ThomasHansen

Giftes uden ring?

16 posts in this topic

Hejsa. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med at få styr på mit frieri.

Jeg har den smukkeste og dejligste kæreste som jeg gerne vil fri til. Problemet er at jeg aldrig går med smykker - ikke armbånd, ikke halskæder og aldrig ringe. Derfor har jeg følgende spørgsmål:

Kan jeg fri kun med én ring til hende eller skal jeg købe to og gemme den ene i skuffen, pungen eller... ?

Er der forskel på forlovelsesringe og vielsesringe?

Jeg er usikker hvilken slags ring hun synes om (guld, sølv, med eller uden sten, ...), kan man få den byttet efter man har friet?

Håber i kan hjælpe en fortvivlet fyr.

Thomas

0

Annonce ♥

Altså min kæreste har ingen forlovelsesring, det er kun mig. Men han skal så godt nok have en vielsesring, selvom han normalt ikke går med smykker. Men lige den vil han gerne gå med.

Mon ikke du får det på samme måde med tiden? En vielsesring er jo noget helt andet end 'bare' at gå med almindelige smykker.

Hvis det er helt udelukket for dig at gå med ring, så kan I måske finde på noget alternativt, fx som du selv nævner, kan du have den i pungen.

En forlovelsesring kan ligesom alt andet byttes, så længe den ikke er brugt, graveret eller speciallavet. Så hvis hun ikke kan lide den, så skal hun bare lade være med at bruge den, så kan I sagtens gå ned og bytte den. Men med mindre det er helt galt, så tror jeg da hun vil gå med den. Min egen forlovelsesring ville såmænd ikke have været mit førstevalg, men jeg synes den er smuk alligevel, og det betyder virkelig meget for mig, at min kæreste selv har valgt den, og gerne vil se mig gå med den. Så jeg tager den glad på hver dag :)

Held og lykke med det!! :)

0

Hej og velkommen.

Og tillykke med det kommende frieri.

Om hun kan lide guld eller sølv med eller uden sten, tjah... en god måde er at kigge på hendes nuværende smykker, evt en ring hun går meget med... spørg forældre og søskende hvis der er mulighed for det, medmindre du helst vil have det er en hemmelighed.

Muligheden for at få den byttet er der så længe du ikke har fået noget indgraveret i. Men gå på opdagelse i hendes smykkeskrin og få en ide til hvad hun kan lide.. går hun meget med sølv, er det nok ikke en dårlig ide at vælge det. Er hun til guld.. tjah, så ved du det :wink: . Om hun er til bling eller uden.. tjah, igen ville jeg ty til de smykker hun allerede har og går med.

Forskel på vielsesringe og forlovelsesringe.. næh overhovedet ikke... ihvert fald ikke i mine øjne. Og du kan sagtens "nøjes" med en ring til hende. Hos os er det kun mig der har ring og blev friet til med en ring og som også kun skal have vielsesring.. H2B skal ingen have. Det er jo helt hvad man selv vil og gør det til.

Håber du kunne bruge svaret til noget. Og held og lykke med det... husk at lade os vide hvordan det gik :wink::cheerleader3:

0

hej thomas og velkommen til :)

i dag bruger de fleste det med at fri med en enkel fin ring, der for det meste hedder det en solitaire ring, det er fin enkel ring for det mest med en sten eller diamant i. man kan osse gå helt ud i det store og så lavet en speciel ring med en masse karater, men de er temmelig dyre. og som de andre siger med hensyn til hvad hun kan lide så kig på hendes smykke hun går med til hverdag :) virker det ikke, så spørger hendes bedst veninde eller søster eller noget i den stil :)

der er faktisk ikke særligt mange mænd der går med smukke, men de fleste skal bare vænne sig til at gå med deres vielses ring, så jeg synes da bare du skal nøjes med en ring til hende, og så vente til i bliver gift til at få dig en flot og måske en lidt mandig bred ring:)

0

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar!!! Hun har kun ganske få ringe og går sjældent med dem, men jeg vil lige kigge hvilken slags hun har. Jeg tror jeg vil prøve at besøge en smykkehandler og prøve en få - selvom det er utrolig grænseoverskridende for mig.

0

Hej Thomas

først og fremmest tillykke med det kommende frieri og velkommen til ....når du tager ned til smykkehandleren, så tag evt en af hendes ringe med så du har det rigtige ring størrelse så du har den helt rigtige str og ring når du frier...

glæder mig til at hører hvordan frieriet går

0

Sune fik først ring til brylluppet, det var kun mig der havde forlovelsesring og det er efterhånden lige så almindeligt

0

Jeg tænker ligesom flere skriver at det er rigtig fint hvis du frier med en smuk ring til hende kun - det har min forlovede gjort og jeg tænker ikke noget negativt om at han ikke går med forlovelsesring, jeg tænker måske tværtimod at det er lidt "gammel romantisk" :heart::rolleyes: Vælg en smuk ring som du synes passer godt til din kæreste :iloveyou:

0

Annonce ♥

Vi havde slet ingen forlovelsesringe, og planen var sådan set at min mand skulle have sin vielsesring om halsen i en kæde, da han ikke bryder sig om at have ring på. Men nu snart 3 måneder efter, har han stadig sin ring på fingeren, og siger at der bliver den.

Så syntes da bare du skal købe en ring til din kæreste, og så se hvad du føler for, når I engang skal vies :)

0

Jeg ved min mand oprindeligt planlagde at fri med to ringe, dog kom jeg inden frieriet til at ytre mig meget kritisk omkring dette :badgirl:

Grunden til dette var, at jeg havde på fornemmelsen, at han ville vælge nogen store "chunky" ringe, hvilket ikke rigtig ville passe til min hånd. Til gengæld ville det passe fantastisk til hans store grabber :tunge:

Derfor endte han med at købe en forlovelsesring til mig kun. Den endte heldigvis med at være lige i min smag :loveshower: Vielsesringene valgte vi sammen, det var en rigtig fin oplevelse at få lov til at vælge ringe sammen :heart:

Som nogen af de andre siger, så behøver forlovelsesringen ikke være dyr, det kommer meget an på de materialer, den er lavet af, og størrelsen på evt. sten.

Min mand har heller aldrig gået med smykker inden han fik sin vielsesring på. Det tog ham ikke meget mere end en uges tid at vende sig til den :) Jeg er personligt rigtig glad for at han har valgt at gå med ring, da det for mig er et synligt symbol på, at han er "taget". Det er måske lidt fjollet, men det betyder meget for mig.

Han har dog et arbejde, hvor han ikke må have ring på. Så når han er på arbejde har han ringen i en halskæde. Den har han dog haft det lidt sværere med at vende sig til, men nu her 2 1/2 måned efter brylluppet, så generer den ham på ingen måde længere.

0

Her er det også kun mig der fik en forlovelsesring. Den er så af hvidguld, fordi min søde mand troede jeg bedst kunne lide "sølv smykker" (havde en bestemt anden ring, jeg lige gik med der, som var sølvfarvet, men da jeg har et studie, hvir jeg ikke må have smykker på, glemmer jeg ofte at gå med smykker generelt og bliver lidt uopfindsom og griber det øverste i smykkeskrinet, når det endelig skal være). Men selvom jeg altid bedst har kunnet lide guldsmykker, elsker jeg min forlovelsesring fordi han har valgt den:) Og vores vielsesringe er også hvidguld. Min mand har heller aldrig gået med nogen som helst smykker før, og var måske også lidt luren ved det. Men som et par andre skriver, vænnede han sig hurtigt til det og føler sig helt bar uden (han er faktisk bedre til at huske at få den på end mig, ups :lol: ). Og jeg synes han er noget af det lækreste med den ring på. ELSKER at se ham med den <3 Må indrømme, jeg ville have det lidt svært med, hvis han ikke ville gå med ring. Tror faktisk jeg ville være ret trist over det. For det er på en eller anden måde det mest synlige og den mest håndgribelige måde at vise hele verden, at man er optaget og sammen med sit livs kærlighed:) (Og nej, det er jo ikke fordi man konstant skal gå rundt og bevise noget overfor andre, det er nok bare symbolikken og det romantiske i det).

0

... Jeg er personligt rigtig glad for at han har valgt at gå med ring, da det for mig er et synligt symbol på, at han er "taget". Det er måske lidt fjollet, men det betyder meget for mig...

...Og jeg synes han er noget af det lækreste med den ring på. ELSKER at se ham med den <3 Må indrømme, jeg ville have det lidt svært med, hvis han ikke ville gå med ring. Tror faktisk jeg ville være ret trist over det. For det er på en eller anden måde det mest synlige og den mest håndgribelige måde at vise hele verden, at man er optaget og sammen med sit livs kærlighed:) (Og nej, det er jo ikke fordi man konstant skal gå rundt og bevise noget overfor andre, det er nok bare symbolikken og det romantiske i det).

To gode pointer som jeg ikke havde tænkt over :happy:

0

Annonce ♥

Hej Thomas

først og fremmest tillykke med det kommende frieri og velkommen til ....når du tager ned til smykkehandleren, så tag evt en af hendes ringe med så du har det rigtige ring størrelse så du har den helt rigtige str og ring når du frier...

glæder mig til at hører hvordan frieriet går

Som rigtig mange fortæller - er det meget alimdeligt at fri med en ring - faktisk det mest almindelige. Når du ser på ringe, så husk - at jo bredere ring, jo større skal den være. Samtidig skal man være meget opmærksom på, at en ring - der er flad indvendigt, skal være 1 til 1½ nummer større - end en tilsvarende ring, der runder indvendigt, hvis det er ringe med bredde på mere end 4 - 5 mm og op efter. Tynde ringe er der knap så stor forskel på.

Håber dette giver mening.

ege art

0

Min mand gik i mit smykkeskrin og lånte en ring (uden jeg opdagede det) da han købte ring og så gik han efter noget i samme størrelse og bredde

0

Tillykke med det kommende frieri :)

Angående det med at tage hendes ring eller smykker med til smykke butikken kan være en rigtig god ide, fordi det giver os som ekspedienter en bedre mulighed for at finde lige den ring, du synes hun skal have. Men som samtidig også falder i hendes smag.

Dog skal du ikke tænke over det med størrelsen lige med det samme, for det som oftest kommer til at ske, er at den ring du vælger i butikken. er den du får med hjem.

Og så kommer i ned sammen efterfølgende, og vi får den rigtige størrelse hjem til dig. Til dels bliver det gjort på den måde, fordi alt efter ring type, og hvilken hånd den skal sidde på, varierer størrelsen. Og hvis hun helt generelt bare vil have en helt anden ring.

Og fordi butikkerne for det meste kun har 1 ring hjemme af hver ring, og det er ved jeg af arbejds erfaring, at bliver størrelsen bestilt hjem inden og den så ikke passer helt. Så er det desværre ikke alle der er villige til at ombytte den. Eller hvis hun ikke kan lide den, så fanger bordet, fordi størrelsen er bestilt specifikt hjem til dig.

Så mit råd til dig, fra en der hjælper rigtige mange mænd med at finde forlovelses ringe.

Det er, kig i hendes smykker, tag evt en masse forskelligt med ned i butikken. Snak lidt med veninder og familie, hvis det ikke er en hemmelighed, og hør hvad de synes.

Men kom ned i butikken alene, for min erfaring er at, hendes veninder oftest ender med at forvirre manden, og han kommer ud med noget veninden kan lide, og ikke hvad han kan lide. Og det skal være det du synes er det flotteste, og ønsker at fri med til din udkårne :)

Held og lykke med det hele :balloons:

0

Velkommen herinde :)

Jeg vil bare lige sige, at du ikke behøver føle dig forpligtet til at gå med ring.

Min mand går aldrig med smykker (ikke engang ur) og det ville se SÅ underligt ud, hvis han skulle have en vielsesring.

Føler på ingen måde, at han er "mindre min" eller "mindre taget" fordi han ikke har ring på :)

0

Annonce ♥