RIIS

Sluttidspunkt

17 posts in this topic

Hvornår sluttede jeres bryllupsfest?

Vi er rigtig meget i tvivl om hvor længe vi skal booke musik mm. til.

0

Annonce ♥

Vores dj begyndte at pakke sammen kl. 3.30 :)

0

Vi lukkede ned i selve festsalen kl 3:30 og gik i seng og så satte de sidste 8-10 sig op i det lille opholdsrum og fik den sidste øl og de sidste røverhistorier

0

Det er meget svært at sige hvornår en fest slutter på forhånd. Det ved jeg jo om nogle i og med at vi ikke har noget fast sluttidspunkt. Fordi vi netop ikke ønsker at folk skal gøre sige at g den slags overvejelser eller tænke i økonomi i relation til evt. forlængelse. Men som jeg tit har sagt til kolleger som kører med fast sluttidspunkt så betyder det jo ikke at man spiller til kl. 5 altid.

Man kan vel sige at der gælder en tommelfingerregel i forhold til festlokation:

Holder man festen på et egentligt feststed, en kro eller et forsamlingshus der er "bemandet" med stedets egne folk vil der ofte et fast sluttidspunkt - typisk kl. 2 - men er der ikke eller kan der forlænges så er der også nogle grænser. Er der kun halvdelen af selskabet oplever vi i hvert fald ofte at personalet beder om at man begynder at lukke ned.

Holder man derimod festen i et forsamlingshus eller i et festtelt hvor man selv har hyret personalet ind (som typisk går efter middagen/kaffen) er det noget andet. Der er det ene og alene brudeparret der sætter grænsen og det er typisk også de fester der varer længst. Det vil normalt sige mellem kl. 3.30 og 5.30, men efter kl. 4 vil det som regel ikke være forkert at sige at festen reelt set er slut. Der er ikke så mange tilbage og man ved at lige pludselig vil de sidste gæster og i særdeleshed brudeparret godt hjem, så på det tidspunkt er jeg som begyndet at pakke lyset ned så der er musik til sidste "sekund".

Der er også et godt ordsprog som hedder at det ikke er nogen skam at slutte en fest mens den er på toppen.

Nu ved jeg ikke hvad I er ude i af overvejelser da der jo er forskel på bands og DJ's ikke mindst prismæssigt også når vi taler ekstra timer. Men "booker" i en løsning med fast aftalt sluttidspunkt kunne en mulighed hedde kl. 2 hvor der så måske er mulighed for at købe ekstra timer så man kan tage det hen af vejen.

0

Annonce ♥

Vi stoppede klokken 7 om morgenen - enkelte var lidt længere tid om at gå i seng :) Men vi var også i telt i haven - og havde flere overnattende i telte :wink: Generelt blev folk meget længe - også de gamle og "mindre gamle" :)

0

Men kunne I ikke købe en ekstratime . :) Det er godt nok ekstremt sjældent jeg slutter kl. 2 medmindre vi taler om feststeder hvor festen skal slutte kl. 2. I lørdags var jeg hjemme kl. 6 søndag morgen og havde ca. 10 minutters kørsel hjem fra spillestedet. Så det er ikke uden grund når jeg siger at jeg ikke vil køre hjem om natten når jeg er på Fyn eller i Jylland. :)

0

Alt tyder vist på at vi skal ændre lidt i planerne, og så rykke musikken til senere sluttidspunkt, med aftale om mulighed for ekstra time😄

Vi vil nemlig rigtig gerne have en FEST😄

0

Vores sluttede ved en 6-tiden, og vi var selv med til det sidste. Ville ikke have det anderledes! Vi så solen stå op med de gæster (primært de yngste), der var tilbage- og det var en aften/nat/morgen jeg aldrig glemmer. :)

0

Annonce ♥

Haha, ja vi falder så ret meget udenfor , vores fest sluttede ca. kl. 00.30 . Vi var hjemme kl. 01.15, vi skulle lige pakke gaver ned, have mig ud af kjolen osv, inden vi gik hjem ( vi bor 10 meter fra festlokalet) .

Men for os var det et perfekt tidspunkt festen sluttede på, jeg var simpelthen SÅ træt, og havde i en time overvejet snart at smutte hjem. Vi havde så heller ikke ønsket en vild fest til langt ud på natten, så ja det var virkelig perfekt for os. Så sad vi lige hjemme i sofaen og snakkede en times tid, inden vi gik på hovedet i seng.

0

Haha, ja vi falder så ret meget udenfor , vores fest sluttede ca. kl. 00.30 . Vi var hjemme kl. 01.15, vi skulle lige pakke gaver ned, have mig ud af kjolen osv, inden vi gik hjem ( vi bor 10 meter fra festlokalet) .

Men for os var det et perfekt tidspunkt festen sluttede på, jeg var simpelthen SÅ træt, og havde i en time overvejet snart at smutte hjem. Vi havde så heller ikke ønsket en vild fest til langt ud på natten, så ja det var virkelig perfekt for os. Så sad vi lige hjemme i sofaen og snakkede en times tid, inden vi gik på hovedet i seng.

Ha ha jamen Rikke du skal jo også bare være lidt "mærkelig" ;-) Når det så er sagt så forventer jeg faktisk heller ikke at vi kommer til at feste hele natten. Der er ikke så mange unge med et stort "fest-gen" med. De fleste på min alder har børn som os selv og der er mange fra mine forældres generation som heller ikke lige plejer at feste det halve af natten. Så jeg regner egentlig med at det er ved at være slut når vi har serveret natmad... Den tager vi så når vi kan mærke på stemningen at det passer...

0

Ha ha jamen Rikke du skal jo også bare være lidt "mærkelig" ;-) Når det så er sagt så forventer jeg faktisk heller ikke at vi kommer til at feste hele natten. Der er ikke så mange unge med et stort "fest-gen" med. De fleste på min alder har børn som os selv og der er mange fra mine forældres generation som heller ikke lige plejer at feste det halve af natten. Så jeg regner egentlig med at det er ved at være slut når vi har serveret natmad... Den tager vi så når vi kan mærke på stemningen at det passer...

Ja jeg VIL bare være mærkelig og være på tværs :tunge: Vi fik jo heller ikke serveret natmad, så vi har stadig MANGE pølser, haha.

Vi havde jo også mest familie med, og vores familier er ikke typerne der danser løs, fester som gale osv, vi er mere til stille og rolig hygge , hvilket jo også var det vi ønskede, så det passede jo perfekt. Der var da et par stykker af vennerne der blev fulde, og det var de allerede ret tidligt da de havde drukket øl på vejen ud til festen ( de blev kørt) , men altså de var ikke generende, ubehagelige eller noget. Min stedmor blev også fuld, men det gør hun altid hvis hun drikker et par glas vin, så hun var best friends med forloverens kæreste, de havde vist en rigtig hyggestund sammen :lol:

0

Den anden bryllupsfest der blev holdt på hotellet samtidig med vores bryllup lukkede og slukkede kl 01:30 og de havde ellers DJ

0

Annonce ♥

Så har det været en dårlig DJ :lol: :lol: Spøg til side. Det kan også være de er startet tidligt. Men der er mange måder at holde fest på. Et bryllup kan også være en god middag for de allernærmeste og afslutning med kaffe (dem har vi så ikke så mange af) og der kan være fester hvor der er mere fokus på hygge og "hyggemusik" end egentlig dans. Det ene kan være lige så godt som det andet, men når der spørges ind til sluttidspunkt i relation til musikken så er det nok ikke det der lægges op til og det skriver Riis jo også ovenfor.

0

Så har det været en dårlig DJ :lol: :lol: Spøg til side. Det kan også være de er startet tidligt. Men der er mange måder at holde fest på. Et bryllup kan også være en god middag for de allernærmeste og afslutning med kaffe (dem har vi så ikke så mange af) og der kan være fester hvor der er mere fokus på hygge og "hyggemusik" end egentlig dans. Det ene kan være lige så godt som det andet, men når der spørges ind til sluttidspunkt i relation til musikken så er det nok ikke det der lægges op til og det skriver Riis jo også ovenfor.

Ja jeg undrede mig også, men det passer jo med at de er startet en time tidligere end os og ikke har tilkøbt ekstra timer...synes bare det var lidt spild af DJ, men det er jo min mening...

0

De fleste af de bryllupper jeg har været til, er altså sluttet mellem 00:30 og 1:30 - Så det er absolut ikke umuligt at have en tidlig afslutning.

Jeg tror selv vi får en fest der slutter mellem 01:00 og 02:00. Nok med servering af natmad omkring 00:45 - men ved det overhovedet ikke. Der er jo laaang tid endnu :P

0

Vores fest var uformel og blev holdt i haven, de sidste gæster tog hjem klokken 6 :blink: Men vejret var også godt og stemningen god :)

0

Annonce ♥

Det behøver såmænd ikke at være spild af DJ (læs penge) at en fest slutter kl. 1.30 eller for den sags skyld 00.30. .:) Hvis man så sådan på det skulle alle vores fester jo først slutte kl. 6 .:)

Først og fremmest opererer langt de fleste DJ-løsninger jo med spilletid til kl. 2 som det også bliver nævnt ovenfor men en DJ kan jo også have en høj værdi i kraft af den dinnermusik der leveres under middagen på samme måde som det er tilfældet med en pianist.

Derudover har jeg da været ude til bryllupsfester som skulle slutte kl. 2 hvor der har været fuld fart på lige fra brudevalsen og frem til slut i et sådant omfang at det angiveligt har gjort mindst lige så stort indtryk og givet mindst samme værdi for pågældende par og gæster som hvis man havde kørt det ud til kl. 4 eller 5.

0