Malle8200

Gaveliste hos Imerco ?

17 posts in this topic

Vi har i dag lavet en gaveliste hos Imerco :) og så ville jeg lige høre jer dejlige BKer om der er andre der har gjort det ? og hvordan man så lige informere gæsterne om den ?

Vi vil gerne have at gæsterne så vidt muligt benytter sig af listen så vi undgår 2 af hver, men skal man skrive en ønskeliste og på den skrive hvilke ting der er registreret og at man meget gerne vil have at de henvender sig hos Imerco hvis det er ? eller at man skriver at ønskerne kan man få oplyst i en af butikkerne og så skrive de ønsker vi har som ikke kan købe hos Imerco ?

Jeg vil gerne gøre det på en måde så det ikke føles som om at jeg bestemmer det hele og at de bare har at købe det jeg ønsker mig, da jeg egentlig bare vil undgå dobbelt køb og skulle til at ud og bytte en hel del..

kram

0

Annonce ♥

Vi har også lavet en gaveliste hos Imerco. Vi har skrevet følgende i vores indbydelse under ønskeliste, hvor vi også har ønsket os gavekort til oplevelser, vin og penge:

"Vi har oprettet en gaveliste hos Imerco. Oplys vores navne eller "Telefonnummer" ved kassen for udlevering af listen.

Der var ikke lige plads til at lave en fuldstændig liste i selve vores indbydelse.

Men det er super smart. Gæsterne som i forvejen har fået en liste for at se hvad der er på den og måske tænke over hvad der skal købes, skal dog bare huske at få lavet en opdateret liste, hvis de nu så vælger at købe gaven der. Der kan jo være nogen der har købt det i forvejen, men det er smart at hvis nogen køber noget, at det så bliver strøget fra listen.

0

Jeg var gæst til et bryllup, hvor brudeparret havde registreret sig i Inspiration. Der er fordele og ulemper, og som jeg ser det - flest fordele for brudeparret. At undgå 2 af alt er jo ret fedt, og en rabat eller gave er jo svær at sige nej til :)

Som gæst følte jeg det dog meget begrænsende. Jeg følte mig presset ind i en bestemt butik, uagtet at jeg kunne gøre en bedre handel andetsteds. Træder man uden for listen, risikerer man jo netop at bruddeparret får dobbelt, hvilket man ikke vil være årsag til heller. Jeg havde fundet min gave hos en konkurrent, og skulle nærmest vride armen om på ekspedienten i Inspiration, for at få streget den af listen.

Måske man derfor skal lave en meget åben formulering, og så være bevidst om at dobbeltgængere er uundgåelige.

Edited by AnetteG
0

Jeg tænkte også at vi sendte en ønskeliste med alle ønskerne på og så skrev at der var oprettet en gaveliste hos Imerco med de her ting og at vi rigtig godt kunne tænke os at de benyttede det, da vi så vidt muligt undgik dobbelt da butikkerne sletter tingen fra listen når en gæst har købt det osv. ?

Netop så at de ikke føler sig presset til at gå i Imerco men måske lidt at vi snyder dem derind :) Jeg har heller ikke noget imod at skulle ud og bytte nogle gaver, men hvis man kan begrænse dobbelt købene så er det jo godt :)

0

Annonce ♥

Vi bryder os ikke om at oprette en en ønskeliste i en bestemt butik, vi føler at vi binder vores gæster på hænder og fødder. I stedet har vi brugt en app der hedder addwish. Den kan også bruges på deres hjemmeside. Der skriver man de ønsker man har og så er der et foreslag til hvor den kan købes og hvor meget den koster.

Gæsterne opretter sig via et link til vores ønskeliste og så 'reserver' de den gave de vil giver. Dermed undgår vi dobbelt gaver. De gæster jeg har talt med siger at de har let ved at finde ud af den og den er nem at bruge.

0

Vi skrev også bare i invitationen, at man skulle oplyse vores navn i Imerco. Vi har dog stadig ikke fået vores "gavekort" selvom det nu er 3 uger siden :huh: Jeg vil dog sørge for at gøre tydeligt opmærksom på, hvis man har andre ønsker end dem i Imerco.... vi fik ikke rigtig noget fra den anden ønskeseddel udover de få ønsker jeg havde nævnt for mine forældre, selvom vi havde en gavekoordinator!

0

Vi har i stedet oprettet en gaveliste inde på addwish.dk

Det er simpelthen så smart. Her kan alle ønsker skrives på, og så tilmelder gæsterne sig ønskelisten og kan reservere gaver, så vi ikke kan se det, men det kan de andre gæster :)

0

Annonce ♥

vi regner heller ikke med at have en "gaveliste" da vi ikke synes vi mangler noget til hjemmet rent fysisk jo en ny seng, men ellers ikke ....derfor synes vi også det er ski svært, når man taler ønsker herhjemme især til brylluppet

0

Vi har oprettet en ønskelisten i Imerco.

Vi har så lavet en ønskeseddel som vores gæster har bedt om, og skrevet ønsker til ting man ikke kan få i Imerco. Nederst har vi så skrevet om ønskelisten og skrevet de skal sige vores nye efternavn, som er navnet på vores liste.

Så kan man ønske sig en masse ting, men samle isenkram til en butik - for nemhedens skyld:-)

0

Annonce ♥

Jeg synes det har været rigtig svært at lave en ønskeliste, for først tænkte jeg fedt ide med penge til bryllupsrejse men nu kommer vi så ikke lige ud og rejse.. Men så har jeg også tænkt i hvad jeg godt kunne tænke mig at få skiftet ud, fordi vores hjem stadig bærer lidt præg af at det er vores første lejlighed, så nu skulle det være lidt mere voksent..

Egentlig har jeg heller ikke noget imod at skulle ud og bytte gaver, men ved at H2B familie plejer at være total emsige, når jeg har byttet noget fra dem.. Det er måske også meget rart at vide at man ikke køber noget andre har købt..

0

Jeg synes det har været rigtig svært at lave en ønskeliste, for først tænkte jeg fedt ide med penge til bryllupsrejse men nu kommer vi så ikke lige ud og rejse.. Men så har jeg også tænkt i hvad jeg godt kunne tænke mig at få skiftet ud, fordi vores hjem stadig bærer lidt præg af at det er vores første lejlighed, så nu skulle det være lidt mere voksent..

Egentlig har jeg heller ikke noget imod at skulle ud og bytte gaver, men ved at H2B familie plejer at være total emsige, når jeg har byttet noget fra dem.. Det er måske også meget rart at vide at man ikke køber noget andre har købt..

Det med at ønske sig ting til hjemmet, det forstår jeg så rigtig godt. Vi ønsker os penge i tilskud til bryllupsrejse, og ellers er det stort set kun ting til hjemmet/køkkenet vi ønsker os. Vi har i alle de år vi har været sammen, haft en lav indkomst, og har derfor ikke bare kunne gå ud og købe det vi drømte om, det har der skulle spares op til i lang tid , og nogle ting er blevet så slidt, at det trænger til udskiftning (mange ting har vi også "arvet" fra familie ). Så for os var det en oplagt mulighed, til at ønske os nogle af alle de ting.

Vi vil jo allerhelst på bryllupsrejse, og kommer ikke lige afsted med det samme, hvis vi ikke får pengene i gave, men samtidig syntes vi også bare det var fesent, hvis det eneste vi ønskede os, var penge . Også fordi at der altid er nogen der ikke vil give penge, og så risikerede vi så måske at få alt muligt i gave, som vi ingen interesse har i ( jeg er lidt hys med bestemte ting, som jeg syntes er total fam. danmark, og det har jeg lidt eksem overfor :tunge: ) , så er det bedre også at have skrevet gaveønsker på :) Selvfølgelig kan det godt være at vi så får noget vi ikke har ønsket os, men så tænker jeg at det er noget med mere omtanke, f.eks noget kunst, noget hjemmelavet osv, og så er det en helt anden sag, end en eller anden grim vase jeg får kvalme af .

Det lød måske lidt utaknemlig , men det er jeg altså ikke. Visse ting bryder jeg mig simpelthen bare så lidt om, at jeg ikke vil have det i mit hjem ( og jeg er altså ikke mærkedyr på nogen måde, så er ikke derfor :wink: ).

0

Vi lavede også en ønskeseddel på addwish, og det fungerede ganske godt - bortset fra de gæster, der partout ville være opfindsomme, og som så må finde sig i, at gaverne bliver byttet :tunge:

Jeg ville som gæst være lidt træt af en ønskeseddel i en bestemt butik pga. manglende mulighed for at købe på tilbud.

Edited by sle85
0

Det med at ønske sig ting til hjemmet, det forstår jeg så rigtig godt. Vi ønsker os penge i tilskud til bryllupsrejse, og ellers er det stort set kun ting til hjemmet/køkkenet vi ønsker os. Vi har i alle de år vi har været sammen, haft en lav indkomst, og har derfor ikke bare kunne gå ud og købe det vi drømte om, det har der skulle spares op til i lang tid , og nogle ting er blevet så slidt, at det trænger til udskiftning (mange ting har vi også "arvet" fra familie ). Så for os var det en oplagt mulighed, til at ønske os nogle af alle de ting.

Vi vil jo allerhelst på bryllupsrejse, og kommer ikke lige afsted med det samme, hvis vi ikke får pengene i gave, men samtidig syntes vi også bare det var fesent, hvis det eneste vi ønskede os, var penge . Også fordi at der altid er nogen der ikke vil give penge, og så risikerede vi så måske at få alt muligt i gave, som vi ingen interesse har i ( jeg er lidt hys med bestemte ting, som jeg syntes er total fam. danmark, og det har jeg lidt eksem overfor :tunge: ) , så er det bedre også at have skrevet gaveønsker på :) Selvfølgelig kan det godt være at vi så får noget vi ikke har ønsket os, men så tænker jeg at det er noget med mere omtanke, f.eks noget kunst, noget hjemmelavet osv, og så er det en helt anden sag, end en eller anden grim vase jeg får kvalme af .

Det lød måske lidt utaknemlig , men det er jeg altså ikke. Visse ting bryder jeg mig simpelthen bare så lidt om, at jeg ikke vil have det i mit hjem ( og jeg er altså ikke mærkedyr på nogen måde, så er ikke derfor :wink: ).

Hehe, det er sjovt du skriver det, for jeg har det præcis på samme måde, og det er slet ikke utaknemligt, vi er bare meget bevidste om hvad vi kunne tænke os ;) Og H2B familie har det nemlig med at dukke op med sådan nogle ting..

Det er jo også en oplagt mulighed at få noget til køkken/hjemmet som er lidt i den dyre ende og bedre kvalitet :) indtil i sommers har vi jo været på elevløn og su, så det har ikke lige været super godt det vi har anskaffet os..

0

Annonce ♥

Hehe, det er sjovt du skriver det, for jeg har det præcis på samme måde, og det er slet ikke utaknemligt, vi er bare meget bevidste om hvad vi kunne tænke os ;) Og H2B familie har det nemlig med at dukke op med sådan nogle ting..

Det er jo også en oplagt mulighed at få noget til køkken/hjemmet som er lidt i den dyre ende og bedre kvalitet :) indtil i sommers har vi jo været på elevløn og su, så det har ikke lige været super godt det vi har anskaffet os..

Haha, mit problem er også at de ting jeg bare slet slet ikke kan døje, er sådan noget som rigtig mange syntes er sååå fint, og kan jo også se herinde når der bliver nævnt ønsker, at der netop dukker mange af de ting op :tunge:

Jeg er sådan lidt en særling, og vil egentlig helst ikke have noget som alle andre har, og ønsker jeg mig så noget som er populært, så er det oftest fordi det er noget som er mega godt, f.eks et eller andet udstyr til køkkenet ( man skal ALDRIG gå ned på udstyr, sagde madnørden) . Og så har jeg den der allergi overfor ting, som i mine øjne bliver småborgerligt, og total familien danmark. Andre kan ofte slet ikke forstå mig, og forstår ikke hvad jeg mener. Og det er jo heller ikke fordi jeg har noget imod at andre har det, eller ønsker sig det, JEG vil bare ikke have det :lol:

Jeg tror helt sikkert at jeg er skadet af min mor, som er typen der går i farverigt tøj ( har f.eks en limegrøn vinterjakke, orange gummistøvler osv) , har en masse gammelt "skrammel", samler på de mest underlige ting, ikke høre den musik alle andre høre osv osv. På mange punkter ligner jeg hende bare rigtig meget, men det er jo også klart, når jeg er blevet præget i den retning hele mit liv. Behøves jeg at sige jeg frygter for , når vi skal dække op til brylluppet, for mig og min mor er ret enige, hvor min svigermor er TOTAL modsætning, hun er netop sådan en småborgerlig traditionel Karen kedelig -HAHA- ( men jeg elsker hende alligevel, vi har bare slet slet ikke samme smag).

0