SidselEK

Hvem skal man invitere med til reception?

3 posts in this topic

Hej..

Vi skal holde den helt store bryllupsfest d. 16. august hvor vi har inviteret 118 personer.

Det skal siges at her er alle tanter, onkler, fætre og kusiner inkluderet.

Vi har tænkt os at holde reception, hvor vi evt vil invitere lidt ekstra med. På en måde synes jeg det er svære at invitere til reception end til festen, for jeg føler lidt det er med den der "ha ha.. du må ikke komme med til festen", og sådan vil jeg helst ikke have at nogle af vores gæster skal føle det.

Nogle af dem til receptionen er "nemme" nok at invitere med. Fx vores kollegaer, min mødregruppe.

Jeg er flyttet til byen hvor vi bor pga min kommende mand, og jeg har nogle gamle venner fra hvor jeg boede før, som jeg ikke ser så tit og jeg føler det er ved at glidelidt ud i sandet, og har derfor valgt at skære nogle af disse fra selve festen. Men ville det så ikke være sådan lidt "ha ha (pege fingere)" at invitere dem til reception. Er det så nemmere at lade vær med at invitere dem overhovedet.

Det der lidt nager mig er også at sidste forår hvor H2B friede til mig lagde jeg måske op til at nogle af disse venner skulle med til festen, men faktisk siden sidste sommer har jeg haft meget lidt kontakt med dem. Er virkelig meget i tvivl.

Hvad gør i andre der også holder reception? Hvem inviterer i? Og hvordan? Avis, invitationer, facebook???

Håber i kan hjælpe os...

0

Annonce ♥

Det var godt nok også mange gæster til festen :-)

Vi har vores familie og så vores aller nærmeste venner med (der er kun plads til 50 inkl os selv i festsalen)

Til receptionen invitere vi følgende over facebook:

Venner som vi ikke er så tætte med og som vi ikke ses med mere end 5-6 gange om året

H2Bs fodboldhold

H2Bs kollegaer

H2Bs studiegruppe (han læser ved sin af sit fuldtidsarbejde)

Mine nærmeste studiekammerater og tidligere arbejdskollegaer

Længere ude familie såsom vores grand fætre og kusiner

Vi invitere som sagt over facebook fordi H2B synes det bliver for meget med rigtige indbydelser og så har vi en lille ide om hvor mange vi kan forvente der kommer i forhold til bare at sætte en seddel op på f.eks. arbejdspladser

0

Vores feststed vil gerne vide indenfor ca +/- 5 personer hvor mange ekstra der kommer til receptionen. Vi havde ellers bare tænkt os at få præsten til at give en åben invitation til alle, der kommer i kirken om, at de er velkomne til reception. Men det er så ikke muligt. I stedet har vi valgt at jeg bare inviterer mine nærmeste kolleger (ca 15 stk) til reception via mail. Desuden har vi sagt til min svogers forældre, at de er velkomne (vi ved de er interesserede i at være med, og de skal passe min søster og svogers søn på 1½ år om aftenen under festen). Min kæreste arbejder 80 km væk så vi regner ikke med at hans kolleger er interesserede i at komme. Men hvis nogen ytrer interesse bliver de da inviteret med :)

Vi bliver ca 50-55 stykker til fest.

0