Anna26

Frieri

17 indlæg i dette emne

Min kæreste friede i tirsdags på vores årsdag❤️ Og jeg er super glad for vi nu skal giftes og planlægge bryllup sammen.

I de sidste par dage siden tirsdag har jeg selvfølgelig fortalt det til en del mennesker, da jeg har lyst til at hele verden skal vide det❤️

Og folk spørger så hvordan han friede til mig. Det gjorde han da vi lå på sofaen om aftenen da ungerne var lagt. Han sagde, 'jeg elsker dig, vil du gifte dig med mig'. Jeg sagde ja, og han gav mig en æske med en ring. Jeg åbnede selv æsken og tog ringen på. Jeg prøvede lige som at afvente at han gjorde det. Men det gjorde ha ikke.

Jeg kan nu mærke at jeg er ret skuffet over at han ikke havde gjort noget ud af frieriet, at han ex ikke faldt på knæ og ike gav mig ringen på da jeg havde sagt ja.

Føler mig virkelig utaknemmelig, men kan bare mærke at skuffelsen fylder rigtig meget hos mig. Vi har været sammen i rigtig mange år, og jeg har virkelig ventet og set frem til denne dag.

Men nu synes jeg bare det hele er faldet til jorden og overhovedet ikke er spor romantisk.

Nå jeg havde bare loge brug for at komme ud med det, det er jo ikke lige noget man kan fortælle til nogen😢

Redigeret af Anna26
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med frieriet og det kommende bryllup

Nu har min h2b ikke friet endnu, men vi gør også tingene lidt omvendt her :a1221: .......MEN det var ham der kom med måneden og året vi skulle giftes i men jeg ved frieriet kommer, og at ringen er købt, men hvornår det sker ved jeg ikke.....

Nogle mænd er bare ikke særlig romantiske på nogen måder og derfor kan have svært ved alt det romantiske pladder :tunge: og derfor vælger at at gøre det lidt ja uromantisk i vores øjne .....og tror ikke det er bevidst at du skal føle dig skuffet over frieriet.

0

Del dette indlæg

Hmm... Nu har jeg gået og tænkt lidt over dit indlæg og kan til et vidst punkt sagtens følge dig. Jeg har nemlig også nogen gange selv samme følelse.

Når man læser på Bryllupsklar og lignende steder så kommer det nogen gange til at virke som om at alle bliver friet rigtigt til og det er vildt romantisk med store følelser og en mand sim falder på knæ osv - lige til den store Hollywood film. Men jeg tror ærlig talt ikke at det repræsentere virkeligheden særlig godt. Jo nogen mænd er sæde og romantiske osv. Men for mange mænd ville det være langt over deres grænser og de ville aldrig drømme om at gøre det.

Tror der er rigtig mange i kategorien hvor det egentlig er noget man bare snakker om og så bliver enige om at gøre.

Mit "frieri" bestod i at jeg selv og H2B var til bryllup og i forbi farten får han sagt: det her er da hyggeligt. Det må vi da også gøre engang. Ja så vidste jeg at det var min "åbning" og tættere på et egentligt frieri vil vi aldrig komme. Det ligger slet ikke til ham ig han vil hellere lade sig blive kørt over af en damptromle end at falde på knæ i et romantisk frieri.

Jeg tænker at det meget er noget vi kvinder drømmer om og specielt med det vi ser i film osv. Så vi har nogen drømme og forventninger som de fleste mænd ikke kan eller vil leve op til. I stedet for at hænge sig i måden han gjorde det på så tror jeg du skal prøve at se det positive i at nu er det endelig sket og så koncentrere dig om planlægningningen af jeres store dag. Selve frieriets er jo kun et kort øjeblik i hele jeres liv sammen. Det må være summen af øjeblikke som tæller. Håber du kan finde mening i min lange smørre hi hi og så selvfølgelig tillykke med det kommende bryllup :-)

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens forstå dig!

Det lyder meget ala min mands frieri til mig. Vi var godt nok på weekendtur i Berlin, men det var den sidste aften vi var der, vi havde været ude og spise og var kommet tilbage på hotellet (vi havde lige gået hjem i den fineste nydalende sne, over en flot bro - det havde da været oplagt der, har jeg senere tænkt!). Nå men jeg havde fået ondt i maven og det første jeg gjorde, da vi kom tilbage, var at gå på toiletter (i måske lidt lang tid, fordi maven brokkede sig - so romantic! Eller) og smide min stramme nederdel og vade rundt i mormor trusser. Jeg sætter mig på sengekanten ved siden af ham og han siger "jeg vil gerne leve sammen med dig resten af mit liv" og jeg griner og siger "Intet er sikkert uden et frieri" (havde tydeligvis ikke set det komme) hvorefter han siger "det er også derfor jeg vil spørge dig nu - vil du gifte dig med mig?". Godt nok gled han lige ned fra sengen på knæ, men tror da også jeg selv åbnede æsken og tog ringen på.. Det er så lang tid siden, at jeg har svært ved at huske det :lol: Da han er virkelig dårlig til at udtrykke sine følelser normalt og sjældent husker at sige søde ting, havde jeg virkelig håbet at der med frieriet ville komme en lille "tale" om hvor meget jeg betyder for ham, hvorfor han vil giftes med mig osv, men det kom der ikke, og det var jeg faktisk ret ked af. Samme weekend blev et af vores gode vennepar forlovede. Første hang vi sås efter det, skulle der selvfølgelig udveksles historier - vores var kort og jeg undlod lige detaljerne med dårlig mave og mormor trusser for i det mindste at gøre historien lidt mere romantisk. Deres historie var så en af de vilde med overraskelses Pick-up efter arbejde - shop hvad du vil i din yndlingsbutik - pak en taske, vi skal overnatte på det hotel du har snakket om og der er bestilt bord på din yndlingsrestaurant. Tror det tog dem en halv time at fortælle historien. Blev da også lidt trist og misundelig! Men jeg ved jo godt, at det ikke er fordi min mand elsker mig mindre eller mindre vil giftes med mig. Det er bare sådan han er :)

Så jeg kan sagtens forstå dine følelser omkring det. Men håber at det går hurtigt over - det gjorde det for mig :) Nu er det jo i hvert fald brylluppet at snakker om/vil høre om (og ja, det giver vel næsten sig selv, at min mands tale til brylluppet heller ike var den helt store følelsesladede slags :lol: MEN elsker ham helt vildt alligevel :) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at vend den om, og se på den store kærlighedserklæring han har givet dig, i at erklære han vil giftes med dig, og dele resten af livet med dig.

Her har der slet ikke været noget frieri, vi blev bare enige om at nu var det tid, og så satte vi en dato. Det gør det ikke mindre romantisk for mig, det største er jo netop at manden faktisk vil giftes, for det viser da virkelig en ubetinget kærlighed :)

1

Del dette indlæg

Prøv at vend den om, og se på den store kærlighedserklæring han har givet dig, i at erklære han vil giftes med dig, og dele resten af livet med dig.

Her har der slet ikke været noget frieri, vi blev bare enige om at nu var det tid, og så satte vi en dato. Det gør det ikke mindre romantisk for mig, det største er jo netop at manden faktisk vil giftes, for det viser da virkelig en ubetinget kærlighed :)

Jep! Meget, meget enig :-)

0

Del dette indlæg

Enig med Rikke. Dengang jeg friede i tidernes morgen skete det på vej op af trappen hvor jeg nævnte at vi kunne spare lidt i skat (kunne man dengang via den såkaldte mellemskat som blev beregnet ud fra begge ægtefællers indkomst). Jeg fik da nok en bemærkning om at det måske ikke var så romantisk men mere var der ikke i det.

Og hvad Marie E. (og Stig) angår. Har han ikke officielt friet inden så får han besked på at gøre det lige inden brudevalsen. .:)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Rikke. Dengang jeg friede i tidernes morgen skete det på vej op af trappen hvor jeg nævnte at vi kunne spare lidt i skat (kunne man dengang via den såkaldte mellemskat som blev beregnet ud fra begge ægtefællers indkomst). Jeg fik da nok en bemærkning om at det måske ikke var så romantisk men mere var der ikke i det.

Og hvad Marie E. (og Stig) angår. Har han ikke officielt friet inden så får han besked på at gøre det lige inden brudevalsen. . :)

:lol: elsker du er på min side Bent :kiss: tror bare ikke kan tør andet end at fri, hans kusine er stadig på nakken af ham hver gang vi er sammen med familien :tunge:

0

Del dette indlæg

Og hvad Marie E. (og Stig) angår. Har han ikke officielt friet inden så får han besked på at gøre det lige inden brudevalsen. . :)

:lol: elsker du er på min side Bent :kiss: tror bare ikke kan tør andet end at fri, hans kusine er stadig på nakken af ham hver gang vi er sammen med familien :tunge:

Afpres ham med slikket Marie....:-D

0

Del dette indlæg

Første gang jeg blev gift var frieriet mere ala en dårlig joke end et storslået frieri så jeg har hele tiden sagt i spøj at hvis jeg skulle giftes igen så skulle det være et "rigtigt" frieri (og et rigtigt bryllup med gæster og kjole og alting, første gang var i hemmelighed på rådhuset) så Sune planlagde sit Pariser-frieri i et halvt år selvom han ikke normalt er specielt romantisk anlagt.... Min pointe er at mine to frierier (og bryllupper) har været meget forskellige, men jeg er blevet lige gift begge gange...

0

Del dette indlæg

Afpres ham med slikket Marie....:-D

:lol: tror desværre ikke det er nok Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget godt set :wink:

Frieri er en super svær opgave fordi der er tårnhøje forventninger. Som mand kan man få helt stress over at læse andres beretninger, men man skal huske på at ikke alle kvinder ønsker det samme. f.eks. kan min kommende kone kan ikke lide at være midtpunkt, så det bliver et meget lille bryllup og ikke noget frieri foran hele familien og ikke noget med at hente hende i hestevogn fra arbejdet :tunge:

Når i, som du skriver Anna26, har været sammen i mange år, burde han måske vide hvilken slags frieri du ønskede dig, men det er virkelig svært som mand. Jeg tager altid "noter" når vi ser tøsefilm og efter 12 år ved jeg stadig ikke engang hvilken slags ring hun synes om :oops:

0

Del dette indlæg

Uha - selvom det snart er 14 år siden, husker jeg Kelds frieri som noget über romantisk og lige i min ånd:

Vi starter lige med lidt baggrund: Til vores allerførste middag, havde Keld bestilt bord på Herregårdskælderen på Sønderskov slot lidt uden for Brørup, og jeg var solgt over de skønne, romantiske rammer for vores 1. middag sammen - derfor:

Frieriet:

Keld inviterede mig på en køretur nytårsaftensdag 2000, og gav mig bind for øjnene da jeg havde sat mig ind i bilen, vi kørte og jeg fornemmede hvor vi skulle hen, selvom Keld gjorde alt hvad han kunne for at sløre sine spor. Vel ankommet til destinationen, spurgte han om jeg kunne gætte hvor vi var henne - smilende sagde jeg, at vi enten var på Sønderskov slot eller i Læborg hos hans forældre. Jeg hørte en latter og fik bindet af - og ganske rigtigt: Vi var på Sønderskov slot. Vi steg ud af bilen, og gik om på bagsiden af slottet, hvor der er en lille bro over voldgraven og smedejernsgitter på begge sider. Keld bad mig om at stille mig op af gitteret, og holdt den smukkeste tale om, hvilke følelser han havde for mig, og han ville blive gammel med mig, derefter sagde han: Det næste gør jeg kun en gang, og så gik han på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham - med tårer i øjnene sagde jeg JA, og vi gav hinanden ringene på.

Siden har jeg sagt til ham, at han jo også knæler for mig i kirken, hvortil han har svaret: Der tager du fejl, min skat: I kirken knæler jeg for Gud.

Den 21. marts 2015 (næste år) er så dagen, hvor Keld og jeg sammen knæler for Gud og får hans velsignelse over vores ægteskab, som vi indgik den 20. juli 2002 - kobberet er inde for rækkevidde, og vi glæder os begge vildt.

PS: Vi købte ringene sammen hos Kipp i Vejen en skøn oktoberdag i 2000, og lige som vi kom ud af butikken, kom Vejen Garden marcherende forbi for fuld musik - og Keld bemærkede smilende: Skat - det er altså IKKE mig, der har bedt dem komme lige nu :-D

0

Del dette indlæg

Har du fortalt ham hvilken type frieri du drømmer om? For ellers har han jo ikke en chance for at vide det. :blink: Jeg må indrømme, at jeg synes det er utaknemmeligt at være skuffet over frieriet. Det svarer til at få en bil i gave og være skuffet over at den har en forkert farve. :td: Helt ærligt, manden vil tilbringe resten af livet sammen med dig, og så er du skuffet over at du selv skulle tage en ring på? Det forstår jeg simpelthen ikke! :huh:

Kvinder har en horribel tendens til at bygge tårnhøje forventninger op i tankerne og forvente at sådan noget ved mænd da bare, men det gør de ikke, de ser ikke lige så mange amerikanske tøsefilm som kvinder gør. :rolleyes: Det med at manden skal give kvinden ringen på er også ret amerikansk, og nok ikke noget en almindelig dansk mand overhovedet tænker over.

Jeg synes så det er enormt romantisk at han i en stille hyggestund på sofaen fortæller dig at han faktisk godt vil blive ved med at have de stunder (og den hverdag) sammen med dig resten af livet. :heart: Hvor fedt er det ikke lige? Han vil have et rigtigt liv sammen med dig, ikke et urealistisk eventyr. :heart: Jeg er slet ikke til de der planlagte, storladne frierier, jeg finder det teatralsk og alt andet end romantisk.

Hip hurra for mangfoldighed; det er fint nok at du har haft et ønske og en forventning om at det skulle være på en bestemt måde, det er der rigtig mange kvinder der har, men med mindre det er blevet kommunikeret klart og tydeligt ud, så kan du ikke tillade dig at være skuffet over resultatet - mænd er ikke tankelæsere! :hug: Og det med ringen må du simpelthen komme dig over, for hvad betyder det i sidste ende? Ikke en skid. Og til brylluppet skal I sikkert give hinanden ring på, så får du din ringceremoni der. :thumbsupsmileyanim:

Jeg blev friet til hen over sofaryggen den dag ringene (vores forlovelsesringe) ankom med posten fra USA. Jeg havde stadig min arbejdscomputer på skødet. Jeg kan ikke engang huske om han gav mig ringen på eller ej. Og når hverdagen føles lidt ekstra hård, så "skåler" vi med ringene (klinker dem sammen), for ligesom at finde ny energi i, at vi står sammen, selv når det er hårdt, og særligt når det er hårdt. Thomas ville gerne have gjort det på en restaurant eller lignende, han er langt mere "teater-romantisk" anlagt end jeg, men det har jeg advaret ham imod at gøre, for jeg ville have hadet det. Så han gjorde det mens der bare var ham og mig, en ganske almindelig mandag aften, sådan som jeg foretrak det, fordi jeg havde fortalt ham om hvad jeg kan lide/ikke lide i et frieri.

Op med humøret - I skal giftes! :loveshower::7himmel:()() Hvis et sølle frieri, som ikke lever op til forventningerne, kan ødelægge den glæde for dig, så ville jeg nok antage at der er noget andet og dybereliggende galt i jeres liv. :unsure:

:hug: :hug:

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer