Aagaard_88

Bryllupsfesten i en lade

10 indlæg i dette emne

Hej alle,

Min forlovede leder og leder efter et sted og holde vores bryllup uden det koster en formue..

Og snakkede faldt på om en lade kunne være en mulighed.

Er der nogen der har erfaring med at holde sig fest i en lade.? Nemt at finde, dyrt, kan man holde varmen (december bryllup) køkken og toilet,

Nogen erfaringer??

Vi bor i brande, så hvis nogen kender nogen i nærheden må i gerne sige til hvis der ku være mulighed for noget 😊

På forhånd tak - god weekend //Lillian

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt vores bryllup i en lade - men det var i Sonnerupgårds lade, som jo er betegnet til det og om sommeren. Så kan jo sagtens forstå du synes en lade er en god ide :lol:

MEN ville godt nok være bekymret over flere ting, ved at holde det i en lade, der ikke er beregnet til det. Tror det vil være meget koldt i december!! De lader jeg har været i, er der i hvert fald tæt på samme temperatur som udenfor. De fleste lader i dag står jo heller ikke tomme, men er netop især om vinteren fyldt op med landbrugsmaskiner og andet godt, eller lejet ud til folk der skal have opbevaret deres både, campingvogne osv. De fleste lader i dag er også renoverede med bliktag, store "jern" skydelåger osv og står ikke flot med stenvægge og træbjælker.

Derudover er det som du selv nævner en udfordring, at der ikke er noget køkken og at der formentlig ville skulle lejes toiletvogne. Jeg ville også være bekymret for belysning (lysstofrør i loftet er måske ikke det mest romantiske) og om der er stikkontakter nok til f.eks musikken.

Alt i alt kunne jeg forestille mig at det ville løbe hurtigt op med leje af gasvarmere, toiletvogne, måske køleskabe, borde, stole, service, lyskæder eller lign for stemningen mm selv hvis i er heldige at finde en pæn lade, der står tom. :( Og tror det ville være noget af et arbejde at sætte det hele op og ikke mindst rydde det hele op igen - men det gør selvfølgelig ikke noget, hvis man har lyst til det og er indstillet på det.

Kan som sagt virkelig godt forstå i har forelsket jer i lade-ideen. Det har virkelig meget potentiale. Alle bryllupsblogge er jo fyldt med smukke smukke billeder af oppyntede gamle lader. Du kan se billeder fra vores bryllup til sidst i min planlægningstråd hvis du har lyst :)

0

Del dette indlæg

Enig i betragtningerne. Det bliver nemt meget koldt. Jeg tror I skal overveje at kigge på Harlev Mølle eller wigwam i Horsens i stedet. Vi taler ikke egentlige lader men mere hhv. "bjælkestil" og spejderhytte stil om end det er meget mere luksuriøst end det man forbinder med disse ord. Sinding Feriecenter kunne også være en god mulighed.

0

Del dette indlæg

Hvis en af grundene er at det IKKE skal koste en formue så tror jeg man får langt mere ud af at kigge på diverse spejderhytter/lejre, forsamlinsghuse, og lignende,

Selv skal vi holde festen på en gammel skole/halvt ombygget vandrehjem som vi kan leje billigt da det endnu ikke er blevet renoveret. Og til et december bryllup (fedt i øvrigt, der er ikke mange der skal holde bryllup i samme måned som os) så skal det nok som minimum være et sted med ordentlig varme-forhold da det ellers hurtigt kan ligge en dæmper på festlighederne. Der er intet værre end at fryse...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder brylluppet i mine svigerforældrenes lade, de bruger den kun til fester. De plejer bare at sætte et par varme ovne derud dagen før til at varme rummet op, og hvis det er meget koldt lader de dem stå mens der er gæster. så det er dit mindste problem. Men indtil videre siger min erfaring mig, at få gjort sådan et sted hyggeligt og leje borde + stole mm. gør det lige så dyrt som at leje et forsamlingshus eller lignende. vi kommer ca. til at bruge 20.000 på pynt (inkl. til bordene) ca. halvdelen kunne nok have været undgået hvis vi havde lejet et sted. de 20.000 inkludere blandt andet: gulvtæppe (betongulv slider/ødelægger de lange kjoler og børnesnes tøj hvis de vil kravle rundt), stof til væggene, lamper, lyskæder osv.

Redigeret af Me and Him 2015
0

Del dette indlæg

Vi skal holde festen i mine forældres lade men det er om sommeren og ville godt nok være koldt på denne årstid. Vi er så netop glade for det rustikke beton gulv giver i rummet som har hvide vægge og luft så der skal ikke dækkes en masse af :)

0

Del dette indlæg

Jeg er altid til Sankt Hans-fest i en lade, og det er meget ofte p....koldt til trods for, at det er i juni, så jeg ville ikke turde holde et bryllup i december måned i en lade - med mindre I altså kører skibums-tema ;)

Redigeret af sle85
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle,

Min forlovede leder og leder efter et sted og holde vores bryllup uden det koster en formue..

Og snakkede faldt på om en lade kunne være en mulighed.

Er der nogen der har erfaring med at holde sig fest i en lade.? Nemt at finde, dyrt, kan man holde varmen (december bryllup) køkken og toilet,

Nogen erfaringer??

Vi bor i brande, så hvis nogen kender nogen i nærheden må i gerne sige til hvis der ku være mulighed for noget

På forhånd tak - god weekend //Lillian

Hvad endte I med? Vi kommer fra ca samme område og snakker om det samme, så er lidt nysgerrig :) Og et lidt sent tillykke herfra ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer