MiraogNikolaj

Engangskameraer

11 posts in this topic

Halløj :)

Er der nogle der har erfaring med nogle gode engangskameraer? Når jeg søger på nettet dukker der artikler op der er 10 år gamle og det kan man jo ikke nødvendigvis bruge til så meget i dag..

Vi forventer selvfølgelig ikke at det bliver super duper billede kvalitet, vi ser dem mest som et festligt indslag, som vores gæster kan hygge sig lidt med undervejs, men det ville jo ikke gøre noget, hvis der bare var en brøkdel af billederne, som vi også kunne bruge bagefter :)

0

Annonce ♥

Jeg har endnu ingen erfaringer med dem, men vi skal helt sikkert have et par engangskameraer på bordene, og så opfordre vi folk til at bruge både dem, og kameraerne i deres telefoner til at tage en kæmpebunke billeder - netop for at få de anderledes, sjove, skæve og amatør festbilleder :)

0

Desværre ingen erfaring, men jeg vil fortælle at vi tager vores digitalkameraer med til festen og sætter en lille seddel på hvor der står at de er til fri afbenyttelse, og at de meget gerne må bruges. Så er der ubegrænset plads, og festen bliver lidt mere up to date. Det kunne også være en idé..?

1

Nogle af vores bekendte havde engangskameraer til deres bryllup for 3 år siden.. Gæsterne brugte dem flittigt, men kameraerne ligger i et skab i deres hus fordi det er vildt dyrt at få dem fremkaldt... Kvaliteten af billederne på den slags kameraer er ofte også ret skidt...

0

Annonce ♥

Jeg overvejede det, men droppede det igen fordi det koster en formue at fremkalde dem og kvaliteten er betydeligt dårligere end dem folk har i deres mobiler

0

Jeg tænker også at det egentlig er overflødigt, fordi stort set alle enten har mobil eller et kamera med, og så på den måde kan tage billeder. Syntes altid der plejer at være en del der knipser løs til de store fester ,som f.eks et bryllup :)

0

Vi havde to engangskameraer på hvert bord. Det er selvfølgelig ikke alle billeder, der er blevet til noget, men det er rigtig sjovt at se, hvad gæsterne har haft fokus på og hvad de har moret sig med i løbet af aftenen. De blev alle brugt meget flittigt :)

0

Vil lige komme med min erfaring på dette punkt.

Da jeg blev gift første gang, havde vi sat engangskameraer på bordene. De blev brugt meget flittigt og der var da også nogle billeder imellem som var gode og sjove, men de fleste af dem var rystede og uskarpe og nogle var bare helt sorte. Det kostede en formue at få dem fremkaldt og vi endte med at bruge omkring 4 billeder i vores fotoalbum fra dem af.

Så i mine øjne er det spild af penge.

Gør som en af de andre foreslår.. tag jeres egne digitale kamera frem og sæt på bordene.. har i ikke nok, så hør om der er nogle som kunne låne ud af deres. Personligt synes jeg det er en fed ide. Den har jeg skrevet i min bog og skal have ideen fremlagt for H2B. :wink:

0

Annonce ♥

Vi køber et pr. brugte små digital kamera på dba,de kan fåes til 100-200 kr stykket,så får man stadig gode billeder,og kameraene kan evt bare smides ud bag efter uden man har mistet så meget på det. :biggrin:

0

vi har droppet tanken om engangkamera, netop pga det koster en formue at få dem fremkaldt ...så vi snakker om at lave en drop box, så folk kan bruge deres mobiler og sende dem direkte til drop boxen og dermed har vi en masse sjove, skønne stemningsbilleder med det samme

0

Vi er også gået fra dem igen - og bruger kun de to vi allerede har (købt til 5 kr stykket :) ) til børnene, så de kan lege fotograf :)

0