mijo

I fear the day!

16 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Selvom det først er i 2015, at jeg siger JA til manden min, så kan man jo som kommende brud, ikke lade vær med allerede, at tænke over brudekjolen :cheerleader3: men, men, men jeg frygter når den dag kommer, hvor jeg skal til, at kigge på kjoler. Jeg er nok, det mest ubeslutsomme menneske, der findes. Jeg er den type, som aldrig kan bestemme sig og oftes ender med at købe, en af hver fordi jeg ikke kan bestemme mig. Det gælder, alt fra sko, tasker, tøj osv. Fx hvis en fin sommerkjole findes i to forskellige farver, ender jeg oftest med, at købe begge fordi jeg ikke kan bestemme mig :wink:

Når det kommer til min brudekjole, så har jeg ikke den fjerneste ide om, hvad det er jeg går efter. Eller jeg, har faktisk altid troet, at jeg gerne ville have noget enkelt, stilfuldt og ikke for mange detaljer. Men når jeg så sidder på nettet, og kigger på brudekjoler, forelsker jeg mig i alt fra, den store tyl drøm til vintage blondekjolen :a1221: Og jeg er så bange for, at jeg finder en kjole, køber den og når der så er gået noget tid, så bliver jeg alligevel i tvivl om, det nu også er den rigtige..

Mon jeg nogensinde finder ud af. hvad jeg gerne vil :blink: Er der mon nogen ligesom mig, der ikke aner, hvad de gerne vil og meget nemt kommer i tvivl?

Hvor mange kjoler, har i kigget på inden i fandt den rigtige?

Hvordan vidste i, at det lige skulle være den?

Har i altid vidst, hvilken type kjole det skulle være? Eller har i troet det skulle være en bestemt type kjole, men endt ud med noget helt andet?

Åhh, det bliver den sværeste beslutning i hele mit liv :shooter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg købte min første kjole første gang jeg var ude og prøve, mener det var kjole nummer 3 jeg prøvede. Men efter lidt tid blev jeg simpelthen i tvivl om det var den rette , og så fortrød jeg egentlig at jeg havde købt en kjole med stivere i, fordi jeg syntes de er vanvittig ubehagelige. Så jeg ringede hylende ind til butikken, om der virkelig ikke kunne findes en løsning, for jeg havde altså ikke råd til bare at købe en ny ( kjolen var på udsalg, og kunne derfor ikke bare returneres) . Men jeg havde den sødeste ekspedient , som virkelig stod på hovedet for at finde en løsning, ja faktisk gjorde hun jo egentlig noget hun ikke må, men jeg fik et tilgodebevis , og kunne så købe min nye kjole for det.

Men den nye kjole har jeg også haft krise et par gange :tunge: Men det SKAL altså bare være den, for jeg har for det første ikke råd til en ny kjole, og jeg syntes jo kjolen er smuk og behagelig. Jeg tror bare at vi er nogen som har pokkers svært ved at beslutte os, og som måske aldrig får den der "wow" følelse , som andre oplever ved en kjole. Et godt tip er i hvert fald at når kjolen ER købt, så skal man stoppe med at kigge på andre kjoler, for ellers bliver man først i tvivl .

0

Del dette indlæg

Jeg købte min kjole i november, og har ikke set eller prøvet den siden (har dog de billeder min mor tog at kikke på), og jeg bliver ofte i tvivl, om jeg nu fik valgt den rigtige. Men tror at dette skyldes flere forskellige faktorer:

1. Jeg troede, kjolen skulle være i blonde og med tyl bund, men der er ikke skyggen af blonde på min kjole (den har dog en tyl bund)
  2. Kikkede kun på kjoler et sted, og selvom jeg prøvede kjoler i forskellige snit og materialer, er jeg stadig i tvivl, men den er sikker også fordi at..
  3. min kjole er lidt speciel/anderledes i forhold til mange af de kjoler man ser, andre BK brude har købt (eller det er den i hvert fald i mine øjne). Hver gang jeg ser en brud herinde, i en blonde og tyldrøm bliver jeg forelsket i den - men det er jo ikke min kjole. Og føler måske også min kjole er lidt for stor, da den er det man kalder en balkjole.
  4. Jeg har som sagt ikke prøvet den siden november, så har helt glemt følelsen af at have den på

Men på trods af alle ovenstående bekymringer og tvivl, så vil jeg ikke bytte min kjole ud med en anden, for hvad er egentlig det sjove i, at have en kjole der ligner de fleste?? Desuden kan jeg dog huske en ting, fra da jeg prøvede den, og det er at jeg følte mig slank i den, og at den gemte de par deller der er på maven :tunge: og jeg følte mig smuk..

Tror egentlig at det er meget normalt, at man engang imellem bliver i tvivl omkring sin kjole..

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg

Uha jeg kan sagtens forstå dig... Jeg blev hurtigt enig med mig selv om, at den traditionelle brudekjole ville blive for kedeligt til mig, så jeg har fundet et alternativ.. Og hvilket alternativ :blink: Jeg fandt den smukkeste lange nederdel fyldt med sølvpallietter. Simpelthen lige mig. Overdelen får jeg så syet hos en dygtig skrædder. Det bliver en hvid satin corsagetop med hvide satin blomster og så også blomster af samme pallietstof som nederdelen. Tror det bliver helt fantastisk. Men har skam også haft mine tvivl om, om det er for meget? Kan folk lide det? osv osv...

Jeg er nu nået frem til, at jeg skal lade være med at tænke så meget over, hvad andre synes og gå efter dét som er mig og som jeg synes er flot. Jeg glæder mig helt utroligt til, at se det færdige resultat :biggrin: Er så spændt.

Så dit valg af brudekjole skal være DIT :heart: Intet mindre...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nogle gange er man også bare nødt til at tage en beslutning og stå ved den. Jeg kan ofte også have svært ved at beslutte mig om det nu skal være den ene farve eller den anden, hvis der er to farver som er flotte, men jeg har som regel ikke råd til bare at købe begge, så jeg bliver nødt til at tage en beslutning. Jeg kan blive nok så meget i tvivl bagefter, men jeg har en regel om at jeg ikke må bytte pga. ubeslutsomhed, jeg må kun hvis den ikke passer, har en fejl eller lignende.

Tvivl omkring brudekjole er meget normalt, kan jeg se på diverse tråde herinde, der er flere, som har måtte bytte kjolen, eller sælge den og købe en ny.

Det er en stor ting at købe en brudekjole, så vær på forhånd ærlig med dig selv om hvad der er vigtigt for dig at kjolen opfylder for dig. Er det at du ser slank ud i den? At den er behagelig at have på? At den har en bestemt detalje osv. Og prioriter efter hvad der er vigtigst, og hold dig til det når du er ude at prøve kjoler. F.eks. synes jeg det er vigtigst at min kjole er behagelig at have på, jeg skal trods alt bære den en hel dag. Så at den er flatterende for min figur. Derefter er det vigtigt at kjolen er kort. Så at den har plads til et favet skørt under. Så at den har stropper. Og sidst men ikke mindst må den ikke koste en bondegård. Ud over det havde jeg ikke lagt mig fast på materialer eller detaljer, men kiggede/kigger efter en kjole, som kunne opfylde de fleste krav på min liste. Jeg har fundet en kjole jeg regner med at bestille når jeg har tabt mig. Den har jeg så desværre ingen jordisk chance for at vide om den er rar at have på, før jeg har den i hænderne, men da den opfylder alle andre krav på min liste, tager jeg chancen. Også fordi min kæreste har sagt at hvis der så alligevel er noget galt med den, så finder vi ud af det.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt følge dig… har ikke været ude og kigge på kjoler endnu, men jeg frygter det også lidt..

Da jeg startede med at kigge på nettet før jul, var min barnedrøm en stor flot balkjole… men så blev jeg efterhånden mere og mere til de kjoler som havde tylskørt, og som var mere i en A-line model…

Derefter fandt jeg en kjole med både tyl og blonder, og jo mere jeg kiggede, desto mere blev blonderne vigtige for mig, og ligepludselig begyndte jeg at kigge på de helt enkelte kjoler, uden strut, og med blonder eller uden blonder…

Og nu er jeg i tvivl hvad jeg skal sige til ekspedienten… Hvad nu hvis jeg forelsker mig i en af kjolerne uden strut, men jeg bagefter fortryder, fordi det var min mulighed for at have en stor flot kjole på?

På den anden side er jeg kun 1,5 m høj, og er frygtelig bange for at ligne et forvokset barn der leger prinsesse eller bliver helt væk i kjolen… Og den evige frygt for at jeg bare ikke kan finde nogen kjole der passer, fordi jeg er så lav…

Og for at gøre det hele værre, så har jeg tygget mig gennem samtlige serier med brudekjole-salg, og i dem alle anbefaler de, at man kun tager få med ud og kigger kjole, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sige nej, når alle folk siger de vil med…

Så jo, jeg er også lidt i panik over at skulle ud og kigge kjole! Men indtil videre er min taktik at droppe at kigge på nettet, og så tage ud og prøve kjoler, så jeg i det mindste ved hvilken stil jeg bryder mig mest om…

0

Del dette indlæg

Hvor mange kjoler, har i kigget på inden i fandt den rigtige?

Hvordan vidste i, at det lige skulle være den?

Har i altid vidst, hvilken type kjole det skulle være? Eller har i troet det skulle være en bestemt type kjole, men endt ud med noget helt andet?

Jeg har kigget på MAAAANGE kjoler synes jeg. Egentlig fandt jeg ret hurtigt "min" kjole, men jeg synes den var lidt dyr, og jeg ville derfor gerne være heeelt sikker på, at der ikke var en anden, der var bedre eller smukkere eller... Pyha, men jeg synes at jeg skulle prøve en masse kjole for at finde ud af hvilken type kjole jeg ville have, jeg ville også gerne prøve en masse forskellige snit, til min store overraskelse fandt jeg ud af, at jeg kan bære ret meget forskelligt.

Den følelse kjolen gav mig, da jeg så på den. Det følelse, den gv mig da jeg havde den på. Sådan havde jeg ikke haft det med nogen af de andre kjoler :cheerleader3: Jeg ved, at det ikke er alle, der får det sug i maven, når de finder deres kjole, men for mig var det der altså.

Jeg har altid tænkt, at jeg skulle have en stor kjole. Den jeg er endt med er faktisk en anelse mindre en den jeg havde forestillet mig i hovedet, da jeg var lille (selvom den nu er ret stor :tunge: ), den har fx ikke noget kæmpe slæb, som jeg havde forestillet mig.

Inden du tager ud og finder kjolen, så tror jeg, at du skal gøre op med dig selv, hvilken type kjole du vil have. Altså, skal den være sjov, romantisk, ungdommelig osv. Hvad vil du gerne udstråle på din store dag? Det kan også være en god ide at tænke ind, hvilken type bryllup holder vi, efter min mening, så må der godt være lidt mere gang i kjolen, hvis man holder et stort slotsbryllup eller lignende. Omvendt, hvis man tager på rådhuset og så holder havebryllup bagefter, så vil det måske passe bedre ind, hvis det ikke er den helt store tyldrøm man har gang i (ikke at man ikke kan gøre det, det er bare min mening).

Jeg lavede den regel, da jeg var ude og shoppe brudekjoler, at jeg under ingen omstændigheder købte noget samme dag jeg prøvede. Uanset hvor gode tilbud jeg fik smidt i hovedet. Det var en regel jeg lavede for ikke at komme hjem med noget jeg fortrød. Når man prøver kjoler, så synes jeg, at man kan blive lidt "caught in the moment", hvilket gør at man synes noget er vildt fantastisk, men når man kommer hjem og ser billeder, så er det ikke så fantastisk, som man synes det var i butikken. Omvendt, så er noget af den man synes ikke var så pænt, måske mere flatterende, når man ser billederne.

En god ide kan være, hvis man er ubeslutsom, at gå i gang i god tid (efter min mening er godt tid et år før brylluppet), så man har rig mulighed, for at se alt hvad der findes på markedet, inden man bestemmer sig.

God kjolejagt! :c166:

0

Del dette indlæg

Det er vist helt normalt...

Jeg tror der er nogen som aldrig får følelsen af at det her bare ER kjolen.

Faktisk var jeg sikker på jeg var en af dem der ikke fandt KJOLEN.

Jeg har kigget på flere tusinde kjoler, prøvet vildt mange og var seriøst ved at give op og bryde ud i gråd fordi frygten for ikke at finde en kjole var enorm men men men...

Fandt lige DEN

Den jeg havde haft i mit hoved (har hele tiden vidst hvad jeg søgte men ingen havde noget) så jeg tror nu på det kan lykkedes men man skal selv kæmpe for det og mærke 100% efter.

Jeg var ved at købe et alternativ men kunne mærke det ikke var DEN - mærkede heldigvis efter en ekstra gang og står nu med min drømmekjole.

Jeg kan slet ikke vente til dagen, jeg har lyst til at rende rundt i den hele tiden ❤

Rigtig meget held og lykke med jagten, er sikker på du finder lige den kjole der passer til dig

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede research læææænge inden jeg tog ud og købte kjole. I forvejen vidste jeg hvilket snit der ville passe min kropsform bedst, og så sortererede jeg alt det urealistiske fra. Den dag jeg var med min mor ude at købe kjolen, havde jeg fundet 4 kjoler på butikkens hjemmeside, der alle var i samme snit/stil + en enkelt dark horse. Jeg havde prioriteret dem efter hvad jeg bedst kunne lide, og det viste sig at det kun tog et forsøg, for min første prioritet var den rigtige :) Samlet tog det mig 10 minutter fra jeg trådte ind i butikken til beslutningen var truffet.

Mit råd er, at du undersøger hvilket snit der klæder dig og fremhæver dine fordele og sammenholder med din egen forestilling om hvilken kjole du gerne vil have. Er det realistisk, eller vil den kjole der er flot på modellen også være flot på dig?

0

Del dette indlæg

Jeg lavede research læææænge inden jeg tog ud og købte kjole. I forvejen vidste jeg hvilket snit der ville passe min kropsform bedst, og så sortererede jeg alt det urealistiske fra. Den dag jeg var med min mor ude at købe kjolen, havde jeg fundet 4 kjoler på butikkens hjemmeside, der alle var i samme snit/stil + en enkelt dark horse. Jeg havde prioriteret dem efter hvad jeg bedst kunne lide, og det viste sig at det kun tog et forsøg, for min første prioritet var den rigtige :) Samlet tog det mig 10 minutter fra jeg trådte ind i butikken til beslutningen var truffet.

Mit råd er, at du undersøger hvilket snit der klæder dig og fremhæver dine fordele og sammenholder med din egen forestilling om hvilken kjole du gerne vil have. Er det realistisk, eller vil den kjole der er flot på modellen også være flot på dig?

Jeg synes det er et vildt godt råd… jeg aner bare ikke hvad der ville passe mig… som sagt er jeg en lidt atypisk størrelse, fordi jeg kun er halvanden meter høj… og når alle modellerne er meget højere, så synes jeg det er SÅ svært at forestille mig… For jeg ved jo godt hvad jeg normalt ser pæn ud i, men har aldrig haft så stor en kjole, så nu mere jeg kigger desto mere bliver jeg i tvivl om hvad der klær min form...

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er et vildt godt råd… jeg aner bare ikke hvad der ville passe mig… som sagt er jeg en lidt atypisk størrelse, fordi jeg kun er halvanden meter høj… og når alle modellerne er meget højere, så synes jeg det er SÅ svært at forestille mig… For jeg ved jo godt hvad jeg normalt ser pæn ud i, men har aldrig haft så stor en kjole, så nu mere jeg kigger desto mere bliver jeg i tvivl om hvad der klær min form...

Der er mit råd klart at prøve forskellige typer i butikken, og ikke har sat sig fast på noget bestemt. Det var hvad jeg gjorde, jeg har nemlig en lille strutmave :tunge: . Så jeg gik ind med åbent sind, og fortalte hvad jeg tænkte, og hvad jeg vidste det IKKE skulle være. F.eks er jeg ikke til blonder, så den var ligesom udelukket fra start af, men ellers var jeg ret åben, og det gjorde også at jeg hurtigt fandt ud af hvilket snit/hvilken stil jeg skulle gå efter.

Syntes man høre om rigtig mange, som tænker de skal have en bestemt type kjole, men ender i en anden. Jeg skulle f.eks ikke have en stropløs kjole, men det er jeg altså endt med :)

0

Del dette indlæg

Hold op, hvor i fantastiske alle sammen - tak fordi i har taget jer tid til, at læse og svare på mit indlæg :) Jeg har taget hvert et råd til mig og vil, tage alt det i har sagt med i mine overvejelser.

Jeg må simpelthent, have lagt en strategi til når jeg skal ud og prøve, så jeg ved lidt om, hvad det er jeg gerne vil :) og så må jeg vidst heller starte i god tid :D

Der er flere af jer, der skriver at nogen får den her WOW følelse når de står, med the one an only :) Mit problem er bare, at jeg tror jeg vil få den WOW følelse med flere forskellige kjoler og så er det min ubeslutsomhed melder sig.. Heldigvis skal jeg have min dejlige mor med, så jeg håber hun ikke bliver revet så meget med, som jeg selv og kan holde hovedet koldt ;)

Og Gud, hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste der sidder med den her følelse over en kjole :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg købte min kjole i slutningen af marts og skal giftes nu er den 1. august og jeg er et af de mest ubeslutsomme personer når jeg skal vælge tøj til noget vigtigt .. og det er alt .. jeg kan stå aftenen inden jeg skal noget og vælge 3 sæt tøj til dagen efter og så vælge at tage et helt 4. sæt på hehe

jeg var SÅ nervøs da jeg skulle vælge min kjole, men da jeg så kom ind i Lilly i Århus hvor jeg har købt min kjole blev hele stemningen løftet af den mest fantastiske sælger. jeg vidste overhovedet ikke hvad jeg skulle gå efter eller hvad jeg ville have, så hun startede med at se hvilket farve og stil der passede til mig og ramte plet stort set med det samme ... jeg prøvede valgte at købe nr. 2 kjole jeg havde på og prøvede kun 3 kjoler i alt så var det det. jeg var ikke i tvivl da jeg fik den på.. det tog mig en halv time så var jeg færdig

håber det kommer til at gå ligeså let for dig ... og ellers så bare husk at nyde det i stedet for at stresse over det .. det er jo meningen det skal være en god oplevelse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer