Lindaloo

Hvilken vin?

10 posts in this topic

Vi vil gerne købe vin i supermarkedet (Netto, Brugsen el. lign.) - kan I anbefale nogen gode vine vi skal prøvesmage? Gerne max. 80 kr. flasken.

Hvilken vin har I valg?

0

Annonce ♥

Vine fra supermarkederne kan være ganske gode, men tag og køb en enkelt flaske som test, og få lidt mad dertil for at være sikker. Den må gerne være lækker, men vigtigst er at den rammer bredt så alle gæster er imponeret.

Typisk ikke for sød en hvidvin da sødme er med at at give falsk mæthed, og inden forretten er færdig kan man sidde og føle sig mæt.

Jeg arbejder selv med vin til dagligt og leverer vin til b.la. bryllup. Vi leverer i prisklassen 60 +

Sig til hvis i er interesseret jesper@spiselauget.dk

0

Vi kører til tyskland, og der er det hvidvinen Black Tower vi er meget glade for - og det er alle gæsterne også. :)

0

UHH Black Tower er mega god. Får helt lyst til at ligge en på køl nu :P Vi fik Black Tower, og mener at have hørt man kan få dem her hjemme også men kan ikke huske hvor.

Vi købte vores rødvin i bilka, de har på et tidspunkt, hjælp i deres vinafdeling

0

Annonce ♥

Tak for svar. Vi vil gerne undgå at køre til Tyskland, det koster hurtigt 1200+ herfra og jeg er desuden stor fan af at kunne lave en tilbageleveringsaftale med der hvor vi køber fra.

0

Du kan altså også godt få god vin til 80 kr. i en vinhandel, på tilbud. Jeg har lige købt en god Barolo til 80 kr. flasken v/6 flasker. Og man kan forhandle sig til meget..

0

Ja - jeg vil gerne have forslag til vine fra vinhandler også. Det skal bare være nogle steder hvor man kan levere tilbage efter aftale. Og hvor man kan købe løse flasker så vi kan smage den først :-)

Nogen der har forslag? Hvad skal I drikke for en vin?

0

Nu ved jeg ikke hvor meget i går op i vin ;) jeg går op i vin.. og for mig skal vinen passe til den mad jeg skal spise. Generelt er jeg super glad for oversøisk Pinot Noir og Nebbiolo druerne (især fra Barolo distrikterne i Norditalien), men det kan godt blive en virkelig dyr fornøjelse.. Det behøver det nu ikke at være, men det er en god ide at smage, som du siger.

De fleste vinhandlere tager retur. Det nemmeste er nok at gå ind i en vinhandel, oplyse budget, menu og antal flasker. Det gjorde vi bla. nytårsaften, 5 gode flasker vin (til prisen) for 500 kr. Og det var 5 forskellige. Havde jeg købt flere af samme, havde jeg fået mængderabat.

0

Annonce ♥

Vores super Brugsen havde Black tower og der kunne vi leverer tilbage.

0

Synes det kommer meget an på hvad menuen er.... Man kan efterhånden få rigtig mange gode vine til rimelige penge

0