frutte

A og B gæster?

10 indlæg i dette emne

Hej hej

Vi har besluttet at have både reception (lige efter brylluppet) og festen senere, men det er ikke alle gæsterne som skal med begge steder.

Hvordan pokker ordner man det på en pæn og god måde?

Laver man vitterlig 2 forskellige indbydelser ?

Håber I kan hjælpe derude

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg ville også lave 2 invitationer.

Jeg ved at nogen inviterer B gæsterne via facebook fx, og bare skriver hvornår tid og sted er, og at de er velkomne til reception bagefter.

Det er jo en nemmert, men om man vil invitere via Facebook er vel et temperaments spørgsmål :)

1

Del dette indlæg

Vi inviterede receptionsgæsterne gennem facebook og e-mail, jeg ville egentlig lave en fysisk indbydelse, men gommen synes det blev for formelt... Receptionsgæsterne var så heller ikke nogen der nok havde forventet at blive inviteret til mere, altså det var kollegaer, studiekammerater, fodbolddrengene og grand fætre og kusiner...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi lavede også to. Men vi sendte også receptionsinvitationerne ud med post. Der er jo meget forskellige holdninger til det, men vi synes de skulle have en rigtig invitation + vi havde også gjort ret meget ud af receptionen og bestilt mad fra kokken til det antal der kom. Der var alligevel nogle, som vi endte med st invitere mundtligt, over facebook osv, men der var faktisk ingen af dem, der dukkede op, selvom flere havde sagt de ville. Så det kommer måske også an på, hvor vigtigt det er for en at vide, hvor mange der kommer. Jeg ville til hver en tid tage en invitation med rigtig post og SU dato meget mere seriøst end en fællesbesked eller er FB event. Sådan tror jeg, der er mange der har det.

0

Del dette indlæg

hmmm... har faktisk selv tænkt lidt over det .,... :huh: tror vi laver skriftlig receptions invitation til kollegaer, venner og andre vi VED vil komme, og så laver vi nok et opslag i avisen (meget brugt på bornholm) og et opslag på facebook om at folk er velkommen til globryllup og efterfølgende reception :) så lidt af begge verdener bliver nok vores løsning :biggrin:

0

Del dette indlæg

Enig med de øvrige. To invitationer. Der kan måske også ligge nogle andre udfordringer i selve afviklingen men ligesom med invitationerne er det i dag almindeligt anerkendt at man ikke kan have "gud og hver mand" med til fest men godt vil se dem alligevel. Taler vi 2 forskellige steder er der næppe de store overvejelser men er det på et og samme sted kan der ligge nogle overvejelser om hvordan man får sagt farvel til receptionsgæsterne på en god og ordentlig måde. Der kan det være en god ide at brudeparret tager med til receptionen direkte fra kirken og så får taget billeder senere. Fordi det vil være naturligt og oplagt at sige farvel til receptionsgæsterne på det tidspunkt hvor brudeparret forlader receptionen og så kan festdeltagerne koble lidt af op til middagen. Blot et indspark men det kræver at fotografen er med på den.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de meget fine og brugbare svar. Dog er indhold til receptions-indbydelsen svær. Føler jo ligesom jeg tager noget fra dem, men vi har bare ikke økonomi til at få alle med desværre.

Må lige låne google omkring inspiration til receptions-tekst, er jo ikke den første, hehe.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer