Cricht

Laver I risposer?

16 indlæg i dette emne

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om jeg gider at ofre tid og penge på at lave risposer.. SÅ vigtigt er det ikke for os men samtidig vil vi selvfølgelig gerne have den tradition med.

Er det kutyme at gæster selv har ris med? Hvad er jeres holdning? Jeg synes jeg har hørt lige meget "det står brudeparret for" og "det sørger gæsterne da selv for" så jeg er lidt på herrens mark pt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bryllupper jeg har været til er det noget gæsterne sørger for. At jeg så normalt glemmer det er jo så en anden side af sagen ;-) Måske forskelligt fra familie til familie? Har du prøvet at snakke ned din mor om det? Om de regner med at arrangere noget eller om de forventer at i selv sørger for det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede vores selv (med min lillesøster). Det koster under 100 kr., så er risene skyllet (og dermed ingen pletter på tøjet) og det ser pænest ud på billederne (hvilket jeg jo går meget op i). Og vi havde self. meldt det ud, så ingen havde ris med selv.

Redigeret af Victorias secret
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bryllupper jeg har været til er det noget gæsterne sørger for. At jeg så normalt glemmer det er jo så en anden side af sagen ;-) Måske forskelligt fra familie til familie? Har du prøvet at snakke ned din mor om det? Om de regner med at arrangere noget eller om de forventer at i selv sørger for det?

Min mor siger at hun tror folk tager med og at hun nok skal sørge for at tage ekstra med hvis nu en masse har glemt. Hun synes ikke vi skal bruge tid og penge på at lave risposer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De bryllupper jeg har været til er det noget gæsterne sørger for. At jeg så normalt glemmer det er jo så en anden side af sagen ;-) Måske forskelligt fra familie til familie? Har du prøvet at snakke ned din mor om det? Om de regner med at arrangere noget eller om de forventer at i selv sørger for det?

Min mor siger at hun tror folk tager med og at hun nok skal sørge for at tage ekstra med hvis nu en masse har glemt. Hun synes ikke vi skal bruge tid og penge på at lave risposer

Så ville jeg droppe det når ikke det er noget du brænder helt vildt for. For så er det jo ikke sådan at i står med risiko for at der ikke bliver nogen riskastning...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De bryllupper jeg har været til er det noget gæsterne sørger for. At jeg så normalt glemmer det er jo så en anden side af sagen ;-) Måske forskelligt fra familie til familie? Har du prøvet at snakke ned din mor om det? Om de regner med at arrangere noget eller om de forventer at i selv sørger for det?

Min mor siger at hun tror folk tager med og at hun nok skal sørge for at tage ekstra med hvis nu en masse har glemt. Hun synes ikke vi skal bruge tid og penge på at lave risposer
Så ville jeg droppe det når ikke det er noget du brænder helt vildt for. For så er det jo ikke sådan at i står med risiko for at der ikke bliver nogen riskastning...

Det har du ret i, god pointe. Jeg tror bare ikke jeg har været klar over at det var noget som gæsterne selv tog med?! Jeg har kun været til to bryllupper, og begge steder har der været arrangeret ris/sæbebobler fra brudeparrets side af..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bryllupper jeg har været til er det noget gæsterne sørger for. At jeg så normalt glemmer det er jo så en anden side af sagen ;-) Måske forskelligt fra familie til familie? Har du prøvet at snakke ned din mor om det? Om de regner med at arrangere noget eller om de forventer at i selv sørger for det?

Min mor siger at hun tror folk tager med og at hun nok skal sørge for at tage ekstra med hvis nu en masse har glemt. Hun synes ikke vi skal bruge tid og penge på at lave risposer
Så ville jeg droppe det når ikke det er noget du brænder helt vildt for. For så er det jo ikke sådan at i står med risiko for at der ikke bliver nogen riskastning...
Det har du ret i, god pointe. Jeg tror bare ikke jeg har været klar over at det var noget som gæsterne selv tog med?! Jeg har kun været til to bryllupper, og begge steder har der været arrangeret ris/sæbebobler fra brudeparrets side af..

Det er nok meget forskelligt hvad man har af traditioner i familien. Jeg har været til 4 bryllupper. Det ene var på rådhuset. Der blev ikke kastet med ris. Det andet var mine svigerforældre, der blev heller ikke kastet med ris. Men de var jo så også langt oppe i 50'erne. Til min kusines bryllup blev der kastet med ris og der var det nogen stykker fra familien som havde sørget for at lave en masse risposer så der var til alle. Min fætters bryllup sidste år kan jeg faktisk ikke huske at det blev kastet ris. Brudeparret havde i hvert fald ikke arrangeret noget. Jeg havde så også lige mistet min ene bror få uger før plus at jeg selv var blevet opereret sent torsdag aften, udskrevet fredag eftermiddag og så til bryllup om lørdagen. Jeg var ikke ligefrem på toppen ;-)

Vi sørger selv for sæbebobler til kirken. Men det er så netop fordi man ikke må kaste med ris og tror ikke der er nogen som tænker på at tage noget alternativt med...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De bryllupper jeg har været til er det noget gæsterne sørger for. At jeg så normalt glemmer det er jo så en anden side af sagen ;-) Måske forskelligt fra familie til familie? Har du prøvet at snakke ned din mor om det? Om de regner med at arrangere noget eller om de forventer at i selv sørger for det?

Min mor siger at hun tror folk tager med og at hun nok skal sørge for at tage ekstra med hvis nu en masse har glemt. Hun synes ikke vi skal bruge tid og penge på at lave risposer
Så ville jeg droppe det når ikke det er noget du brænder helt vildt for. For så er det jo ikke sådan at i står med risiko for at der ikke bliver nogen riskastning...
Det har du ret i, god pointe. Jeg tror bare ikke jeg har været klar over at det var noget som gæsterne selv tog med?! Jeg har kun været til to bryllupper, og begge steder har der været arrangeret ris/sæbebobler fra brudeparrets side af..
Det er nok meget forskelligt hvad man har af traditioner i familien. Jeg har været til 4 bryllupper. Det ene var på rådhuset. Der blev ikke kastet med ris. Det andet var mine svigerforældre, der blev heller ikke kastet med ris. Men de var jo så også langt oppe i 50'erne. Til min kusines bryllup blev der kastet med ris og der var det nogen stykker fra familien som havde sørget for at lave en masse risposer så der var til alle. Min fætters bryllup sidste år kan jeg faktisk ikke huske at det blev kastet ris. Brudeparret havde i hvert fald ikke arrangeret noget. Jeg havde så også lige mistet min ene bror få uger før plus at jeg selv var blevet opereret sent torsdag aften, udskrevet fredag eftermiddag og så til bryllup om lørdagen. Jeg var ikke ligefrem på toppen ;-)

Vi sørger selv for sæbebobler til kirken. Men det er så netop fordi man ikke må kaste med ris og tror ikke der er nogen som tænker på at tage noget alternativt med...

Det tror jeg at du har ret i, så er det nok en god ide at sørge for :) Vi ved ikke endnu hvad kirkens holdning til ris er, men det må vi hellere lige finde ud af

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til mit første bryllup var det noget som gæsterne havde sørget for. Jeg har ikke selv været til voldsomt mange bryllupper, men de få jeg har været med til, så er det faktisk brudepigerne som har siddet og hygget sig med projektet "risposer" men de har så også været 18 år og op efter.

Men tjah.. hvis du gerne vil sikre dig at risene er skyllet og dermed ikke laver pletter, så synes jeg det er en smart ting at sørge for selv. Vi havde ikke skyllet ris (det var gæsterne der selv havde med) og det kunne ses på xmandens jakkesæt, desværre. Og en pose ris koster jo ikke det vilde og tyllet kan man vist også få til en rimelig pris :-) Vi har besluttet os for ikke at have risposer, men små æsker med rispapirsommerfugle, da jeg synes det passer super godt med at vi skal giftes i en have :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De bryllupper jeg har været med til, der har folk selv haft ris med. Så vi valgte ikke at stå for nogen selv, ved godt det ikke er mange penge, men jeg så det som en unødvendig udgift.

Min svigermor havde så lavet kræmmerhuse med ris i ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar - endnu en gang er BK's både kommende og forhenværende brude uundværlige :bearhug:

Vi har besluttet os for ikke at lave risposer. Både min mor og bedste veninde giver udtryk for at de nok skal sørge for det, og de er helt med på idéen om at skylle dem osv. Egentlig dejligt at kunne strege det af to-do listen :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer