SåPrøverVi

Hvor lang tid?

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har haft ca 11 mdr. Men teknisk set kunne jeg have gjort det på et par mdr. Det som kan tage tid for mit vedkommende er forskellige DIY projekter og mange steder skal kjole, feststedet, mad, musik, fotograf osv bestilles laaaaang tid i forvejen. Men kommer meget an på hvad man ønsker og hvor i landet man er og ikke mindst hvilken dato.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har haft ca 11 mdr. Men teknisk set kunne jeg have gjort det på et par mdr. Det som kan tage tid for mit vedkommende er forskellige DIY projekter og mange steder skal kjole, feststedet, mad, musik, fotograf osv bestilles laaaaang tid i forvejen. Men kommer meget an på hvad man ønsker og hvor i landet man er og ikke mindst hvilken dato.

Hvad betyder DIY?

Okay, så er vi ikke helt ved siden af ;-) Vi snakker april. Vi er begyndt at finde ud af om vi skal booke et sted hvor de sørger for det hele eller om vi skal være i forsamlingslokalet hvor vi bor og få mad ude fra

0

Del dette indlæg

Hvad betyder DIY?

Okay, så er vi ikke helt ved siden af ;-) Vi snakker april. Vi er begyndt at finde ud af om vi skal booke et sted hvor de sørger for det hele eller om vi skal være i forsamlingslokalet hvor vi bor og få mad ude fra

Do It Yourself... Altså hjemmelavede indbydelser, pynt osv osv

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde ca 15 måneder fra det det "rigtige" frieri, som H2B kalder det. :wink:

Og det er jo forskelligt hvor lang tid man har brug for... Nogle kan organisere det på få måneder og andre skal bruge længere tid... Vi har faktisk en del af det på plads allerede, men mangler mange af de små detajler og DIY-ting. Kommer jo også an på hvilken måned man vælger og om det er en typisk "bryllupsmåned"... :tunge:

0

Del dette indlæg

Vi har ikke sat den endelige dato endnu, men vi regner begge med at det bliver i slutningen af august 2015, hvis alt går efter planen. :) Så vi har ca. 8 mdr. til planlægning, men skal så heller ikke holde et kæmpestort bryllup, men et hyggeligt havebryllup med relativt få gæster. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen så er vores april bryllup jo ikke helt ved siden af ;-) Følte mig lige pludselig lidt små stresset, men ved ikke lige over hvad. For vi har ikke så meget der lige pt. skal planlægges :-) Men tror der kommer mere når vi kommer rigtig igang. Kom jo til at se herinde at der skal jo også være en form for musik ;-)

0

Del dette indlæg

Nu er april jo ikke en af de store bryllupsmåneder, men til gengæld er der rigtig mange konfirmationer så jeg ville skynde mig at få de store ting på plads (kirke, feststed/catering, musik, fotograf) og så skal indbydelserne også snart ud hvis I vil være sikker på at flest muligt kan komme...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En god tommelfinger-regel er, at jo mere specifikt du vil gøre det, jo længere tid skal du bruge.

Lad os sige du KUN vil giftes i en specifik kirke. Det betyder så du skal være rimelig tidlig ude.

Det samme gælder hvis du vil have en skræddersyet kjole.

Jo mere specifikt, jo tidligere ude.

Du kan sagtens holde et glimrende bryllup indenfor kort tid, men jo tættere brylluppet er, jo flere ting mister man i processen.

Igen er eksemplet fx. stedet. Du kan snildt leje telte få uger inden, men vil du have et hotel, så skal du være tidligere ude.

Og igen igen: hvis du vil lave ALT selv (DIY), så skal du også afsætte god tid :)

Redigeret af ise87
0

Del dette indlæg

Hvor tidligt man skal være ude afhænger som det bliver sagt meget af datoen eller rettere sagt den måned man ønsker at blive gift i men skal man tale om en god tommelfingerregel så er det at få alt hvad der omfatter ekstern assistance på plads, hvad enten det så er feststed, fotograf, musik bryllupskørsel o.l. Så kan de andre ting komme til senere.

Vores oplevelse er at mange bryllupskunder booker musik 1-2 år før festen hvorimod fødseldagsfester, firmafester m.v. typisk bookes op til et halvt år før, lige med undtagelse af stamkunder m.v. som godt vil sikre sig at vi også er ledige på dagen. På tidspunktet for booking har nogle endnu ikke fundet feststed m.v. Andre har alt på plads. Dvs. feststed, tidsplan m.v. men også der oplever vi af og til at nogle skifter feststed undervejs.

En god ide kan være at indhente tilbud idet tibud er bindende. Man vil nok komme ud i at tilbud hos nogle er gjort tidsbegrænset men for vores vedkommende gøres tilbud kun tidsbegrænsede hvis vi kan se at det er "en stor dag" i nærmeste fremtid hvor det begynder at knibe.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer