest for sjov, men også for at give mig en ide om hvad jeg faktisk kunne lide), prøvede jeg en kjole med slør og jeg brød mig ikke om det. Men samtidig synes jeg det hører lidt til.. eller... ej jeg ved det ikke....

Har i valgt slør? Hvis ja, hvorfor så? Hvis nej, hvorfor ikke?

post-71754-0-49723100-1396528371_thumb.j

Redigeret af WeddingAddict
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super flot frisure. Jeg tror at det vil være super flot med slør, men det er også flot uden. Jeg tror meget at det er en smagssag og der findes jo forskellige længder.

Jeg har selv valgt slør, da jeg synes at det fuldender looket og kjolen. Jeg har valgt et enkelt slør med små rhinsten (mener ikke at det var pailletter).

0

Del dette indlæg

Jeg syntes frisuren kan gå både med og uden slør :)

Jeg skal have slør på, og det har jeg valgt fordi det er den eneste dag hele mit liv, hvor jeg har muligheden for at gå med slør. Jeg tror jeg ville føle mig "nøgen" og mindre brudeagtig, hvis jeg ikke havde slør på.

Jeg har så valgt at låne min venindes slør :)

0

Del dette indlæg

Jeg skal ikke have slør. Jeg kan ikke se idéen i det generelt, men til nogle er det da rigtig fint. Til nogle enkelte brudeoutfits herinde har jeg ment det var prikken over i'et - lige det der manglede. Jeg synes umiddelbart det ville være synd at dække så kompliceret en frisure under et slør, men synes det er svært at danne sig en mening ud fra det alene.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det ville være synd at dække den frisure med et slør. Jeg synes også det kommer lidt an på hvordan din kjole ser ud bag på - hvis den er superflot med detaljer, ville jeg nok vælge sløret fra og omvendt, så kunne et slør "dække" en måske lidt kedelig lynlås lukning.

Og nu modsiger jeg mig selv - min kjole har en "kedelig" lynlåslukning og jeg skal ikke have slør på. Jeg har langt hår, og vil gerne have det mere eller mindre løst ned af ryggen og det hænger ikke så godt sammen med et slør.

0

Del dette indlæg

Jeg har valgt slør, netop fordi jeg synes det er noget der hører sig til - ihvertfald til mit bryllup :) Men det kommer meget an på temperament, frisure og øvrige hår accesories. Hvis det virker lidt uoverskueligt med et slør hele dagen, kan man også bære sløret i kirken, og til festen "nøjes" med eks. en kam eller spænde, eller en fascinator. Så hvis du har svært ved at beslutte dig, er det måske også en mulighed :)

Redigeret af AnetteG
0

Del dette indlæg

Jeg regner nu også med at skulle have løst hår, men det syntes jeg nu sagtens kan se fint ud med slør til, det havde min veninde også da hun blev gift sidste år ( er hendes slør jeg skal låne) . Men man kan jo sætte slør på mange måder, der er jo ingen der siger at det skal dække en frisure, det kan jo også sidde fast under frisuren , starte midt i frisuren osv, alt efter hvilken frisure man nu ender med at vælge :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har prøvet slør både min søsters vildt store og lange slør, men også et lille et, da jeg var ude og prøve brudekjoler og synes ikke det lige er mig med slør, for mit vedkommende har jeg frabedt mig det, da jeg ikke synes det klæder mig. Jeg skal i stedet have sat min hår op og låner så min søsters diadem fra da hun blev gift.

Slør er en meget individuel sag, nogle klær det, andre ikke. Hvis du er i tvivl, så er der ikke andet for end at prøve et slør og se om det er dig.

Tænker at frisuren umiddelbart godt ville kunne gå både med og uden slør.

0

Del dette indlæg

Skal ikke have slør. Grunden? Tja, kan bare ikke se mig selv med et slør - det virker bare for mig lidt....jomfru-agtigt (undskyld håber ikke jeg træder nogen over tæerne her)

Og som 40-årig, mor til en 9-årig - ja så er jomfrulig da det sidste jeg opfatter mig selv som.

Har i stedet valgt at lave et headpiece med tyl og fjer.

post-67849-0-18063000-1397726939_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal ikke have slør. Grunden? Tja, kan bare ikke se mig selv med et slør - det virker bare for mig lidt....jomfru-agtigt (undskyld håber ikke jeg træder nogen over tæerne her)

Og som 40-årig, mor til en 9-årig - ja så er jomfrulig da det sidste jeg opfatter mig selv som.

attachicon.gifNy headpiece.jpg

Men den hvide kjole symbolisere jo netop jomfruelighed :tunge: Men jeg tror godt at jeg forstår hvor du vil hen af, min moster har også flere gange sagt, at hvis hun var blevet gift i min alder, så havde hun også valgt hvid kjole og slør, men hun syntes at hun var for gammel til de to ting ( mener hun var 40 da de blev gift faktisk) .

Det handler jo om at man skal mærke efter, og vælge hvad man syntes er det rette, uanset om det så drejer sig om kjole, slør, kirke/rådhus, eller noget helt andet. Jeg har så ingen børn, så jeg kan vel godt lege jomfru for en dag :lol:

0

Del dette indlæg

Men den hvide kjole symbolisere jo netop jomfruelighed :tunge: Men jeg tror godt at jeg forstår hvor du vil hen af, min moster har også flere gange sagt, at hvis hun var blevet gift i min alder, så havde hun også valgt hvid kjole og slør, men hun syntes at hun var for gammel til de to ting ( mener hun var 40 da de blev gift faktisk) .

Det handler jo om at man skal mærke efter, og vælge hvad man syntes er det rette, uanset om det så drejer sig om kjole, slør, kirke/rådhus, eller noget helt andet. Jeg har så ingen børn, så jeg kan vel godt lege jomfru for en dag :lol:

-HAHA- Jeg havde da helt svedt ud, at den hvide kjole symboliserer jomfrulighed. Nå så må jeg jo bare lege jomfru for en dag.

0

Del dette indlæg

-HAHA- Jeg havde da helt svedt ud, at den hvide kjole symboliserer jomfrulighed. Nå så må jeg jo bare lege jomfru for en dag.

-HAHA- Ja så holdt dit argument omkring sløret i hvert fald ikke :tunge:

0

Del dette indlæg

Er der noget den her bryllupsplanlægning har lært mig, så er det, at man har et standpunkt indtil man tager et nyt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der noget den her bryllupsplanlægning har lært mig, så er det, at man har et standpunkt indtil man tager et nyt :cheerleader3:

:lol: Kender det SÅ godt . Altså jeg skulle f.eks IKKE ave en stropløs kjole på, men ja det skal jeg jo så :tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg skulle IKKE i hvid kjole :oops:

Den skulle IKKE have slæb :oops:

Vi skulle IKKE danse brudevals :oops:

-HAHA- Er det ikke skønt ? Vi ville egentlig også helst være fri for brudevals, men det ville simpelthen sætte jordens største ramaskrig igang , især hos svigerforældrene. Så kæresten har fået besked på af mig, at sådan er det altså bare. Har dog sagt til ham, at vi kan jo bare stå og danse stille og roligt sammen, det skal folk simpelthen ikke blande sig i. Vi har ALDRIG danset sammen, og vi er begge typen der aldrig danser, så det er virkelig grænseoverskridende for os begge, og kan faktisk mærke allerede nu, at det på et eller andet sted tricker min angst, så tror mere det bare bliver stille og rolig trippen frem og tilbage, end en egentlig brudevals.

0

Del dette indlæg

Ja, som teksten siger, så er jeg faktisk vildt meget i tvivl om jeg vil have slør eller ej :unsure: .

NU har jeg godt nok lang tid til at beslutte mig i og har da heller ikke fundet kjole endnu, men efter at have drømt om denne frits (billede nederst) i nat, er jeg ret sikker på at jeg gerne vil have mit hår sådan. Og jeg er en SUCKER for Twilight og har fået "lov" af H2B til at få Bella Swans hårspænde (hvis jeg kan finde det når jeg skal til USA i maj) :heart:

Men men men... jeg er så kommet i tvivl om slør.

Da jeg var ude og prøve kjole i februar (var mest for sjov, men også for at give mig en ide om hvad jeg faktisk kunne lide), prøvede jeg en kjole med slør og jeg brød mig ikke om det. Men samtidig synes jeg det hører lidt til.. eller... ej jeg ved det ikke....

Har i valgt slør? Hvis ja, hvorfor så? Hvis nej, hvorfor ikke?

Jeg var lige ved ikke at vælge slør, men er SÅ glad for at jeg gjorde. For mig at se er det den eneste dag hvor man kan være brud- så hvorfor ikke gøre det helhjertet? Jeg havde 'kysseslør' med broderinger- albuelængde. Det gav en helt speciel stemning, folk elskede det og billederne blev super smukke :)

Men det er vel en smagssag- og hvordan det passer til kjolen og det generelle tema betyder jo også noget.

Vores var meget romantisk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde slør på. Det er den eneste dagen kan have det på og synes det understreger det at være brud ;) Der findes jo mange fine variationer, du behøver jo ikke vælge gulvlangt slør - mit gik til hoften. Du kunne med fordel have slør under frisuren. Men synes dit hår kan gå både med og uden :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer