MalGim

Reception

13 posts in this topic

Vi skal giftes d.5/7 og holder efter vielsen reception, hvor jeg overvejer om vi kan servere bryllupskagen der til et glas champagne.

Personligt synes jeg bare at det er meget at man får dessert til middagen og bagefter skal spise kage. Derfor synes jeg det kunne være fint at servere bryllupskagen til receptionen, men kan man godt det.

Hvornår servere i andre bryllupskagen?

Bryllupskagen er meget vigtig hos os, da det er min bedste ven, som er konditor, som laver den, og derfor betyder den meget for mig :)

0

Annonce ♥

Vi havde egentlig planer om at den skulle serveres til receptionen, men nu aner vi virkelig ikke hvornår vi skal serverer den, for jeg tænker som dig - man er stopmæt efter middagen. Så aner virkelig ikke hvornår vi serverer den, så følger lige med i tråden og får nogle gode ideer - forhåbentlig :)

0

Selvfølgelig kan man servere bobler og bryllupskage til receptionen :) Det har vi selv planer om, og jeg ved at der er mange der gør netop dette, da det kan være svært at få plads til den om aftenen (både tidsmæssigt og i maverne) :)

0

Vi servere vores til receptionen efter vielsen, - så er der også flere der får den smagt. Vi bliver ca 120 til reception og 50 til festen om aftenen. Dem der så kun er inviteret med til reception får så i vores øjne "lidt mere bryllup" ved at de også får del i kagen.. Plus det andet der bliver serveret.. 😊

0

Annonce ♥

Vi holder ikke reception men skal have den til dessert. Vi havde overvejet at vi skulle have den om eftermiddagen, men det bliver for tæt på middagen, da vi også skal ud og have taget billeder efter vielsen.

0

Vi servere vores til kaffen efter middagen... Vi holder ikke reception, så derfor om aftenen :)

0

Vi servere vores til receptionen, synes det er så synd hvis 50-60 pct af kagen går til spilde fordi folk har spist sig igennem 4 retter først

0

Ej hvor er jeg glad for at der er flere der har tænkt sig at servere kagen til receptionen. Det var også bare fordi min mor, som egentlig synes det er en god ide, aldrig havde hørt om det.

Men nu er jeg sikker på at vi gøre det, så får kagen den opmærksomhed som jeg synes den skal have, og det bliver ikke for presset sidst på aftenen, når middagen sikkert trækker ud og vi også skal nå brudevalsen :bearhug:

0

Annonce ♥

Vi servere den til receptionen. Vi laver selv bryllupskagen og ville være ærgeligt, hvis folk ikke ville kunne spise så meget efter middagen.

0

Vi serverer vores kage til receptionen

0

Der er da stadigvæk nogle som serverer bryllupskagen efter middagen sammen med kaffen men der bliver færre og færre af dem. Et er at folk er propmætte på det tidspunkt. Noget andet er at tidsplanen som regel er mere presset på det tidspunkt. Nogle gange så presset at bryllupskagen først kan serveres efter brudevalsen og det bliver nemt meget forvirrende set med vores øjne, hvor man har fået folk på dansegulvet med brudevalsen som startskud. Så skal der laves ophold på grund af bryllupskage og senere skal der, om ikke laves ophold, så i hvert fald geares lidt ned i forhold til natmaden. Det bliver set med vores øjne nemt en rodet forestilling.

Langt de fleste i dag serverer bryllupskagen om eftermiddagen eller som dessert

0

Vi har valgt en lille og meget let dessert, så er der bedre plads til kagen til kaffen. Vi skal nemlig først bies kl 14.30 og holder ikke reception, så ellers ville kagen ødelægge appetitten til maden

0

Annonce ♥

Vi servere også bryllupskagen om eftermiddagen til receptionen. Netop fordi kagen "fortjener" mere opmærksomhed, end at skulle have den efter 3 retters menu.

0