Malu82

En budgetbruds bekendelser :D Bryllupsrejse i dag :-D

895 indlæg i dette emne

Så tror jeg det er blevet min tur til at oprette min egen tråd :-)

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte eller slutte og tingene kommer nok meget hen ad vejen. Overskriften skyldes at vi egentlig er på budget og tingene derfor ikke skal være for dyre. Men samtidig får man jo en frygtelig masse ideer herinde fra hele tiden :-) Så der bliver helt sikkert en masse tingel tangel som nok kunne have været sparet væk. Men altså et bryllup er jo kun denne ene gang i livet og alle de fjollede detaljer er for mig det som giver prikken over i'et. Specielt fordi jeg har min fætters budget bryllup for 4 år siden in mente. Så jeg bygger lidt på deres erfaringer - vi skal også holde festen i samme lokale ;-) Men de var på rådhus og vi skal vies i kirken.

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt om os;

Jeg er 32 år og min H2B er 35. Vi når begge at fylde år inden vielsen. Min kæreste er teknisk assistent tror jeg det hedder. Jeg kalder ham "over-piccolinen" og så bliver han så dejligt sur. Hvorfor mon ;-) hi hi. Han arbejder i et arkiv i Realkredit branchen.

Jeg selv er desværre arbejdsløs da jeg lider af angst, stress og depression og oven i det er jeg særligt sensitiv. Men der arbejdes på at jeg kan komme videre i systemet og drømmer jo klart om at komme tilbage på arbejdsmarkedet igen. Jeg er i øvrigt uddannet sosu-hjælper, men drømmer om at blive jordemoder :-)

Jeg har en dejlig dreng som bliver 8 år til september fra et tidligere forhold. Min H2B og jeg har sammen endnu en skøn dreng som bliver 4 år til okt. Vi har også en skildpadde, et lille akvarium - vi har ikke plads til mere, men drømmer om mindst 250 liters når vi engang får en større lejlighed :-) - og så har drengene en dværghamster som hedder Alvin Zulu aka Hamster Kaj.

0

Del dette indlæg

Frieriet;

Ja der her vel som sådan ikke været et rigtigt frieri og faktisk havde jeg for længst droppet tanken både fordi vi ikke sys vi havde pengene og så pga forsørgerpligten. Den sidste forhindring er jo så at sige rydet af vejen nu da min kæreste under alle omstændigheder har forsørgerpligten nu.

Den 21/6 i år skulle vi til min anden fætters bryllup og min kæreste som er lidt småfuld bliver grebet af stemningen og siger et par gange i forbifarten: det er helt vildt hyggeligt det her, så måske vi også skulle tage at gøre det....

Han får også i løbet af aftenen snakket med bruden som han lover at jeg nok skal få en ny brudekjole. Han er nemlig pisse nærig og mig og min mig har altid joker om at hvis vi endda skulle giftes blev det nok i en brugt kjole og foran en pølsevogn ;-)

Jeg er helt vildt flad og begynder hurtigt dagen efter at kigge på alt muligt bryllupshalløj i den tro at vi da skal giftes! For det har han jo sagt. Når jeg siger noget om det får min kæreste det der udtryk i øjnene som siger: skøre kælling, hvad laver du nu. Du bruger alle mine penge!

Til sidst råber han desperat jeg har ikke lovet dig noget! Jeg bliver jo ærlig talt lidt små mobset og efter et par dage siger jeg til ham over aftensmaden at jeg egentlig er lidt sur på ham. For man kan dælme ikke sige den ene dag at man gerne vil giftes og så trække det til age dagen efter når man er blevet ædru!

Det tygger han jo så lidt over og vi får en snak om det. For han største bekymring er hvordan i alverden vi skal få råd til det. Men indvilgier mod at vi kan nå at udskyde det inden vi sender indbydelserne hvis vi kan se til januar at det bare slet ikke kan lade sig gøre at få pengene til at række til det hele.

0

Del dette indlæg

Vielsen:

Men bryllup bliver der altså og manden er jo alligevel glad som jeg og glæder sig til den store dag.

Datoen er sat til den 16. maj 2015. Ih der er kun 9,5 måned til :-D Det kan kun gå for langsom hi hi Ja jeg er totalt utålmodig bridezilla...

Vielsen skal finde sted i Skt Povls kirke i Korsør. Mangler godt nok lige at få den del endeligt på plads da præsten er på ferie så jeg ikke kan ringe til ham før midt i næste uge. Vi hører ikke til sognet, så præsten skal lige godkende det først. Men mor mener ikke det er noget problem da han har bisat min elskede lillebror pinselørdag i år *snøft* ja jeg tuder stadig. Det er sgu hårdt at miste sin lillebror og pseudotvillling :'(

Vi fandt ham død kr himmelfartsdag da vi ikke kunne forstå hvorfor han ikke dukkede op med morgenbuffet som aftalt. Efter næsten to mdr's venten har vi endelig fået afklaret at han døde som følge af akut blodforgiftning højst sandsynligvis pga galdesten som har revet hul, dannet betændelse som så til sidst er gået i blodet og på det tidspunkt har det max taget 10 min og vi kunne intet have gjort.

Det slog mig meget hårdt da jeg selv var under udredning for galdesten da han døde, blev selv indlagt akut to uger efter hans død og opereret semiakut yderligere en uge efter. Oven i det er jeg også rigtig tvilling, men min søster blev kvalt i navlestrengen under fødslen. Så det har ramt mig vanvittigt hårdt det her. Jeg lider frygteligt af "survivors guilt". Jeg skal selvfølgelig nok komme igennem det, men av det gør stadig meget ondt :'( Vil savne han uendelig meget til brylluppet næste år.

Men har bestemt at jeg skal have 4 charms i brudebuketten med billeder af ham og hans datter. Endnu en ulykkelig historie tilknyttet tragedien som jeg ikke orker at skrive om nu. Måske historien kommer senere...

Der skal også være billeder af min bedstemor og bedstefar. Det er nemlig deres 65 års bryllupsdag. Så dagen betyder enormt meget for mig. Det vil også være 12 dage før et års dagen for min brors død. Min bror er begravet i samme grav som vores bedstemor og bedstefar så der skal brudebuketten ned og ligge efterfølgende...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Festen:

Vi håber jo meget på at brylluppet kan blive 16. Maj 2015 kl 15:30. Feststedet er fundet og booket, så kære præst kom nu hjem fra ferie og sin okay til vores vielse :-)

Festen skal holdes i festsalen hvor min mor og "papfar" bor. Vi skal kun give 2000 kr for hele weekenden. Men da min mor + mand er med til at leje det ud kan vi komme ind i lokalet allerede torsdag forudsat der ikke er andre arrangementer. Jeg prøver lige at vedhæfte billeder derfra endda hvor jeg har tid til at slåsse med at finde ud af hvordan jeg gør filerne mindre så jeg kan vedhæfte dem. Jeg er nemlig primært på fra min iPhone...

Udefra er det skidegrimt. Men pyt, det er jo ikke det det handler om :-) Der bliver sat flag op og æresport. Har i hvert fald givet besked videre til min mor m flere om at H2B drømmer om æresport :-) Så køber vi en rød løber og sætter to store lanterne op som vi låner af min mor fra dere kolonihave.

Indenfor bliver der 3 langborde - den eneste måde at få plads til alle.

0

Del dette indlæg

Maden:

Vi skal have lakseroulade til forret. En af min mors veninder kommer fra Bornholm og plejer at kunne skaffe billig fisk. Så den bliver hun sat på :-)

Hovedret bliver buffet med helstegt vildsvin, pølser og min mor vil gerne stege frikadeller, flødekartofler, små ovenstegte kartofler, rødvinssovs, bearnaisesovs, salatbuffet mm.

Desserten bliver en kop kaffe og så vil jeg lave nogen marcipanhjerter overtrukket med chokolade og så vil jeg se om jeg kan få plads til at skrive T&M med hvid chokolade

Min anden lillebror er 19 år og mega efternøler - han er kommet til senere og er teknisk set "kun" halv lillebror. Men vi er jo vokset op sammen og jeg har passet ham osv. Jeg var 13 da han blev født. Så selvfølgelig er han vires/min lillebror - specielt nu hvor han er den sidste jeg har tilbage. Nå, det var et sidespring ;-) Men altså han er ved at uddanne sig til tjener og har elev plads på Comwell Korsør. En af hans venner er kokkeelev samme sted og vi er ved at finde USD af om han vil hjælpe os i køkkenet den dag og hvad han skal have for det mm. En anden af min brors venner skal agere tjener. Det har han sagt ja til, så tjek og flueben så er den del da i hvert fald på plads :-)

En af mine (få) dejlige veninder meldte med det samme ud at hun gerne vil lave vores bryllupskage som hendes gave til os. Hun har godt nok ikke prøvet det før, men en gang skal jo være den første :-) Jeg vil igen prøve snarest muligt at få smidt en masse billeder herind.

Kagen skal være 5 enkelte kager (min mors mand laver et stativ), de skal være hvide med turkise og pink blomster. Bundende skal være alm vaniliebunde og fyldet skal være mangomousse og tobleroneskum. Mums det glæder jeg mig til :-)

Natmaden bliver mindst to slags brød, ostebord, skinke, rullepølse og en tredie slags pålæg som ikke helt er bestemt endnu. Måske lun leverpostej? Der bliver nok også syltetøj og pålægschokolade.

Der bliver inviteret ca 75 gæster inkl børn og alle er inviteret med hele dagen.

0

Del dette indlæg

Dagen generelt som vi håber (regner) på det bliver

Vielse kl 15:30

Bagefter skal vi ud og have taget billeder på fæstningen i Korsør og gæsterne skal bevæge sig mod festlokalet.

Vi har egentlig ikke planlagt en reception, men jeg ved ikke hvad vi ellers skal kalde det :-) Der vil blive serveret velkomstdrinks, chips og snaks og frugt. Måske jeg sætter en kasse med ting til at lege med uden for - specielt til børnene, der er flere legepladsen udenfor i området. Der skal også tages parbilleder. Jeg vil lave den der nemme fotobaggrund med en ramme af træ og hønsenet og et hjerte af servietter. Gæstebogen vil også stå fremme.

18:30 forret

19:30 hovedret

21:30 kaffe med det hjemmelavede marcipan/chokoladehjerte

23:00 bryllupskage

Ca 23:45 brudevalsen og derefter måske liveband. Min lillebror har en ven som spillede til min anden brors begravelse mens min svigerinde sang Rasmus Seebach under stjernerne på himlen. Gys jeg vil for altid tude snot i store mængder når jeg hører den sang. Nå, men ham vennen er kommet i et band som også spiller til bryllupper. De spiller 2X60 min ca og skal kun have 1500 kr for det :-)

Natmade bliver engang ved 1-2-tiden når vi sys at nu er det ved at være tid.

Der bliver i øvrigt "kun" øl og vand til festen da jeg aldrig har kunnet lide vin og jeg kan slet ikke til alkohol/spiritus efter jeg fik en gastric bypass i sep sidste år. Der er nogen stykker i familie og venner som er på antabus og de fleste fra min side af familien foretrækker øl frem for vin. Vi goder ikke brænde inde med en masse vin vi aldrig får drukket. Vi har i forvejen en del stående herhjemme og ingen drikker det. Vi lejer så til gengæld et fadølsanlæg og der bliver så sodavand, danskvand, vand på bordene, måske Cocio på dåse og så køber jeg nok noget godt saftevand da der også er flere mindre børn med og nogen er meget bevidst (læs:hysteriske) med hvad deres børn får...

0

Del dette indlæg

Vi er så heldige at der er rigtige gode forhold i kælderen i festsalen. Lige når man kommer ned er der et stort åbent areal hvor der skal være "børnehjørne". Vi smider en masse puder derned og vil også prøve at finde nogen billige sækkestole. Der bliver sat er tv op og en stor stak dvd film, Ander And blade, papir, farver og hvad vi nu ellers finder på og så kan de fleste børn forhåbentligt selv lege dernede. Tingene må også gerne komme med op :-) Men der er mange børn og stor alderspredning. Lige fra to spædbørn på ca 1/2 år. Mødrene har termin i nov og dec i år. De ældste er ca 10-12 år. Der bliver vidst 10-12 børn hvis alle kommer...

Jeg laver også en slikpose til børnene - i hvert fald dem på 3 år og op ;-) De sidste 3 er de førnævnte spædbørn og så min venindes pige som på det tidspunkt vil være ca 18 mdr. Jeg overvejer lidt at lave en goodiebag eller papkuffert fra fx tiger til hvert af børnene med slikposen og forskellige ting de kan underholde sig med. Men ved endnu ikke hvor den del af det ender. Det ligger ikke fast endnu.

Når man går videre ind i kælderen er der en stor og P en garderobe med toiletter på den ene side og igen et større areal i midten. Her laver vi en pusleafdeling med puslebord, hoved/halefad, vådservietter, numsecreme mm. Der vil også blive stillet to stole op til de to med spædbørn. Så har de mulighed for at trække sig lidt væk når de skal amme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til herinde. Jeg er også ny herinde i planlægningstrådene, og holder også budgetbryllup - vi er nemlig to på SU der skal have det til at løbe rundt, og min kæreste har også ventet med at fri indtil nu fordi han var alt for bange for om det blev alt for dyrt.

Jeg glæder mig MEGET til at følge med i din tråd her og se hvad du får planlagt. Indtil videre synes jeg det lyder som nogle rigtigt gode ideer i har til at spare, og i er gode til at trække på venner og bekendtes ressourcer. Vi har planer om at gøre det samme så vidt det overhovedet er muligt...

Jeg ville egentlig bare kort skrive hej, og få sat kryds i "følg dette emne" så jeg kan følge med i din tråd herinde :)

Redigeret af beyond
0

Del dette indlæg

Velkommen til herinde. Jeg er også ny herinde i planlægningstrådene, og holder også budgetbryllup - vi er nemlig to på SU der skal have det til at løbe rundt, og min kæreste har også ventet med at fri indtil nu fordi han var alt for bange for om det blev alt for dyrt.

Jeg glæder mig MEGET til at følge med i din tråd her og se hvad du får planlagt. Indtil videre synes jeg det lyder som nogle rigtigt gode ideer i har til at spare, og i er gode til at trække på venner og bekendtes ressourcer. Vi har planer om at gøre det samme så vidt det overhovedet er muligt...

Jeg ville egentlig bare kort skrive hej, og få sat kryds i "følg dette emne" så jeg kan følge med i din tråd herinde :)

Ja jeg kan klart anbefale at trække på venner og bekendte. Der har vi sparet mange penge på den konto :-) Også på lokalet som "bare" er en festsal i 70'er farver - er dog blevet frisket op indvendig lige for nylig :-) Selvfølgelig er det da fedt at finde et lækkert sted på landet, herregård mm som mange herinde fra har valgt. Men for os betyder selve stedet ikke så meget og så er det sgu fedt at have stedet en hel weekend for 2000 kr :-)

Lige nu står vi og har to forskellige tilbud på gris at vælge imellem som vi venter på noget yderligere tilbagemelding på. Begge tilbud er netop gennem venner og bekendte. Det ene tilbud er min papfars kollegas bror som tager rundt og steger gris. Det tager han 4500 for inkl grill, gris mm. Det andet tilbud er min brors vens far som selv har bygget en grill som vi kan låne og så har min mor og papfar forbindelser til en slagter-agtig ting hvor de kan skaffe grisen. Ved ikke lige hvad den samlede pris på det bliver endnu. Men holder sig i hvert fald under de 5000 kr. Skulle vi have gris plus tilbehør udefra til 75 mennesker ville det blive mindst 20.000. Her kan vi gøre det for under det halve og stadig slippe for selv at stå i køkkenet :-)

Vi kommer også til at spare på ringene. Jeg vil sindsygt gerne have en guldringe. Men vi har hverken 6.000 eller 20.000 til ringe. Så kompromiset bliver billige sølvringe til max 1.400 kr. Kan fåes både hos Aveny og Chanti. Selvfølgelig skal det være en ring vi kan holde ud at se på. Men når alt kommer til alt så er det jo det som ringen symboliserer som er vigtigt og ikke prisen eller materialet de er lavet af :-)

Tøj til min kæreste bliver købt hos outlet'en i Korsør - vi bor selv i Gladsaxe, men min mor og meget familie bor i Korsør hvor brylluppet skal holdes. I outlet'en - tror den hedder dansk outlet - har de en masse forskellige pæne jakkesæt helt ned til 650. Så for max 1000 kr har H2B jakkesæt og skjorte :-)

Min egen kjole hedder budgettet 3.000 plus evt tilretninger. Igen er der en kjolebutik i Korsør hvor jeg har kig på en kjole til 1800 kr. Lige nu venter jeg på at der kommer udsalg ved Lilly i Vejle for så koster alle kjoler 1500 kr. Så kan det godt betale sig at køre efter det selvom vi skal bruge 500 på broen. Ellers hedder det udsalg til januar og ellers har jeg kig på 2 kinakjoler.

Papir og materialer til indbydelser, pynt mm er der også mange penge at spare på ved at kigge rundt på nettet. Google og ipad'en har været rødglødende hi hi Så har jeg min bryllupsplanlægningsbog købt i Tiger hvor jeg har skrevet indkøbslister ned med steder, priser osv. Har netop i dag fundet billigt silkepapirs så jeg selv kan lave pompom'er til at pynte op med. Tror ikke engang det kommer til at koste 500 kr og så er der flot pynt i loftet i modsætning til langes togbanen og hvad man nu ellers kan finde på :-) Ikke at der er noget galt med det. Bare ikke alt der er råd til på budget :-) His Kija-design køber jeg forresten til til 15 for 9 meter. Så binder jeg det om stolene i stedet for dyre chaircovers til 45 kr på stol. Så venner og bekendte, Bryllupsklar og Google kan klart hjælpe med at spare mange penge :-)

0

Del dette indlæg

Hjertelig velkommen til :) Er vildt imponeret over, at I allerede har styr på så mange ting :respekt:

Er så ked,af at høre om din bror. Synes det med billedet i brudebuketten, er en meget smuk måde at mindes ham :hug:

Vores bryllup er også på budget, og jeg har fundet ud af at der kan spares maaange penge på at lede nettet tyndt :thumbsupsmileyanim: Kija-design, e-bay og pinterest er blevet mine nye bedste venner :floejt::loveflag:

0

Del dette indlæg

Kan godt anbefale også at kigge ind i Lilly's udsalg lige nu i de enkelte afdelinger.

Jeg fandt en kjole til 1000kr i Lilly som ikke bare var en kjole - men KJOLEN (jeg havde også planer om at vente til udsalget)

Og skørt og diverse tilbehør er jeg allerede ved at opstøve billigt på nettet :wink:

Og vi har helt samme holdning til ringene, det er ikke der pengene er. Jeg synes det lyder ret fint med det outlet til h2b. Må hellere undersøge om vi har noget lignende heromkring Holstebro...

Hvad med musik? Syntes jeg så noget med et liveband i kunne få billigt, men nu kan jeg ikke finde det igen :pokey:

Her bliver løsningen vist umiddelbart en playliste, selvom jeg ellers rigtig godt kunne tænke mig en dj. Men det er der bare ikke til i budgettet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja lilly har altså vildt mange kjoler på tilbud rundt omkring i butikkerne, og som nævnt starter priserne ved 1000.- I Århus havde de i hvert fald et kæmpe udvalg, både da jeg købte kjole, og da jeg for nylig var inde og købe slør. Min kjole er nemlig også en udsalgskjole, og vi holder også budget bryllup, da det for os er vigtigere at blive gift,e nd at kunne holde en kæmpe dyr fest , det vigtigste er vielsen og stemningen ved festen, og er overbevist om at en fest kan være ligeså fed og hyggelig, om den så har kostet 5000 eller 100.000 :)

0

Del dette indlæg

Hjertelig velkommen til :) Er vildt imponeret over, at I allerede har styr på så mange ting :respekt:

Er så ked,af at høre om din bror. Synes det med billedet i brudebuketten, er en meget smuk måde at mindes ham :hug:

Vores bryllup er også på budget, og jeg har fundet ud af at der kan spares maaange penge på at lede nettet tyndt :thumbsupsmileyanim: Kija-design, e-bay og pinterest er blevet mine nye bedste venner :floejt::loveflag:

Puha ja det med min bror fylder stadig rigtig, rigtig meget. Men der har simpelthen også været så mange ubehagelige aspekter i hans død og den har trukket i langdrag. Bla tabte bedemanden urnen med hans aske! Det hele er blevet lettere grotesk og gør det svære at komme videre. Det er også stadig så nydt. Men VED at han ville glæde sig på vires vejne og stå på sidelinien og heppe på os. Han ville netop mene at vi skal fokusere på de positive ting som bryllup i stedet for at være kede af det.

Jeg har faktisk styr på næsten alle detaljerne - skal bare udføres hi hi Tror det skyldes meget "mine sygdomme". Det gør at jeg har et stort behov for kontrol og jeg har tidligt haft behov for at få styr på de store ting som lokale, mad og kirke. Ellers går jeg rundt med en meget stor knude i maven af angst for at noget "skal gå galt". Når bare jeg så har en plan og ved hvad jeg vil og hvor jeg skal købe tingene osv så går det fint. Min H2B sagde også så sent som o går at han var meget overrasket over hvor mange ting jeg har styr på :-) Men så har jeg det bedst :-) Heldigvis har jeg næsten frie hænder, bare det er billigt og jeg selv er sikker på at jeg kan nå det :-)

0

Del dette indlæg

Kan godt anbefale også at kigge ind i Lilly's udsalg lige nu i de enkelte afdelinger.

Jeg fandt en kjole til 1000kr i Lilly som ikke bare var en kjole - men KJOLEN (jeg havde også planer om at vente til udsalget)

Og skørt og diverse tilbehør er jeg allerede ved at opstøve billigt på nettet :wink:

Og vi har helt samme holdning til ringene, det er ikke der pengene er. Jeg synes det lyder ret fint med det outlet til h2b. Må hellere undersøge om vi har noget lignende heromkring Holstebro...

Hvad med musik? Syntes jeg så noget med et liveband i kunne få billigt, men nu kan jeg ikke finde det igen :pokey:

Her bliver løsningen vist umiddelbart en playliste, selvom jeg ellers rigtig godt kunne tænke mig en dj. Men det er der bare ikke til i budgettet.

Kan være jeg skal se om jeg kan få tid til at smutte en tur i Lilly inden så længe så :-)

Jeps vi skal måske have live-band. Det er min lillebror som har en ven som spiller i et band som måske skal spille til brylluppet for kun 1500 kr. Det kan man jo ikke sige nej til :-) De vil endda lærer brudevalsen da de bla spiller til bryllupper :-) De hedder vidst Kontrast. Ellers havde det også hedder playliste hos os.

0

Del dette indlæg

Ja lilly har altså vildt mange kjoler på tilbud rundt omkring i butikkerne, og som nævnt starter priserne ved 1000.- I Århus havde de i hvert fald et kæmpe udvalg, både da jeg købte kjole, og da jeg for nylig var inde og købe slør. Min kjole er nemlig også en udsalgskjole, og vi holder også budget bryllup, da det for os er vigtigere at blive gift,e nd at kunne holde en kæmpe dyr fest , det vigtigste er vielsen og stemningen ved festen, og er overbevist om at en fest kan være ligeså fed og hyggelig, om den så har kostet 5000 eller 100.000 :)

Der er vi bare SÅ ENIGE Rikke. Det er selve det at man bliver gift og hele symbolikken i det som er vigtigt, at man er sammen med gode venner og familie mm. I den sammenhæng er dyre kjoler og fint slot slet ikke vigtigt. Jo jeg sys da det kunne være fedt hvis vi havde pengene. Men på den anden side tror jeg også jeg ville ende med at sidde og sys at det hele var lidt stift og opstillet og det samme ville mindst halvdelen af gæsterne og det kan altså lægge en gevaldig dæmper på det hele.

Troede egentlig at udsalget hos Lilly var ved at være slut og kigger man på dere hjemmeside koster mange af kjolerne jo stadig flere tusind kr og er måske kun i de "bitte små størrelser" ;-) Men lyder som om jeg måske lige skal prøve at finde tid til at komme ud og kigge :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som du har et par dyre detaljer i hvert fald, men man kan spare så mange steder og uden det vil kunne ses på kvaliteten af brylluppet :)

Vores bliver også lidt budget, da jeg stadigvæk er studerende og vi har to ret dyre hobbyer.. Vores budget er på 35.000 kr. til 60 mennesker..

Vi spare på maden, der har vi valgt stegbuffet udefra, dem kan man få til rigtig fin kvalitet til 99-140 kr. pr. person.. Forretterne kan min mor lave aften før for 1000 kr., bryllupskagen bestiller hos en der laver dem sort, så det er nok 1000-1500 kr. der.. Jeg kan godt selv lave den, lige indtil det kommer til at samle den :D Det smager godt, for jeg er god til at bage, men særlig fingernem er jeg altså ikke ;) hehe!

Tøjet har vi også valgt at spare på, så det bliver outlet både til mig og herren.. Vi har afsat 5000 kr. til mig også 3500 kr. til herren, det kan sikkert gøres billigere.. :D

Bordpynt kan man spare meget på, jeg synes hurtigt det løber op i 500 kr. pr. bord i bordpynt :o Det kan blive dyrt i hvert fald! Der laver jeg også mit bordpynt selv, så det er faktisk næsten kun blomster jeg skal koste på der... Jeg har skrevet 1000 kr. på til bordpynten også 1000 kr. til invitationer, menukort og bordkort, som jeg også selv laver..

Vores forlovelsesringe er af titanium også er der sten i min, dem har vi valgt at beholde, også planlægger vi en tur til Tyrkiet året efter i Alanya og der kender jeg en fantastisk guldsmed, som vi skal have til at lave de endelige vielsesringe :) Så de kommer lidt for sent, men det er til at overleve.. Der skal jo være råd til det hele ;)

0

Del dette indlæg

Der er vi bare SÅ ENIGE Rikke. Det er selve det at man bliver gift og hele symbolikken i det som er vigtigt, at man er sammen med gode venner og familie mm. I den sammenhæng er dyre kjoler og fint slot slet ikke vigtigt. Jo jeg sys da det kunne være fedt hvis vi havde pengene. Men på den anden side tror jeg også jeg ville ende med at sidde og sys at det hele var lidt stift og opstillet og det samme ville mindst halvdelen af gæsterne og det kan altså lægge en gevaldig dæmper på det hele.

Troede egentlig at udsalget hos Lilly var ved at være slut og kigger man på dere hjemmeside koster mange af kjolerne jo stadig flere tusind kr og er måske kun i de "bitte små størrelser" ;-) Men lyder som om jeg måske lige skal prøve at finde tid til at komme ud og kigge :-)

De har nærmest altid kjoler på tilbud i butikken, og du skal tænke på at deres hjemmeside jo er en webshop, så det er jo ikke nødvendigvis det som de har ude i butikkerne, der har de oftest MANGE flere ( altså af tilbudskjolerne) . Det skader jo i hvert fald ikke at tage ud og kigge, og evt. have bestilt tid til en prøvning, så du evt, kan finde ud af hvilken model du skal gå efter , altså hvilket snit det er pænt på dig :)

0

Del dette indlæg

Det lyder som du har et par dyre detaljer i hvert fald, men man kan spare så mange steder og uden det vil kunne ses på kvaliteten af brylluppet :)

Vores bliver også lidt budget, da jeg stadigvæk er studerende og vi har to ret dyre hobbyer.. Vores budget er på 35.000 kr. til 60 mennesker..

Vi spare på maden, der har vi valgt stegbuffet udefra, dem kan man få til rigtig fin kvalitet til 99-140 kr. pr. person.. Forretterne kan min mor lave aften før for 1000 kr., bryllupskagen bestiller hos en der laver dem sort, så det er nok 1000-1500 kr. der.. Jeg kan godt selv lave den, lige indtil det kommer til at samle den :D Det smager godt, for jeg er god til at bage, men særlig fingernem er jeg altså ikke ;) hehe!

Tøjet har vi også valgt at spare på, så det bliver outlet både til mig og herren.. Vi har afsat 5000 kr. til mig også 3500 kr. til herren, det kan sikkert gøres billigere.. :D

Bordpynt kan man spare meget på, jeg synes hurtigt det løber op i 500 kr. pr. bord i bordpynt :o Det kan blive dyrt i hvert fald! Der laver jeg også mit bordpynt selv, så det er faktisk næsten kun blomster jeg skal koste på der... Jeg har skrevet 1000 kr. på til bordpynten også 1000 kr. til invitationer, menukort og bordkort, som jeg også selv laver..

Vores forlovelsesringe er af titanium også er der sten i min, dem har vi valgt at beholde, også planlægger vi en tur til Tyrkiet året efter i Alanya og der kender jeg en fantastisk guldsmed, som vi skal have til at lave de endelige vielsesringe :) Så de kommer lidt for sent, men det er til at overleve.. Der skal jo være råd til det hele ;)

Jeg sys generelt vi er gode til at spare hvor vi kan. Jeg gider ikke have papirduge eller velourduge lige på den dag, så der skejer vi ud og lejer dem til 50kr stykket. Det er det billigste jeg har kunnet finde. Lys og lysfade bliver også en stor post og jeg kunne sikkert vælge en anden løsning som vil være billigere. Men vil også gerne have det som jeg vil hVe det hvis du forstår? :-) Sys til gengæld vi er gode til at spare på mange poster og bruger netop Google, etsy mm til at finde de billigste løsninger på det som vi så gerne vil have.

Det kommer til at koste ca 30.000 kr. Men det sys jeg ærlig talt også er billigt for bryllup med 75 gæster :-) vi kan sikkert godt skære ned på listen og så alligevel ikke ret meget - max 20 personer. Men har valgt at det ligesom er vores livs store fest og der vil vi gerne se dem vi har lyst til :-) Så sparer vi på så mange andre poster i stedet. Så mon ikke det går :-)

0

Del dette indlæg

De har nærmest altid kjoler på tilbud i butikken, og du skal tænke på at deres hjemmeside jo er en webshop, så det er jo ikke nødvendigvis det som de har ude i butikkerne, der har de oftest MANGE flere ( altså af tilbudskjolerne) . Det skader jo i hvert fald ikke at tage ud og kigge, og evt. have bestilt tid til en prøvning, så du evt, kan finde ud af hvilken model du skal gå efter , altså hvilket snit det er pænt på dig :)

Fedt :-) Jeg har ikke så meget erfaring med brudekjolebutikker endnu :-) Jeg er bare meget påpasselig fordi kjolebudgettet hedder 3000 plus tilretninger og helst mindre :-) Så jeg vil ikke risikere at prøve en masse kjoler jeg ikke har råd til og så risikere at stå i KJOLEN for så at opdage at den koster 3 gange så meget :-) Jeg kan nemlig ikke regne med tilskud hjemmefra. For min lillebrors begravelse løb op i 50.000 kr så nu er min mors opsparing brugt på det. Så de kan ikke lige smide penge efter en kjole til mig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt :-) Jeg har ikke så meget erfaring med brudekjolebutikker endnu :-) Jeg er bare meget påpasselig fordi kjolebudgettet hedder 3000 plus tilretninger og helst mindre :-) Så jeg vil ikke risikere at prøve en masse kjoler jeg ikke har råd til og så risikere at stå i KJOLEN for så at opdage at den koster 3 gange så meget :-) Jeg kan nemlig ikke regne med tilskud hjemmefra. For min lillebrors begravelse løb op i 50.000 kr så nu er min mors opsparing brugt på det. Så de kan ikke lige smide penge efter en kjole til mig...

Du sørger bare for at sige inde i butikken, at du har de og de penge at gøre godt med, så du vil ikke prøve kjoler der koster mere. Det gjorde jeg da jeg var ude og prøve kjoler, netop for ikke at risikere at stå i en man blev forelsket i, men som så var alt for dyr :)

0

Del dette indlæg

Da jeg var i Lilly så fandt jeg bare de 2 kjoler til 1000kr i min størrelse som jeg kunne lide. Så bad jeg ekspedienten om hjælp til at prøve dem. Og så var det jo at jeg fandt kjolen! Men var jo så heller ikke ude for at købe kjole, men bare for at kigge lidt hvad udvalget var og finde tid til at tage på rigtig prøvning ;)

0

Del dette indlæg

Velkommen til og fedt med endnu en budget brud, også rigtig fedt så mange der er med på den her tråd der også er på budget, det giver lige mig lidt inspiration og mulighed for at lure ved alle jer andre også :) Jeg elsker faktisk det koncept at det ikke koster en formue som bare er kastet ud på én fest. Vi er igang med at bygge om har et barn og planer om et til, jeg er også sygemeldt på revalidering så pengene er heller ikke så store.. Men man kan jo sagtens få et drømmebryllup og et brag af en fest bare fordi man ikke bruger en formue..

Jeg synes det er lækkert I har mulighed for at trække på så mange folk og kan spare en stor del af pengene der.

Det gør mig også rigtig ondt med din bror og sikke en smuk måde at mindes ham på og stadig have ham tæt ved dig på din store dag.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer