Sisselmoel

Forloverdilemma

27 indlæg i dette emne

Hej alle,

Vi står med et dilemma om valg af forlover.

Min H2B har hele tiden sagt at det skulle være hans storebror, da de har et nært forhold. Men nu har hans mor sagt at hans far er blevet ked af at han ikke skal agere forlover. Hans far synes at det er mærkeligt hvis han ikke skal have en rolle til brylluppet, når min far jo skal følge mig op.

Hvad har i gjort med forlover?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Min kæreste har valgt en af sine venner som forlover. Vi og vores familier går ikke så højt op i hvem der nu har "roller" , vores mødre har jo heller ingen roller på dagen :)

Vi troede heller ikke at det havde nogen betydning, men det har det åbenbart.

Det er bare fordi jeg tror han er blevet såret over ikke at skulle have en "speciel rolle" ..

0

Del dette indlæg

Kan din H2Bs far ikke være vidne? Der kan jo godt være forskel på vidnet og den, der står ved siden af gommen i kirken :)

Det kunne måske være en løsning.

Vi synes bare at hvis man har mange forlovere, så bliver det lidt Amerikansk? Vi har ikke behov for et helt følge.

0

Del dette indlæg

Vi synes bare at hvis man har mange forlovere, så bliver det lidt Amerikansk? Vi har ikke behov for et helt følge.

Jamen, vidnet behøver ikke stå ved siden af gommen. Faderen kan sagtens sidde nede i kirken og så står brødrene sammen :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Jamen, vidnet behøver ikke stå ved siden af gommen. Faderen kan sagtens sidde nede i kirken og så står brødrene sammen :)

Okay, tak for hjælpen. Det kunne godt være en løsning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må indrømme at vi slet ikke har overvejet at spørge Sunes far, han havde i forvejen to venner som han skulle vælge imellem til jobbet... Jeg har købt slips til hans far der matcher forlovers og min onkel der skal følge mig op og hvis han vil bestiller vi også knaphulsblomst til ham så man kan se at han er lidt mere end bare gæst....

0

Del dette indlæg

Min storebror skal følge mig op ad gulvet, da min far døde da jeg var 4 år gammel. Har haft min stedfar siden jeg var 6-7 år, så jeg har et godt forhold til ham, uden tvivl. Og jeg elsker ham også rigtig højt. Men inderst inde kan jeg bare mærke, at det skal være min storebror, som følger mig op ad gulvet.

H2B's forlover bliver hans bedste ven - ingen tvivl der :-)

0

Del dette indlæg

Jeg har da aldrig hørt om, at gommens far skulle have en rolle til brylluppet. Det plejer jo altid at være en af gommens nærmeste venner som er forlover, og det er det også i vores tilfælde. Vi har planer om at købe matchende knaphulsblomster til gom, forlover, min far og gommens far, så de alle sammen matcher. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har da aldrig hørt om, at gommens far skulle have en rolle til brylluppet. Det plejer jo altid at være en af gommens nærmeste venner som er forlover, og det er det også i vores tilfælde. Vi har planer om at købe matchende knaphulsblomster til gom, forlover, min far og gommens far, så de alle sammen matcher. :)

Tjo, det er faktisk lige så normalt, at gommen har sin far ved siden, som det er, at bruden bliver fulgt op ad gulvet af sin far :)

0

Del dette indlæg

Tjo, det er faktisk lige så normalt, at gommen har sin far ved siden, som det er, at bruden bliver fulgt op ad gulvet af sin far :)

Det har jeg aldrig hørt om før. Jeg har set, at gommens far har stået sammen med gommen og forloveren ved alteret, men kun i egenskab som far, ikke som forlover. :)

0

Del dette indlæg

Her var det min mands lillebror som var forlover (han gik op i det med krop og sjæl), og der fulgte mig op, sange ingen kontakt har til min far, så ved ikke om det var derfor at min svigerfar intet har sagt. Det var endda svigermor som var det ene vidne. Men ellers en god ide at hører om han ikke vil være vidne, og dermed få en rolle

0

Del dette indlæg

Jeg tror tidligere, at det har været ret normalt, at det har været gommens far, der var forlover. Min far virkede da i hvert fald oprigtigt overrasket, da han fandt ud af, at det ikke var H2B's far der skulle være forlover. Mener bestemt også at min bedstefar var forlover til mine forældres bryllup.

Tror det er en gammel tradition, som er gået lidt af mode. Jeg var heller ikke bekendt med det, før min far sagde sådan. Efterfølgende har jeg dog læst om det i diverse bryllupsmagasiner.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må erkende jeg ikke helt forstår det med at gommens far også skal have en rolle, for gommens og brudens mor har jo heller ingen rolle. Den eneste forældre der har en rolle til vores bryllup ,det er min far da han skal følge mig op. Og der er ingen sure miner fra nogen af de andre forældre, de er jo bare stolte forældre til deres børn der skal giftes :)

Altså ønsker man sin far som forlover, så skal man selvfølgelig bare det, men mener jeg ikke forstår det med at give ham en rolle, hvis nu man vælger en anden forlover, for mødrene har jo som sagt heller ingen rolle.

0

Del dette indlæg

Kan læse at vi gør det anderledes end de fleste, og jeg troede egentlig det var det mest traditionelle... Min kommende mand har ikke valgt en decideret forlover. Han har to kammerater der overnatter sammen med ham natten inden bryllupsdagen. Men ved alteret sidder vi sammen med vores forældre.

Har de seneste par år været til mange bryllupper og da har det hver gang været sådan. Har derfor ikke overvejet andet. Vil også gerne at vores forældre også har en tydelig rolle på dagen - og det af flere årsager; dels gør de det muligt for os at holde den fest vi gerne vil og dels er det naturligt for os at have dem med "øverst" oppe I kirken ved sadan en stor begivenhed...

Blev bare overrasket over at denne måde ikke er så "udbredt" herinde, når det er det mest naturlige for os:)

0

Del dette indlæg

Kan læse at vi gør det anderledes end de fleste, og jeg troede egentlig det var det mest traditionelle... Min kommende mand har ikke valgt en decideret forlover. Han har to kammerater der overnatter sammen med ham natten inden bryllupsdagen. Men ved alteret sidder vi sammen med vores forældre.

Har de seneste par år været til mange bryllupper og da har det hver gang været sådan. Har derfor ikke overvejet andet. Vil også gerne at vores forældre også har en tydelig rolle på dagen - og det af flere årsager; dels gør de det muligt for os at holde den fest vi gerne vil og dels er det naturligt for os at have dem med "øverst" oppe I kirken ved sadan en stor begivenhed...

Blev bare overrasket over at denne måde ikke er så "udbredt" herinde, når det er det mest naturlige for os:)

Ej hvor sjovt for det har jeg hverken hørt om eller oplevet før :-) Men det viser jo bare hvor forskellige traditioner kan være og at man egentlig bare skal gøre hvad man selv sys er rigtigt :-)

0

Del dette indlæg

Hvad med at lave ham blive Toastmaster - det er en speciel men også stor rolle at have? :wink:

Vi var også lidt i et dilemma - men valgte med hjertet og jeg fortalte med det samme min svoger (som nok havde regnet med at blive toastmaster), at han bare kunne slappe af den aften og nyde den. Til gengæld satte jeg ham ved siden af mig, da han er en perfekt bordherre.

H2B valgte selv forlover, som var hans bedste ven igennem mange år. Håber der kommer styr på det :a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste har valgt en af sine venner som forlover. Vi og vores familier går ikke så højt op i hvem der nu har "roller" , vores mødre har jo heller ingen roller på dagen :)

Vi troede heller ikke at det havde nogen betydning, men det har det åbenbart.

Det er bare fordi jeg tror han er blevet såret over ikke at skulle have en "speciel rolle" ..

Hvad med at gøre ham til "Toastmaster"?

0

Del dette indlæg

Hvad med at lave ham blive Toastmaster - det er en speciel men også stor rolle at have? :wink:

Vi var også lidt i et dilemma - men valgte med hjertet og jeg fortalte med det samme min svoger (som nok havde regnet med at blive toastmaster), at han bare kunne slappe af den aften og nyde den. Til gengæld satte jeg ham ved siden af mig, da han er en perfekt bordherre.

H2B valgte selv forlover, som var hans bedste ven igennem mange år. Håber der kommer styr på det :a1221:

Lige min tanke! :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg har faktisk aldrig oplevet at det har været faren der har været forlover? - Så det overraskede også mig. men han har jo stadig en speciel rolle, eftersom han sidder ved hovedbordet? Så man er jo ikke i tvivl om hvor han "hører til"?

synes måske også det er lidt egoistisk af faren at blive mopset :huh:

1

Del dette indlæg

Jeg synes generelt det er en skidt ide at give toastmaster rollen væk som trøstepræmie, mest fordi en god toastmaster er helt essentielt til middagen, faktisk meget vigtigere end forloveren er i kirken.... Vælg en toastmaster der er rigtig god til jobbet

0

Del dette indlæg

Jeg har heller aldrig hørt eller oplevet det ned at faren skulle være forlover før. Brudens mor har jo som sådan heller i gen rolle på dagen og det har Gommens mor jo heller ikke. Som Riiva skriver så er man jo alligevel som regel ikke i tvivl om at de noget særligt og når alt kommer til alt så er det jo brudeparrets dag og ikke forældrenes...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer