Elisa og Morten

Søger musik i Vestjylland

8 posts in this topic

Hejsa

Vi skal giftes den 9. maj 2015 og er godt i gang med forberedelserne. Vi er dog meget i tvivl om hvilken form for musik vi skal vælge, så vil lige høre, hvad jeres erfaringer er med liveband/DJ? Og om I har nogle gode forslag til det ene eller det andet.

Venlig hilsen

Elisa og Morten

0

Annonce ♥

Jeg har lige gode og dårlige erfaringer med begge dele :)

Du skal bare gøre dig klart, at det er 2 forskellige løsninger, som du får.

Et band har et begrænset repertoire og ofte en bestemt musik stil, som de spiller.

Og den kan være svær at gå udenom, jeg var til en fest for nylig, hvor der var et band der ikke rigtigt faldt i gæsternes smag.

Men de kunne ikke spille andet så det var lidt tamt på dansegulvet og lidt surt for værtsparret der havde betalt en pæn slat uden at tjekke dem selv.

De var booket på en ren anbefaling ;)

Men hvis du finder det rigtige band (og det er jo bare at søge og lytte til lydklip og snakke om stilart) så er det mega fedt med livemusik. Ingen tvivl om det :)

En DJ kan spille alt - har han ikke dine yndlingsnumree kan han sørge for at skaffe numrene inden festen,hvis du gør obs på det.

Så her får du jo et meget bredt repertoire. Jeg har dog også været udsat for dårlige DJ's der overhovedet ikke lyttede til ønsker og ikke formåede at fange stemningen blandt gæsterne.

Men hold nu op jeg har danset til mange bryllupsfester og andre store fester til gode DJ's.

Prisen har måske en afgørende rolle for dig.

En DJ liggger typisk på 4500-6000 for en hel fest, hvor du skal gange med 2-3 stykker for at få et band ud 3 timer.

Jeg vil ikke anbefale det ene eller andet bare sige, at det er super vigtigt, at du gør et godt stykke research så I får det rigtige musik til jeres smag.

:)

0

Har egentlig ikke så meget at tilføje til Ki's glimrende beskrivelse som er meget rammende og du efterlyser jo også andres erfaringer med livebands/dj's og ikke udøvernes egne. :lol: Der er dog to andre forskelle som ikke nævnes ovenfor og det er pladsforhold og spilletid.

I skal forvente at et decideret band fylder betydeligt mere end en DJ og det er ikke alle steder der er gearet til det.

En bryllupsfest varer typisk 8-12 timer. Mange bands spiller kun 2 sæt af 1,5 time, men der er også nogle som spiller mere. En mellemløsning kunne være en duo eller en trio. De fylder mindre og spiller typisk også længere tid men dog sjældent så lang tid som en DJ hvor vi - ihvertfald for vores del - taler om hele festen fra start til slut inkl. middag.

0

Annonce ♥

Vi havde booket et band (A celebration, som du kan finde ved at følge Ki's link), da min bror havde været til et bryllup, hvor han synes de spillede super godt.

Det var dog først efter at vi havde reseveret dem, at vi fandt ud af at det fungere mere som en form for booking burau, så vi kunne ikke være sikker på, at dem der kom, var de samme som min bror havde hørt. Det gjor os meget spændte og en smule nervøse... Men det var simpelt hen så godt, og dansegulvet var fyldt hele tiden på trods af at der var 30 grader og ingen air condision..

Vi havde bestilt en til at spille under maden, og derefter skulle de være 3 til at spille op til dans. Musikken under maden var stille og rolig guitarspil, man kunne lige fornemme hvilken sang det var, men det var ikke for højt så det generede ikke - helt perfekt. Og så kunne han spille med på de sange, der var lavet til os.

Da gulvet blev gjort klar til dans, kom der to ekstra musikkere til og også her var det helt perfekt. De fandt lyn hurtig ud af, hvad folk gad danse til, og man blev ikke jaget væk hvis man forsøgte at ønske en sang.

Som sagt ved du ikke hvem der komme, men til vores bryllup var det en Rene Gummer med band, og de kom helt fra København (vi holdte festen i vestjylland) og de fik 13.500 kr. for en hel aften inklusiv dinner musik og transport, så det synes vi bestemt ikke var slemt og slet ikke i forhold til hvor godt de spillede..

Vi fandt egentlig bandet via en hjemmeside, hvor man kan taste ind hvad man vil have (dj, band, trio osv.), hvor lang tid de skal spille (under maden eller kun til dans) samt hvad ens budget er, og så får man nogle mails med forskellige tilbud på det man efterspørger, så kan man selv vælge om det skal være nogen af dem.

0

Vi kan også anbefale hjemmesiden hvor du kan beskrive dine ønsker, og efterfølgende kontakter musikerne dig, hvis de mener de kan levere det du ønsker. VI fik flere interessante og også et par som var helt ved siden af :) Vi holder det i midtjylland og har booket www.musikerogdj.dk, som også holder til i midtjylland.

0

Var til bryllup i Ringkøbing hvor Båndsalat spillede.... De var FANTASTISKE!!! Mener at min søster betalte 13.000 for dem, men de var altså alle pengene værd. Ellers gå ind på 123festmusik.dk. Der lavede jeg en "jeg søger" og fik henvendelser fra flere bands, nogle mere relevante end andre. Fandt det perfekte men de var dog for dyre (16.000 inkl dinner). Jeg fortalte at det var der ikke penge til og at vores maz var 12.000 - det gik de med til :loveshower: så der er mulighed for forhandlinger derinde.

0

Annonce ♥