VickiHN

Vinterbryllup - nogen erfaringer?

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har været gæst til et vinterbryllup på et fint gammelt slot i Skåne (svensk brud og dansk gom) og det var så smukt, men nok heller ikke det billigste bryllup...

Husk at inviter i god tid da det jo er julefrokost tid... Mht farver og tema så kan det meste jo bruges hvis vi ser bort fra de meget sommerlige af slagsen

0

Del dette indlæg

Du skal leje med de levende lys, som gør festlokaler varmt og hyggeligt.

De 5 sanser smag, lugt, lyd, syn og ?? Ja få det hele i spil.

Hvis I ikke skal giftes i en kirke, så prøv jeres vielse udendørs, som kan blive utroligt smuk og anderledes.

På Sonnerupgård havde vi et undendørs vielse i januar her i år nyt - anderledes..

0

Del dette indlæg

Hej VickiHN

Jeg syndes man kommer langt med Lys.

Når man holder bryllup i de hyggelige måneder "mørk måneder". Jeg har erfaring med at den tema farven som de fleste brudepar vælger er lyseblå og hvide.

Her kan du se et lille billede fra et vinterbryllup med små snefnug som lyset op på vægge og loft.

"I bunden af vores website!

http://www.bryllups-djs.dk/bryllups_deco_belysning.html

Eller kan du se farven i denne lille video uden snefnug.

Med venlig hilsen brødrene Martin og Anders fra bryllups-djs.dk

Næ hvor sjovt, vi skal holde vores bryllup på slottet :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Masser af erfaringer. Dog ikke med oppyntning, planlægning m.v. Fordelen ved at holde bryllup i december fremfor eksempelvis maj og juli er at risikoen for afbud ikke er så stor og at det ofte er flere muligheder med hensyn til valg af feststed m.v. Nok er der mange julefrokoster i december men de falder typisk på fredage. En anden fordel er at man bedre kan holde et selskab "samlet" hvor mange ved de varme sommerbryllupsfester ofte vil opholde sig udenfor fordi det er så hedt indendørs. Men ellers er der faktisk ikke den store forskel. Dette billede er netop taget ved et december bryllup hvor bruden imponerede ved selv at montere bryllupskagen som hun iøvrigt også selv havde lavet. 430846_501326699888749_1469396135_n.jpg

1

Del dette indlæg

Jeg følger lige med her, da jeg skal giftes i februar.

Og så har jeg lige et tillægsspørgsmål til dem af jer der er blevet viet i kirke om vinteren:

Hvis der har ligget sne/sjap uden for, hvordan ser kirken så ud indvendigt? Altså på gulvet? Bliver ens kjole helt sjasket?

0

Del dette indlæg

Jeg følger lige med her, da jeg skal giftes i februar.

Og så har jeg lige et tillægsspørgsmål til dem af jer der er blevet viet i kirke om vinteren:

Hvis der har ligget sne/sjap uden for, hvordan ser kirken så ud indvendigt? Altså på gulvet? Bliver ens kjole helt sjasket?

Jeg ville lægge en måtte i våbenhuset og skrive et skilt om venligst at tørre skoene eller alternativt lige få nogen til at løbe op og ned af kirkegangen med en fugtig klud når de fleste gæster er kommet ind, sådan 5-10 min før du skal gå ind, lige så meget for at gulvet ikke er så glat at du falder

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med billeder? Hvis det var jer, skulle de så tages indenfor eller udenfor, selvom der er minus grader?

Vil sige at det kommer an på vejret.... Hvis det var klar frost og/eller sne ville jeg få taget udenfor evt med pels stola på, hvis det var alm dansk slud/gråt ville jeg tage indenfor

0

Del dette indlæg

Jeg blev gift d.16.02.13 så jeg er kæmpe fortaler for vinterbryllupper! På vores bryllupsdag var det koldt, men der lå ikke noget sjap ;) Til gengæld var der sne på søen hvor vi fik taget location billeder og det var helt perfekt! Jeg havde taget bamsestøvler på under kjolen da vi var på location og DET kan anbefales. Jeg havde slæb, men løftede det over sneen så der var ingen problemer. I kan både kigge i min planlægning og beretning :) Spørg endelig løs hvis der er noget I vil vide ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev gift d.16.02.13 så jeg er kæmpe fortaler for vinterbryllupper! På vores bryllupsdag var det koldt, men der lå ikke noget sjap ;) Til gengæld var der sne på søen hvor vi fik taget location billeder og det var helt perfekt! Jeg havde taget bamsestøvler på under kjolen da vi var på location og DET kan anbefales. Jeg havde slæb, men løftede det over sneen så der var ingen problemer. I kan både kigge i min planlægning og beretning :) Spørg endelig løs hvis der er noget I vil vide ;)

Ihh Hvor er det godt! Jeg skal giftes i Herlev kirke! og har planlagt at få taget billeder samme sted som i har!! Fantastisk at se! :D

0

Del dette indlæg

Ihh Hvor er det godt! Jeg skal giftes i Herlev kirke! og har planlagt at få taget billeder samme sted som i har!! Fantastisk at se! :D

Haha det var da pudsigt! Kan kun anbefale det :) Hvornår skal du giftes (er på fra mobilen så kan ikke lige se det ;) )

0

Del dette indlæg

Haha det var da pudsigt! Kan kun anbefale det :) Hvornår skal du giftes (er på fra mobilen så kan ikke lige se det ;) )

Det skal jeg d. 14/2-2015 :)

Så håber jeg kan være lige så heldig som du var med vejret!

0

Del dette indlæg

Jeg blev gift 15-02-13 på rådhuset og i år 15-02-14 holdt vi kirke bryllup - vi havde ingen problemer med sjap på gulvet.

Vi fik taget billeder udenfor, da vi havde valgt at blive gift kl. 14.00 så vi vidste at vi ville kunne nå det. - det var mega blæsende på dagen og blæste mere og mere op da vi fik taget billeder, så meget at mit slør faktisk blæste af, men vi har fået nogle helt fantastiske billeder hvor min store tyl kjole og slør rigtig blæser ud og viser deres størrelse, desuden er lyset og himmelen så smuk. Det passede perfekt da vi kom til vores reception og til festen om aftenen der begyndte det at regne, hvilket gjorde at rygerne skyndte sig at få et par sug og så ind til festen igen.

Jeg elsker stearinlys og det var vores primære pynt udover en simpel borddekoration, vi havde ikke alt muligt andet pynt, men det var så smukt og stemningsfuldt alligevel. - vores bryllupskage var med hvid chokolade på og sprøjtet så den lignede et rustikt snelandskab.

Vores farver var lysegrøn og hvid - mest af alt fordi feststedet er malet lysegrønt og mørkegrønt med guldstole med grønt betræk så tog bare udgangspunkt i det ved invitationer, dekorationer og bordkort.

De der gennemførte temaer er fantastiske men var ikke hvad vi ville med vores bryllup.

Kan kun sige at min kjole var mega varm og jeg er lykkelig for jeg ikke skulle have den på til et sommer bryllup.

Havde faktisk købt en fin faux fur stola og paraplyer hvis nu vejret ikke artede sig, men havde det så varmt at stolaen aldrig kom på, min blonde bolero var nok, og det blæste for meget til at bruge vores paraplyer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg elsker jeres bryllupskage! Hvor er den flot :)

0

Del dette indlæg

Jeg elsker jeres bryllupskage! Hvor er den flot :)

Mange tak :) Hende der lavede den gør det vist mest på hobby-basis, men hold op hun er dygtig! Jeg fortalte jeg ønskede to snemænd og sendte hende et inspirationsbillede og hun fjorde det 1000 gange flottere end billedet. Jeg kan ikke huske om jeg har linket til hendes hjemmeside i min beretning, men ellers vil jeg da lige smide et link og give Didde mine bedste anbefalinger! Www.drala.dk :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer