Rutt86

sendte I save the day kort ud?

13 posts in this topic

Et lille sprøgemål..

Vi har ENDELIG efter meget snak frem og tilbage og en udskydelse (pga en dejlig overraskelse nemlig en lillebror) besluttet os for vi skal giftes 24.05.15.. Men min H2B synes det er sjovt at holde ting hemmelige så ingen ved noget.. Derfor spørg jeg lige jer alle sammen om det er så en god måde at fortælle det med et save the day kort eller om jeg skal bide mig selv i tungen og vente til at invitationerne skal sendes ud?? Jeg er allerede ved at springes og vil bare sååååå gerne fortælle det til min mor og veninderne..! Jeg har nemlig i min ros over vi fandt en dato, lovet ham intet og sige til nogen... men han er "ligeglad" om det er et save the day kort eller om det er invitationerne der fortæller at nu er det snart tid til bryllup :)

0

Annonce ♥

Står i lidt af samme situation, og min H2B vil også helst holde det hemmeligt, SÅ jeg må sy min mund sammen indtil vi afleverer indbydelserne , hold nu op det er svært, og jeg har lang tid endnu ......MEN gør det for min H2B da det betyder meget for ham

0

Står i lidt af samme situation, og min H2B vil også helst holde det hemmeligt, SÅ jeg må sy min mund sammen indtil vi afleverer indbydelserne , hold nu op det er svært, og jeg har lang tid endnu ......MEN gør det for min H2B da det betyder meget for ham

hvornår regner i så med at sende invitationerne ud??

0

hvornår regner i så med at sende invitationerne ud??

Det gør vi så omkring jul næste år, men vi skal også først giftes i 2016, grunden er der skal udleveres indbydelser til konfirmation( min datters) ved den tid, og fordi vi har valgt at vi holder i slut august, hvor meget af vores familier plejer at holde ferie..... og de plejer at bestille ferie i januar ......så for at få så mange med som muligt har vi valgt at gøre det der

Edited by Marie E
0

Annonce ♥

Vi sende save-the-Day kort ud. Vi gjorde det i december i stedet for julekortene, dvs 10 mdr. før vi skal giftes. Alt var indtil folk modtog kortene hemmeligt - lige med undtagelse af min bedste veninde

0

Vi har bare sagt det løbende til folk. Vi har faktisk slet ikke fået sendt invitationer ud endnu, men er også fordi vi har sikret os at alle ved det er den dag vi holder og de skal reservere den dato. Men vi skal også til at have dem sendt.

Vi skal holde først i august og der er jo mere med ferie end i maj. Men hvis man ikke fortæller dato eller sender Save-the-date kort ud, skal man nok sende indbydelserne i ret god tid tænker jeg.

Vi fortalte folk det i september sidste år da vi havde fået kirken og feststed på plads.

0

Vi har ikke sendt save the date kort ud. Vi sendte så invitationerne i april måned, og skal giftes d. 27 september. Vi har måtte udskyde vores bryllup, så vi har været igang med planlægning for et par år siden, og der sendte vi bare invitationerne ud endnu tidligere, i stedet for save the date kort. Men altså hvis man syntes det er hyggeligt med save the date, så skal man da bare gøre det, jeg syntes bare det er lidt spild ( jaja der taler min indre hippie og nærigpind nok).

0

Vi sendte STD i februar og det er jeg glad for nu for både vores præst og materialerne er blevet forsinket og en del af vores gæster kunne sagtens have planlagt ferie i september

0

Annonce ♥

Vi nøjedes med at sige det løbende til vores gæster. Vi skal giftes i december og regner med at sende invitationer ud lige inden sommerferien :-)

0

Vi fortæller folk løbende hvornår vi skal giftes. Og så regner jeg med at vi sener indbydelser ud et halvt års tid i forvejen. Så ingen STD her :)

0

Vi sendte ikke Save The Date-kort ud. Vi fortalte de vigtigste personer datoen, og resten fik det at vide, da de fik invitationerne i januar. Vi har kun fået to afbud, og det er fra min meget syge morfar og min faster, som bor i England og skal på en vigtig konference den weekend :)

0

Vi skal giftes til oktober og sendte SAVE-THE-DATE korts ud lige efter nytår.

Vores bryllup ligger lige op til efterårsferien og for at gøre chancen større for at vi kan få alle dem vi gerne vil have med til brylluppet med, så valgte vi at sende kort ud og bad folk om at sætte kryds i kalenderen, da chancen for afbud så er større. Vi har så for nyligt sendt/afleveret invitationer til brylluppet, selvom der er 5 måneder til og med S.U. 1 måned før brylluppet. Man siger at der skal sendes ud ca. 3 måneder inden brylluppet, men vi ville gerne have dem sendt ud i god tid - også fordi der er oplysninger vedr. at der er mulighed for overnatning til de gæster der kommer udenbys. Så er det jo fint at de allerede kan booke et værelse på kroen, hvis de vil være sikker på at kunne få et på dagen.

Hvis man vil imødekomme H2B og holde det hemmeligt, kan man jo sende SAVE-THE-DATE kort ud med datoen og be' folk om at sætte kryds i kalenderen den dag, da det ville betyde meget for jer.

0

Annonce ♥

Tak for jeres svar.! Så dejligt I ville dele det med mig :) nu har jeg lidt og snakke med H2B om - for han er helt sikkert i sin sag når det skal være hemmeligt så ca alle får det at vide på samme tid :)

0