Mesper

Stor sviner fra svoger

16 posts in this topic

Er lige nød til at høre hvad jeres mening er i forhold til polterabend. Grunden til det er at jeg i gå havde en vabalt ubehaligt samtale med min kommenede svoger.

Jeg har bedt ham om at planlægge min H2B polterabend, engang sidste år. Han kontakter mig i februar efter en liste over hvem der evt. skulle med. Jeg kontakter ham i går, for at høre om hvad han har fundet at dato, fordi han havde sagt at det nok ville blive i april (han ligger vandret i arbejde hele maj). Få en sms tilbage hvor han skriver at det bliver en 14 juni ((en uge før brylluppet) har lavet mange aftaler i den weekend)). Det skriver jeg så til ham, hvor jeg få tilbage, ja men det må jeg da bare rykke for det bliver der :(.

Det ender med at jeg må ringe til ham, hvor han så vælger at give mig den største sviner, hvor han blandt andet forfæller mig hvor besværligt jeg er og at han ikke kan forstå min H2B..... Jeg prøver at forklare ham at han måske skulle have tjekket dato med mig ind han gik igang med at planlægge. Det er ikke hans mening, han mener at jeg jo bare skal holde alle datoer klar til ham. Jeg siger at det har jeg aldrig prøvet med de polterabender jeg har været med til at planlægge.

Hvad er jeres menig til skal man lige tjekke dato med den anden part eller hvad???

0

Annonce ♥

Jeg bliver ikke informeret om hvornår min forlovedes polterabend bliver. Det er en overraskelse for os begge - det kan jo være, at det bliver samme dag for os begge, det ville i hvert fald være super.

Jeg synes slet ikke det er dit bord, når det så er sagt, så HAR I begge gjort det til en del af din planlægning ved først at aftale april, så jeg kan sådan set godt forstå du så bliver frustreret, når aftalen ikke bliver holdt. JEG synes bare ikke, du skulle være indeover til at starte med.

Du har jo også meget andet at tænke på i forbindelse med brylluppet, så lad vennerne ordne polter.

0

Jeg har lidt den holdning at på et eller andet punkt er de jo nødt til at tjekke datoen med den anden part. Man kan jo have planlagt noget som man ikke bare kan melde afbud til på dagen eller i princippet være på weekendtur et sted, og det vil være lidt træls for folk at stå og have planlagt en masse og at personen så ikke er hjemme. Jeg har fået datoen for min kærestes, så jeg har mulighed for at holde den fri og lave nogle falske planer så min kæreste ikke laver nogle planer der. Men jeg måtte faktisk selv sige til den ansvarlige at det måske var en god ide at indvie mig i datoen, så de ikke risikerede at det hele var forgæves.

0

Jeg regner med at vi skal poltes samme dag da nogen af vores vennepar kommer fra Aarhus og så er det nemmere hvis alle kan kører til Kbh samlet, jeg regner med at vi holder lørdagene sådan nogenlunde fri et par måneder op til brylluppet, det er jo ikke just nogen kæmpe overraskelse at den kommer... Jeg har sendt vores gæsteliste til forloveren og resten blander jeg mig ikke i

0

Annonce ♥

Betyder vores mening overhovedet noget? Jeg mener - ændrer det noget? Det lyder som om at din mands polterabend har fået en fast dato nu.

Generelt synes jeg kun at man skal tjekke dato med den anden part hvis det har betydning, fx hvis parret skal poltes samme dag.

Som jeg forstår dit indlæg havde I ikke aftalt at det blev i april, han havde bare sagt at han regnede med at det blev i april. Det blev det så ikke..

Vidste han at du havde lavet mange aftaler i weekenden for brylluppet? For hvis han ikke vidste det er der jo ikke noget at bebrejde ham. Men hvis han vidste at den dato var no go, så er det uheldigt at han alligevel planlægger noget dér.

Og så er det naturligvis ubehageligt at få sådanne ting at vide fra sin kommende svoger, men måske har han følt sig presset op i en krog.

0

Hmm jeg tog lige og læste dit oplæg op for min H2B. Han synes at din kommende svoger er helt væk. Vi synes begge to at det er helt og alderes uacceptabelt at han sviner dig til? :o Det skal folk altså bare lære at det ikke er i orden! Hvis han har sådan nogle tanker kan kan squ holde dem for sig selv - der kommer intet konstruktivt ud af at tale sådan til dig.

...Det ender med at jeg må ringe til ham, hvor han så vælger at give mig den største sviner, hvor han blandt andet forfæller mig hvor besværligt jeg er og at han ikke kan forstå min H2B.....

Hvad han kunne sige var, at det er ham som planlægger PA og at du nu kender datoen over 2 måneder inden - så du burde godt kunne rydde weekenden hvis det var - det er jo kun en enkelt dag. Det er min holdning.

Men min H2B var mega harm over at han ligger PA så tæt på brylluppet - han har åbenbart sagt til hans venner at han på ingen måde vil have PA indenfor 2 uger inden brylluppet :o Skrappe ham! :o Men netop fordi der er så meget at se på til den tid, så det bare vil være irriterende...

Jeg synes ikke at man som kommende brud/gom kan digtere noget noget som helst i forhold til PA. Det er vennernes job. Men de gode venner vil jo sørge for at intet vigtigt sker den dag de planlægger PA. Helt ærligt, så bliver jeg også skuffet, hvis jeg først får PA lige inden brylluppet - fordi jeg får travlt der og fordi jeg ikke vil drikke evt. alkohol og ødelægge hud lige inden bryllup :rolleyes: Men jeg er sikker på at vennerne gør det så godt de kan og jeg vil ikke komplicere noget ved at sige sådan noget til dem - de gør det jo for min skyld og jeg overlever nok :happy:

Edited by Rose90
0

Jeg har lidt den holdning at på et eller andet punkt er de jo nødt til at tjekke datoen med den anden part. Man kan jo have planlagt noget som man ikke bare kan melde afbud til på dagen eller i princippet være på weekendtur et sted, og det vil være lidt træls for folk at stå og have planlagt en masse og at personen så ikke er hjemme. Jeg har fået datoen for min kærestes, så jeg har mulighed for at holde den fri og lave nogle falske planer så min kæreste ikke laver nogle planer der. Men jeg måtte faktisk selv sige til den ansvarlige at det måske var en god ide at indvie mig i datoen, så de ikke risikerede at det hele var forgæves.

Vennerne kunne jo også lave en 'falsk' aftale med vedkommende, de holder polter for.

0

Først .. Det er OVERHOVEDET SLET IKKE i orden at snakke sådan til dig.. :o

Hvor gammel er han?.. jeg ville kalde ham en snotunge der skulle en tur over knæet.

Når det så er sagt så har alle de PA jeg har været med til.. været 3 eller 2 uger før.. ikke tidligere.. og syntes nok at den sidste weekend før kun tages i brug hvis der slet ikke er andre muligheder..

men det kommer også an på hvordan brylluppet er skruet sammen.. er det et bryllup hvor det hele er tilkøbt så parret ikke skal lave ret meget eller et havebryllup hvor de selv laver alt.. maden osv.

Jeg syntes ikke den anden skal vide hvornår det er.. men de PA jeg har været med til har det så også altid været hvor begge bliver poltet samme dag.. hvor vi så har sørget for pasning af børn og evt kæledyr. gerne forældre eller anden tæt familie man ved plejer at træde med pasning.

Det kan være et kæmpe puslespil at få det hele til at gå op i forvejen og hvis man så kun har fået 2- 3 datoer det være kan det måske slet ikke lade sig gøre.

Har selv prøvet at sidde " i møde" for 3. gang .. 23 piger som skulle planlægge min svigerindes og lige meget hvad dato vi snakkede om var der max 8-10 der kunne deltage og med ALLE de ting alle ville vi skulle.. ville det blive til en egenbetaling på omkring 2000 kr ved 10 pers. og så var der endnu flere der trak sig..Så det var til at få grå hår af.. og jo flere møder vi måtte holde jo færre datoer var der tilbage og vælge imellem.. Personligt ville jeg ikke lave nogle aftaler i weekenden den sidste måned hvis der var nogle der havde bedt om gæsteliste.. men det er bare min mening. :)

0

Annonce ♥

Fru.Frøken:

Ja in princippet kan de sagtens lave en falsk aftale med ham, men hvis de gør det kan han sagtens regne ud at der måske skal ske noget, da vi jo godt ved at der bliver holdt noget.

Vi har 2 børn og en travl hverdag og weekend, så den bedste chance for ikke at møde forgæves op for dem var helt klart at give mig datoen. Vi har ikke mulighed for at holde weekender fri, da vi i forvejen ALDRIG har en weekend uden planer pga. sport, arbejde osv.

0

Ja i denne tid, kan man godt gå og spekulere på om de aftaler man nu har virkelig ER aftaler :biggrin:

Det er vel egentlig det samme uanset om det er ens venner eller ens forlovede, der skal 'snyde' én omkring en aftale? JEG synes bare at vennerne skal have lov til at planlægge og overraske medmindre man har frabedt sig det.

0

Du siger, at I har lavet mange aftaler den week-end, hvor polteren skal være. Det kunne jo være arrangeret med vennerne for at denne dag netop er ledig - altså til PA.

Det gjorde vores venner, vi havde en aftale med et vennepar om formiddagen og eftermiddageb og et andet vennepar om aftenen - begge vidste godt at det var PA dag men så var de sikre på, at vi ikke havde lovet os ud til anden side.

Så nej jeg synes ikke nødvendigvis man behøver at stemme datoen af med partneren, hvis man som arrangør har gjort sit forarbejde godt nok.

Men han kan ikke være bekendt at tale grimt til dig :pokey:

0

Annonce ♥

At han sviner dig til er no-go! Men jeg synes ikke man nødvendigvis skal kende datoen for sin partners PA :)

Jeg tænker alle vil tænke "Men vi har jo en travl hverdag, og hvad nu med...." Det tror jeg er helt naturligt, for vi vil alle gerne have kontrol, og vi vil alle gerne overholde de aftaler vi nu engang laver :)

Når det så er sagt - vi har også en styrtende travl hverdag med to børn, studie, to børns fodboldaktiviteter samt mit eget fodbold, og der er MANGE dage (især weekender) i den kommende tid, hvor vi overhovedet ikke har tid til at lave nogen former for PA - men skulle det alligevel komme, ja så håber jeg da arrangørene bag min/vores PA har sørget for pasning til ungerne, at jeg ikke lige har en aflevering deromkring eller der er andre der kan tage vores trænerpladser på de fodboldhold vi træner, og ikke mindst at mit eget hold ikke pludselig mangler en angriber... Og det er jeg helt sikker på at de gør, så jeg læner mig tilbage og nyder turen :)

Så slap af, og nyd de gider :) I skal nok nå det hele, og måske var det bare eneste dag, hans venner kunne?

0

Tak for alle jeres tanker og meninger :)

Det er ikke for at klynke, så jo jeres mening betyder noget. Vi havde meldt ud at de sidste 2 weekender inden brylluppet, var sat at til at få lavet de sidste bryllups ting.

Jeg har generalt ikke meget kontakt med min kommende svigerfamile, da de sammenligner mig med min kommende svorgers kone.

Min kommende svoger er 38 ((og ja som Fr. thomsen hentyder er han en snotunge, det er han også i mine øjne (mange sammenstød med ham) forældrene bruger tid med ham og konen men desværre ikke på min H2b))) og hans kone er 51. Så jeg har bare nogle andre meninger og holdninger end en på 51 :rolleyes:. Jeg er selv 32. Så denne kontakt i forbindenlse med PA, er bare ikke ment.

I min samtale med min kommende svoger var det kun han der havde fundet datoen, for der var ingen der var inviteret endnu.

Nu er jeg kommet der til, at det jo må blive den dato, og så må jeg nå de jeg kan til brulluppet :)

0

Det giver lige et andet billede med de oplysninger, du kommer med nu. For mig er det en selvfølge, at alle respektere, hvis brudeparret har meldt ud, at nogle weekender er optaget - og så forstår jeg ikke lige, at det er noget problem for ham, hvis datoen ikke passer ind, når han ikke har inviteret nogen endnu.

Edited by Fru.Frøken
0

Tror jeg ville have flippet en grøn på ham, hvis det havde været mig :pokey::shooter: . Der er absolut ingen grund til at svine dig til på nogen måde. Han er da bare en forkælet møgunge som lader til at være vant til at få sin vilje.

Med det sagt... NÅR i nu har meldt ud at i har sat de sidste 2 weekender op til brylluppet af til at ordne de sidste småting, så synes jeg det er latterligt at han så vælger en af dem. Især når han selv har valgt datoen og ikke engang har inviteret nogle af de andre fyre. Personligt ville jeg nok have prøvet en rundspørgelse hos drengene for at høre om alle eller ihvert fald mange af dem kunne den dato, men det skal så også siges at min H2B har planlagt mange PA´er i sit liv, og som han siger, så er det bare ikke på samme måde med drenge som med piger.

Synes det er noget trist noget når det er sådan med en svoger. Men der er desværre tit sådan en i hver familie :td:

0

Annonce ♥