Dobbeltbrud

Dobbeltbrud "Detaljernes fest" 27- Del 4 bruden gør sig klar

37 posts in this topic

SÅ må jeg hellere komme igang med min beretning. Jeg har fået billederne fra der blev bygget æresport, men endnu ikke fra fotografen, så jeg starter min beretning i ugen inden brylluppet :)

Del 1: Mandag – fredag – forberedelser og æresport

Selvom vi havde knoklet op til og var blevet færdige med det meste, endte vi alligevel med at have lidt travlt i den sidste uge inden brylluppet. :wink:

Huset bar tydeligt præg af vores travlhed og da vi vidste at der var en overhængende ”risiko” for at få huset fyldt af mennesker fredag til æresportbygning, skulle der gerne være nogenlunde fremkommeligt over alt. :oops:

Mandag, tirsdag og onsdag gik således med at få de sidste små detaljer på plads, deriblandt playlisterne, lister over hvad vi skulle huske at pakke ned, selve pakningen af diverse bryllupsting, skiftetøj mv.

Torsdag stod den på spraytan, i et forsøg på at dække noget af de striber jeg fik efter en solskoldning i starten af juni – det blev også betydeligt mindre, men stadig synligt (y) – samt oprydning og rengøring både ude og inde. :td:

Fredag blev en travl dag. Jeg sendte M. i seng kl. ca. 2, men blev selv oppe for at få styr på det sidste og gik i gang med at smøre de 5 bryllupskager op. :metteholm

Morgenen kom uden at jeg havde været i seng og dagen før havde også kun budt på en middagslur på få timer, så jeg burde have været træt, men jeg mærkede det ikke.

Da børnene var sendt afsted i børnehave og SFO, fortsatte vi sammen med at pynte kagerne.

Min far kom forbi med den trailer vi skulle bruge til at fragte de mange ting ud i forsamlingshuset – vores egen almindelige trailer var ikke nok til at klare det på 1 tur og da transporten tager ca. ½time hver vej, havde vi valgt at leje en stor lukket flyttetrailer. :floejt:

M. læssede traileren, mens vi pyntede kagerne og da klokken var ca. 13, var vi endeligt færdige og kunne køre ud i forsamlingshuset med det hele. :biggrin:

Ejeren af forsamlingshuset havde sagt ved vores møde at hun havde set det meste indenfor bryllupsting, men hun var alligevel ved at gå bagover, da hun så hvor meget vi havde med. :blush::floejt::oops:

Vi fik sat kagerne på køl og fik pakket traileren ud. Vi gennemgik alle tingene med ”hus-moderen” og fik aftalt hvor alting skulle være og hvad der skulle gøres. :tunge:

Så kørte vi hjemad lige i tid til at hente børnene. :cheerleader3:

Edited by Dobbeltbrud
0

Annonce ♥

Del 1 fortsat..

På hjemturen begyndte jeg at kunne mærke at jeg var træt og selvom jeg forsøgte at rydde lidt op da jeg havde hentet Simon, mens M. var på vej hjem med Katrine, så blev det ikke til ret meget. :unsure:

Der var rimeligt hærget efter opsmøring og pyntning af 5 store kager og en lille glutenfri. :sm:

M. kom hjem og tog over, mens jeg lige fik ½ time på sofaen – pyyyh det var tiltrængt…

Vejret var varmt og solen var ret skarp – vi gik rundt i en tåge af surrealisme og kunne ikke forstå at nu gik det snart løs… :a1221::7himmel::a1221:

Jeg fik hurtigt skiftet mit tøj og redt mit hår og pludselig vrimlede det med biler udenfor.

Flere og flere børn blev lukket ind i haven, mens vi gjorde klar til at grille pølser og brød, stillede stole, borde og bænke op, dyppelse, rå og ristede løg, agurkesalat, servietter og plastikkrus. :balloons::thumbsupsmileyanim:

Gaden var fuld af mennesker, nåede jeg at se inden de sidste vinduer blev dækket af sorte plastiksække og vi talte til 10 børn i haven.

Flere voksne gik ind og ud af haven og hentede kolde drikkevarer i en trillebør, beskærersakse og meget andet, deriblandt min fætter som gik rundt med et videokamera og filmede både os og det der foregik ude på gaden. :toot:

Min svigerfar kom ind og fortalte at der var lidt over 30 voksne + alle børnene, så vi vidste hvor meget vi skulle smide på grillen og så kom min mor ind og sagde at nu var det ved at være tiden.. vi skulle gå ud i entreen og når der blev banket på, skulle vi åbne døren. :o:loveboard:

Vi fik alle børnene gennet ud på gaden gennem haven og stillede os klar. Det bankede på døren, vi åbnede og der stod SÅ mange mennesker og smilede forventningsfuldt. :loveflag:

Vi blev helt generte og vidste ikke rigtig hvad vi skulle gøre af os selv.. hvad siger man? – hvad gør man…? men vi fik snakket, kigget og kysset og fik inviteret dem alle sammen ind i haven. :a1221:

Inde i haven blev der spist mange pølser og drukket mange øl og sodavand.

Stemningen var fabelagtig og folk snakkede og hyggede sig. :super:

Edited by Dobbeltbrud
1

Del 1 - fortsat

Der gik dog ikke så længe før en del af selskabet begyndte at bryde op – og med god grund, hvilket vi fandt ud af næste morgen. :sm::heart::griner:-

Vi var ude på gaden for at kigge og æresporten var super smuk – lige som vi drømte om :loveshower: – og min far havde lavet det smukkeste hjerteskilt med vores monogram malet på. Imellem blomsterne var der pyntet med sløjfer i pink tyl. :loveboard:

Tilbage i haven var stemningen blandt naboer og resten af de tilbageblevne fortsat fantastisk.

Snakken gik lystigt ligesom ved vores polterabend og alle så ud til at hygge sig. :thumbsupsmileyanim:

Trods den gode stemning tog folk dog hjem i rimelig tid og det var godt, for jeg manglede stadig at ordne mine negle og pakke de ting ned som ikke kunne pakkes før til sidst. Jeg fik også lavet en liste over de ting jeg skulle huske næste dag, da jeg godt vidste at jeg ville komme til at lide af momentært hukommelsestab til den tid og så fik jeg stillet alt det klar vi skulle bruge af tøj, hår, make-up ting og lignende :rolleyes:

Klokken var ca. 2 da jeg ramte dynen, men tankerne blev ved med at summe og jeg havde svært ved at falde i søvn.. nu var dagen endelig kommet og om få timer gik det løs. :a1221::a1221::a1221:

Endelig faldt jeg i søvn – klokken nærmede sig 3. :o:blush:

Her kommer lidt billeder fra fredag :)

Rigtig mange mennesker på gaden

2drbbx2.jpg

Der bygges

1zl62v5.jpg

og pyntes

egb8l0.jpg

det glade kommende brudepar

33yo02o.jpg

Det obligatoriske kys :)

post-67598-0-93084000-1408148612_thumb.g

Edited by Dobbeltbrud
0

Grillmesteren

2eghath.jpg

Der hamstres :wink:

33ah1nc.jpg

Børnene hygger

xpvxg5.jpg

Og så lige et billede af vores smukke æresport med lys på i mørket :)

iejzpe.jpg

Edited by Dobbeltbrud
0

Annonce ♥

:cheerleader3: jaaa en beretning, hvor jeg dog glæder mig til at hører meget mere om jeres fantastiske dag :cheerleader3:

Super flot æresport

0

Jubiii beretning. Den har jeg ventet lææææænge på haha.. :loveshower::biggrin:

Meget flot æresport. Sjovt at det er udbredt visse steder og ikke andre. Jeg kender det kun som "sølvbryllups variant" osv. :biggrin:

0

Hvor hyggeligt! Men hvor ville jeg blive stresset af at skulle holde grillfest dagen før brylluppet! :o

Jeg har allerede stress over tanken om mine forældre, min bedstemor, min lillesøster, Thomas' far og alle Thomas' venner (+ evt. deres kærester) fra Fyn forventer at kunne sove hos os fra fredag til søndag... :blink:

Overvejer at låne vores eget festlokale som sovesal til alle vennerne... Så må vi se hvad vi finder ud af med resten!

SÅ fin æresport! Glæder mig til resten af billederne!!

0

Jeg er simpelthen nød til at spørge; hvorfor blev æresporten lavet hos jer på den måde? Jeg troede at en æresport skulle være en hemmelig overraskelse til brudeparret. Det er det da i vores familie i hvert fald...

Men dejlig beretning. Glæder mig til at hører mere :-) og tillykke med dagen selvfølgelig :-)

0

Annonce ♥

:cheerleader3: jaaa en beretning, hvor jeg dog glæder mig til at hører meget mere om jeres fantastiske dag :cheerleader3:

Super flot æresport

1000 tak :) Ja den var super smuk :) Den blev pillet ned i går, så det var lidt underligt :wink:

Så snart jeg får billederne fra fotografen, så kommer der mere :)

Jubiii beretning. Den har jeg ventet lææææænge på haha.. :loveshower::biggrin:

Meget flot æresport. Sjovt at det er udbredt visse steder og ikke andre. Jeg kender det kun som "sølvbryllups variant" osv. :biggrin:

Hvor er du sød Line :)

Ja her hos os bruges det både ved bryllup, kobberbryllup (der er det en halv), sølvbryllup og guldbryllup :) Nogen bruger det uden tvivl også hvis de oplever fx. diamantbryllup, men det har jeg dog ikke oplevet :wink:

Der kommer mere så snart jeg får billederne fra vores fotograf :)

0

Hvor hyggeligt! Men hvor ville jeg blive stresset af at skulle holde grillfest dagen før brylluppet! :o

Jeg har allerede stress over tanken om mine forældre, min bedstemor, min lillesøster, Thomas' far og alle Thomas' venner (+ evt. deres kærester) fra Fyn forventer at kunne sove hos os fra fredag til søndag... :blink:

Overvejer at låne vores eget festlokale som sovesal til alle vennerne... Så må vi se hvad vi finder ud af med resten!

Det var super hygsomt og ja, det var da en smule stressende at vi SKULLE være hjemme til et bestemt tidspunkt, det gjorde at jeg måtte lave mine negle selv :wink: men vi ved jo at traditionen er sådan her på disse kanter, så det har hele tiden blot været en del af planen :)

Vi har jo så valgt at grille pølser - nogen får smørrebrød ude fra og sidste år da vi var til bryllup, fik vi pulled pork med diverse hjemmelavet tilbehør - DET magtede jeg altså ikke at stå med :wink:

Til gengæld kunne jeg heller ikke overkomme tanken om at der skulle sove nogen her hos os - ikke engang natten mellem lørdag og søndag hvor vi ikke selv var hjemme, så jeg forstår til fulde din frustration over alle de mange overnattende gæster :loveflag:

Jeg glæder mig også til at se resten af billederne og vise dem frem :)

Jeg er simpelthen nød til at spørge; hvorfor blev æresporten lavet hos jer på den måde? Jeg troede at en æresport skulle være en hemmelig overraskelse til brudeparret. Det er det da i vores familie i hvert fald...

Men dejlig beretning. Glæder mig til at hører mere :-) og tillykke med dagen selvfølgelig :-)

Der er jo 1000 måder at gøre det med æresport på. I virkeligheden skal man jo virke overrasket når de kommer og bygger, men vi kender jo traditionerne og blev dermed ikke overrasket - men vinduerne tapes til med sorte affaldssække, så man ikke kan se hvad der foregår og den eneste grund til at vi ikke var alene i spænding inde i huset under bygningen, var at vores hus ligger lige ud til en vej og der var rigtig mange børn med, så børnene kom ind og legede i haven af sikkerhedsmæssige årsager og så blev der hentet kolde drikkevarer til det arbejdende folk, da det var meget varmt :)

I vores familie og omgangskreds, er det kotume at brudeparret - når æresporten er færdig - dukker op i døren og kysser, vi må dog ikke gå igennem den før på selve dagen :) Grunden til dette er formentlig at ellers ser man slet ikke brudeparret i æresporten, da der jo ikke er morgensang ved et bryllup :wink:

For mig er det sådan det foregår, for sådan har det altid været i både min egen familie og min mands, samt alle de venner vi har været involveret i fejringen af :)

0

Sjovt som traditioner er forskellige, jeg ville blive mega overrasket hvis nogen satte æresport op hos os selv hvis vi ikke lige boede på den anden side af Øresund.....men meget hyggeligt med en hyggeaften med familie og venner

0

Kan de ikke finde andre muligheder? Jeg synes det er hensynsløshed fra deres side at I skal løbe rundt og opvarte lige op til..... Jeg ville få mega stress hvis jeg skulle have så mange mennesker boende.... Jeg skulle kun have min mor og hende har jeg afsat til lillesøster i ugen op til og så sover vi på hotel fra fredag til lørdag :-D

0

Annonce ♥

jeg har hørt en lille fugl pippe om at jeg skal have bagt boller til fredag aften. Hos os er det traditionen at dem der sætter æreporten op gør efter mørkets frembrud og så bliver får de en bolle og kop kaffe. Men ikke noget med at jeg skal ud og invitere dem indenfor. Jeg må først se den dagen efter. Min H2B sover ikke hjemme, så det er kun mig der og de tre yngste der er hjemme. Jeg regner med at jeg sender en af drengene ned med kurven til 'opsætterne'

0

Kan de ikke finde andre muligheder? Jeg synes det er hensynsløshed fra deres side at I skal løbe rundt og opvarte lige op til..... Jeg ville få mega stress hvis jeg skulle have så mange mennesker boende.... Jeg skulle kun have min mor og hende har jeg afsat til lillesøster i ugen op til og så sover vi på hotel fra fredag til lørdag :-D
Så fravælger de nok desværre helt at komme da de har meget småt med penge. Den eneste jeg tror ikke forventer at sove hos os er Thomas' far som kommer helt fra Sydfrankrig hvis han kommer...

Men lad nu det ligge, det skal ikke fylde her i tråden. :)

Edited by gybbelgobbel
0

Sjovt som traditioner er forskellige, jeg ville blive mega overrasket hvis nogen satte æresport op hos os selv hvis vi ikke lige boede på den anden side af Øresund.....men meget hyggeligt med en hyggeaften med familie og venner

Ja det er lidt pudsigt i et lillebitte land som DK :)

Men jeg synes det er en skøn tradition som jeg har glædet mig meget til :) og aftenen var også bare fantastisk hyggelig :)

jeg har hørt en lille fugl pippe om at jeg skal have bagt boller til fredag aften. Hos os er det traditionen at dem der sætter æreporten op gør efter mørkets frembrud og så bliver får de en bolle og kop kaffe. Men ikke noget med at jeg skal ud og invitere dem indenfor. Jeg må først se den dagen efter. Min H2B sover ikke hjemme, så det er kun mig der og de tre yngste der er hjemme. Jeg regner med at jeg sender en af drengene ned med kurven til 'opsætterne'

Det lyder da også som en fin og hyggelig tradition :) Nu er jo så vant til den anden version, så jeg var blevet skuffet hvis ikke folk var kommet til bygning og derefter ind i haven til en pølse :wink:

0

SÅ kom billederne fra fotografen i går og jeg glæder mig meget til at dele dem med jer :)

Jeg er netop nu igang med at udvælge billeder til den del af beretningen jeg allerede har skrevet mens jeg gik og ventede :wink:

0

Annonce ♥

Del 2 - Lørdag morgen

Selvom børnene var blevet puttet langt senere end de plejer, kunne vi høre noget pusle i stuen ved 7-tiden. Få sekunder senere kom Simon – 4½ - kravlende op i vores seng med ordene: ”Godmorgen mor og far – tillykke med brylluppet!” :loveboard::a1221:
Det var bare så sødt at han i den grad havde glædet sig og vidste at nu var dagen endelig kommet. :cheerleader3:

Der gik ikke længe før vi stod op og kom i tøjet, for vi havde aftalt med feststedet at vi skulle mødes med dem derude kl. 8, for at sætte anlægget op, samt computeren i børnerummet hvor børnene skulle kunne se film, samt videokameraet til videohilsener og kameraet til fotovæggen.

Vi havde egentlig regnet med at skulle sætte andre af vores mange ting op selv, men vi fik besked på at det skulle hun nok tage sig af, vi skulle bare slappe af og nyde dagen, :o så vi kørte hurtigt igen og besluttede at købe morgenmad på Mc Donalds – til børnenes store glæde. :wink:

Så gik turen hjemad og da vi nåede frem listede vi stille rundt og fik de sidste ting gjort klar.

Tasken med skiftetøjet blev sat ud i bilen, som min far skulle køre ud og sætte der hvor vi skulle overnatte og der blev gjort klar med spejl og gine i stuen, hvor vi om aftenen havde sat et bord op med undertøj, smykker, hårting og alt det andet Katrine og jeg skulle bruge. :biggrin:

Det var også nu blevet tid til at give Katrine og Simon deres gaver. Simon fik manchetknapper med røde brandbiler og han var SÅ stolt.

De lå i en æske med en graveret hilsen på.

Katrine fik et fint taskespejl med en hilsen graveret udenpå og var ligeså stolt. :)

Vi gik rundt som i en brandert og havde meget svært ved at forstå at det var ved at være tiden.

Udenfor blæste det en halv pelikan og småregnede fra en tung, grå himmel. :huh::td:

M. kiggede ud på gaden og så et stort badebassin der fløj rundt derude.

Han gik ud for at indfange det og fik det sat i klemme mellem en lygtepæl og et rækværk.

Han kom indenfor og begyndte at ringe rundt til de af naboerne vi kunne komme i tanker om, måske havde sådan et, men vi fandt ikke frem til ejeren.

Jeg lagde dog mærke til senere at det var væk, så nogen må have hentet det. :)

Så gik jeg i gang med at sætte Katrines hår.

Når man lige er fyldt 7 år og skal være mors brudepige, så skal der pynt til, men jeg kunne godt se at jeg ikke ville kunne nå at sætte hendes hår når jeg selv var færdig, så det skulle være inden det begyndte at vrimle med folk. :floejt:

Edited by Dobbeltbrud
0

Del 3: Der kommer gæster

Vi havde aftalt at mine forældre, min MOH, vores toastmaster-MOH, samt fotografen og hår/make-up damen, skulle komme kl. 11, hvorefter M. ville blive hentet af sin forlover.

Ventetiden var slem, men endelig begyndte de at komme. Toastmasteren havde sin mand og en anden bryllupsgæst med, da de kom hele vejen fra Sjælland.

Da de første kom, var jeg ved at lægge sidste hånd på Katrines hår.

Da alle var ankommet, var det tid til flere gaver.

Toastmasterinden, Maid of honor og min mor, fik hver et spejl mage til Katrines. Jeg havde også lavet et til mig selv og min svigermor, som fik gaven med hjem aftenen før, med instrukser om at den skulle åbnes om morgenen.

Min far fik manchetknapper med kameraer, min svigerfar fik med fiskehjul, forloveren fik med trommesæt og M. fik med vores monogram.

Derudover havde vi købt hjerteørenringe til forloverens kone, som også havde hjulpet og M. s ene søster som havde skyllet ris til risposerne i kirken.

Alle de tilstedeværende blev meget glade og rørte over gaverne og de personlige kort der var med. :loveshower::cheerleader3:

Så kom forloveren endelig og tog M. og Simon med.

De slæbte dragtposer og meget andet ud i bilen midt i en byge og vi følte os ikke ret sikre på at vejret ville være med os den dag. :tunge:

Da M. var kørt fik mine forældre slæbt kjolen ind i huset. Den havde hængt hos dem.

Jeg fik smidt tøjet og tog i stedet min morgenkåbe med monogram på som jeg havde indkøbt til lejligheden.

Så gik vi i gang med håret og jeg fik serveret først cola og siden Asti mens fotografen knipsede billeder af både mig og de andre, samt kjolen.

Kjolen på ginen

t9aal0.jpg

Detaljerne på kjolen

2lav6hj.jpg

15i7lw1.jpg

Coladrink med pynt fra min MOH

2hpps29.jpg

Min mors smukke hår med blomster i

nyy9ti.jpg

Katrines fine kjole

15h0sc6.jpg

De indledende øvelser til håropsætningen

11aaf76.jpg

0

Så fin en ide med en gave til børnene :-) Den vil jeg da lige huske :-) Dejlige billeder, vi glæder os til at hører mere :-)

0

super fine billeder, glæder mig til at hører meget mere og ikke mindst super søde gaver

0

Annonce ♥

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Mere, mere, mere... Iiih jeg venter spæææændt.. :cheerleader3:

Sikke flotte billeder. :loveshower:

0

Iiiih så fine billeder! Dejligt at alle blev glade for deres gaver, og særligt ungerne! Kært at lillemanden kom og ønskede tillykke! <3

Smukke detaljebilleder af kjolen!

0

Så fin en ide med en gave til børnene :-) Den vil jeg da lige huske :-) Dejlige billeder, vi glæder os til at hører mere :-)

Tak for det :) Udover makeup spejl og manchetknapper, fik de faktisk også noget legetøj på gavebordet, som de kunne hygge sig med ved festen og så havde vi købt årskort til dem til et legeland (Løvens hule) for de har næsten ingen sommerferie haft, da vi ikke havde hverken tid eller råd pga. brylluppet, så vi syntes de skulle forkæles lidt vores dejlige unger :)

super fine billeder, glæder mig til at hører meget mere og ikke mindst super søde gaver

Taak :) Jeg skal nok lige komme lidt videre snart :)

0

Tak Line - der kommer mere inden længe, men jeg måtte liiige have Simons fødselsdagsinvitationer lavet og sendt afsted og det var jo højprioritet :wink:

Iiiih så fine billeder! Dejligt at alle blev glade for deres gaver, og særligt ungerne! Kært at lillemanden kom og ønskede tillykke! <3

Tak Gybbel :) Ja han er simpelthen så opmærksom og kærlig som en dreng på knap 5 år sjældent er :loveshower:

Uh ja, jeg er glad for at jeg har de billeder af kjolen når den inden længe bliver sat til salg...

Edited by Dobbeltbrud
0

Tak Line - der kommer mere inden længe, men jeg måtte liiige have Simons fødselsdagsinvitationer lavet og sendt afsted og det var jo højprioritet :wink:

Tak Gybbel :) Ja han er simpelthen så opmærksom og kærlig som en dreng på knap 5 år sjældent er :loveshower:

Uh ja, jeg er glad for at jeg har de billeder af kjolen når den inden længe bliver sat til salg...

Det er jo en af fordelene ved at være særligt sensitiv, eftertænksomheden og det at bide mærke i hvad der foregår omkring en. :a1221:

0