Pyntesyg

Motivationstråd med ugentlige opdateringer

212 indlæg i dette emne

Så selvom vi "konkurrere" mod hinanden, kan vi vel stadig støtte mit problem er ikke kosten, men motionen.. Er selvstændig så træningstider i fitness passer bare ikke.. Var begyndt at løbe, hvilket jeg normalt elsker.. Men føler nogle gange at hvis jeg lykkes på maden så virker motionen ikke og omvendt.. Kan I knække koden?

Det er jo ikke "rigtig" kokurrence, rent venskabeligt. Hele ideen er jo at vi kan støtte hinanden.

Jeg har det lidt modsat dig. Hvis den ene ikke kører, så ryger den anden også ud til højre. Hvis der er en uge hvor jeg ikke får trænet, så har jeg heller ikke styr på kosten - de skal gå hånd i hånd for mit vedkommende. De fleste træningscentre (I Hovedstadsområdet, nu ved jeg ikke hvor du bor) har åbent fra 6.00-22.00, der er endda FreshFitness som vistnok har døgnåbent. Mon ikke det skulle kunne lade sig gøre at finde tid i det tidsrum? Der er selvfølgelig ikke holdtræning helt tidligt og helt sent, men så lidt på egen hånd måske?

Jeg holder også meget af at løbe, og som regel tvinger jeg mig selv ud, som om jeg BARE ikke gider. Og aftaler med mig selv, at hvis jeg BARE ikke gider efter 1,5 km, så vender jeg hjem igen. Så har jeg stadig løbet 3 km, og det er bedre ind ingenting. Men som regel gider jeg jo godt når jeg er ude, og så har jeg løbet 5-10 km inden jeg kommer hjem.

Hvis du ikke kan løbe så lang tid ad gangen, så kan det være en god ide at lave et løbe/gå-program. Så kan du stadig komme ud på nogle ret lange ture, men hvor du skiftevis løber og går :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er julen næsten overstået..

Hvordan gik det for jer?

Min jul var den værste i mands minde.. Seriøst!!

H2b var syg fra d. 21.12, vi havde årsdag 22.12 og havde købt lækker mad.. Det fik jeg så alene foran tv, han blev rask d. 23. Hvor han skulle til nordjylland til hans forældre. Planen var at de skulle have været her men pga blodprop blev det ændret.. Jeg lagde mig så syg med roskildesyge d. 24 om morgenrn. Røg på sygehus men pga smittefaren jeg udgjorde sendte de mig hjem i karantæne i 48 timer..

Min bror og familie fra norge var hjemme for første gang til jul i 5 år.. Behøver jeg at sige mere?

Tudede hele den 24. Var dog med på facetime da de dansede rundt om træet.

Mit juletræ var et julekort fra svigermor og julemaden var 4 mariekiks og et glas saft..

Har ikke vejet mig. Gør jeg d. 1.jan

Fik et klippekort af min mor til trænning.. Perfekt når vi arbejder så meget ellers.

Godt nytår til jer alle, hold motivationen så vi kan blive lækre og smækre til vores bryllupper..

Øv det lyder godt nok som en træls jul :-( Håber du er ved at være frisk igen. Men til gengæld super kikkert med klippekort til træning. Håber du får gjort god brug af det :-)

0

Del dette indlæg

Vil da også lige selv smide en opdatering. Jeg nåede det slet ikke inden jul. Jeg ved ikke hvad vægten siger lige pt. For vi er his min familie nytåret over. Men den 23. sagde vægten 84,9. Så jeg er kommet af med det væske jo hobede op tidligere i forbindelse med ægløsning - øv, dumme hormoner :-(

Jeg får ikke lavet det vilde. Men min gastriske bypass gør jo at jeg ikke bare kan æde vildt her i juledagene. Så tror da at vægten holder. Men glæder mig til at komme hjem og få tjekket :-)

0

Del dette indlæg

Så er julen næsten overstået..

Hvordan gik det for jer?

Min jul var den værste i mands minde.. Seriøst!!

H2b var syg fra d. 21.12, vi havde årsdag 22.12 og havde købt lækker mad.. Det fik jeg så alene foran tv, han blev rask d. 23. Hvor han skulle til nordjylland til hans forældre. Planen var at de skulle have været her men pga blodprop blev det ændret.. Jeg lagde mig så syg med roskildesyge d. 24 om morgenrn. Røg på sygehus men pga smittefaren jeg udgjorde sendte de mig hjem i karantæne i 48 timer..

Min bror og familie fra norge var hjemme for første gang til jul i 5 år.. Behøver jeg at sige mere?

Tudede hele den 24. Var dog med på facetime da de dansede rundt om træet.

Mit juletræ var et julekort fra svigermor og julemaden var 4 mariekiks og et glas saft..

Har ikke vejet mig. Gør jeg d. 1.jan

Fik et klippekort af min mor til trænning.. Perfekt når vi arbejder så meget ellers.

Godt nytår til jer alle, hold motivationen så vi kan blive lækre og smækre til vores bryllupper..

Hold nu op en ærgerlig jul :-( I burde næsten holde jul i januar i stedet :wink: Jeg håber det hele er lidt bedre for jer nu.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

NÅ - så er jeg også kommet helskindet ud på den anden side af hele jule- og nytårsræset. 2 kg tungere, men dem skal jeg nok komme af med. Jeg har holdt fast i træningen hele perioden, mest med løb da min kærestes forældre bor laaaangt væk fra et fitnesscenter - og der var vi det meste af julen.

Jeg er igen tilbage på Lifesum-appen, hvor jeg registrerer måltider, og jeg vil opdatere hver fredag herinde, om hvordan den forgangne uge er gået. Med 5 måneder til brylluppet er det NU-NU-NU! :D

0

Del dette indlæg

NÅ - så er jeg også kommet helskindet ud på den anden side af hele jule- og nytårsræset. 2 kg tungere, men dem skal jeg nok komme af med. Jeg har holdt fast i træningen hele perioden, mest med løb da min kærestes forældre bor laaaangt væk fra et fitnesscenter - og der var vi det meste af julen.

Jeg er igen tilbage på Lifesum-appen, hvor jeg registrerer måltider, og jeg vil opdatere hver fredag herinde, om hvordan den forgangne uge er gået. Med 5 måneder til brylluppet er det NU-NU-NU! :D

Flot at du har holdt ved med motionen :-) Forhåbentligt ryger de to kilo hurtigt af når nu du er hjemme og får styr på maden igen :-)

0

Del dette indlæg

Jeg vil da også lige smide en kort opdatering. Vægten sagde 84,9 inden jeg tog på juleferie og den sagde præcis det samme da jeg kom hjem 9-10 senere :-) Så det er jeg egentlig rigtig glad for er lykkedes selvom motion har været en by i Rusland samtlige dage :-) Der er så desværre røget ca 600 gram på her hen over weekenden. Men jeg er ret sikker på at det er væske som jeg har tendens til at ophobe pga hormoner da jeg havde ægløsning - ja undskyld detaljerne :-) Det irriterer mig bare voldsomt hver gang. Men ved at det som regel forsvinder igen når jeg når frem til mens. Jeg er fortrøstningsfuld og det skal nok gå :-)

0

Del dette indlæg

Jeg har haft vildt travlt med besøg af familierne fra Bornholm, så jeg har slet ikke haft fokus på kost eller motion mellem jul og nytår :floejt: så til morges da jeg hoppede på vægten sagde den alt for meget... Så dagens status er;

Dagens vægt: 92,8 kg (altså plus 2 kg :boohoo: )

Humør: langt nede i kulkælderen :unsure:

Motivation: på vej i top :thumbsupsmileyanim:

Støtte: Kæresten er 100% med :kiss:

Planlagt motion i ugen: løb/cykle 30 min * 3+ :sm:

Kram fra Henriette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DEN FRYGTE "januarssyge"

Ja den er vi altså ramt af herhjemme ;-) Minus motivation og hverken mig eller børnene gider at stå op om morgenen. Det er rigtig hårdt at komme i gang efter 2,5 uges juleferie... Men et sted i mørket fandt jeg alligevel lidt lys og har grebet det :-) Der findes jo så mange lækre "vintergrøntsager" som er smækfyldte med vitaminer som kan give os et ekstra kick her i januar.

Så i aften står den på tærte med kylling og porre og salat med æble og valnødder - skulle have været med spinat, men det vat udsolgt så det blev en napolitana blanding i stedet. Tærten bliver selvfølgelig grov og bagt med bla havregryn osv. Grønkålssuppe i morgen og forloren hare med rodfrugter en af dagene. Der skal nok også en lækker rødbede salat til en af dagene :-) Det er vildt lækkert, masser af vitaminer og virker desuden udrensende :-D Så Håber jeg at jeg genfinder motivationen en af dagene :-)

0

Del dette indlæg

Jeg har totalt opgivet.... bliver fristet konstant og vægten stiger og stiger... :td:

Så skynd dig at trække i håndbremsen, inden det går værre.

Du kan stå på din bryllupsdag og være ærgerlig over at du bare lod fristelserne rulle ind over dig - eller kigge på din lækre, slankere krop, og være SÅ glad for at du tog kampen op. Du bestemmer altid selv, hvad du putter i munden :)

Vi hepper på dig!

0

Del dette indlæg

Jeg har totalt opgivet.... bliver fristet konstant og vægten stiger og stiger... :td:

Du kan stå på din bryllupsdag og være ærgerlig over at du bare lod fristelserne rulle ind over dig - eller kigge på din lækre, slankere krop, og være SÅ glad for at du tog kampen op. Du bestemmer altid selv, hvad du putter i munden :)

Vi hepper på dig!

Jeg ved det godt - men undskylder mig lidt med at jeg er så presset lige for tiden så jeg "må gerne".... Ved godt jeg kun snyder mig selv men har ikke energi til at sparke mig selv bagi pt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt en juicer, så nu lever jeg halvt af normal mad og halvt af juice. Det smager lææææækkert, så det er slet ikke slemt. Målet er at prøve rene juicekure af en uges varighed hver. Desuden følger jeg med i Fitness Worlds Fit n Fabulous hold, så mon ikke der ender med at ryge nogle kilo? Jeg ville gerne af med ca. 5-7, så det burde ikke være så svært :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

You can do it :cheerleader3: Bare små æmdringer i kosten og lidt fitness på gulvet derhjemme. De der 7 minutters programmer er skide gode og overskuelige.

0

Del dette indlæg

Vi hepper på dig!

Jeg ved det godt - men undskylder mig lidt med at jeg er så presset lige for tiden så jeg "må gerne".... Ved godt jeg kun snyder mig selv men har ikke energi til at sparke mig selv bagi pt...

Det er meget lettere at håndtere pressede tider, hvis man får noget ordentligt sundt mad at spise. Selvfølgelig hjælper det ingen steder at være sulten - men slik, kage og chokolade gør virkelig intet godt for humøret - det gør vitaminrige frugter og grøntsager til gengæld. Det kræver intet, rent tidsmæssigt, at erstatte her, og gevinsten er KÆMPE! Jeg håber virkelig det lykkes for dig at komme på ret kurs!

0

Del dette indlæg

Vi hepper på dig!

Det er meget lettere at håndtere pressede tider, hvis man får noget ordentligt sundt mad at spise. Selvfølgelig hjælper det ingen steder at være sulten - men slik, kage og chokolade gør virkelig intet godt for humøret - det gør vitaminrige frugter og grøntsager til gengæld. Det kræver intet, rent tidsmæssigt, at erstatte her, og gevinsten er KÆMPE! Jeg håber virkelig det lykkes for dig at komme på ret kurs!

Har været inde og læse lidt om LCHF tror måske det kunne være vejen frem for det giver et godt stabilt blodsukker.... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi hepper på dig!

Har været inde og læse lidt om LCHF tror måske det kunne være vejen frem for det giver et godt stabilt blodsukker.... :)

Mega god ide! Det er heller ikke så kompliceret. Væk med kulhydraterne, ind med fedtet, og masser af grøntsager :)

0

Del dette indlæg

Vi hepper på dig!

Mega god ide! Det er heller ikke så kompliceret. Væk med kulhydraterne, ind med fedtet, og masser af grøntsager :)

Lige præcis - ingen sukker, ingen stivelse og ingen grøntsager der vokser under jorden.... Bum

0

Del dette indlæg

Nå - jeg har jo lovet updates hver fredag.

Jeg var til træning i morges og har derfor ikke vejet mig, men igår sagde vægten 64,3 - efter jul er det højeste 65,0, så jeg er på vej nedad igen. Jeg har lallet lidt rigeligt med kosten i denne uge, og har slet ikke fået brugt app'en som ellers var min hensigt, og det bliver ikke bedre i weekenden med weekendtur. Jeg har planlagt træning de fleste dage i næste uge, og vil vende tilbage til min vanlige kost - få kulhydrater, masser af proteiner og sundt fedt, og så få brugt app'en så jeg har et overblik over mit indtag. Jeg rykkede så meget ved vægten i december, og det var på kort tid - jeg skal lige tilbage i det "mode". Der er knap 5 måneder til bryllupsdagen, og med et mål om (i hvert fald) at komme under 60 kg er det nu indsatsen skal gøres, hvis jeg ikke skal ende med en desperat suppekur eller hvad ved jeg. Hvordan går det for jer andre? Og hvor lang tid har I til den store dag?

0

Del dette indlæg

Jeg var til træning i morges og har derfor ikke vejet mig, men igår sagde vægten 64,3 - efter jul er det højeste 65,0, så jeg er på vej nedad igen. Jeg har lallet lidt rigeligt med kosten i denne uge, og har slet ikke fået brugt app'en som ellers var min hensigt, og det bliver ikke bedre i weekenden med weekendtur. Jeg har planlagt træning de fleste dage i næste uge, og vil vende tilbage til min vanlige kost - få kulhydrater, masser af proteiner og sundt fedt, og så få brugt app'en så jeg har et overblik over mit indtag. Jeg rykkede så meget ved vægten i december, og det var på kort tid - jeg skal lige tilbage i det "mode". Der er knap 5 måneder til bryllupsdagen, og med et mål om (i hvert fald) at komme under 60 kg er det nu indsatsen skal gøres, hvis jeg ikke skal ende med en desperat suppekur eller hvad ved jeg. Hvordan går det for jer andre? Og hvor lang tid har I til den store dag?

Det lyder da som om du alligevel er på rette vej :-) Du har helt sikkert ret i at det er nu den store indsats skal ligges og når vi står på den store dag, så er det sgu fedt at vide at man har gjort hvad man kunne uanset hvad vægten siger :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder da som om du alligevel er på rette vej :-) Du har helt sikkert ret i at det er nu den store indsats skal ligges og når vi står på den store dag, så er det sgu fedt at vide at man har gjort hvad man kunne uanset hvad vægten siger :-)

Præcis. Jeg var topmotiveret før jul. Jeg vidste den ville ryge henover julen, men kan også mærke at den er på vej tilbage. Det kunne være jeg bare lige skulle hoppe i min kjole en gang til (den hænger hjemme) - hvis ikke andet, så prikker dét altså VOLDSOMT til motivationen :-D Iih, den er så smuk, jeg kan slet slet ikke vente med at skulle have den på en hel dag! :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så må jeg jo lige komme med min egen Update :-) Her har indsatsen ifht mine gåture været minimal. Vejret har været dårligt flere dage og det har været svært at komme i gang oven på juleferien. Oven i det så hover jeg gerne væske op pga hormoner i fbm ægløsning. Så på få dage hen over weekenden og mandag tirsdag tig jeg lige 1,7 kg på!!! Men nu har jeg tisset hele dagen i går og fortsætte i dag. Hvilket betød en forskel på ca 700 gram fra i går til i dag så vægten nu siger 85,7 imod 84,9 før jul og lige efter nytår.

Jeg har god fokus på kosten i øjeblikket og satser hårdt på at få gang i motionen i løbet af de næste par dage. Jeg har 4,5 måned til den store dag og mit mål er at komme ned på 76 kg. Dog hAr jeg indtil nov til at nå mit mål. For der skal jeg til årskontrol på sygehuset og der skal vægten gerne ligge på 76 kg for at jeg kan få fjernet hud. Med en startvægt på vanvittige 141,3 kg er det er efterhånden godt tiltrængt :-) Det er en kæmpe sejr at være nået til der hvor jeg er i dag. Så det vil være så brand ærgerligt at snuple så tæt på målstregen. Min krop kæmper voldsomt imod, men jeg skal sgu i mål og hold op hvor bliver jeg tynd og smækker-lækker når jeg får fjernet hud hi hi En ekstra gevinst er at jeg nu kan drille H2B med st han nu er den tykkeste derhjemme hi hi

0

Del dette indlæg

Jeg er også klar jeg har lige rundet min første uge med vægttab, og vægten sagde -1,7 kg... Så jeg er bare så klar på at fortsætte der er godt nok næste. 2 år til vi skal giftes, men jeg har længe været ked af min vægt og derfor tænkte jeg at jeg lige så godt kunne gå i gang med det samme... Mit mål er at komme ned på 65 kg, så der er lige 16,3 kg endnu der gerne sku væk...

Det jeg gør ind til nu er at tælle kalorier, altså inde på madlog.dk... Jeg har aldrig været så aktiv, men har da fået anskaffet mig en holahop ring med vægt, så må jeg se om det kan hjælpe lidt glæder mig til at følge jer andre

0

Del dette indlæg

Jeg er også klar jeg har lige rundet min første uge med vægttab, og vægten sagde -1,7 kg... Så jeg er bare så klar på at fortsætte der er godt nok næste. 2 år til vi skal giftes, men jeg har længe været ked af min vægt og derfor tænkte jeg at jeg lige så godt kunne gå i gang med det samme... Mit mål er at komme ned på 65 kg, så der er lige 16,3 kg endnu der gerne sku væk...

Det jeg gør ind til nu er at tælle kalorier, altså inde på madlog.dk... Jeg har aldrig været så aktiv, men har da fået anskaffet mig en holahop ring med vægt, så må jeg se om det kan hjælpe lidt glæder mig til at følge jer andre

Velkommen til, og flot at du allerede er så godt på vej :) Vi glæder os til at følge din vej nedad :D Kom endelig med opdateringer både når det går godt, og når det går skidt - vi ved vist allesammen godt at vægttab godt kan være to skridt frem og et tilbage.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer